Sorry Wouter, is geen op maat uitlaat.rs50wouter schreef:Tsja, ik ga mee met Andy.
Trouwens, deze opmaat vind ik een stuk mooier dan een homoet
Mijn eerste kreidler (RS)
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Je helpt toch een hele kreidler om zeep met deze achterlijke idioterie.
Kijk mij eens, drie jaar afstellen voor een weergaloze top van 90 km/u het is allemaal een zootje puin wat je niks brengt.
Het lage, het midden, en het hoge gebied, ik voel het gezever al weer aan komen, binnenkop, sproeier huppelepup, zeefje dit dipje bij vol gas.
BBrrrrr. Dit is niet persoonlijk, dit is slechts een mening over een Kreidler (RS) gedrocht)
Kijk mij eens, drie jaar afstellen voor een weergaloze top van 90 km/u het is allemaal een zootje puin wat je niks brengt.
Het lage, het midden, en het hoge gebied, ik voel het gezever al weer aan komen, binnenkop, sproeier huppelepup, zeefje dit dipje bij vol gas.
BBrrrrr. Dit is niet persoonlijk, dit is slechts een mening over een Kreidler (RS) gedrocht)
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Henk, als ik eerlijk ben dan lijkt het wel alsof je iets dwars zit wat verder gaat dan je mening over mijn kreidler. Wat is er bijvoorbeeld mis met mijn BMW ? Omdat je maar vind dat de uitlaat daar op moet .. Overigens, ook al moest je een lullige opmaking maken over mijn 5 bak dat ik voor een duppie op de eerste rij wil zitten.Henk 3bakvoet schreef:Je helpt toch een hele kreidler om zeep met deze achterlijke idioterie.
Kijk mij eens, drie jaar afstellen voor een weergaloze top van 90 km/u het is allemaal een zootje puin wat je niks brengt.
Het lage, het midden, en het hoge gebied, ik voel het gezever al weer aan komen, binnenkop, sproeier huppelepup, zeefje dit dipje bij vol gas.
BBrrrrr. Dit is niet persoonlijk, dit is slechts een mening over een Kreidler (RS) gedrocht)
Krijg je hier een goed gevoel van ofzo om je ongezoute mening te geven ? Ik heb niks tegen je meningsuiting.. Ik vind de manier waarop je hem geeft vooral fascinerend
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Maak je om Henk maar niet druk,Hij is nu eenmaal zo,niets van aantrekken het went vanzelf
Hij ziet mensen die nieuw op het forum zijn als slachtoffers waar hij zijn frustraties nog op kan uitleven,doorgewinterde
forumleden zijn daar al aan gewend en lezen het al niet eens meer of rollen van het lachen van hun stoel
Hij ziet mensen die nieuw op het forum zijn als slachtoffers waar hij zijn frustraties nog op kan uitleven,doorgewinterde
forumleden zijn daar al aan gewend en lezen het al niet eens meer of rollen van het lachen van hun stoel
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Je kan er lang en kort over praten in een hoop gevallen zit er in Henk zijn eerdere bericht zeker een kern van waarheid. Maar de een wilt het zo en de ander wilt het anders.
Ik hoop het van harte dat het jou brengt wat je er van verwacht, je maakt er naar mijn idee een mooie kreidler van ( ook de uitlaat) .
We zullen als hij klaar is vast jou bevinden hier lezen.
Gr Thijs
Ik hoop het van harte dat het jou brengt wat je er van verwacht, je maakt er naar mijn idee een mooie kreidler van ( ook de uitlaat) .
We zullen als hij klaar is vast jou bevinden hier lezen.
Gr Thijs
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Hoi Thijs, dank je , zal ik ook zeker doen !
Wat ik nu vergeten ben te checken .. Is een KTT superbreitwand een kop met lange- of korte schacht bougie ?
Wat ik nu vergeten ben te checken .. Is een KTT superbreitwand een kop met lange- of korte schacht bougie ?
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
In Henk zijn berichten zit meer sarcasme dan waarheid ,als we ons van Henk wat aan moeten trekken dan zou iedereen nog met een eitank rijden die geheel standaard ismidde schreef:Je kan er lang en kort over praten in een hoop gevallen zit er in Henk zijn eerdere bericht zeker een kern van waarheid. Maar de een wilt het zo en de ander wilt het anders.
Ik hoop het van harte dat het jou brengt wat je er van verwacht, je maakt er naar mijn idee een mooie kreidler van ( ook de uitlaat) .
We zullen als hij klaar is vast jou bevinden hier lezen.
Gr Thijs
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Daar hoort een 14mm in,dus de zelfde maat als bij een standaard Kreidler.rs50wouter schreef:Hoi Thijs, dank je , zal ik ook zeker doen !
Wat ik nu vergeten ben te checken .. Is een KTT superbreitwand een kop met lange- of korte schacht bougie ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Was de uitlaat dan gebruikt?rs50wouter schreef:Cilinder gemonteerd. Ook even de uitlaat gepast. Past net niet lekker. Moet even de uitlaat beugel wat frezen.
Normaal maak je de gaten voor de trillingsrubbers zelf in de uitlaat. Nu moet je weer concessie doen om de boor in je ori steun te zetten. Niet echt nodig.
Enzo
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Helaas is er geen andere optie enzo. De constructie van de uitlaat is dat er een bout via de uitlaatsteun in de ophangbeugel van de uitlaat zelf gedraaid moet worden. Die ophangbeugel van de uitlaat zelf zit weer met een rubber vast aan een gelaste strip op de uitlaat.
- Andy
- Berichten: 10328
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Misschien heb je een imi uitlaatsteun, die passen in geen enkele uitlaat goed.
Met getunde spul ben je wel even bezig om het goed te krijgen, bedoeld Henk. Het moet je hobby maar zijn. Sproeiertje dit, luchtfilter, twv, onsteking, carb.
En als het niet goed lukt krijg je als je geluk hebt een warmloper en geen vastloper. Dan kun je alles weer nieuw kopen en blok reviseren.
Ik heb de mijne volledig standaard en lijkt op het luchtsproeier stellen na alles goed te staan.
Andy,
Met getunde spul ben je wel even bezig om het goed te krijgen, bedoeld Henk. Het moet je hobby maar zijn. Sproeiertje dit, luchtfilter, twv, onsteking, carb.
En als het niet goed lukt krijg je als je geluk hebt een warmloper en geen vastloper. Dan kun je alles weer nieuw kopen en blok reviseren.
Ik heb de mijne volledig standaard en lijkt op het luchtsproeier stellen na alles goed te staan.
Andy,
- Bijlagen
-
- 20161115_150057 (Custom).jpg (76.67 KiB) 5771 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Lezen op een forum is belangrijk.heb je een mooie kreidler zet je er een kijk mij eens pijp op.
Nogmaals! er staat een mooie Kreidler. (tot die horror pijp in beeld kwam)
Jou BMW is een plaatje, daar zou je het niet in je hoofd halen om daar een zelf bedachte pijp onder te zetten.
Een RS is een prachtige type Kreidler, de geesten die los komen om dat niet te zien daar reageer ik op.
Die BMW gaat ook niet harder als 80 km/u maar daar ben je schijnbaar tevreden mee, want dat is nou eenmaal zo met klassiekers, toch? Dit in tegensteling tot een Kreidler RS, ook een klassieker maar die gaan we wel om zeep helpen.
Aangemoedigd door vele topic`s die mijlen ver van de waarheid staan laten we ons beïnvloeden en vooral gek maken, zo gek dat er van je Kreidler niets meer overblijft en verworden tot een rokende stinkende ****** herrie makende horror bak waarbij het merendeel van de publieke omstanders zijn wenkbrauwen laat fronsen.
Mooie reclame voor het trotse merk Kreidler met het doel, kijk mij eens, want meer is het niet.
Terug maar weer naar je topic, want dit is allemaal geleuter wat jou niets brengt.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Hoi Henk,
Ik waardeer je toelichting. Laat ik voorop stellen dat ik groot voorstander ben van origineel. Echter, mijn bmw is inderdaad gemaakt om te toeren en loopt 100-110km/h op GPS gemakkelijk. Ik gebruik hem dan ook om lekker mee te toeren en deze houd ik compleet origineel.
De kreidler echter is een ander verhaal. Deze bouw ik om met mooi weer lekker mee door Breda en omstreken te scheuren. Gewoon omdat ik het leuk vind om met twee takt en opvoeren bezig te zijn. En laat een kreidler daar nou prima geschikt voor zijn.
Overigens gebruik ik hier expres geen mahle cilinder oid voor .. Want dat vind ik wel om zeep helpen.
Ik waardeer je toelichting. Laat ik voorop stellen dat ik groot voorstander ben van origineel. Echter, mijn bmw is inderdaad gemaakt om te toeren en loopt 100-110km/h op GPS gemakkelijk. Ik gebruik hem dan ook om lekker mee te toeren en deze houd ik compleet origineel.
De kreidler echter is een ander verhaal. Deze bouw ik om met mooi weer lekker mee door Breda en omstreken te scheuren. Gewoon omdat ik het leuk vind om met twee takt en opvoeren bezig te zijn. En laat een kreidler daar nou prima geschikt voor zijn.
Overigens gebruik ik hier expres geen mahle cilinder oid voor .. Want dat vind ik wel om zeep helpen.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Ach er zijn Kreidlers genoeg,dus gewoon doen wat je zelf leuk vind,de mooie standaard exemplaren die volledig origineel zijn
daar zijn er maar een paar van.Die van jou valt daar zeker niet onder,alleen al het frame spuiten maakt hem niet origineel meer voor de echte puristen.Verder heeft Henk natuurlijk gelijk dat als je gaat opvoeren het een drama kan worden,maar
dat hoeft niet, het beste is dat door de echte tuners te laten doen.Zomaar een aantal snelle spullen monteren geeft geen garantie voor een goed resultaat,je kan geluk hebben dat het bij elkaar een goed vermogen geeft,maar het kan
ook een eeuwig gedoe van afstellen opleveren wat nooit het gewenste resultaat zal opleveren.Wil je echt hard kunnen gaan met enige betrouwbaarheid dan moet alles kloppen van ontsteking,sterkere krukas,opmaat uitlaat,een door een goede tuner opgevoerde cilinder enzzzz.Kreidler zelf heeft niet voor niets het vermogen van de standaard RS beperkt gehouden,ze moesten 100000km mee kunnen gaan en dat ga je met een opgevoerd exemplaar never halen.
daar zijn er maar een paar van.Die van jou valt daar zeker niet onder,alleen al het frame spuiten maakt hem niet origineel meer voor de echte puristen.Verder heeft Henk natuurlijk gelijk dat als je gaat opvoeren het een drama kan worden,maar
dat hoeft niet, het beste is dat door de echte tuners te laten doen.Zomaar een aantal snelle spullen monteren geeft geen garantie voor een goed resultaat,je kan geluk hebben dat het bij elkaar een goed vermogen geeft,maar het kan
ook een eeuwig gedoe van afstellen opleveren wat nooit het gewenste resultaat zal opleveren.Wil je echt hard kunnen gaan met enige betrouwbaarheid dan moet alles kloppen van ontsteking,sterkere krukas,opmaat uitlaat,een door een goede tuner opgevoerde cilinder enzzzz.Kreidler zelf heeft niet voor niets het vermogen van de standaard RS beperkt gehouden,ze moesten 100000km mee kunnen gaan en dat ga je met een opgevoerd exemplaar never halen.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
We hebben meer raakvlakken.
Al vanaf 1951 in de familie.
- Bijlagen
-
- BMW-R513-1951.jpg (82.83 KiB) 5714 keer bekeken
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Project is niet stilgevallen hoor. Weer wat gedaan!
- Bijlagen
-
- rps20161202_191738.jpg (138.86 KiB) 5572 keer bekeken
-
- rps20161202_191529.jpg (188.65 KiB) 5572 keer bekeken
-
- rps20161202_191514.jpg (140.88 KiB) 5572 keer bekeken
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Vraagje aan de kenners: is dit de (juiste) "motorfiets" koplamp?
- Bijlagen
-
- rps20161202_201727.jpg (141.5 KiB) 5562 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Alleen als er gaatjes voor de knipperlichtbeugel en de claxonsteun standaard in zitten. Ander brommer lampje.rs50wouter schreef:Vraagje aan de kenners: is dit de (juiste) "motorfiets" koplamp?
Enzo
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
nee, ik bedoel het zwarte huisrs50wouter schreef:Hi Enzo. Ik bedoel ook het chromen randje. Zit daar nog versxhil in ?
Dus zo te zien heb jij de verkeerde
Eerste brommer
Tweede motor
- Bijlagen
-
- IMG_0760.JPG (10.83 KiB) 5559 keer bekeken
-
- IMG_0759.JPG (11.23 KiB) 5559 keer bekeken
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Snap ik maar ik ga geen gebruik maken van knipperlichten. Is de diameter ook nog anders dan?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Als je het snapt waarom vraag je het danrs50wouter schreef:Snap ik maar ik ga geen gebruik maken van knipperlichten. Is de diameter ook nog anders dan?
En voor de claxon ga je dan gaten boren ?rs50wouter schreef:Vraagje aan de kenners: is dit de (juiste) "motorfiets" koplamp?
Wat de reflector/glas betreft hangt het af van het bouwjaar. Na 1975 kreeg je de grotere diameter lamp. Persoonlijk vindt ik die ook erg mooi.
Begint al aardig te vorderen.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_0762.JPG (188.34 KiB) 5550 keer bekeken
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Dank enzo. Ik heb gelukkig de rs uitvoering met gaten.
Er is iets mis met mijn nieuwe 'originele' merit contactslot. Als ik de sleutel in de meest rechtse stand zet dan maakt hij geen contact voor het licht. Echter als ik hem met mijn vinger een mm terug naar links duw (dus nog steeds de rechtse stand) dan wel.. iemand een idee?
Er is iets mis met mijn nieuwe 'originele' merit contactslot. Als ik de sleutel in de meest rechtse stand zet dan maakt hij geen contact voor het licht. Echter als ik hem met mijn vinger een mm terug naar links duw (dus nog steeds de rechtse stand) dan wel.. iemand een idee?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Typisch garantie gevalletje. Als hij nieuw met sleutel gekocht is. Je zou nog een andere sleutel model spijker kunnen proberen.rs50wouter schreef:Dank enzo. Ik heb gelukkig de rs uitvoering met gaten.
Er is iets mis met mijn nieuwe 'originele' merit contactslot. Als ik de sleutel in de meest rechtse stand zet dan maakt hij geen contact voor het licht. Echter als ik hem met mijn vinger een mm terug naar links duw (dus nog steeds de rechtse stand) dan wel.. iemand een idee?
Enzo
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12 sep 2016, 21:25
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Mijn eerste kreidler (RS)
Gefixt. Heb het interne lipje wat verder gebogen.. toch raar dat dit origineel is en niet goed..