LK800 upgrade

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Eric S
Berichten: 488
Lid geworden op: 08 jan 2006, 18:53
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK800 upgrade

#26 Bericht door Eric S » 04 jan 2017, 22:43

Andy zei dat hij niet stabiel was in de bochten.Dat los je toch op door een kortere naloop zoals hij nu gedaan heeft?

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8736
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: LK800 upgrade

#27 Bericht door Andy » 04 jan 2017, 23:08

Die voorvorken van de LK600/800 serie zijn echt bagger. Als je nooit op zo'n ding hebt gereden kun je het ook niet weten.
Heb al diverse LK600 gehad en stuurt voor geen meter, rechte stukken gaat wel erg goed. Kan ook niet anders

Die honda vork is echt een verbetering. Heb em ook een stukje in laten zakken zodat die voor niet hoog staat. De hoek is bijna hetzelde gebleven.

Volgende stap is achter even kijken wat daar te verbeteren valt.

Sta nog steeds open voor tips en commentaar.

Andy,

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK800 upgrade

#28 Bericht door haddiewaddie » 05 jan 2017, 18:08

Schets voor jezelf de geometrie eens uit met de vork en kroonplaat en balhoofdhoek die je nu hebt. Dan weet je hoeveel naloop je nu hebt en kun je verder experimenteren .

Gebruikersavatar
PMS
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
Locatie: Ludwigsburg (D)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK800 upgrade

#29 Bericht door PMS » 05 jan 2017, 21:00

Hallo Andy,
gut hast es gemacht.
Schade das Du mir nicht mehr zurück schreibst, aber wie schon geschrieben müsste das meine LK800 gewesen sein,die ich vor ca.15Jahren nach NL verkauft habe.
Hier ein Bild von dieser LK800 wie ich sie 1993 umgebaut habe.
So eine Art Super-Moto.
Das Fahrwerk wurde durch etwas Vorspannung der Gabelfedern und etwas probieren bzw.mixen mit Belray Gabelöl verbessert.
Hinten sind Koni verbaut.
Motor:
BS 94ccm...22Bing...BS Auspuff..13/35 Übersetzung
110-115km/h
Gr.
Tom
Bijlagen
20170105_210151.jpg
20170105_210151.jpg (129.96 KiB) 3033 keer bekeken
20170105_210151.jpg
20170105_210151.jpg (129.96 KiB) 3033 keer bekeken

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: LK800 upgrade

#30 Bericht door Ed.P » 05 jan 2017, 21:24

Eric S schreef:Andy zei dat hij niet stabiel was in de bochten.Dat los je toch op door een kortere naloop zoals hij nu gedaan heeft?
Juist niet.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8736
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: LK800 upgrade

#31 Bericht door Andy » 05 jan 2017, 21:47

Kijk net in de duitse papieren en zie dat het een 95cc cilinder is wat erop zit. Vond em al erg snel en sterk wind tegen met de hoge zit.
Snelheid is 95/100 wat erg snel is voor een LK600/800.

Zal dat nou zo een groot verschil maken Ed, voorwiel as 2cm naar voren en de vork 3cm. hoger :?:
Ik vind dat die erg vooruit is gegaan kwa stabiliteit.

Met die noppenbanden zal het nooit een prijswinnaar worden op het straat circuit, zal em moeten berijden alsof ik op een :scooter zit.
Voor sportief rijden pak ik wel de RS.
Waardeer je bezorgheid om mijn veiligheid :thumbleft

Andy,

Gebruikersavatar
PMS
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
Locatie: Ludwigsburg (D)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK800 upgrade

#32 Bericht door PMS » 05 jan 2017, 22:04

BS -Motor hat am Zylinder Kennzeichnung 95ccm....sind aber nur 94,2ccm.
Der Zylinderkopf ist auf die 50mm Bohrung angepasst und Brennraum optimiert.

Mit dem Motor mit dem ich die LK800 verkauft habe passt deine Angaben mit 95-100km/h.
Da sollte das Kolbenhemd am Einlass etwas gekürzt sein.

Aber in Serie war die LK800 schneller als meine Serie LK600...liegend...mit Stollenreifen und Cross Schutzblech.
Warum? Keine Ahnung ;-)

Das Problem ist an der LK800 Gabel, das sich die Standrohre beim Bremsen verdrehen.
Die LK600 hat ja das Metallschuzublech....das mindert die Verwindung.
Man müsste einen Gabelstabi in die LK800 verbauen,ähnlich wie an alten Moto X.

Viel Spaß mit der LK800...bin gespannt wie es weiter geht ! ;-)

VG
Tom

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8736
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: LK800 upgrade

#33 Bericht door Andy » 09 jan 2017, 20:22

Vandaag was het de dag van de crosskuil-experiance . Neemt alle kuilen en heuvels alsof die voor gemaakt, stuurt echt goed heeft alleen weinig vermogen om door de zand te gaan. Dus een hoge snelheid is niet haalbaar.
Band achter is ook een trailband, dat maakt het ook wat lastiger. Een ieder die de crosskuil heeft gereden weet dat het een zwaar ondergrond is.
Mijn yamaha doet het een stuk beter, heeft ook meer vermogen en heeft cross banden.

Al met al vind ik een geslaagd project, nu nog de achterkant aanpakken.

Andy,
Bijlagen
20170109_132712 (Custom).jpg
20170109_132712 (Custom).jpg (81.98 KiB) 2945 keer bekeken
20170109_132559 (Custom).jpg
20170109_132559 (Custom).jpg (67.71 KiB) 2945 keer bekeken
20170109_131912 (Custom).jpg
20170109_131912 (Custom).jpg (81.56 KiB) 2945 keer bekeken
20170109_131921 (Custom).jpg
20170109_131921 (Custom).jpg (92.09 KiB) 2945 keer bekeken

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 1956
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 8 keren
Contacteer:

Re: LK800 upgrade

#34 Bericht door Leopold Hogenhuis » 09 jan 2017, 21:05

Leuke foto's Andy en een leuk project !

Groeten , Leopold .

Gebruikersavatar
PMS
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
Locatie: Ludwigsburg (D)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK800 upgrade

#35 Bericht door PMS » 09 jan 2017, 23:28

Schöne Bilder und schöne Tour im Sand!
Da wären Stollenreifen etwas besser...
Du kannst auch das 13 Ritzel gegen ein 12er wechseln, dann ist alles etwas kürzer übersetzt.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8736
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: LK800 upgrade

#36 Bericht door Andy » 09 jan 2017, 23:53

Zeker Leopold, heb nu al veel lol met verbouwen en straks een beetje off-road rijden. Weer eens wat anders dan een RMC of RS.

Verwacht geen sprongen van 5m. hoog en 10m. ver :roll:
Wordt meer iets van behendigheids ritten.

Daar heb ik al aan zitten denken Tom, een ander achterwiel met echte noppen, die trail band is beter voor op de straat.

Andy,

Gebruikersavatar
PMS
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
Locatie: Ludwigsburg (D)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: LK800 upgrade

#37 Bericht door PMS » 10 jan 2017, 09:31

Eine LK800 wird keine Moto X werden, aber ich weis, dass in den 80iger Jahren in Bayern damit Skijöring https://de.wikipedia.org/wiki/Skij%C3%B6ring
gefahren wurde.
Mit 6 Kanal (2 Stützkanäle) und ca. 20PS bei 80ccm.
Wünsche Dir viel Spaß mit der LK 800.
Ich schau die Tage nach Teile die Du vielleicht gebrauchen könntest.
Gr.
Tom

Plaats reactie