RM-Super cockpit 1975 ( NL )
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Ben eens langzaam begonnen met de restauratie van mijn allereerste brommer
Heb hem al sinds mijn 13e in bezit en heb hem gelukkig nooit verkocht. Ik ben de derde eigenaar.
Ziet er momenteel verschrikkelijk uit : zie foto.
De tweede eigenaar heeft hem ooit omgebouwd naar een RMC , zelf heb ik daar zo mee verder gereden in mijn jeugd.
Er klopt dus helemaal niks meer van.
Het frame was erg slecht : Gaten op de plaatsen van de accubakken , diverse schroefdraden dol of weg.
Bloktank er op , zitzak , direct geschakeld blok en een hoop imi spul.
Heb hem al sinds mijn 13e in bezit en heb hem gelukkig nooit verkocht. Ik ben de derde eigenaar.
Ziet er momenteel verschrikkelijk uit : zie foto.
De tweede eigenaar heeft hem ooit omgebouwd naar een RMC , zelf heb ik daar zo mee verder gereden in mijn jeugd.
Er klopt dus helemaal niks meer van.
Het frame was erg slecht : Gaten op de plaatsen van de accubakken , diverse schroefdraden dol of weg.
Bloktank er op , zitzak , direct geschakeld blok en een hoop imi spul.
- Bijlagen
-
- RM 1975 (Medium).JPG (148.14 KiB) 19539 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Frame is intussen helemaal gerepareerd , gelast en voorzien van nieuwe schroefdraad.
achterspatbord uitgedeukt en alle onnodige gaten dichtgelast.
Frame is ondertussen gezandstraald met zilverzand en staat in de epoxy coating
achterspatbord uitgedeukt en alle onnodige gaten dichtgelast.
Frame is ondertussen gezandstraald met zilverzand en staat in de epoxy coating
- Bijlagen
-
- gestraald en gecoat.JPG (125.21 KiB) 19526 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Ik vindt de brommert niet verkeerd, komt altijd goed !
Succes , geen probleem voor jouw .
Ik heb ondertussen weer een knipperinstallatie werkende gemaakt.
Goed bezig Caspar !
Gr, Leopold .
Succes , geen probleem voor jouw .
Ik heb ondertussen weer een knipperinstallatie werkende gemaakt.
Goed bezig Caspar !
Gr, Leopold .
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Ooit moet het zo gaan worden als de bovenste op de folder, maar dan naar eigen smaak.
Hij word zo origineel als nog mogelijk is ( de originele lak is er al af ) , met één uitzondering: er komt een direct geschakelde 5 bak met een getemde SB onder. Kleinere carburateur en een dun uitlaatje. Top ca. 55 km/u
De indirect geschakelde 4 bak met kleine breitwand 2pk cilinder ligt op zolder.
Met dank aan Tjerry voor het folder materiaal.
Hij word zo origineel als nog mogelijk is ( de originele lak is er al af ) , met één uitzondering: er komt een direct geschakelde 5 bak met een getemde SB onder. Kleinere carburateur en een dun uitlaatje. Top ca. 55 km/u
De indirect geschakelde 4 bak met kleine breitwand 2pk cilinder ligt op zolder.
Met dank aan Tjerry voor het folder materiaal.
- Bijlagen
-
- FolderRM2 (Large).jpg (146.53 KiB) 19522 keer bekeken
-
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
- Locatie: Heerlen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Hoi Casper
Ik ben benieuwd naar je verslag.
Ik zal het met interesse volgen.
Ik hoop het eindresultaat nog eens in het echt te kunnen bewonderen.
Grt Jupke.
Ik ben benieuwd naar je verslag.
Ik zal het met interesse volgen.
Ik hoop het eindresultaat nog eens in het echt te kunnen bewonderen.
Grt Jupke.
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
De diverse onderdelen van dit bouwjaar heb ik lang naar gezocht.
De cockpit is héél anders en had een steeksleutel ipv een draaisleutel. Paul Hendriks had er nog een......
Zadel is ondertussen terug van classic covers. Broodplank met breedte streep en gereedschapsbakje.
Gereedschapsbakje was zwart met geribbeld dekseltje en de tekst "Florett"in de kuststof. Ook gevonden.
Achterlicht heeft het zwart/rode glaasje , Henk 3bak-voet heeft dit gesponsord , waarvoor dank.
De uitlaat is de hele lange dunne blokfluit met een felsrandje op het einde , ook binnen. ( en de begrenzer er uit gekregen )
Gosé heeft de Magura hendels aangeleverd , zelf had ik daarvoor nog een mooie nieuwe lichtschakelaar op de plank liggen.
Heb nog even getwijfeld: half-hoog of stok-stuurtje. Het waord toch een ori stokstuurtje , wel zo mooi !
Momenteel liggen de spullen bij de spuiter , het word RAL2004 rood-oranje, bij benadering dus de ori kleur zoals hij vroeger was.
Matzwarte delen zullen gepoedercoat worden tzt.
De cockpit is héél anders en had een steeksleutel ipv een draaisleutel. Paul Hendriks had er nog een......
Zadel is ondertussen terug van classic covers. Broodplank met breedte streep en gereedschapsbakje.
Gereedschapsbakje was zwart met geribbeld dekseltje en de tekst "Florett"in de kuststof. Ook gevonden.
Achterlicht heeft het zwart/rode glaasje , Henk 3bak-voet heeft dit gesponsord , waarvoor dank.
De uitlaat is de hele lange dunne blokfluit met een felsrandje op het einde , ook binnen. ( en de begrenzer er uit gekregen )
Gosé heeft de Magura hendels aangeleverd , zelf had ik daarvoor nog een mooie nieuwe lichtschakelaar op de plank liggen.
Heb nog even getwijfeld: half-hoog of stok-stuurtje. Het waord toch een ori stokstuurtje , wel zo mooi !
Momenteel liggen de spullen bij de spuiter , het word RAL2004 rood-oranje, bij benadering dus de ori kleur zoals hij vroeger was.
Matzwarte delen zullen gepoedercoat worden tzt.
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
In tegenstelling tot de folder , komt hier een bagagerekje op , had ik nog liggen , hoort ook op een oude-l*llen brommer vind ik zelf.
Wielen zijn ook opnieuw gespaakt en voorzien van Raedelli velgen , maar dan van wielservice Hasselt.
Banden heb ik ook binnen: achter een Continental TKP-14 17 x 2,75 , vóór een Kenda lijnprofiel bij gebrek aan een Conti lijnprofiel.
5 bak is ook klaar , een 540blok gemodificeerd door Arnold en voorzien van een gelagerde drukplaat en 5 plaats koppeling, Rito drijfstang setje.
Ben nog aan het twijfelen: een Zwitserse 5,8pk SB er op , of een KT
Wielen zijn ook opnieuw gespaakt en voorzien van Raedelli velgen , maar dan van wielservice Hasselt.
Banden heb ik ook binnen: achter een Continental TKP-14 17 x 2,75 , vóór een Kenda lijnprofiel bij gebrek aan een Conti lijnprofiel.
5 bak is ook klaar , een 540blok gemodificeerd door Arnold en voorzien van een gelagerde drukplaat en 5 plaats koppeling, Rito drijfstang setje.
Ben nog aan het twijfelen: een Zwitserse 5,8pk SB er op , of een KT
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
@Paulus: rekje heb ik liggen en zat er op toen hij door de fietsenmaker werd afgeleverd , vind het beter staan op dit model.
was inderdaad een accesoire.
@Gijs: klopt , scheelt niet zoveel. Heb ook nog een Zeta liggen , maar dat word wat teveel van het goede. 55km/u is zat.
was inderdaad een accesoire.
@Gijs: klopt , scheelt niet zoveel. Heb ook nog een Zeta liggen , maar dat word wat teveel van het goede. 55km/u is zat.
- Melvin
- Berichten: 8285
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Goed bezig casper. Waarom geen 15-43-71/64? Daar zal die veel fijner mee lopen als een 5.8Caspar schreef:@Paulus: rekje heb ik liggen en zat er op toen hij door de fietsenmaker werd afgeleverd , vind het beter staan op dit model.
was inderdaad een accesoire.
@Gijs: klopt , scheelt niet zoveel. Heb ook nog een Zeta liggen , maar dat word wat teveel van het goede. 55km/u is zat.
Rustiger, sterker onderin en waarschijnlijk ook nog zuiniger
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Mooie brommer, wordt zeker een pareltje.
Wat bedien je eigenlijk met de (speciale) contactsleutel? Ik heb zelf een '76, zonder sleutel, maar alles werkt...
Wat bedien je eigenlijk met de (speciale) contactsleutel? Ik heb zelf een '76, zonder sleutel, maar alles werkt...
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Goed bezig casper. Waarom geen 15-43-71/64? Daar zal die veel fijner mee lopen als een 5.8
Rustiger, sterker onderin en waarschijnlijk ook nog zuiniger [/quote]
Klopt ,maar die heb ik niet meer op voorraad , die andere cilinders wel
Rustiger, sterker onderin en waarschijnlijk ook nog zuiniger [/quote]
Klopt ,maar die heb ik niet meer op voorraad , die andere cilinders wel
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Die ronde steeksleutel is alleen maar om het contact te verbreken / uit te zetten.hermanp schreef:Mooie brommer, wordt zeker een pareltje.
Wat bedien je eigenlijk met de (speciale) contactsleutel? Ik heb zelf een '76, zonder sleutel, maar alles werkt...
De rest werkt gewoon op de lichtschakelaar op het stuur.
1976 had de contactsleutel al in de accubakken zitten ( indien aanwezig )
Heb via Tjerry vernomen dat er in 1975 in principe 3 uitvoeringen zijn geweest van de RM-Supercockpit.
Eigenlijk 2: een vroege en een late uitvoering , maar er is nog een variant op deze 2 uitvoeringen.
Heb dus 3 foto's van hoe een originele 1975 RM-Supercockpit er uit hoort te zien
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Hoi Caspar, mooi projekt hoor,
1975 RM Super heeft een dichte cockpit, dus geen steeksleutel.
Wietse
1975 RM Super heeft een dichte cockpit, dus geen steeksleutel.
Wietse
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Dat dacht ik ook Wietse.....kreidler844 schreef:Hoi Caspar, mooi projekt hoor,
1975 RM Super heeft een dichte cockpit, dus geen steeksleutel.
Wietse
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Heb dat allemaal uitgezocht toen ik mijn Super heb gerestaureerd, natuurlijk is er bij Kreidler altijd een onzekere faktor.
1975 had men nog geen accubakken en werdt het oude type Handels nog toegepast, met de uitknop op de lichtschakelaar, bij de 1976 uitvoering zit de uitknop ook op de lichtschakelaar die in de linker blokhandel zit.
Steeksleutel is alleen toegepast op RS volgens mij vanaf 1974.
Wietse
1975 had men nog geen accubakken en werdt het oude type Handels nog toegepast, met de uitknop op de lichtschakelaar, bij de 1976 uitvoering zit de uitknop ook op de lichtschakelaar die in de linker blokhandel zit.
Steeksleutel is alleen toegepast op RS volgens mij vanaf 1974.
Wietse
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Zo ziet de mijne eruit. Sleutel ontbreekt, dus hebben ze de bedrading aangepast? Weet vrij zeker dat het bouwjaar 1976 is.
- Bijlagen
-
- rm super 2.JPG (80.61 KiB) 19326 keer bekeken
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Daar heeft oorspronkelijk geen contactslot in gezeten, zo te zien is dit er een van een 286hermanp schreef:Zo ziet de mijne eruit. Sleutel ontbreekt, dus hebben ze de bedrading aangepast? Weet vrij zeker dat het bouwjaar 1976 is.
De folder van 1975 heeft op de voorzijde links onder een foto van de juiste cockpit.
Contactsleutel van 1976 was volgens mij alleen om de clignoteur van stroom te voorzien.
Wietse
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
ik heb net als herman de uitvoering uit 1976 en daar zit wel degelijk een kontactslot met sleutel in en voor en achter grote lely naven,het kontactslot was niet om de richting aanwijzers aan te sturen want origineel zaten er geen richtingaanwijzers op,er zitten geen accubakjes op maar de bevestigings beugeltjes wel dus de bakjes kunnen er zo op
zie het volgende topic
viewtopic.php?t=12624
dirk
zie het volgende topic
viewtopic.php?t=12624
dirk
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Een klant van mij heeft één nieuw gehad in 1976 en daar zit geen contaktslot in.
Een andere klant heeft 1 van 1975 daar zit ook geen contaktslot in.
Zelf heb ik 1 van 1975 waar ook niet één in zit maar die cockpit heb ik er zelf op gezet.
Overigens geeft de text bij de foto weer wel aan dat er een contaktslot in zit, terwijl op het plaatje toch echt niet zo is. i'm confused.
Wietse
Een andere klant heeft 1 van 1975 daar zit ook geen contaktslot in.
Zelf heb ik 1 van 1975 waar ook niet één in zit maar die cockpit heb ik er zelf op gezet.
Overigens geeft de text bij de foto weer wel aan dat er een contaktslot in zit, terwijl op het plaatje toch echt niet zo is. i'm confused.
Wietse
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: RM-Super cockpit 1975 ( NL )
Hier wordt ook niet gesproken over het contactslot. Waarschijnlijk alleen bij de extra knipperlichten.kreidler844 schreef:Een klant van mij heeft één nieuw gehad in 1976 en daar zit geen contaktslot in.
Een andere klant heeft 1 van 1975 daar zit ook geen contaktslot in.
Zelf heb ik 1 van 1975 waar ook niet één in zit maar die cockpit heb ik er zelf op gezet.
Overigens geeft de text bij de foto weer wel aan dat er een contaktslot in zit, terwijl op het plaatje toch echt niet zo is. i'm confused.
Wietse
http://www.kreidler-museum.de/75rmc-nl.htm
Enzo