Kreidler geinspireerd door andere forumleden

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
nozems
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden

#251 Bericht door nozems » 09 jan 2020, 10:45

Henk 3bakvoet schreef:
09 jan 2020, 07:41
Nu zijn we al ruim 15 jaar bezig met het verhaal lucht aanzuiging in alle opvoer topics.
En nog steeds geen vorderingen?
Jawel hoor Henk, niet zo negatief 😉de dagen worden alweer langer.

De oplossingen zijn divers, maar helaas wel altijd een compromis tussen aanzuigherrie, prestaties en de looks.

Daarbij het beste filter is geen filter! Dus geheel open!
Maar dat creëert veel herrie en rommel in en buiten het blok.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#252 Bericht door Eifelyeti » 09 jan 2020, 11:03

jamojamo schreef:
09 jan 2020, 05:07
.....
Mustang frame heb ik er 2 van, waarvan je er eentje kent. Die met membraanblok. Leuk om te sleutelen maar wordt bijna niet mee gereden. Zo veel plannen in mijn hoofd maar weinig doorzettingsvermogen. #-o
Gr.,
Eric

dan breng ens een frame mee naar Wietse in Juni :wink:

dan heb je da geen last meer van :D

Andy
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#253 Bericht door Andy » 09 jan 2020, 13:52

Dat blijkt Henk, er is in de loop der jaren ook veel veranderd in tuning land. Zo is de membraam in vele vormen erbij gekomen. Zo ook de big-bore, langere slag, moderne carburateurs, uitlaten verschillende cilinders met allemaal andere timingen.

We blijven maar aanklooien :D

Andy,

wilhelmus

#254 Bericht door wilhelmus » 11 jan 2020, 20:40

Zojuist trouwens even naar Wijk aan Zee op en neer. Het begint nu echt op opvoeren te lijken. Met slappe bandjes en rechtop zo over de 100kmh. Ik schrok er een beetje van. Het zuigertje is pas 2 km

Erik mooi dat ie het nu al zo goed doet.
Ben benieuwd hoe hij het doet als ie klaar is
Grt Wim

jamojamo

#255 Bericht door jamojamo » 16 jan 2020, 12:09

Vandaag weer even op en neer naar Wijk aan Zee en de pier en op de pierweg nog even een dubbel rondje gedaan.
Conclusie 1: het is f*cking koud op de Kreidler,
Conclusie 2: de windmolens gaan harder draaien als ik langskom, dus klimaatneutraal gereden :mrgreen:
Conclusie 3: de keuze voor membraan, Powerbox P22, kleine correctie door Wietse met binnenkopje en boosterpoortjes en Polini CP23 carb bevallen heel goed.
Conclusie 4: het schuimfilter gaat er niet meer af. Ik zal proberen het scherm er meer omheen te laten sluiten en heb daarvoor een oud motorscherm gekocht.
Vanwege het viertakten bij half gas heb ik de naald tot het bovenste sleufje omlaag gestoken en dat werkt 100%. De luchtsproeier heb ik nog niet aangezeten want in mijn ogen is starten, gasopname, stationair lopen perfect. Het bougiebeeld is aan de donkere kant maar dat geloof ik wel.

Nu heb ik nog 2 uitlaten om te proberen naast de de Jager die er nu op zit. Ik weet zeker dat met de Black Mamba BMP60RS de topsnelheid nog hoger gaat worden maar ik ben benieuwd wat ie gaat doen omtrent trekkracht en temperatuur. Een kleine Breitwand is thermisch zwakker dan een Super Breitwand cilinder.
Met de Bos uitlaat verlies ik waarschijnlijk op alle terreinen maar win ik qua geluid.
Als ik nou zeker wist dat ie het mooist loopt met een andere uitlaat ging ik daar voor maar om € 300 uit te geven voor een tegenvaller daar heb ik geen zin in.

Zonder membraan heb ik eens 108kmh gereden. Nu al vrij simpel 107kmh op een kort stukje en ik hoefde maar even met de neus op het stuur waarna hij het goed vasthield (windkracht 4 in de rug). Het gaat me hard zat zo dus de beste rijdbaarheid zal de keus voor de uitlaat bepalen.
Ik had nog een leuk fotootje gemaakt maar de zon is zo fel dat het er achteraf niet uit ziet. Ik ga ook maar weer even poetsen want de bagger zit overal, de weg was natter dan ik dacht.

Gr.,
Eric

b.bonk
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#256 Bericht door b.bonk » 16 jan 2020, 13:27

dat zijn mooie berichten eric.
nu weet ik ook gelijk dat bij mij de ondergrens 110 km moet zijn. hihi.
mvg bertus

Plaats reactie