Eitank S4 Juweeltje
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Eitank S4 Juweeltje
Op verzoek van onze eitank specialist H3BV. Deze topic gaat over de verkeerde opbouw van wat een strak sturende eitank zou moeten wezen.
Rijdt als een natte dwijl en de opbouw is niet veel soeps.
Andy,
Rijdt als een natte dwijl en de opbouw is niet veel soeps.
Andy,
- Bijlagen
-
- 100_1734 (Small).JPG (196.14 KiB) 16478 keer bekeken
-
- 100_1740 (Small).JPG (189.54 KiB) 16478 keer bekeken
-
- 100_1735 (Custom).JPG (177.19 KiB) 16478 keer bekeken
-
- 100_1743 (Small).JPG (163.77 KiB) 16478 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Andy op 24 jan 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank S4 ellende
Op het eerste gezicht een bij elkaar geraapt zooitje.
De kleur deugd ook niet.
En al je hem restaureerd probeer je zoveel mogelijk de historie te benaderen.
Dit is dus geen echte Eitank.
Gijs v Z
De kleur deugd ook niet.
En al je hem restaureerd probeer je zoveel mogelijk de historie te benaderen.
Dit is dus geen echte Eitank.
Gijs v Z
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Eitank S4 ellende
Ellende is wel een beetje overdreven het eitje moet gewoon nog even afgemaakt worden:
Volgens mij zijn de achterveren te kort(van een buffeltank) deze moeten langen anders komt hij bij het inveren de kettingkast tegen de koelingskap.
De beide motorschermen zitten niet goed even correct monteren want zo ziet het er niet uit en de geforceerde koeling werkt niet goed.
Voorschokbrekers zijn vaak ook een probleem (laten) reviseren
Alle scharnierpunten(voor en achtervork) controleren op speling en als er speling in zit verhelpen.
De rode kleur is wel een punt deze is niet echt geslaagd jammer want in de correcte kleur spuiten is evenveel werk als in een verkeerde.
De witte knierubbers zijn niet echt mooi op een antrachiet tank maar vind nog meer eens zwarte.
Het is niet hopeloos hij is nog niet klaar.
suxes George
posting.php?mode=smilies&f=23#
Volgens mij zijn de achterveren te kort(van een buffeltank) deze moeten langen anders komt hij bij het inveren de kettingkast tegen de koelingskap.
De beide motorschermen zitten niet goed even correct monteren want zo ziet het er niet uit en de geforceerde koeling werkt niet goed.
Voorschokbrekers zijn vaak ook een probleem (laten) reviseren
Alle scharnierpunten(voor en achtervork) controleren op speling en als er speling in zit verhelpen.
De rode kleur is wel een punt deze is niet echt geslaagd jammer want in de correcte kleur spuiten is evenveel werk als in een verkeerde.
De witte knierubbers zijn niet echt mooi op een antrachiet tank maar vind nog meer eens zwarte.
Het is niet hopeloos hij is nog niet klaar.
suxes George
posting.php?mode=smilies&f=23#
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank S4 ellende
egg-max
Naar mijn idee maak je eerst het geheel technisch in orde en passend.
Dan haal je het uit elkaar, laat de onderdelen spuiten en word hij weer opgebouwd.
Wat jij steld is naar mijn idee een beetje de omgekeerde wereld.
Zo restaureer je niet.
Gijs v Z
Naar mijn idee maak je eerst het geheel technisch in orde en passend.
Dan haal je het uit elkaar, laat de onderdelen spuiten en word hij weer opgebouwd.
Wat jij steld is naar mijn idee een beetje de omgekeerde wereld.
Zo restaureer je niet.
Gijs v Z
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Eitank S4 ellende
De kleur komt niet goed over op de foto Gijs, in het echt is die roder (minder roze)
Wat is de goede kleur
Er zit inderdaad verkeerde spullen op. Wat is bv de goede koplamphouder en kap En het achterspatbord is dat de verkeerde
Het is een hele waslijst. Brommer ligt als zo goed uit elkaar.
Andy,
Wat is de goede kleur
Er zit inderdaad verkeerde spullen op. Wat is bv de goede koplamphouder en kap En het achterspatbord is dat de verkeerde
Het is een hele waslijst. Brommer ligt als zo goed uit elkaar.
Andy,
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Eitank S4 ellende
@Andy : Het is weer eens wat anders dan een snelle RS , je bent van alle markten thuis zo te zien.
Maak er wat moois van.
Maak er wat moois van.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
Andy, je eitank is uitvoering 1964 dus eigenlijk met een grote koplamp, wat er nu op zit is een kleine koplamp uitvoering 1963, het gaat fout bij de koplamphouder zo te zien.
foto uitvoering 1963
foto uitvoering 1963
- Bijlagen
-
- stuurkap.JPG (61.14 KiB) 16255 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
Nog even voor Andy hoe een super4 uit 1963 er uit ziet.
Ja Andy als je er een beetje energie in steekt, wil je een RMC niet meer van uit je ooghoeken zien
Ja Andy als je er een beetje energie in steekt, wil je een RMC niet meer van uit je ooghoeken zien
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van super4 1963 2.jpg (174.82 KiB) 16223 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van super4 1963 1.jpg (152.76 KiB) 16223 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Eitank S4 ellende
Ik zie geen verschil Henk, behalve de kleur
Henk, volgens de documenten die ik heb is die in 1-10-1962 gebouwd en in 15-1-1963 op kenteken gezet in duitsland.
Bij de firma Block in Braunschweig.
Andy,
Henk, volgens de documenten die ik heb is die in 1-10-1962 gebouwd en in 15-1-1963 op kenteken gezet in duitsland.
Bij de firma Block in Braunschweig.
Andy,
- Bijlagen
-
- 100_1736 (Small).JPG (198.72 KiB) 16184 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Andy op 05 jan 2014, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank S4 ellende
Ik zal je een klein stukje op weg helpen Andy, kijk alleen eens naar heet voor spatbord.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
De stuurpen moet zakken Andy dan sluit je stuurkap ook weer aan.
Hij is inderdaad opgebouwd met diverse onderdelen van een S4 bj 1964 o.a. de schokker voor en het achterlicht, dat zet iemand op het verkeerde been.
Demonteer alles maar en opnieuw alles spellingsvrij opbouwen en waar nodig gelijk alle rubber vervangen.
tank pats ook even omdraaien
Hij is inderdaad opgebouwd met diverse onderdelen van een S4 bj 1964 o.a. de schokker voor en het achterlicht, dat zet iemand op het verkeerde been.
Demonteer alles maar en opnieuw alles spellingsvrij opbouwen en waar nodig gelijk alle rubber vervangen.
tank pats ook even omdraaien
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank S4 ellende
OK. ik zal even een paar dingen opnoemen.
Er zit ruimte tussen het spatbord en het voorvorkkapje.
De schokbrekers voor zijn van een jonger type.
Deze moeten zijn zoals de foto van Henk aangeeft.
Aluminium bussen met daaronder een wat ingedraaide ring.
Het rempedaal is er een met de bobbeltjes erop, dat moet zijn met strepen in lengte richting.
De schommelarm van de voorvork hoort nagenoeg horizontaal te staan, die van jou staat wel erg naar beneden.
Wat hier de oorzaak van is weet ik ook niet.
Het achterlicht hoort de kleine ovale te zijn.
Naar mijn idee is het een Mokick
Daarom denk ik ook dat het van alles wat is.
Sorry maar ik kan er niets anders van maken.
Het is allemaal wel goed te krijgen maar er zit wel een beetje werk aan.
Er zit ruimte tussen het spatbord en het voorvorkkapje.
De schokbrekers voor zijn van een jonger type.
Deze moeten zijn zoals de foto van Henk aangeeft.
Aluminium bussen met daaronder een wat ingedraaide ring.
Het rempedaal is er een met de bobbeltjes erop, dat moet zijn met strepen in lengte richting.
De schommelarm van de voorvork hoort nagenoeg horizontaal te staan, die van jou staat wel erg naar beneden.
Wat hier de oorzaak van is weet ik ook niet.
Het achterlicht hoort de kleine ovale te zijn.
Naar mijn idee is het een Mokick
Daarom denk ik ook dat het van alles wat is.
Sorry maar ik kan er niets anders van maken.
Het is allemaal wel goed te krijgen maar er zit wel een beetje werk aan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Eitank S4 ellende
Ik zie geen rubber bij de kabels voorspatbord.
Ik zie twee verschillende types motorschermen bij de carburateur zijde.
Enzo
Ik zie twee verschillende types motorschermen bij de carburateur zijde.
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank S4 ellende
Doorvoerrubbers was ik inderdaad vergeten.Enzo-tvdzijden schreef:Ik zie geen rubber bij de kabels voorspatbord.
Ik zie twee verschillende types motorschermen bij de carburateur zijde.
Enzo
Het motorscherm carburateurzijde is van het oude type toen zat er nog een andere carburateur op.
Waar je met een schuifje de luchtaanvoer kon knijpen.
Deze is van voor 1962.
Maar ze hebben ze bij Kreidler gewoon opgemaakt en zijn toen overgegaan op die met het ronde gat.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
Dat weten wij wel GijsDe schommelarm van de voorvork hoort nagenoeg horizontaal te staan, die van jou staat wel erg naar beneden.
Wat hier de oorzaak van is weet ik ook niet.
- Bijlagen
-
- 1963-04-01.jpg (49.49 KiB) 16086 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Eitank S4 ellende
Gijs, daar kan ik wat mee.
De simpele dingetjes zoals rubbertjes weet ik wel, gaat om de speciale eitank dingen waar ik een leek in ben.
De titel is niet voor niks "eitank ellende"
Ga geen totale in nieuwstaat restauratie van maken, maar probeer wel het origineel te benaderen. En in technische perfecte staat zodat die als S4 gekeurd kan worden.
Nu zou die op alle fronten afgekeurd worden, kansloos dus.
De stuurkap en koplamp moeten zowiezo vervangen worden. Als iemand een goede spuiter voor een vriendelijke prijs weet, meld dat please.
Andy,
De simpele dingetjes zoals rubbertjes weet ik wel, gaat om de speciale eitank dingen waar ik een leek in ben.
De titel is niet voor niks "eitank ellende"
Ga geen totale in nieuwstaat restauratie van maken, maar probeer wel het origineel te benaderen. En in technische perfecte staat zodat die als S4 gekeurd kan worden.
Nu zou die op alle fronten afgekeurd worden, kansloos dus.
De stuurkap en koplamp moeten zowiezo vervangen worden. Als iemand een goede spuiter voor een vriendelijke prijs weet, meld dat please.
Andy,
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
Andy je mist de aanslag in de helm, nu gaat hij als een hobbelpaard over de weg.
Er zit echt een bak werk in, eigenlijk moet je overnieuw beginnen en aanvullen met de juiste onderdelen voor type 62-63
De Basis is perfect.
Er zit echt een bak werk in, eigenlijk moet je overnieuw beginnen en aanvullen met de juiste onderdelen voor type 62-63
De Basis is perfect.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank S4 ellende
Ja, Henk, je hebt volkomen gelijk.
Maar ik ben even met 2 dingen tegelijk bezig.
Ik heb voor Andy een foto gemaakt van een blokkering die in het helmspatbord hoort te zitten.
Hier hoort dan nog een M6 bout met contramoer in zodat je een stel mogelijkheid hebt voor je schommelarm.
En natuurlijk gaan we Andy adviseren voor zover mogelijk.
Maar ik ben even met 2 dingen tegelijk bezig.
Ik heb voor Andy een foto gemaakt van een blokkering die in het helmspatbord hoort te zitten.
Hier hoort dan nog een M6 bout met contramoer in zodat je een stel mogelijkheid hebt voor je schommelarm.
En natuurlijk gaan we Andy adviseren voor zover mogelijk.
- Bijlagen
-
- SAM_1291.JPG (120.51 KiB) 16065 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Eitank S4 ellende
vergeet voor goed stuurwerk ook de achterschokbrekers niet.
misschien hebben deze alleen een verfje gehad en een strakke bus.
Enzo
misschien hebben deze alleen een verfje gehad en een strakke bus.
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
Hoe dan ook weer een forumlid die de charmes van een Eitank weet te waarderen.
Oké in beginsel is het een opgave om dit type in een technisch juiste staat te brengen, daar komt echt wat bij kijken, de kogelkoprubbers en de silent blocks om er een paar te noemen maken of breken een Eitank, en voor de super uitvoering is de vaak ontbrekende stelnok in de helm debet aan het hobbelpaard gevoel.
Verder zitten er aan een Eitank behoorlijk veel niet zichtbare rubber afdichtingen, ben je bereid om die te vernieuwen dan heb je een meesterlijk sturende Kreidler en begint de lol.
Niemand die in beginsel vraagt naar de setup, en niemand die ook maar iets verwacht van de performants bij een Eitank.
Bij de Kreidler Eitank gaat het om de pure klassieke brommer beleving, gewoon een oud brommertje waar je geen prestaties mee hoeft te leveren een brommer met een verhaal, relax echt ontspannen op een mooie zomerse dag, alleen of in klein groepsverband.
Met een Eitank hoef je ook geen mist gordijnen op te trekken als het weer eens mis gaat zo als we dat vaak mee maken met alles van boven de 60cc en vier poorten, alles is open en eerlijk te bespreken, zelf de teleurstellingen als die er al zijn, is geen issue.
Een Kreidler Eitank, vaak verguist maar nog nooit geëvenaard in wat voor opzicht dan ook.
Oké in beginsel is het een opgave om dit type in een technisch juiste staat te brengen, daar komt echt wat bij kijken, de kogelkoprubbers en de silent blocks om er een paar te noemen maken of breken een Eitank, en voor de super uitvoering is de vaak ontbrekende stelnok in de helm debet aan het hobbelpaard gevoel.
Verder zitten er aan een Eitank behoorlijk veel niet zichtbare rubber afdichtingen, ben je bereid om die te vernieuwen dan heb je een meesterlijk sturende Kreidler en begint de lol.
Niemand die in beginsel vraagt naar de setup, en niemand die ook maar iets verwacht van de performants bij een Eitank.
Bij de Kreidler Eitank gaat het om de pure klassieke brommer beleving, gewoon een oud brommertje waar je geen prestaties mee hoeft te leveren een brommer met een verhaal, relax echt ontspannen op een mooie zomerse dag, alleen of in klein groepsverband.
Met een Eitank hoef je ook geen mist gordijnen op te trekken als het weer eens mis gaat zo als we dat vaak mee maken met alles van boven de 60cc en vier poorten, alles is open en eerlijk te bespreken, zelf de teleurstellingen als die er al zijn, is geen issue.
Een Kreidler Eitank, vaak verguist maar nog nooit geëvenaard in wat voor opzicht dan ook.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Eitank S4 ellende
Gaat het Over een Eitank dan begint Henk zowaar poëtische trekjes te vertonen.....
Maakt Zaanse nuchterheid plaats voor Lyrische berichten met een dromerige grondslag...
Wietse
Maakt Zaanse nuchterheid plaats voor Lyrische berichten met een dromerige grondslag...
Wietse
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Eitank S4 ellende
Wietse een Eitank? superlatieven komen wij eitank bezitters te kort om de juiste omschrijving te kunnen geven, wij redden het niet met een grafiek van kijk eens hoe goed en lekker mijn kreidler rijdt.
Het rijden op een eitank is een evenement op zich, een beleving die slechts voor een select groepje zondags kinderen is weg gelegd.
Het rijden op een eitank is een evenement op zich, een beleving die slechts voor een select groepje zondags kinderen is weg gelegd.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer: