Cremé witte RS special
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Cremé witte RS special
voor wat betreft het verhogen van de lichtopbrengst kijk eens hier
Eifelyeti heeft hier ook ervaring mee.
viewtopic.php?f=23&t=36664&p=762395&hil ... ng#p762395
Eifelyeti heeft hier ook ervaring mee.
viewtopic.php?f=23&t=36664&p=762395&hil ... ng#p762395
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Dankje. En toch schiet me nu te binnen toen ik 18jaar geleden de Kreidler hobby weer oppakte en ik met een TM reed met punten ontsteking, met bobine extern, dat deze echt een gigantische bak licht gaf! Daar had ik beslist geen klagen over!
Zit daar verschil in, in lichtspoelen Tjerry? Dus de MHKZ 6polig tov de TM punten ontsteking.
Zit daar verschil in, in lichtspoelen Tjerry? Dus de MHKZ 6polig tov de TM punten ontsteking.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Cremé witte RS special
Je hebt ze in 25 en 35 W. De laatste dus gelijk
Ome Jan heeft van de donderdagavond nozems met zo’n puntenontsteking het meeste licht van allemaal.
Enzo
Ome Jan heeft van de donderdagavond nozems met zo’n puntenontsteking het meeste licht van allemaal.
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Oke, maar als de lichtspoelen gelijk zijn, hoe kan de opbrengst dan groter zijn? Jullie ervaren hetzelfde als ik toen met die punten ontsteking:)
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Zo is er nog nieuws te melden omtrent de Creme witte RS?
Jazeker! Dit keer weer op tunings gebied. Na de aanpassing naar membraan had ik zeker weer iets vermogen en rijdbaarheid gewonnen, toch waren er een aantal zaken niet geheel naar tevredenheid. Behalve het geluid, want blijf membraan gesnatter maar niks vinden bleek het verbruik er ook niet op vooruit gegaan, wat ook niet te verwachten is met een 28mm carburateur erachter!
Toch had de machine er ondanks de ombouw naar membraan er een soort eindschot inzitten, dit word mede veroorzaakt door de hoge timingen die de cilinder had en het type uitlaat. Dat de timingen zo hoog lagen kwam door mijn eerdere wens naar meer snelheid, dus zou heeft Claus de cilinder toen ook in de basis gemaakt, echter had ik mezelf beter moeten kennen en dat gewoon achteraf gezien nooit moeten doen.
Dus het begon toch weer te kriebelen met de gedachte aan een gelijkwaardige set als wat er al jaren onder de oranje RS zit, gewoon een fijn rijdende vlotte RS alsof de fabriek het zelf bedacht heeft.
Dat gekriebel bleef niet bij een gedachte, maar heb dit met dank aan Rob van Rossum (RVRT) ook tot uitvoer weten te brengen, ik mag hierbij ook Wilhelmus niet vergeten voor zijn uitstekende laswerk!
Ik heb dus weer een Mahle gietstuk laten bewerken, oplassen, vlak en uit laten draaien en deze aangeboden aan Rob voor de tuning.
Dit keer de wens kenbaar gemaakt dat ik een setup wilde hebben met een goede trekkracht onderin, waarbij ik dit keer niet naar de snelheid kijk.
Hierin is Rob zeker geslaagd, al gelijk bij de eerste proefritten vorige maand werd duidelijk dat dit meer een machine is geworden zoals ik dat wil Dus met een dikke smile stapte ik na het eerste proefritje af, maar was ik klaar? Nee zeker niet, er was nog wel het een en ander te doen kwa af stellen.
De motor reed al gelijk goed en niet rottig maar bleef een vreemde dip hebben bovenin, en nee niet omdat de motor nu minder toeren draait maar echt een soort inhouden en ik kon het niet oplossen middels de carburatie?!
Heb hierbij overleg gehad met Rob, hij gaf al in het begin aan dat een expansie uitlaat nu in mijn geval niet, of minder goed zou werken en dat dat dipje wellicht in de uitlaat zou zitten. Ik vond hem eigenlijk al klaar voor het seizoen, maar ging toch eerst maar eens een andere uitlaat proberen!
Ik gebruikte nog steeds die De Jager uitlaat die ik er altijd onder had, wat een laagtoerige expansie uitlaat is, maar toch maar even de standaard RS uitlaat van de oranje RS eronder geschroefd.
En warempel hij reed er toch nog iets fijner op, vooral taaier wat goed was te merken met de harde wind van de afgelopen dagen, want ook een 86cc krijgt het echt wel moeilijk met zo'n harde wind tegen! En nog beter dat rare dipje zat er niet meer in.
Dus nu opzoek naar een gelijkwaardige standaard RS uitlaat waarvan het chroom niet meer mooi is, want ga hem zwart spuiten. Vind een chrome uitlaat niet mooi staan onder mijn witte RS. Nog een voordeel het geluid is een stuk beschaafder, dus nu horen de buren mij smorgens niet wegrijden als ik weer ochtenddienst heb.
De absolute topsnelheid was/is met beide uitlaten gelijk gebleven op ca 110km/h, eigenlijk gelijk aan die van de oranje RS. De ca 100km/h is onder normale omstandigheden goed haalbaar met bij beide machines een bescheiden toerental nog dan.
Jazeker! Dit keer weer op tunings gebied. Na de aanpassing naar membraan had ik zeker weer iets vermogen en rijdbaarheid gewonnen, toch waren er een aantal zaken niet geheel naar tevredenheid. Behalve het geluid, want blijf membraan gesnatter maar niks vinden bleek het verbruik er ook niet op vooruit gegaan, wat ook niet te verwachten is met een 28mm carburateur erachter!
Toch had de machine er ondanks de ombouw naar membraan er een soort eindschot inzitten, dit word mede veroorzaakt door de hoge timingen die de cilinder had en het type uitlaat. Dat de timingen zo hoog lagen kwam door mijn eerdere wens naar meer snelheid, dus zou heeft Claus de cilinder toen ook in de basis gemaakt, echter had ik mezelf beter moeten kennen en dat gewoon achteraf gezien nooit moeten doen.
Dus het begon toch weer te kriebelen met de gedachte aan een gelijkwaardige set als wat er al jaren onder de oranje RS zit, gewoon een fijn rijdende vlotte RS alsof de fabriek het zelf bedacht heeft.
Dat gekriebel bleef niet bij een gedachte, maar heb dit met dank aan Rob van Rossum (RVRT) ook tot uitvoer weten te brengen, ik mag hierbij ook Wilhelmus niet vergeten voor zijn uitstekende laswerk!
Ik heb dus weer een Mahle gietstuk laten bewerken, oplassen, vlak en uit laten draaien en deze aangeboden aan Rob voor de tuning.
Dit keer de wens kenbaar gemaakt dat ik een setup wilde hebben met een goede trekkracht onderin, waarbij ik dit keer niet naar de snelheid kijk.
Hierin is Rob zeker geslaagd, al gelijk bij de eerste proefritten vorige maand werd duidelijk dat dit meer een machine is geworden zoals ik dat wil Dus met een dikke smile stapte ik na het eerste proefritje af, maar was ik klaar? Nee zeker niet, er was nog wel het een en ander te doen kwa af stellen.
De motor reed al gelijk goed en niet rottig maar bleef een vreemde dip hebben bovenin, en nee niet omdat de motor nu minder toeren draait maar echt een soort inhouden en ik kon het niet oplossen middels de carburatie?!
Heb hierbij overleg gehad met Rob, hij gaf al in het begin aan dat een expansie uitlaat nu in mijn geval niet, of minder goed zou werken en dat dat dipje wellicht in de uitlaat zou zitten. Ik vond hem eigenlijk al klaar voor het seizoen, maar ging toch eerst maar eens een andere uitlaat proberen!
Ik gebruikte nog steeds die De Jager uitlaat die ik er altijd onder had, wat een laagtoerige expansie uitlaat is, maar toch maar even de standaard RS uitlaat van de oranje RS eronder geschroefd.
En warempel hij reed er toch nog iets fijner op, vooral taaier wat goed was te merken met de harde wind van de afgelopen dagen, want ook een 86cc krijgt het echt wel moeilijk met zo'n harde wind tegen! En nog beter dat rare dipje zat er niet meer in.
Dus nu opzoek naar een gelijkwaardige standaard RS uitlaat waarvan het chroom niet meer mooi is, want ga hem zwart spuiten. Vind een chrome uitlaat niet mooi staan onder mijn witte RS. Nog een voordeel het geluid is een stuk beschaafder, dus nu horen de buren mij smorgens niet wegrijden als ik weer ochtenddienst heb.
De absolute topsnelheid was/is met beide uitlaten gelijk gebleven op ca 110km/h, eigenlijk gelijk aan die van de oranje RS. De ca 100km/h is onder normale omstandigheden goed haalbaar met bij beide machines een bescheiden toerental nog dan.
- Bijlagen
-
- vx0LwNfyRXODx6aR6jd+hg.jpg (121.08 KiB) 2993 keer bekeken
-
- 8b0e8b2b-4eb1-4c02-a810-f30ac67e4798.jpg (170.36 KiB) 2993 keer bekeken
-
- 066847ad-2f80-4b92-9d90-b91020448f0f.jpg (172.08 KiB) 2993 keer bekeken
-
- b272b9cc-ed2d-4084-9a3d-803bf183317a.jpg (158.13 KiB) 2993 keer bekeken
-
- 45bdd6d5-4953-4694-8311-2e449e68409e.jpg (282.81 KiB) 2993 keer bekeken
-
- 7b5f4f3d-5017-478e-bf8c-4130cbaff3fe.jpg (182.93 KiB) 2993 keer bekeken
-
- 08b99fd1-82d8-4c34-89e4-71200db84ec1.jpg (211.13 KiB) 2993 keer bekeken
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Cremé witte RS special
Cilinder ziet er goed uit, zit vast nog meer potentie in dan de 110 km/uur.
Ik had op het kreidler facebook gezien dat je een polini CP24 evo carburateur op de zuigergestuurde 50 cc had getest, heb je deze ook met deze zuigergestuurde cilinder getest?
Wat is jou ervaring met deze carburateur?
Ik had op het kreidler facebook gezien dat je een polini CP24 evo carburateur op de zuigergestuurde 50 cc had getest, heb je deze ook met deze zuigergestuurde cilinder getest?
Wat is jou ervaring met deze carburateur?
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Patrick uiteraard kan het allemaal veel harder, maar dat wil ik niet.
Die polini cp24 is voor membraan motor. Ik ben niet verder gegaan met testen omdat ik mn huidige cilinder alweer terug had. Ik weet je te vertellen dat je een flink dikkere gasnaald nodig hebt.
Die polini cp24 is voor membraan motor. Ik ben niet verder gegaan met testen omdat ik mn huidige cilinder alweer terug had. Ik weet je te vertellen dat je een flink dikkere gasnaald nodig hebt.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Zo inmiddels wat verder met het testen van de standaard uitlaten. Met de standaard rs uitlaat loopt ie iets harder (ruim 5km) en is wat feller in de versnellingen, maar met de geteste Zwitserse uitlaat loopt ie nog schakeluier en loopt iets sterker tussen de 70/90km/h in 5, maar als de wind te sterk is zoals vandaag kan er net niet lekker in z.n 5 worden gereden en kan ie terug naar 4 (was met de Duitse variant ook zo). Maargoed een dikke windkracht 6 met koud/vochtig weer is geen goed uitgangspunt als referentie voor een aangename zomerdag met weinig wind. Hij loopt dus niet onaardig met een standaard uitlaat, hij rijd ook opvallend rustig bij z'n top van ca 100km/h helemaal niet nerveus of springerig als een 50/60cc met korte vertanding dan doet. Ik kan de 86cc ook lichter vertanden zodat hij windkracht 7tegen rechtop nog steeds goed trekt, maar dat lijkt mij wat onzinnig, er zitten niets voor niets 5 versnellingen op.
Dat rijdt dus erg lekker windje mee op bv de snelweg of B-wegen, hij draait net iets meer dan 8000rpm bij 100km/h.
Opvallend met de Duitse en Zwitserse uitlaat is dat hij exact dezelfde toerentallen laat zien als bij de 50cc setup, vind dat best wel gek daar er nu wel 86cc opzit.
Ook lijkt hij nu toch wat zuiniger te zijn als ervoor met dikke 28mm carburateur.
Ik heb nog meer standaard uitlaten om te testen, te leen van Andy, maar weet nog niet of ik daar wel mee doorga.
Misschien eerst maar eens rijden en de uitlaat zwart spuiten, op het eindstuk na, vindt een chromen uitlaat zo niet mooi staan onder m'n RS, wat vinden jullie??
Dat rijdt dus erg lekker windje mee op bv de snelweg of B-wegen, hij draait net iets meer dan 8000rpm bij 100km/h.
Opvallend met de Duitse en Zwitserse uitlaat is dat hij exact dezelfde toerentallen laat zien als bij de 50cc setup, vind dat best wel gek daar er nu wel 86cc opzit.
Ook lijkt hij nu toch wat zuiniger te zijn als ervoor met dikke 28mm carburateur.
Ik heb nog meer standaard uitlaten om te testen, te leen van Andy, maar weet nog niet of ik daar wel mee doorga.
Misschien eerst maar eens rijden en de uitlaat zwart spuiten, op het eindstuk na, vindt een chromen uitlaat zo niet mooi staan onder m'n RS, wat vinden jullie??
- Bijlagen
-
- 4i0rw6YdTuulMxAmJvWoRw.jpg (241.47 KiB) 2827 keer bekeken
-
- 4i0rw6YdTuulMxAmJvWoRw.jpg (241.47 KiB) 2827 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
snap er niks van, forum draait de foto's om?? en ik kon geen derde foto meer toevoegen om dat die ineens te groot was?? moderators?
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cremé witte RS special
Pascal ik denk dat je de uitlaat niet moet spuiten. Ik begrijp je keuze voor een gewone RS uitlaat maar niet zwart aub. Neem dan een uitlaat van kreidlerservice. Ik zie op de site van KJ prima zwart gecoate uitlaten die qua uiterlijk goed zouden passen. En niet duur.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Cremé witte RS special
Gewoon spuiten, wel ff zijdeglans doen, denk dat mat niet mooi wordt. Is t niks, loog je m zo weer blank, is die gelijk weer helemaal ontkoolt vanbinnen.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Eric op de foto’s lijkt het heel wat, maar het chroom is heel erg matig. Dus voor onder mijn witte rs zou ik hem opnieuw moeten verchromen. Dat ga ik dus niet doen, vind zwart mooier onder mijn witte rs.
Ik laat het eindstuk wel chroom, net als de mustang uitlaat.
Daarbij hebben ori uitlaten een goede pas vorm, en de goede afmetingen. En dan nog iets het betreft de impopulaire zwitserse rs uitlaat, deze word te traag bevonden voor de normale rs rijder.. das m.a.w nu krijgt ie nog een tweede leven.
Ik laat het eindstuk wel chroom, net als de mustang uitlaat.
Daarbij hebben ori uitlaten een goede pas vorm, en de goede afmetingen. En dan nog iets het betreft de impopulaire zwitserse rs uitlaat, deze word te traag bevonden voor de normale rs rijder.. das m.a.w nu krijgt ie nog een tweede leven.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Cremé witte RS special
Als je al weet wat je wilt waarom vraag je dan om commentaar
Een rechte ori pijp zwart gemaakt met chroom eindstuk is iets wat ik nog niet gezien heb. Wel de Mustang met knik en die vind ik erg mooi. Dus verras ons met het resultaat.
Gr.,
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Ging mij meer of er commentaar oo de lengte vd pijp was:) maar nu ik er een nachtje over geslapen heb weet ik precies hoe ik het wil.
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Der begon der eentje te mauwen thuis, die vond het niet staan... terwijl die oude uitlaat nog langer was. Maar je ziet het nog meer bij bv een Zundapp KS125, daar zit echt een meters lange pijp onder, die lengte heb je nodig voor ‘vermogen’ bij lage toerentallen.. en daar steekt de uitlaat voorbij het achterwiel.
- Bijlagen
-
- DD65A44A-7909-468A-A231-F1173F710C2A.jpeg (194.51 KiB) 2683 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cremé witte RS special
Tja daar zeg je watsoms denk ik dat het familie is van henkdriebakvoet. Alleen een Eitank is volgens hem een Kreidler en ben ik niet goed snik in mn bovenkamer