RM-Super cockpit 1975 ( NL )
- Caspar
- Berichten: 13629
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Ook alvast begonnen met de vork.
Was een grote bende van binnen , maar ondertussen alweer aardig opgeknapt
Was een grote bende van binnen , maar ondertussen alweer aardig opgeknapt
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Divers 215.jpg (48.14 KiB) 11113 keer bekeken
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
een beetje laat maar het lukte niet eerder,hier wat foto,s van mijn rm super cocpit 1976
ik ben erg benieuwd
dirk
ik ben erg benieuwd
dirk
- Bijlagen
-
- 6.jpg (10.19 KiB) 11108 keer bekeken
-
- 5.jpg (10.96 KiB) 11108 keer bekeken
-
- 4.jpg (8.13 KiB) 11108 keer bekeken
-
- 3.jpg (6.51 KiB) 11108 keer bekeken
-
- 2.jpg (7.71 KiB) 11108 keer bekeken
-
- 1.jpg (8.23 KiB) 11108 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60385
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2277 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Mooie plaatjes Drika. Maar deze is al van eind 1976 wat betekend model 1977. Dan krijg je bloktank, 160 mm naven en directe 4V. Deze modellen waren al voorbereid voor knipperlichten.drika schreef:een beetje laat maar het lukte niet eerder,hier wat foto,s van mijn rm super cocpit 1976
ik ben erg benieuwd
dirk
Enzo
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Mijn RM, bouwjaar waarschijnlijk 1976, heeft de smalle tank en een directe 4-bak. Framenummer en bloknummer zijn bijna identiek.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60385
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2277 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Precies het kantelpunt Herman. Dan krijg je zulke rare zaken. Kloppen doet het niet. Maar dat moet je Kreidler aanrekenen.hermanp schreef:Mijn RM, bouwjaar waarschijnlijk 1976, heeft de smalle tank en een directe 4-bak. Framenummer en bloknummer zijn bijna identiek.
Enzo
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
- Locatie: ZHZ
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Ook ik ben nog wat foto's verschuldigd van het contactslot, dus bij deze.
De foto's staan niet helemaal in de juiste volgorde maar 2981 is de foto zonder sleutel 2982 is met sleutel zonder contact te maken 2983 is de contact stand en 2984 is de licht schakelstand.
De foto's staan niet helemaal in de juiste volgorde maar 2981 is de foto zonder sleutel 2982 is met sleutel zonder contact te maken 2983 is de contact stand en 2984 is de licht schakelstand.
- Bijlagen
-
- Slot IMG_2981.jpg (58.62 KiB) 11042 keer bekeken
-
- Slot Licht stand 2IMG_2984.jpg (60.17 KiB) 11042 keer bekeken
-
- Slot contact stand 1 IMG_2983.jpg (65.04 KiB) 11042 keer bekeken
-
- Slot vrij IMG_2982.jpg (63.95 KiB) 11042 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60385
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 964 keren
- Ontvangen waarderingen: 2277 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Mooie cockpit. Maar het slot is geen Kreidler uitvoering.
Zelfs de sleutel niet.
Enzo
Zelfs de sleutel niet.
Enzo
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Maak hem maar eens open dan zie dat er stekkertjes aan de draadeinden zitten voor bevestiging aan het contactslot.
Niet ori - kreidler .
Ben er bijna zeker van .
Gr, Leopold .
Niet ori - kreidler .
Ben er bijna zeker van .
Gr, Leopold .
- Caspar
- Berichten: 13629
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Ik kan weer verder , het frame is terug van de spuiter . ( Marcel Pignar in Heerlen )
Wat een vakman als je bedenkt dat het frame gewoon in slechte staat was toen ik hem bracht.
Ook heeft hij een linker SB scherm uitgedeukt en prachtig strak in matzwart gespoten.
Ook de onderbouw , standaard , koplamp , achterbrug en kroonplaat zijn terug van de poedercoater .
Mooi strak in de coating zonder het beruchte sinaasappel effect. complimenten.
Ben alvast begonnen met de montage / opbouw , maar wacht nog even op wat warmer weer
Wat een vakman als je bedenkt dat het frame gewoon in slechte staat was toen ik hem bracht.
Ook heeft hij een linker SB scherm uitgedeukt en prachtig strak in matzwart gespoten.
Ook de onderbouw , standaard , koplamp , achterbrug en kroonplaat zijn terug van de poedercoater .
Mooi strak in de coating zonder het beruchte sinaasappel effect. complimenten.
Ben alvast begonnen met de montage / opbouw , maar wacht nog even op wat warmer weer
- Bijlagen
-
- DSCF7677 (Medium).JPG (112.24 KiB) 10938 keer bekeken
-
- DSCF7675 (Medium).JPG (136.55 KiB) 10938 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13629
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Klittenband komt van een patch kast uit de serverruimte. ICT en telecom bedrijven hebben het op rollen van 5 of 10 meter
Voordeel van deze klittenband is dat hij 2 zijdig is zodat hij perfect geschikt is.
Die in een naaiwinkel is altijd maar enkelzijdig.
Dat gedonder met rubber bandjes was ik meer dan zat , na een jaar hingen de bandjes weer los te bengelen langs je frame.
Dempt ook tevens het gonzen van de tank.
Let er wel even op dat je de klittenband met de zachte zijde naar binnen doet om de lak te sparen.
Voordeel van deze klittenband is dat hij 2 zijdig is zodat hij perfect geschikt is.
Die in een naaiwinkel is altijd maar enkelzijdig.
Dat gedonder met rubber bandjes was ik meer dan zat , na een jaar hingen de bandjes weer los te bengelen langs je frame.
Dempt ook tevens het gonzen van de tank.
Let er wel even op dat je de klittenband met de zachte zijde naar binnen doet om de lak te sparen.
- Caspar
- Berichten: 13629
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
De temperatuur in de garage was weer even boven nul , dus weer wat verder gekomen.
-Vork gereviseerd en gemonteerd met een nieuwe balhoofdset
-Blok gemonteerd ,zit nu nog een 60cc op , maar dat word dus een KCMN cilinder als ik de Meteor zuiger binnen heb.
-Cockpit , stuur en hendels gemonteerd.
Stuur was erg dik verchroomd , daardoor wat moeite moeten doen om de hendel er op te krijgen.
Meestal zijn de imi stuurtjes te dun , maar deze nieuw verchroomde ori was dus iets te dik........
Ben nog even aan het denken hoe ik de brommer kentekenplaat ga monteren , moet degelijk vastzitten maar moet er ook niet al te kermis uitzien. Denk dat ik een RS kentekenplaatbeugel gebruik met zo'n kunststof plaathouder.
Die witte/chromen plaathouders van blik breken toch af , doen we dus niet.
Heb ook nog hele dikke stevige chromen exemplaren gezien , maar dat is weer erg massief.
Tips
PS: De kleur komt met dit licht wat flets over , is bij daglicht donkerder ( zoals onder spatbord te zien )
-Vork gereviseerd en gemonteerd met een nieuwe balhoofdset
-Blok gemonteerd ,zit nu nog een 60cc op , maar dat word dus een KCMN cilinder als ik de Meteor zuiger binnen heb.
-Cockpit , stuur en hendels gemonteerd.
Stuur was erg dik verchroomd , daardoor wat moeite moeten doen om de hendel er op te krijgen.
Meestal zijn de imi stuurtjes te dun , maar deze nieuw verchroomde ori was dus iets te dik........
Ben nog even aan het denken hoe ik de brommer kentekenplaat ga monteren , moet degelijk vastzitten maar moet er ook niet al te kermis uitzien. Denk dat ik een RS kentekenplaatbeugel gebruik met zo'n kunststof plaathouder.
Die witte/chromen plaathouders van blik breken toch af , doen we dus niet.
Heb ook nog hele dikke stevige chromen exemplaren gezien , maar dat is weer erg massief.
Tips
PS: De kleur komt met dit licht wat flets over , is bij daglicht donkerder ( zoals onder spatbord te zien )
- Bijlagen
-
- DSCF7689 (Medium).JPG (150.06 KiB) 10810 keer bekeken
-
- DSCF7687 (Medium).JPG (153.09 KiB) 10810 keer bekeken
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
hij word zeker mooi casper,maar ik zou toch wat voorzichtig zijn met dat touw op die mooie verse lak
en dat bedoel ik niet betweterig maar het zou verschrikkelijk zonde zijn als de lak beschadigd
dirk
en dat bedoel ik niet betweterig maar het zou verschrikkelijk zonde zijn als de lak beschadigd
dirk
- Caspar
- Berichten: 13629
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Je hebt gelijk Dirk , maar dit is speciaal touw uit de sport wereld , erg zacht.
En de lak is al bikkelhard. ( 2K en heeft een etmaal in de cabine gestaan )
Toch bedankt voor de bezorgdheid. Als de wielen er in zitten , komt hij op een bok te staan.
En de lak is al bikkelhard. ( 2K en heeft een etmaal in de cabine gestaan )
Toch bedankt voor de bezorgdheid. Als de wielen er in zitten , komt hij op een bok te staan.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Geweldig Caspar ,
Dit wordt weer een topper !
Ga zo verder !
Gr, Leopold .
Dit wordt weer een topper !
Ga zo verder !
Gr, Leopold .
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Toppertje Casper
Die moet met twee man uit de touwen gehaald worden (spreek uit ervaring)
Die moet met twee man uit de touwen gehaald worden (spreek uit ervaring)
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Volgens mij moeten ze zo zitten Martijn .ramone schreef:wordt een mooie kreidler
Het lijkt trouwens wel dat je stickers scheef zitten.
Gr. Martijn
Ik heb deze opmerking ook al eens gehad .
Spreek uit ervaring .
Gr, Leopold .
- Caspar
- Berichten: 13629
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Klopt , ze zitten scheef. Die stickers horen zo te zitten.ramone schreef:wordt een mooie kreidler
Het lijkt trouwens wel dat je stickers scheef zitten.
Gr. Martijn
Ik kwam onder de 2e laklaag de resten van de originele stikkers nog tegen , ik heb ze met een papieren malletje overgenomen op de nieuwe lak.
@Henk: geen zorgen: ik heb een takel aan het plafond hangen , daar laat ik hem straks mee zakken.
Heb er al meer op die manier naar beneden gehaald de laatste jaren.
Een heftafel staat mij gruwelijk in de weg op deze plek , vandaar dit alternatief.
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Hij is al haast net zo mooi als die van mij.
Die heeft de 'super' stickers er overigens wel recht op zitten en het lijkt erop dat het nog de originele stickers op de originele lak zijn.
Die heeft de 'super' stickers er overigens wel recht op zitten en het lijkt erop dat het nog de originele stickers op de originele lak zijn.
- ramone
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Als ze zo gezeten hebben, groot gelijk om ze zo ook weer op te plakken.Caspar schreef:Klopt , ze zitten scheef. Die stickers horen zo te zitten.ramone schreef:wordt een mooie kreidler
Het lijkt trouwens wel dat je stickers scheef zitten.
Gr. Martijn
Ik kwam onder de 2e laklaag de resten van de originele stikkers nog tegen , ik heb ze met een papieren malletje overgenomen op de nieuwe lak.
@Henk: geen zorgen: ik heb een takel aan het plafond hangen , daar laat ik hem straks mee zakken.
Heb er al meer op die manier naar beneden gehaald de laatste jaren.
Een heftafel staat mij gruwelijk in de weg op deze plek , vandaar dit alternatief.
Bij mijn 76er, zaten ze zoals Herman weergeeft. misschien verschillende sticker plakkers bij de fabriek.
Succes verder, ziet er al super uit.
Gr. Martijn