Kreidler geinspireerd door andere forumleden
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
VHM en RSP zijn beiden zuigers die passen in een Kreidler. Daar houden de overeenkomsten op.
Materiaal en vorm verschilt behoorlijk.
Materiaal en vorm verschilt behoorlijk.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
ja, dat vertellen die sparen als het 2e hobby hebben
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Denk je dat ik achteraf beter weer de duurdere zuiger had genomen? Dan heb ik spijt van mijn keuze en ga ik deze maar snel oproken zodat ik weer snel aan een nieuwe zuiger toe ben
Als de VHM conischer is en daardoor kantelt waarom deze zuiger dan uberhaupt aanbieden? Hij zal toch niet slecht zijn?
Gr.,
Eric
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Man eric dat je daar op reageert.
Het geld klotst niet bij iedereen tegen de klippen op.
Die vhm is prima, net als een vw golf prima is , maar voor de buhne een audi a3 beter is.
Het geld klotst niet bij iedereen tegen de klippen op.
Die vhm is prima, net als een vw golf prima is , maar voor de buhne een audi a3 beter is.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
VHM is idd conischer dan een RSP.
VHM kiest voor een meer conischiteit om een relatief hoge kroontemperatuur aan te kunnen.
Nadeel: klapperen bij lagere temperaturen.
RSP zet door de moleculaire structuur alleen in de lengte uit .
Daardoor hoeft hij niet zo conisch te zijn.
Eric , niks van aan trekken.
Gewoon opstoken en volgende keer een RSP overwegen
VHM kiest voor een meer conischiteit om een relatief hoge kroontemperatuur aan te kunnen.
Nadeel: klapperen bij lagere temperaturen.
RSP zet door de moleculaire structuur alleen in de lengte uit .
Daardoor hoeft hij niet zo conisch te zijn.
Eric , niks van aan trekken.
Gewoon opstoken en volgende keer een RSP overwegen
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Heb in beide snelle kreid's VHM zuigers in, bij de ene klappert en de andere helemaal niet. Kan km's lang zowel halfgas rijden of volgas, ben ook niet bang voor een klemmer.
Hou het lekker bij mijn 6polige bosch onstekingen !!!
Andy,
Hou het lekker bij mijn 6polige bosch onstekingen !!!
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Heb nog geen kitje met een VHM zuiger gehoord die niet klappert CasperCaspar schreef: ↑05 jun 2021, 20:16 VHM is idd conischer dan een RSP.
VHM kiest voor een meer conisiteit om een relatief hoge kroontemperatuur aan te kunnen.
Nadeel: klapperen bij lagere temperaturen.
RSP zet door de moleculaire structuur alleen in de lengte uit .
Daardoor hoeft hij niet zo conisch te zijn.
Eric , niks van aan trekken.
Gewoon opstoken en volgende keer een RSP overwegen
Er zijn idd mensen die echt niet horen dat een VHM zuiger klappert omdat ze een beetje (erg) doof zijn, dezelfde mensen praten gewoonlijk ook heel hard
De RSP is idd wat duurder maar zou (bij beschikbaarheid) wel mijn voorkeur hebben. Is dat boven het gewenste budget dan zijn de Barikit zuigers nog een betaalbaar alternatief.
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Dan lees je niet goed KJ, schrijf pas dat 1 setje van mij niet klappert !!!
Misschien komt dat door de langere slag... De andere is standaard slag.
Andy,
Misschien komt dat door de langere slag... De andere is standaard slag.
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Eric, ik heb je weleens horen praten over hoe belachelijk veel geld sommigen aan de bigbore hysterie hobby uitgeven... maar zo door de tijd heen had je er zelf ook al een paar 110cc setups aan uitgegeven!
Heb al behoorlijk wat cilinders, uitlaten, zuigers, membranen en ontstekingen voorbij zien komen
Wel veel van kunnen leren en lekker knutselen .
Heb al behoorlijk wat cilinders, uitlaten, zuigers, membranen en ontstekingen voorbij zien komen
Wel veel van kunnen leren en lekker knutselen .
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Eric is niet te beroerd om ook de missers te vermelden , ik vind dat je dan ballen hebt.
Daar kunnen we allemaal wat van leren.
Op Faceboek lees je alleen maar de succes story's .
Daar kunnen we allemaal wat van leren.
Op Faceboek lees je alleen maar de succes story's .
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Als je Marktplaats een beetje volgt zie je hoeveel snelle setjes en ook complete brommers/motoren al redelijk snel weer te koop worden gezet.
Ik heb meerdere klanten en kennissen die na een uitstapje toch weer teruggaan naar een "Originele" setip (std. 50/60cc KT met was tuning) omdat ze niet alleen maar willen "racen".
Of ze hebben/bouwen een tweede machine op voor het gewone rustige toerwerk.
Overigens doen de VHS cilinders het hier wel heel goed in de grasbaan, de snelle mannen rijden er allemaal mee
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Had ik wel gelezen Andy......"pas" één setje schrijf jezelf.
Ik zeg ook expliciet dat ik zelf er nog niet één heb gehoord die niet klappert Andy.
Op het laatste treffen bij Wietse stond er één gewoon te "ratelen" en de eigenaar zelf hoort het niet (naar eigen zeggen) maar zoals ik schreef zal hij ws een beetje doof zijn
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Valt wel mee hoor.nozems schreef: ↑06 jun 2021, 12:49 Eric, ik heb je weleens horen praten over hoe belachelijk veel geld sommigen aan de bigbore hysterie hobby uitgeven... maar zo door de tijd heen had je er zelf ook al een paar 110cc setups aan uitgegeven!
Heb al behoorlijk wat cilinders, uitlaten, zuigers, membranen en ontstekingen voorbij zien komen
Wel veel van kunnen leren en lekker knutselen .
Op de RS die ik kocht zat een ori W6 met een brommerkopje waar ik een hoge druk kopje bij kocht.,
Toen deze stuk liep moest ik snel een ander voor op een leenblok van Peter waarmee ik naar de Eifel ging. Dit was een 60cc smalle tap van Protuning.
De ori W6 is door Wietse voorzien van een nieuw wandje met een opmaat kopje.
De 60cc is toen door Wietse voorzien van boosters en de timing is nagelopen/verbeterd.
Diezelfde 60cc heb ik toen de boosters van doorgetrokken naar de inlaat toen ik van Dirk een Rion membraanhuisje kreeg. Daar heb jij toen op gereden, die liep fantastich met de de Jager uitlaat en de Powerbox P22 op de Kokusan Evo2. Pas met de mooie RVS Black Mamba uitlaat liep deze stuk in de Eifel.
Pas toen heb ik hem echt uit mijn broek laten hangen met de set van Claus en een Dick Baan uitlaat. Kosten nog geen 700 bij elkaar. De Cp23 carb van Polini en de Powerbox van GJ waren nog eens 130 dus voor minder dan 850 reed ik op top115kmh bij 12,000rpm.
Beetje afhankelijk van hoe leuk ik het allemaal nog vind wil ik nog eens een 8-kleps membraan en een ontsteking met een curve.
Bij mij geen 6-bakken of bigbores met lange slag. Het is best basic en ik beleef vooral veel plezier aan de reacties op het uiterlijk van de “inspiratie” Kreidler.
Dus,bij deze gelijk maar even een oproepje: heeft er iemand een Stage 6 of ander merk 8-kleps membraan ter overname liggen voor een Rion membraanhuisje dan zie ik wel een pb’tje verschijnen
Gr.,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ik rijd het hele jaar door en pak vaak voor een boodschapje de Kreidler. Ook maak ik wel eens een rondje van 40km. Hij loopt goed, doorgaans een beetje racy en het lekkerst op toeren. De meeste ritjes mis ik wel de trekkracht van onderuit van de Powerbox die ik veiligheidshalve er maar niet meer op heb.
Vandaag werd ik aangenaam verrast door het opvallend soepele karakter. Het weer speelt hierbij een rol. Koud, zuurstofrijk weer. Een klein oostenwindje en de Kreidler liep supermooi stationair, vloog naar de top en pakte merkbaar beter op.
Het roept wel een vraag op. Gevoelsmatig denk ik dat bij warmer zuurstofarmer weer een kleinere hoofdsproeiertje toegepast zou kunnen worden. Maar door de eerdere vast/warmloper durf ik er niet aan. De bougiekleur is altijd goed.
Misschien de luchtstelschroef iets verder open of de gasnaald een standje hoger in de buis?
Wie is er zo pietepeuterig op het forum dat ie ‘s zomers en ‘s winters met een andere carburateur afstelling rijdt?
En hoe / wat doe je anders?
Thx,
Eric
Vandaag werd ik aangenaam verrast door het opvallend soepele karakter. Het weer speelt hierbij een rol. Koud, zuurstofrijk weer. Een klein oostenwindje en de Kreidler liep supermooi stationair, vloog naar de top en pakte merkbaar beter op.
Het roept wel een vraag op. Gevoelsmatig denk ik dat bij warmer zuurstofarmer weer een kleinere hoofdsproeiertje toegepast zou kunnen worden. Maar door de eerdere vast/warmloper durf ik er niet aan. De bougiekleur is altijd goed.
Misschien de luchtstelschroef iets verder open of de gasnaald een standje hoger in de buis?
Wie is er zo pietepeuterig op het forum dat ie ‘s zomers en ‘s winters met een andere carburateur afstelling rijdt?
En hoe / wat doe je anders?
Thx,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Hallo Eric,
het luchtschroefje heft nieks met de bougiekleur te doen en ook niet met aanrijden of oppakken
het luchtschroefje heft nieks met de bougiekleur te doen en ook niet met aanrijden of oppakken
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Ok, ik begrijp dat de luchtschroef invloed heeft op de stationairloop en oppakken vanaf stationair. Maar hij doet dus niets tijdens het rijden?
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
het is ja normaal dat de broote venuri minder weerstand heft dan de kleen van de Bypass ... als de schijver naar boven loopt, is de weerstand van de stationaire booring te kleen en de weerstand te groot, dus gaat de lucht de lichtere weg...
so is het lichter te verstaan denk ik
warom niet bij het oppakken? je rijd ja toch met meer dan halfe weg de Gasschijf op los....
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Doe jij in de winter nog iets aan je afstelling Roman? En zo ja, wat?
Ik zou willen dat de mijne het hele jaar rijdt zoals vandaag.
Gr.,
Eric
Ik zou willen dat de mijne het hele jaar rijdt zoals vandaag.
Gr.,
Eric
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Als ik in de zomer s'morgens vroeg om 4 uur vertrek , dan loopt hij ook zo goed. Ligt niet aan de winter.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
dat heb ik ook in de zomer, s,avonds knalt hij soms als een raket en dan de volgende dag
rijd hij weer gewoon.
heb wel eens het idee , als je er een soort van plantenspuit op bouwt die de
lucht vochtigheid helpt ,je dat kunt beinvloeden in theorie.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kreidler geinspireerd door andere forumleden
Eric, de stand van je gasnaald heeft wel degelijk invloed op het volgas gebeuren!!!! Pas hier mee op met zo’n heftig getund ding! De gasnaald komt nooit heleboel uit de sproeierbuis, en sluit dus altijd iets vd doorlaat af!
Dit kan rustig een maat in hoofdsproeier verschillen. Maar ook afhankelijk van hoe dik en taps je naald is.
Stationair, en dan vooral de maat stationair sproeier heeft wel degelijk invloed op het volgas gebeuren! Deze loopt over de hele linie mee, wel de grootste invloed stationair tot kwart gas.
Warmlopers bij gas dichtdraaien komt oa door te krappe stationair afstelling.
Je luchtregelschroef heeft ook iets invloed daarop.
Zelf merk ik dat bij koud weer ze vaak het lekkerste lopen, je zou gerust de naald zomers een standje lager (dus armer) kunnen zetten, je hoofdsproeier zou ik zoveel mogelijk zo laten.
In de racerij wordt met de dag gekeken wat de beste setting is.
Dit kan rustig een maat in hoofdsproeier verschillen. Maar ook afhankelijk van hoe dik en taps je naald is.
Stationair, en dan vooral de maat stationair sproeier heeft wel degelijk invloed op het volgas gebeuren! Deze loopt over de hele linie mee, wel de grootste invloed stationair tot kwart gas.
Warmlopers bij gas dichtdraaien komt oa door te krappe stationair afstelling.
Je luchtregelschroef heeft ook iets invloed daarop.
Zelf merk ik dat bij koud weer ze vaak het lekkerste lopen, je zou gerust de naald zomers een standje lager (dus armer) kunnen zetten, je hoofdsproeier zou ik zoveel mogelijk zo laten.
In de racerij wordt met de dag gekeken wat de beste setting is.