TM 1968 Aanpakken!
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
De zuiger.
Ik zet toch de oude zuiger erin. Is 1 honderste versleten dus zit er nu op 0,04 tot 0,05 in (cilinder is 0,01 ovaal)
Het is nog de originele denk ik gezien de km stand van 16.000
De zuigerveertjes waren wel een stukje versleten, dus daar zijn nieuwe originele veertjes op gekomen.
Wat denken jullie qua bougi? Heb zelf geen ervaring met geforceerd rijden, maar kan me voorstellen dat er een iets warmere bougi in moet, ook gezien het vermogen. Zit zelf aan een W4AC te denken.
Ik zet toch de oude zuiger erin. Is 1 honderste versleten dus zit er nu op 0,04 tot 0,05 in (cilinder is 0,01 ovaal)
Het is nog de originele denk ik gezien de km stand van 16.000
De zuigerveertjes waren wel een stukje versleten, dus daar zijn nieuwe originele veertjes op gekomen.
Wat denken jullie qua bougi? Heb zelf geen ervaring met geforceerd rijden, maar kan me voorstellen dat er een iets warmere bougi in moet, ook gezien het vermogen. Zit zelf aan een W4AC te denken.
- Bijlagen
-
- DSC_0599 (Medium).JPG (105.24 KiB) 8831 keer bekeken
-
- DSC_0598 (Medium).JPG (102.63 KiB) 8832 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Ben ook maar begonnen met bouwen, kon het niet laten
De achterbrug busjes moeten nog 0,05 kleiner. Ze waren net te krap.
Heb ze nu opgeruimd.
Ik bouw alles zo veel mogelijk op met de oude onderdelen zoals de kabelboom.
Zie trouwens dat ik de draadjes zelf en het kroonsteentje nog even schoon moet maken
De achterbrug busjes moeten nog 0,05 kleiner. Ze waren net te krap.
Heb ze nu opgeruimd.
Ik bouw alles zo veel mogelijk op met de oude onderdelen zoals de kabelboom.
Zie trouwens dat ik de draadjes zelf en het kroonsteentje nog even schoon moet maken
- Bijlagen
-
- DSC_0604 (Small).JPG (117.5 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0607 (Small).JPG (114.16 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0606 (Medium).JPG (199.48 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0609 (Medium).JPG (98.41 KiB) 8831 keer bekeken
-
- DSC_0610 (Medium).JPG (92.61 KiB) 8831 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
In de voorvork zat nog een stuk van een oude/andere expander.
Vandaar dat de expander zo hoog zat toen ik de tm uit elkaar trok...
Het nieuwe zadeltje kleed wel af.
Ik moet nog gaatjes boren voor het gereedschapskastje.
Maar we gaan gestaag door.
Wat vinden jullie, zonnekapje of niet?
Vandaar dat de expander zo hoog zat toen ik de tm uit elkaar trok...
Het nieuwe zadeltje kleed wel af.
Ik moet nog gaatjes boren voor het gereedschapskastje.
Maar we gaan gestaag door.
Wat vinden jullie, zonnekapje of niet?
- Bijlagen
-
- DSC_0611 (Medium).JPG (108.27 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0612 (Medium).JPG (154.85 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0621 (Medium).JPG (170.55 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0622 (Medium).JPG (152.57 KiB) 8830 keer bekeken
-
- DSC_0623 (Medium).JPG (170.59 KiB) 8830 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
En nou ga ik pitten.
Morgen eerst ff lekker sporten, en daarna weer de garage in als ik er nog puf voor heb.
Als afsluitertje nog een plaatje van de RS75.
Daar is een lang zadeltje op gekomen, het spatbord is gelast en verder is alles weer netjes gemaakt en goed onderhouden.
Het blokje ligt nog uit elkaar. Het hele voorste ophangpunt was afgebroken door het trillen. Eigen schuld, heb de blokbouten niet goed vast gehad. Er ligt nu een setje hele strakke carters bij dick voor het opkotteren. Als dat klaar is kan de RS 75 ook weer in elkaar.
Truste
Morgen eerst ff lekker sporten, en daarna weer de garage in als ik er nog puf voor heb.
Als afsluitertje nog een plaatje van de RS75.
Daar is een lang zadeltje op gekomen, het spatbord is gelast en verder is alles weer netjes gemaakt en goed onderhouden.
Het blokje ligt nog uit elkaar. Het hele voorste ophangpunt was afgebroken door het trillen. Eigen schuld, heb de blokbouten niet goed vast gehad. Er ligt nu een setje hele strakke carters bij dick voor het opkotteren. Als dat klaar is kan de RS 75 ook weer in elkaar.
Truste
- Bijlagen
-
- DSC_0615 (Medium).JPG (173.13 KiB) 8829 keer bekeken
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: TM 1968 Aanpakken!
Prachtige foto's Melvin , heel goed bezig .
Ik heb het met plezier allemaal bekeken .
Toppie !
Leopold .
Ik heb het met plezier allemaal bekeken .
Toppie !
Leopold .
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
C staat volgens mij voor copper.Andy schreef:Waar staat dat "ac" voor ???
Heb in mijn zundapp ook een "ac" ipv de "bc" en rijdt stukken beter.
Andy,
Die A en B weet ik niet?
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
De TM is inmiddels zo goed als klaar.
Fotoverslagje
Nieuwe zware Bosch puntjes zitten erin.
De schokbrekers zijn door paul gereviseerd.
Heb er een nieuw stuurslot+kastslotsetje ingezet.
Mooi nieuw stickertje erop en kreidler kapje op de sleutel.
Fotoverslagje
Nieuwe zware Bosch puntjes zitten erin.
De schokbrekers zijn door paul gereviseerd.
Heb er een nieuw stuurslot+kastslotsetje ingezet.
Mooi nieuw stickertje erop en kreidler kapje op de sleutel.
- Bijlagen
-
- DSC_0625 (Medium).JPG (173.31 KiB) 8537 keer bekeken
-
- DSC_0626 (Medium).JPG (104.59 KiB) 8537 keer bekeken
-
- DSC_0627 (Medium).JPG (178.14 KiB) 8537 keer bekeken
-
- DSC_0629 (Medium).JPG (127.25 KiB) 8537 keer bekeken
-
- DSC_0630 (Medium).JPG (170.17 KiB) 8537 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Het huwelijk van het blok met de brommert.
Het bagagerek is een nieuwe van Paul.
Die laat ze ergens maken. Ziet er superstrak uit en pas goed.
Wel €100,- zon rekje.
Het bagagerek is een nieuwe van Paul.
Die laat ze ergens maken. Ziet er superstrak uit en pas goed.
Wel €100,- zon rekje.
- Bijlagen
-
- DSC_0632 (Medium).JPG (107.46 KiB) 8536 keer bekeken
-
- DSC_0634 (Medium).JPG (123.95 KiB) 8536 keer bekeken
-
- DSC_0638 (Medium).JPG (125.2 KiB) 8536 keer bekeken
-
- DSC_0640 (Medium).JPG (145.33 KiB) 8536 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
tandwielverhouding: 13-34
Mooie wipperman ketting erop.
Moet nog wel een kettingkast hebben. Heeft iemand nog een nieuwe over of een mooie gebruikte?
Verder zijn er een nos rem- en koppelingskabel opgegaan.
De remkabel was beschadigd en de koppelingskabel hadden ze met een tonnetje gemaak.
Dit type frame hoort een kabel met een stelstuk aan de achterkant op.
De overige kabels waren nog de originele. Even lekker gesmeerd en weer terug dus.
Mooie wipperman ketting erop.
Moet nog wel een kettingkast hebben. Heeft iemand nog een nieuwe over of een mooie gebruikte?
Verder zijn er een nos rem- en koppelingskabel opgegaan.
De remkabel was beschadigd en de koppelingskabel hadden ze met een tonnetje gemaak.
Dit type frame hoort een kabel met een stelstuk aan de achterkant op.
De overige kabels waren nog de originele. Even lekker gesmeerd en weer terug dus.
- Bijlagen
-
- DSC_0640 (Medium).JPG (145.33 KiB) 8535 keer bekeken
-
- DSC_0642 (Medium).JPG (178.99 KiB) 8535 keer bekeken
-
- DSC_0645 (Medium).JPG (90.96 KiB) 8535 keer bekeken
-
- DSC_0647 (Medium).JPG (152.24 KiB) 8535 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Carburateurtje even mooi schoon gemaakt en goed doorgeblazen
En bijna klaar.
Zoals gezegd.
Ik zoek nog een mooie grijze kettingkast en blauwe kentekenplaat boutjes.
Het kenteken heb ik al laten maken en ik heb al een nos kentekenplaat houdertje liggen.
Ik zit nog wel met een probleem met de schakelpook.
Ik heb er een andere onderbouw onder gezet omdat de oude krom en verlast was.
Nu komt alleen het schakelpedaal tegen de onderbouw aan met terugschakelen.
Iemand dit al is eerder meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Denk niet dat ik veel kan buigen aan de onderbouw..
Mooie foto's komen pas als ik een mooie kettingkast heb
En bijna klaar.
Zoals gezegd.
Ik zoek nog een mooie grijze kettingkast en blauwe kentekenplaat boutjes.
Het kenteken heb ik al laten maken en ik heb al een nos kentekenplaat houdertje liggen.
Ik zit nog wel met een probleem met de schakelpook.
Ik heb er een andere onderbouw onder gezet omdat de oude krom en verlast was.
Nu komt alleen het schakelpedaal tegen de onderbouw aan met terugschakelen.
Iemand dit al is eerder meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Denk niet dat ik veel kan buigen aan de onderbouw..
Mooie foto's komen pas als ik een mooie kettingkast heb
- Bijlagen
-
- DSC_0649 (Medium).JPG (166.98 KiB) 8533 keer bekeken
-
- DSC_0648 (Medium).JPG (185.08 KiB) 8533 keer bekeken
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: TM 1968 Aanpakken!
Ja, herken ik.Melvin schreef: Ik zit nog wel met een probleem met de schakelpook.
Ik heb er een andere onderbouw onder gezet omdat de oude krom en verlast was.
Nu komt alleen het schakelpedaal tegen de onderbouw aan met terugschakelen.
Iemand dit al is eerder meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Denk niet dat ik veel kan buigen aan de onderbouw..
Wil niet beweren dat het bij jou hetzelfde probleem is maar onder mijn TM had ik een nieuwe onderbouw geplaatst.
Rare gewaarwording wanneer je wilt terugschakelen en het gaat niet..
Het advies gekregen een oude ori onderbouw op te zoeken.
Eigenwijs en niet gedaan natuurlijk, eerst eens flink verbogen.
Daar knapt het inderdaad niet echt van op.
Nu met een opgeknapte originele onderbouw geen last meer van.
Hij wordt mooi, Melvin.
Jan
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Hebben ze het Oud type onderbouw nagemaakt dan?Jan. K schreef:Ja, herken ik.Melvin schreef: Ik zit nog wel met een probleem met de schakelpook.
Ik heb er een andere onderbouw onder gezet omdat de oude krom en verlast was.
Nu komt alleen het schakelpedaal tegen de onderbouw aan met terugschakelen.
Iemand dit al is eerder meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Denk niet dat ik veel kan buigen aan de onderbouw..
Wil niet beweren dat het bij jou hetzelfde probleem is maar onder mijn TM had ik een nieuwe onderbouw geplaatst.
Rare gewaarwording wanneer je wilt terugschakelen en het gaat niet..
Het advies gekregen een oude ori onderbouw op te zoeken.
Eigenwijs en niet gedaan natuurlijk, eerst eens flink verbogen.
Daar knapt het inderdaad niet echt van op.
Nu met een opgeknapte originele onderbouw geen last meer van.
Hij wordt mooi, Melvin.
Jan
Ga je niet menen he, dat alles er weer onderuit kan..
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: TM 1968 Aanpakken!
Nou, dat weet ik dus niet.
Ben teruggegaan en heb gevraagd of ik alle aanwezige in de voorraad mocht zien.
De hele balie vol met ijzer, allemaal gelijk...niet passend dus.
Jan
Ben teruggegaan en heb gevraagd of ik alle aanwezige in de voorraad mocht zien.
De hele balie vol met ijzer, allemaal gelijk...niet passend dus.
Jan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Model 1967 37.48.99 K54/52 (GT geforceerd)Jan. K schreef:Nou, dat weet ik dus niet.
Ben teruggegaan en heb gevraagd of ik alle aanwezige in de voorraad mocht zien.
De hele balie vol met ijzer, allemaal gelijk...niet passend dus.
Jan
Model 1969 37.68.99 K54/53 (RS rijwind)
Model na 5122370 (na 1972) 37.88.99
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Melvin
- Berichten: 8297
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Nog niet. Zal van de week even halen en de kapjes spuiten. Kan je de rest zaterdag meenemen.Gijs schreef:Schoonheid, ik heb er 1 liggen,
Heb je nog verf gehaald?
- Volldampf
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: TM 1968 Aanpakken!
Melvin!Hut ab ,Weitermachen Freude pur! Ps.nicht wundern,Freuen ein niederländischer Kreidler Fan zu sein! mal was anderes zum Nachdenken (Unfallfrei 2013),bald ist Ostern: "gelobt sei der Name Gottes von Ewigkeit zu Ewigkeit denn Ihm gehören Weisheit und Stärke!" (aber immer mit Vollgas) zu unser aller "Sicherheit" was sagte Astrix "die Römer die spinnen",der meinte was anderes ! Groetjes und frohes "Erwachen" Ihr geliebten" Brummer PS. Und Herzlichen Glückwunsch !! der hübschen,modernen,jung gebliebenen "neuen" Köningsfamilie! auf einer Kartographie-Ausstellung in Maastrich "schritt " Prinz Wilhelm Alexander der "ex Puch Driver" 2 ,oo m an mir kleinen Menschlein (Vermesser-Kartographie) vorbei zur Einweihung, und ich schaute in seine sympatischen Augen! Groetjes
- Volldampf
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 19:34
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: TM 1968 Aanpakken!
Frohe leider kalte Ostern Euch allen! Melvin Super-Könner!!!!! danke für deine "wirklich unbezahlbaren Beträge",super Fotos der "wiederbelebten"Einzel -Teile,arbeiten mit Sorgfalt, Fachkenntniss,Liebe zur Sache usw. mach auch mal Pause.bleib Gesund !Kreidler Restaurieren,Teuer-Hobby. aber Überschaubar, Bezahlbar, Jugend-Erinnerung wiedererweckt aus dem "Toten-Reich" sollte Lustig aber Ernst gemeint sein" Ps. nicht viel anders ,wurde es "Früher" (ich soll nicht übertreiben) auch gemacht mit Freude und natürlich auch Fehlern ,in der Natur ist es Härter, aber es ist ganz normal!!! der Ewige Kreislauf! erst "Hähnchen" dann Brathähnchen lecker!!! groetjes uaw.