Mijn eerste kreidler (RS)

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#176 Bericht door kreidler844 » 23 nov 2016, 19:52

rs50wouter schreef:Tsja, ik ga mee met Andy.

Trouwens, deze opmaat vind ik een stuk mooier dan een homoet 8)
Sorry Wouter, is geen op maat uitlaat.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#177 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 nov 2016, 19:54

Je helpt toch een hele kreidler om zeep met deze achterlijke idioterie.

Kijk mij eens, drie jaar afstellen voor een weergaloze top van 90 km/u het is allemaal een zootje puin wat je niks brengt.
Het lage, het midden, en het hoge gebied, ik voel het gezever al weer aan komen, binnenkop, sproeier huppelepup, zeefje dit dipje bij vol gas.

BBrrrrr. Dit is niet persoonlijk, dit is slechts een mening over een Kreidler (RS) gedrocht)

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#178 Bericht door rs50wouter » 23 nov 2016, 19:58

Henk 3bakvoet schreef:Je helpt toch een hele kreidler om zeep met deze achterlijke idioterie.

Kijk mij eens, drie jaar afstellen voor een weergaloze top van 90 km/u het is allemaal een zootje puin wat je niks brengt.
Het lage, het midden, en het hoge gebied, ik voel het gezever al weer aan komen, binnenkop, sproeier huppelepup, zeefje dit dipje bij vol gas.

BBrrrrr. Dit is niet persoonlijk, dit is slechts een mening over een Kreidler (RS) gedrocht)
Henk, als ik eerlijk ben dan lijkt het wel alsof je iets dwars zit wat verder gaat dan je mening over mijn kreidler. Wat is er bijvoorbeeld mis met mijn BMW ? Omdat je maar vind dat de uitlaat daar op moet .. Overigens, ook al moest je een lullige opmaking maken over mijn 5 bak dat ik voor een duppie op de eerste rij wil zitten.

Krijg je hier een goed gevoel van ofzo om je ongezoute mening te geven ? Ik heb niks tegen je meningsuiting.. Ik vind de manier waarop je hem geeft vooral fascinerend :clap

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#179 Bericht door Mach4 » 23 nov 2016, 20:05

Maak je om Henk maar niet druk,Hij is nu eenmaal zo,niets van aantrekken het went vanzelf :lol:
Hij ziet mensen die nieuw op het forum zijn als slachtoffers waar hij zijn frustraties nog op kan uitleven,doorgewinterde
forumleden zijn daar al aan gewend en lezen het al niet eens meer of rollen van het lachen van hun stoel :mrgreen:

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#180 Bericht door midde » 23 nov 2016, 20:37

Je kan er lang en kort over praten in een hoop gevallen zit er in Henk zijn eerdere bericht zeker een kern van waarheid. Maar de een wilt het zo en de ander wilt het anders.
Ik hoop het van harte dat het jou brengt wat je er van verwacht, je maakt er naar mijn idee een mooie kreidler van ( ook de uitlaat) .
We zullen als hij klaar is vast jou bevinden hier lezen.

Gr Thijs

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#181 Bericht door rs50wouter » 23 nov 2016, 20:40

Hoi Thijs, dank je , zal ik ook zeker doen !

Wat ik nu vergeten ben te checken .. Is een KTT superbreitwand een kop met lange- of korte schacht bougie ?

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#182 Bericht door Mach4 » 23 nov 2016, 20:43

midde schreef:Je kan er lang en kort over praten in een hoop gevallen zit er in Henk zijn eerdere bericht zeker een kern van waarheid. Maar de een wilt het zo en de ander wilt het anders.
Ik hoop het van harte dat het jou brengt wat je er van verwacht, je maakt er naar mijn idee een mooie kreidler van ( ook de uitlaat) .
We zullen als hij klaar is vast jou bevinden hier lezen.

Gr Thijs
In Henk zijn berichten zit meer sarcasme dan waarheid :shock: ,als we ons van Henk wat aan moeten trekken dan zou iedereen nog met een eitank rijden die geheel standaard is [-o< :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#183 Bericht door Mach4 » 23 nov 2016, 20:51

rs50wouter schreef:Hoi Thijs, dank je , zal ik ook zeker doen !

Wat ik nu vergeten ben te checken .. Is een KTT superbreitwand een kop met lange- of korte schacht bougie ?
Daar hoort een 14mm in,dus de zelfde maat als bij een standaard Kreidler.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#184 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 nov 2016, 21:45

rs50wouter schreef:Cilinder gemonteerd. Ook even de uitlaat gepast. Past net niet lekker. Moet even de uitlaat beugel wat frezen.
Was de uitlaat dan gebruikt?
Normaal maak je de gaten voor de trillingsrubbers zelf in de uitlaat. Nu moet je weer concessie doen om de boor in je ori steun te zetten. Niet echt nodig.

Enzo

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#185 Bericht door rs50wouter » 23 nov 2016, 22:05

Helaas is er geen andere optie enzo. De constructie van de uitlaat is dat er een bout via de uitlaatsteun in de ophangbeugel van de uitlaat zelf gedraaid moet worden. Die ophangbeugel van de uitlaat zelf zit weer met een rubber vast aan een gelaste strip op de uitlaat.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10328
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#186 Bericht door Andy » 23 nov 2016, 23:54

Misschien heb je een imi uitlaatsteun, die passen in geen enkele uitlaat goed.

Met getunde spul ben je wel even bezig om het goed te krijgen, bedoeld Henk. Het moet je hobby maar zijn. Sproeiertje dit, luchtfilter, twv, onsteking, carb.
En als het niet goed lukt krijg je als je geluk hebt een warmloper en geen vastloper. Dan kun je alles weer nieuw kopen en blok reviseren.

Ik heb de mijne volledig standaard en lijkt op het luchtsproeier stellen na alles goed te staan.

Andy,
Bijlagen
20161115_150057 (Custom).jpg
20161115_150057 (Custom).jpg (76.67 KiB) 5771 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#187 Bericht door Henk 3bakvoet » 24 nov 2016, 11:01

heb je een mooie kreidler zet je er een kijk mij eens pijp op.
Lezen op een forum is belangrijk.
Nogmaals! er staat een mooie Kreidler. (tot die horror pijp in beeld kwam)

Jou BMW is een plaatje, daar zou je het niet in je hoofd halen om daar een zelf bedachte pijp onder te zetten.
Een RS is een prachtige type Kreidler, de geesten die los komen om dat niet te zien daar reageer ik op.

Die BMW gaat ook niet harder als 80 km/u maar daar ben je schijnbaar tevreden mee, want dat is nou eenmaal zo met klassiekers, toch? Dit in tegensteling tot een Kreidler RS, ook een klassieker maar die gaan we wel om zeep helpen.

Aangemoedigd door vele topic`s die mijlen ver van de waarheid staan laten we ons beïnvloeden en vooral gek maken, zo gek dat er van je Kreidler niets meer overblijft en verworden tot een rokende stinkende ****** herrie makende horror bak waarbij het merendeel van de publieke omstanders zijn wenkbrauwen laat fronsen.

Mooie reclame voor het trotse merk Kreidler met het doel, kijk mij eens, want meer is het niet.
Terug maar weer naar je topic, want dit is allemaal geleuter wat jou niets brengt.

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#188 Bericht door rs50wouter » 24 nov 2016, 11:19

Hoi Henk,

Ik waardeer je toelichting. Laat ik voorop stellen dat ik groot voorstander ben van origineel. Echter, mijn bmw is inderdaad gemaakt om te toeren en loopt 100-110km/h op GPS gemakkelijk. Ik gebruik hem dan ook om lekker mee te toeren en deze houd ik compleet origineel.

De kreidler echter is een ander verhaal. Deze bouw ik om met mooi weer lekker mee door Breda en omstreken te scheuren. Gewoon omdat ik het leuk vind om met twee takt en opvoeren bezig te zijn. En laat een kreidler daar nou prima geschikt voor zijn.

Overigens gebruik ik hier expres geen mahle cilinder oid voor .. Want dat vind ik wel om zeep helpen.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#189 Bericht door Mach4 » 24 nov 2016, 13:18

Ach er zijn Kreidlers genoeg,dus gewoon doen wat je zelf leuk vind,de mooie standaard exemplaren die volledig origineel zijn
daar zijn er maar een paar van.Die van jou valt daar zeker niet onder,alleen al het frame spuiten maakt hem niet origineel meer voor de echte puristen.Verder heeft Henk natuurlijk gelijk dat als je gaat opvoeren het een drama kan worden,maar
dat hoeft niet, het beste is dat door de echte tuners te laten doen.Zomaar een aantal snelle spullen monteren geeft geen garantie voor een goed resultaat,je kan geluk hebben dat het bij elkaar een goed vermogen geeft,maar het kan
ook een eeuwig gedoe van afstellen opleveren wat nooit het gewenste resultaat zal opleveren.Wil je echt hard kunnen gaan met enige betrouwbaarheid dan moet alles kloppen van ontsteking,sterkere krukas,opmaat uitlaat,een door een goede tuner opgevoerde cilinder enzzzz.Kreidler zelf heeft niet voor niets het vermogen van de standaard RS beperkt gehouden,ze moesten 100000km mee kunnen gaan en dat ga je met een opgevoerd exemplaar never halen.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#190 Bericht door Henk 3bakvoet » 24 nov 2016, 14:08

:offtopic
We hebben meer raakvlakken. :wink:
Al vanaf 1951 in de familie.
Bijlagen
BMW-R513-1951.jpg
BMW-R513-1951.jpg (82.83 KiB) 5714 keer bekeken

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#191 Bericht door rs50wouter » 02 dec 2016, 19:16

Project is niet stilgevallen hoor. Weer wat gedaan!
Bijlagen
rps20161202_191738.jpg
rps20161202_191738.jpg (138.86 KiB) 5572 keer bekeken
rps20161202_191529.jpg
rps20161202_191529.jpg (188.65 KiB) 5572 keer bekeken
rps20161202_191514.jpg
rps20161202_191514.jpg (140.88 KiB) 5572 keer bekeken

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#192 Bericht door rs50wouter » 02 dec 2016, 20:18

Vraagje aan de kenners: is dit de (juiste) "motorfiets" koplamp?
Bijlagen
rps20161202_201727.jpg
rps20161202_201727.jpg (141.5 KiB) 5562 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#193 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 dec 2016, 20:20

rs50wouter schreef:Vraagje aan de kenners: is dit de (juiste) "motorfiets" koplamp?
Alleen als er gaatjes voor de knipperlichtbeugel en de claxonsteun standaard in zitten. Ander brommer lampje.

Enzo

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#194 Bericht door rs50wouter » 02 dec 2016, 20:22

Hi Enzo. Ik bedoel ook het chromen randje. Zit daar nog versxhil in ?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#195 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 dec 2016, 20:29

rs50wouter schreef:Hi Enzo. Ik bedoel ook het chromen randje. Zit daar nog versxhil in ?
nee, ik bedoel het zwarte huis

Dus zo te zien heb jij de verkeerde :!:

Eerste brommer
Tweede motor
Bijlagen
IMG_0760.JPG
IMG_0760.JPG (10.83 KiB) 5559 keer bekeken
IMG_0759.JPG
IMG_0759.JPG (11.23 KiB) 5559 keer bekeken

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#196 Bericht door rs50wouter » 02 dec 2016, 20:38

Snap ik maar ik ga geen gebruik maken van knipperlichten. Is de diameter ook nog anders dan?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#197 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 dec 2016, 20:40

rs50wouter schreef:Snap ik maar ik ga geen gebruik maken van knipperlichten. Is de diameter ook nog anders dan?
Als je het snapt waarom vraag je het dan :wink:
rs50wouter schreef:Vraagje aan de kenners: is dit de (juiste) "motorfiets" koplamp?
En voor de claxon ga je dan gaten boren ?

Wat de reflector/glas betreft hangt het af van het bouwjaar. Na 1975 kreeg je de grotere diameter lamp. Persoonlijk vindt ik die ook erg mooi.

Begint al aardig te vorderen. :thumbleft

Enzo
Bijlagen
IMG_0762.JPG
IMG_0762.JPG (188.34 KiB) 5550 keer bekeken

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#198 Bericht door rs50wouter » 03 dec 2016, 19:11

Dank enzo. Ik heb gelukkig de rs uitvoering met gaten.

Er is iets mis met mijn nieuwe 'originele' merit contactslot. Als ik de sleutel in de meest rechtse stand zet dan maakt hij geen contact voor het licht. Echter als ik hem met mijn vinger een mm terug naar links duw (dus nog steeds de rechtse stand) dan wel.. iemand een idee?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#199 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 dec 2016, 19:17

rs50wouter schreef:Dank enzo. Ik heb gelukkig de rs uitvoering met gaten.

Er is iets mis met mijn nieuwe 'originele' merit contactslot. Als ik de sleutel in de meest rechtse stand zet dan maakt hij geen contact voor het licht. Echter als ik hem met mijn vinger een mm terug naar links duw (dus nog steeds de rechtse stand) dan wel.. iemand een idee?
Typisch garantie gevalletje. Als hij nieuw met sleutel gekocht is. Je zou nog een andere sleutel model spijker kunnen proberen.

Enzo

rs50wouter
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste kreidler (RS)

#200 Bericht door rs50wouter » 04 dec 2016, 11:21

Gefixt. Heb het interne lipje wat verder gebogen.. toch raar dat dit origineel is en niet goed..

Plaats reactie