Pagina 16 van 18

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 21 nov 2015, 12:48
door Henk 3bakvoet
Ik kan me goed even omdraaien als ik voor wil sorteren
Doet mij denken aan The Exorcist. :wink:

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 21 nov 2015, 15:49
door rs-r
Als je achterom kijkt door je om te draaien zie je die tijd ook niet voor jou, als dan je voorrijder vertraagt heb je ook prijs..

Op je fiets heb je misschien ook geen spiegel, ik ook niet, maar nu zal je er toch best een op je kreidler plaatsen.
En dan heb je ook nog spiegels waar je alleen maar de nummerplaat van het achterop komend voertuig van ziet, die moet je ook niet hebben, best dus een spiegel met een verkleinende optiek.

De overige forumleden, die je ook een spiegel aanraden, hebben heus al een zak vol ervaring op de weg en weten waar ze over praten.
Er bestaan ook wel spiegeltjes dat je in je helm kan inbouwen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 12 mei 2016, 22:56
door Bongers-70
Even een update in dit topic over mijn RS :)

Ik heb van een forumlid een verlengde homoet 4p mogen lenen om eens wat te testen met een expansie uitlaat en dit is mij goed bevallen.
Ik heb toen op de facebookpagina van de jager een bericht zien staat dat ze weer een serie uitlaten hebben geproduceerd. Hier heb ik toen meteen naartoe gebeld en na wat informatie hierover heb ik een verlengde de jager uitlaat gekocht.

Ik heb deze bij Jacobs in Lomm laten verchromen en dit is naar volletevredenheid gebeurd! Binnen 2,5 week was hij klaar en ook nog voor een nette prijs! Zie de foto's voor het resultaat.

Groeten Bas

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 13 mei 2016, 07:58
door kursl00
Mooi resultaat.

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 14 mei 2016, 15:57
door Caspar
Mooi geworden Bas, En hoe loopt het vergeleken met de verlengde 4P ?
Positieve kritiek: Zet je rempook wat lager dmv de remlichtschakelaar.
Dat is niet alleen comfortabeler en mooier, maar ook veiliger: je bent er eerder met je voet

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 18 mei 2016, 15:20
door Bongers-70
Naar mijn gevoel loopt hij iets minder ver door in de toeren maar heeft hij wel meer koppel. Vol gas in de 5de versnelling heeft hij een iets hogere top snelheid en hij blijft deze beter vast houden met bv. tegenwind. Ik ben er dik tevreden over.

Het enigste wat ik er nu nog mee wil doen is ergens op een testbank en hem helemaal goed af laten stellen. Weet iemand een goed adres wat in een straal van +-50 km bij mij vandaan ?

Groeten Bas

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 19 mei 2016, 21:40
door Caspar
Nee. Dat zou ik zo niet weten.
VHS misschien ??

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 31 jan 2018, 21:01
door Bongers-70
Even een update in dit topic :wink:

In April 2017 heb ik mijn cilinder, cilinderkop en zuiger naar black mamba parts gebracht om deze aan te laten passen voor een membraanhuis. Ook heb ik hier een nieuwe Mikuni vm20 bij besteld. Omdat ik geen zin heb om ieder jaar mijn blok te reviseren is er samen met Johan besloten om niet meteen voor het maximale te gaan. Mocht het niet aan mijn verwachtingen voldoen kan ik altijd terug komen om er meer uit te halen.

Na alles goed af te stellen ben ik gaan rijden, en wat een genot was/is dat! :D Een zeer goede trekkracht die meteen van onderuit oppakt, en een topsnelheid van 101 km/u op de gps, tegenwind is ook gen probleem. Ik zou hem zwaarder kunnen vertanden maar dit gaat ten koste van de trekkracht. Hij gaat dan ook terugvallen bij tegenwind met terugschakelen als gevolg, en dit is niet wat ik wil.
De RS is nog op de testbank gegaan bij PS tuning omdat ik benieuwd was hoeveel vermogen hij nu heeft, resultaat: 10,3 pk en 8,0 Nm koppel.

Echter ben ik er vanuit gegaan dat mijn motorscherm nog gewoon zou passen, dit stond immers op de site.. Helaas is dit van toepassing bij de vm24 en niet bij de vm20 die ik gekocht heb.

Nu ben ik opzoek naar een motorscherm, dit mag ook er ook een zijn wat bedoelt is voor de kleine breitwand cilinder. Ik wil deze aan gaan passen zodat alles mooi en netjes achter het motorscherm past. Heeft iemand nog iets liggen ?

Groeten Bas

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 31 jan 2018, 21:07
door Enzo-tvdzijden
Ziet er verschrikkelijk uit. Lijkt verkoopverhaal.
Wat hangt de carb trouwens scheef :shock:
Huisjes zullen wel op KT gemaakt zijn ipv Mahle #-o


Enzo

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 31 jan 2018, 21:24
door MichelVH
Waarom dan niet gewoon een orginele Bing 20? Lijkt me veel beter af te stellen en is nog een stuk mooier om te zien ook...

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 31 jan 2018, 21:26
door Enzo-tvdzijden
Ik zou het gewoon even aankaarten bij Johan. Moet hij toch een oplossing voor kunnen vinden.

Enzo

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 01 feb 2018, 09:53
door Caspar
3 dingen:
Waarom geen trek-choke ipv dat heveltje ?
Misschien ook prettiger om een 90 graden bochtje voor de gaskabel te plaatsen.
Ik zie dat je bocht al blauw begint te worden , is je sproeier niet te klein ?

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 01 feb 2018, 10:19
door Bongers-70
Dat heveltje zat erop, eigenlijk niet over een trekchock nagedacht.
Een bocht erop gaat niet omdat de buitenkabel dan te lang is t.o.v. de binnenkabel.
De blauwe bocht komt doordat de ontsteking niet goed heeft gestaan.. Ik denk dat ik er voor het mooie een nieuwe bocht op ga zetten.

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 01 feb 2018, 10:23
door nozems
Heb je ook een foto van de vermogensgrafiek?

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 01 feb 2018, 10:30
door Andy
50 of 60cc ???

Andy,

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 01 feb 2018, 11:31
door Caspar
Bongers-70 schreef:Dat heveltje zat erop, eigenlijk niet over een trekchock nagedacht.
Een bocht erop gaat niet omdat de buitenkabel dan te lang is t.o.v. de binnenkabel.
De blauwe bocht komt doordat de ontsteking niet goed heeft gestaan.. Ik denk dat ik er voor het mooie een nieuwe bocht op ga zetten.
Zelf een kabel samenstellen of een kant en klare kabel bestellen voor een 18mm Bing , die hebben ook het bochtje er op.
Kreidlerman heeft ze liggen.

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 01 feb 2018, 13:39
door stephan de r.
Bongers-70 schreef:Even een update in dit topic :wink:

In April 2017 heb ik mijn cilinder, cilinderkop en zuiger naar black mamba parts gebracht om deze aan te laten passen voor een membraanhuis.

Echter ben ik er vanuit gegaan dat mijn motorscherm nog gewoon zou passen, dit stond immers op de site.. Helaas is dit van toepassing bij de vm24 en niet bij de vm20 die ik gekocht heb.



Groeten Bas
Ook met de Vm 24m/m gaat hij helaas niet passen,heb je een mahle of een Kt cilinder ?

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 05 feb 2018, 10:14
door Bongers-70
Misschien dat ik die gaskabel dan maar eens ga bestellen, maar dit is voor mij momenteel geen noodzakelijk euvel. Ik stoor mij niet aan de manier waarop de kabel gemonteerd zit en hij laat zich soepel bedienen.

Dit is een 60cc kt cilinder met een VHM zuiger.

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 05 feb 2018, 12:36
door nozems
Is de cilinder verder nog aangepakt na plaatsing van het membraan?

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 05 feb 2018, 20:08
door Bongers-70
nozems schreef:Is de cilinder verder nog aangepakt na plaatsing van het membraan?
Er is een gat in de zuiger gemaakt aan de inlaatkant en de kleine poortjes op de foto zijn open gemaakt. Volgens mij is er ook nog iets aan de uitlaatpoort gedaan maar dit durf ik niet meer zeker te zeggen.

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 05 feb 2018, 21:23
door Eifelyeti
also geen membraan..., de boosters gaan niet direkt in de Inlaat

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 05 feb 2018, 21:29
door Bongers-70
Ik zal het binnenkort eens los halen en foto's maken.

Maar, heeft er iemand een motorscherm wat ik over kan nemen ?

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 06 feb 2018, 19:16
door wilhelmus
nu heb je een hele mooie Kreidler rs opgebouwd :thumbleft .
tijd geld noch moeite ingestoken.
nu wil je een motorscherm verbouwen,dat doe je met een speciaal :-k .
Hoeveel ruimte heb je tussen frame en carburateur,en past het scherm dan wel?

grt Wim

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 06 feb 2018, 22:48
door Andy
Heeft d.jager uitlaat een zware brom of een knetter geluid ???

Andy,

Re: Restauratie Fluor RS 1973 (K54/53 CH)

Geplaatst: 07 feb 2018, 06:19
door Enzo-tvdzijden
wilhelmus schreef:nu heb je een hele mooie Kreidler rs opgebouwd :thumbleft .
tijd geld noch moeite ingestoken.
nu wil je een motorscherm verbouwen,dat doe je met een speciaal :-k .
Hoeveel ruimte heb je tussen frame en carburateur,en past het scherm dan wel?

grt Wim
Kijk een hoe mooi deze is geworden.