Al heel lang, al minstens 6 jaar liep ik met het idee een special te gaan bouwen, de ideeën over de opbouw en hoever ik zou gaan afwijken van het fabrieksorgineel liepen sterk uiteen tot en met een compleet ander frame, waterkoeling en membraan aan toe. Maar uiteindelijk bleef de gedachte toch meer hangen bij iets wat nog op een Kreidler lijkt en voor mij is dat het plaatstalen frame inclusief de grote rijwind gekoelde cilinder hetgeen wat duidelijk herkenbaar moest zijn, in hoeverre je het dan nog een special mag noemen dat laat ik aan jullie over.
Het model zal in grote lijnen sterk lijken op de bekende en in mijn ogen toch erg mooie Zuidhollandse Pvdg Kreidlers, de special gaat er dus sportief en snel uitzien, wat ook de bedoeling is. De kleurcombinatie is toch wel op een bijzondere manier tot stand gekomen, het was een meubelstuk wat cremé wit was met zwarte delen en ook de huidige Renaults die mij tot deze combinatie inspireerden (je moet er maar de fantasie voor hebben). Ook wilde ik kwa kleur afwijken van de rest, rood, groen, oranje en fluor oranje ken ik wel, daarbij heb ik al een oranje Kreidler.
Over de motor kan ik kort zijn, daar ga ik hier niet over uitweiden, het verleden speelt daarin zeker een rol en daarbij als er een standaard RS of brommer gerestaureerd wordt word de motor ook niet uitvoerig besproken

Ik zal terloops wat foto's plaatsen.