Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#26 Bericht door paul2908 » 09 sep 2015, 22:06

Hallo Enzo,

Moet ik ze blank laten en een beetje polijsten (niet blinkend ) en dan blanke lak erop??.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47631
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 sep 2015, 22:13

paul2908 schreef:Hallo Enzo,

Moet ik ze blank laten en een beetje polijsten (niet blinkend ) en dan blanke lak erop??.
Gewoon wat polijsten met Belgom is OK
Deze zijn NOS maar je ziet dat aluminium altijd doorwerkt onder lak.

Enzo
Bijlagen
Herschaalde kopie van Bestand 09-09-15 21 48 24.jpg
Herschaalde kopie van Bestand 09-09-15 21 48 24.jpg (174.33 KiB) 9733 keer bekeken

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#28 Bericht door paul2908 » 09 sep 2015, 22:14

Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47631
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 sep 2015, 22:19

paul2908 schreef:Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... claxon.jpg

Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken

https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=4332

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#30 Bericht door paul2908 » 09 sep 2015, 22:22

Hallo Enzo,

Zie het , maar aluminium werkt altijd , kijk maar eens naar de vroegere aluminium velgen , maar weet nou hoe ze moeten worden, bedankt Enzo.

Volgende week gaat mijn zadel naar Herman Blokhuis voor restauratie.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 8928
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#31 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 sep 2015, 14:33

Hallo Henk , kun jij iemand die een sloperij heeft in Kreidler spullen waar ik de boutjes kan aankomen .
George in Bennebroek (N-H) niet echt naast de deur voor jou.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/17978128.html

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#32 Bericht door paul2908 » 10 sep 2015, 21:50

Hallo Henk,
Nee niet echt maar de post is sneller toch , bedankt voor de info.

Helmantel
Berichten: 754
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#33 Bericht door Helmantel » 11 sep 2015, 09:49

midde schreef:Mooi project. Over originele onderdelen. Naar mijn mening is het zo dat wat in de kreidler fabriek gemaakt is of gemonteerd is is origineel. Als ik en mijn vrouw (alle bij Nederlands ) in het buitenland gaan wonen en daar een kind krijgen krijgt hij of zij de nationaliteit van dat land , er zullen vast uitzondering zijn. Dus als meneer Bos in Portugal een zij scherm drukt is dat net zo origineel als een reproductie uit china. Wellicht is de pasvorm beter , tenzij je iets bij John koopt uit oude voorraad. John bos kan misschien een hoop maken en heeft misschien ook nog een hoop liggen maar ook hij heeft niet alles en vervangt dit volgens mij voor andere reproducties.

Mvg Thijs
Het meeste is alleen in de Kreider fabriek gemonteerd en gemaakt bij de toeleveranciers (VDO, Mahle, Denfeld, Weinmann, Leleu, Bumm, Hella, CEV, Bing, Tokico, Campagnolo, Bosch en nog veel meer). Daar zal John Bosch echt niet alle mallen van hebben. Tekeningen misschien wel. Maar een originele mal en/of en tekening is een stap in de goede richting, maar daarmee maak je nog niet automatisch een kwaliteitsproduct, daar is ook een hoop vakkennis voor nodig. Dat John Bos veel verstand heeft van Kreidlers en techniek in het algemeen, daar twijfel ik niet aan, maar dat is nog niet hetzelfde als ervaring in het produceren in de meest uiteenlopende onderdelen. Ik heb overigens geen ervaring met door hem geproduceerde onderdelen.

Het origineelst vind ik persoonlijk trouwens de onderdelen waar de Kreidler origineel mee gebouwd is en er altijd opgezeten hebben. Maw, ik vind een Kreidler waarvan de originele onderdelen opnieuw zijn verchroomd en gespoten enz origineler dan eentje die opnieuw is opgebouwd met NOS onderdelen. Die zitten weliswaar in originele lak die er bij Kreidler opgespoten is, maar hebben nooit op de de brommer gezeten.

Nu is een Kreidler waarvan minstens de helft van de onderdelen al ooit eens vervangen is eerder regel dan uitzondering, en dan zijn NOS onderdelen natuurlijk het mooist.

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#34 Bericht door paul2908 » 12 sep 2015, 22:41

Enzo-tvdzijden schreef:
paul2908 schreef:Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... claxon.jpg

Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken

https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=4332
Mis de kleuren van de draden 8 en 9

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47631
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#35 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 sep 2015, 22:46

paul2908 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
paul2908 schreef:Wie heeft er een elektrisch schema liggen van de bedrading van de TRS K53/21 NL en de technische informatie van dit type .
https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... claxon.jpg

Deze is van de geforceerde maar ook te gebruiken

https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=4332
Mis de kleuren van de draden 8 en 9
Groe/rood remlicht ( uit kroonsteen)
Grijs achterlicht ( uit de lichtschakelaar )

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#36 Bericht door paul2908 » 13 sep 2015, 21:50

OK , THX Enzo

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#37 Bericht door paul2908 » 20 sep 2015, 23:26

Weer een klein stukje verder , de Magura handles gepoest en dat ziet er weer OK uit , verder de tank ontdaan van de lak/plamuur , daar heb ik even werk mee maar dat komt goed volgende week , gelukkig is deze brandschoon van binnen .
Lipje gemaakt dat weg was voor bevestiging balhoofdkap , onder ter hoogte van de standaard de uit gelubberde gaten dichtgelast en de bevestiging gericht , alles was krom , verder is het frame in goede conditie .
Dat was het tot nu toe , tot een volgende keer .
Bijlagen
IMG_0032 (600 x 450).jpg
IMG_0032 (600 x 450).jpg (42.26 KiB) 9458 keer bekeken
IMG_0031 (600 x 450).jpg
IMG_0031 (600 x 450).jpg (43.03 KiB) 9458 keer bekeken
IMG_0030 (600 x 450).jpg
IMG_0030 (600 x 450).jpg (41.44 KiB) 9458 keer bekeken
IMG_0029 (600 x 450).jpg
IMG_0029 (600 x 450).jpg (41.04 KiB) 9458 keer bekeken
IMG_0028 (600 x 450).jpg
IMG_0028 (600 x 450).jpg (58.89 KiB) 9458 keer bekeken
IMG_0027 (600 x 450).jpg
IMG_0027 (600 x 450).jpg (79.55 KiB) 9458 keer bekeken
IMG_0026 (600 x 450).jpg
IMG_0026 (600 x 450).jpg (74.34 KiB) 9458 keer bekeken

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#38 Bericht door paul2908 » 03 okt 2015, 23:29

Zo deze week het zadel terug gekregen na restauratie , ziet er weer als nieuw uit met dank aan Herman Blokhuizen.
Bijlagen
IMG_0035.jpg
IMG_0035.jpg (91.07 KiB) 9358 keer bekeken
IMG_0033.jpg
IMG_0033.jpg (97.99 KiB) 9358 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#39 Bericht door hermanngas » 03 okt 2015, 23:40

Vakwerk!

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#40 Bericht door paul2908 » 03 okt 2015, 23:56

Ja dat kun je wel zeggen wat Herman afgeleverd heeft.

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#41 Bericht door paul2908 » 07 okt 2015, 22:20

Fijn hoor dat hier veel mensen op reageren.

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#42 Bericht door paul2908 » 07 okt 2015, 22:22

Op deze restauratie

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 746
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#43 Bericht door midde » 07 okt 2015, 22:27

Graag gedaan .

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#44 Bericht door paul2908 » 07 okt 2015, 22:35

Sure

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#45 Bericht door paul2908 » 15 okt 2015, 21:56

Zoek nog een origineel goed achterspatbord voor deze Kreidler , wie heeft er nog een te koop .

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#46 Bericht door paul2908 » 02 nov 2015, 22:36

Wie weet of de gietijzeren Campagnolo remhevels elektrolytisch gegalvaniseerd moeten worden of gewoon goed polijsten

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#47 Bericht door paul2908 » 29 nov 2015, 21:56

Deze week de onder poten gedeanoniseerd , krassen eruit geschuurd en gepolijst , volgende week worden ze opnieuw geanodiseerd.
Bijlagen
IMG_0095 (600 x 450).jpg
IMG_0095 (600 x 450).jpg (42.07 KiB) 8899 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47631
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#48 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 nov 2015, 22:24

Ben benieuwd of het er origineel uit gaat zien. Zitten er veel kosten aan?
Je kan ze tenslotte ook nog nieuw kopen.

Enzo

paul2908
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 sep 2011, 22:46
Locatie: Schijndel

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#49 Bericht door paul2908 » 29 nov 2015, 22:34

Hallo Enzo,

Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47631
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: Restauratie Kreidler K53/21 NL TRS 1970

#50 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 nov 2015, 22:42

paul2908 schreef:Hallo Enzo,

Komen er gewoon origineel uit te zien , koste veel moeite en tijd om ze weer "gaaf te maken" maar ben er erg tevreden mee , kosten om te dé anodiseren en deze week weer anodiseren is € 65,- , daar heb ik geen nieuwe voor .
:thumbleft

Plaats reactie