Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Een Motoplat is gemaakt net als een Bosch 6-ploige MHKZ om een accu te laden. Er zit niet voor niks een laadspoel op.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Ja Enzo,
Daar heb je gelijk in. Ik zit denk te veel te in de modus van dat het vroeger net niet helemaal lekker aangesloten zat. Ik heb toen alle spoelen ook aan elkaar geknoopt met het idee van dan heb je meer Watt. Was toen niet echt een schema van te vinden en er ook nog een accu tussen gezet. Ik dacht altijd dat alle verbruikers vanaf de accu gevoed werden maar dat is denk niet zo. De lampen draaien toch niet via de accu maar direct op de spoelen?
In eerste instantie dacht ik dat ik bij Dennis een RS 1974 kabelboom zou kunnen gebruiken met uitbreiding een accu. Want die heeft ook een cockpit en een claxon.
Ik heb een cockpit zonder slot, gebruik in geval accu een schakelaar tussen accu en spanningverdeler, geen knipperlichten, geen ULO box, voor de rest de standaard lampen enzo en een claxon.
Welke kabelboom zou ik dan kunnen gebruiken die Dennis maakt? Ik zie bij hem ook de RS GS 1977-79 maar dat is te uitgebreid.
Ik ga nog eens in de schema's loeren.
Sjors
Daar heb je gelijk in. Ik zit denk te veel te in de modus van dat het vroeger net niet helemaal lekker aangesloten zat. Ik heb toen alle spoelen ook aan elkaar geknoopt met het idee van dan heb je meer Watt. Was toen niet echt een schema van te vinden en er ook nog een accu tussen gezet. Ik dacht altijd dat alle verbruikers vanaf de accu gevoed werden maar dat is denk niet zo. De lampen draaien toch niet via de accu maar direct op de spoelen?
In eerste instantie dacht ik dat ik bij Dennis een RS 1974 kabelboom zou kunnen gebruiken met uitbreiding een accu. Want die heeft ook een cockpit en een claxon.
Ik heb een cockpit zonder slot, gebruik in geval accu een schakelaar tussen accu en spanningverdeler, geen knipperlichten, geen ULO box, voor de rest de standaard lampen enzo en een claxon.
Welke kabelboom zou ik dan kunnen gebruiken die Dennis maakt? Ik zie bij hem ook de RS GS 1977-79 maar dat is te uitgebreid.
Ik ga nog eens in de schema's loeren.
Sjors
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Dat zou ik zeker doen. Bij een RS zit alleen de voorlamp op de gele draad.Sjors007 schreef:Ja Enzo,
Daar heb je gelijk in. Ik zit denk te veel te in de modus van dat het vroeger net niet helemaal lekker aangesloten zat. Ik heb toen alle spoelen ook aan elkaar geknoopt met het idee van dan heb je meer Watt. Was toen niet echt een schema van te vinden en er ook nog een accu tussen gezet. Ik dacht altijd dat alle verbruikers vanaf de accu gevoed werden maar dat is denk niet zo. De lampen draaien toch niet via de accu maar direct op de spoelen?
In eerste instantie dacht ik dat ik bij Dennis een RS 1974 kabelboom zou kunnen gebruiken met uitbreiding een accu. Want die heeft ook een cockpit en een claxon.
Ik heb een cockpit zonder slot, gebruik in geval accu een schakelaar tussen accu en spanningverdeler, geen knipperlichten, geen ULO box, voor de rest de standaard lampen enzo en een claxon.
Welke kabelboom zou ik dan kunnen gebruiken die Dennis maakt? Ik zie bij hem ook de RS GS 1977-79 maar dat is te uitgebreid.
Ik ga nog eens in de schema's loeren.
Sjors
Enzo
- Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
In jou geval is het heel simpel.
Koplamp direct op de spoel en de rest op de accu. Maak je zelf een draadboom. Je hebt alleen een paar draden extra nodig.
Heb aan Dennis ook een draadboom uitgeleent van een RS 1974/75 met de natte accu en zijcontactslot. Beetje improviseren in jou geval.
Wat staat op je vliegwiel aan wattage ???
Andy,
Koplamp direct op de spoel en de rest op de accu. Maak je zelf een draadboom. Je hebt alleen een paar draden extra nodig.
Heb aan Dennis ook een draadboom uitgeleent van een RS 1974/75 met de natte accu en zijcontactslot. Beetje improviseren in jou geval.
Wat staat op je vliegwiel aan wattage ???
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Andy schreef:In jou geval is het heel simpel.
Koplamp direct op de spoel en de rest op de accu. Maak je zelf een draadboom. Je hebt alleen een paar draden extra nodig.
Heb aan Dennis ook een draadboom uitgeleent van een RS 1974/75 met de natte accu en zijcontactslot. Beetje improviseren in jou geval.
Wat staat op je vliegwiel aan wattage ???
Andy,
- Bijlagen
-
- IMG_1270.JPG (182.92 KiB) 6667 keer bekeken
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Hi,
Enzo heeft ws even met Arnold contact gehad want hij postte de motoplat foto. Mijn blok ligt nmlk bij hem ik weet niet precies welke Motoplat ik heb. Deze foto wijkt iets af van de link op motolek.net in de remlicht/accu oplaadspoel, 18 of 21 Watt. Meer Watt geeft een feller remlicht.
Na bestudering van het schema zie ik dat er op een accu niet veel zit bij Kreidler, knipperlicht en die heb ik niet. In mijn geval kunnen de spoelen niet gekoppeld worden tot 1 groot vermogen om alle lampen goed aan te krijgen. De beste verlichting krijg ik volgens mij dan ook door gewoon alles origineel aan te sluiten.
Ik bestel denk dus de RS 1974 kabelboom bij Dennis. Dat er dan geen accu op zit maakt niet uit, die draden worden dan maar geïsoleerd.
Moet ik mij zorgen maken om doorbranden van lampen bij toeren boven de 10.000 rpm? Ik denk dat mijn KVV 15 cilinder daar wel iets overheen kan gaan zo af en toe. Zo ja. Hoe kan ik dat oplossen/aanpassen?
groet Sjors
Enzo heeft ws even met Arnold contact gehad want hij postte de motoplat foto. Mijn blok ligt nmlk bij hem ik weet niet precies welke Motoplat ik heb. Deze foto wijkt iets af van de link op motolek.net in de remlicht/accu oplaadspoel, 18 of 21 Watt. Meer Watt geeft een feller remlicht.
Na bestudering van het schema zie ik dat er op een accu niet veel zit bij Kreidler, knipperlicht en die heb ik niet. In mijn geval kunnen de spoelen niet gekoppeld worden tot 1 groot vermogen om alle lampen goed aan te krijgen. De beste verlichting krijg ik volgens mij dan ook door gewoon alles origineel aan te sluiten.
Ik bestel denk dus de RS 1974 kabelboom bij Dennis. Dat er dan geen accu op zit maakt niet uit, die draden worden dan maar geïsoleerd.
Moet ik mij zorgen maken om doorbranden van lampen bij toeren boven de 10.000 rpm? Ik denk dat mijn KVV 15 cilinder daar wel iets overheen kan gaan zo af en toe. Zo ja. Hoe kan ik dat oplossen/aanpassen?
groet Sjors
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Hallo Sjors.
Nee hoor er is geen kontakt geweest met Tjerry.
Tjerry weet gewoon wat er bedoelt word.
Ik laat de motoplat zien die op jou blok zit.
Gr Arnold
Nee hoor er is geen kontakt geweest met Tjerry.
Tjerry weet gewoon wat er bedoelt word.
Ik laat de motoplat zien die op jou blok zit.
Gr Arnold
- Bijlagen
-
- IMG_1256.JPG (189.16 KiB) 6633 keer bekeken
-
- IMG_1258.JPG (198.66 KiB) 6633 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Zoals je weet ben ik een ontsteking specialist. Ik heb deze Motoplat ontsteking dus ook origineel op één van mij Kreidlers zitten. Tevens een NOS reserve exemplaar nog in het vetpapier.
Dus controleer de kleuren van je draden en controleer de ingeslagen en geprägte serienummer die aangeeft of het vliegwiel hoort bij je ontsteking.
Enzo
Dus controleer de kleuren van je draden en controleer de ingeslagen en geprägte serienummer die aangeeft of het vliegwiel hoort bij je ontsteking.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1283.JPG (184.72 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1276.JPG (185.1 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1281.JPG (83.76 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1280.JPG (110.44 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1279.JPG (102.18 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1278.JPG (88.04 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1277.JPG (180.06 KiB) 6612 keer bekeken
-
- IMG_1275.JPG (184.98 KiB) 6612 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Niks Andy, waar staat dat ? Er zijn meerdere merken die deze ontsteking monteerde.Andy schreef:Zo'n motoplatt heb ik al jaren liggen op zolder. Wat is er bijzonder aan ???
Andy,
Op een Kreidler RS is deze maar kort geleverd en zat op een KVV GS 50.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1285.JPG (186.43 KiB) 6602 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Mijn motoplatt komt ook van een kreidler af die ik gekocht had in landsmeer in de vorige eeuw.
De vorige eigenaar had em weer bij homoet vandaan.
Heb em verder nooit meer gemonteerd, daarom vraag ik of dit een bijzondere onsteking is...............
Andy,
De vorige eigenaar had em weer bij homoet vandaan.
Heb em verder nooit meer gemonteerd, daarom vraag ik of dit een bijzondere onsteking is...............
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Bijzonder omdat hij weinig origineel gemonteerd is Andy.
Verder was Motoplat een zeer veel toegepaste ontsteking in die tijd.
Met de Cross had men de uitvoeringen zonder lichtspoelen.
Enzo
Verder was Motoplat een zeer veel toegepaste ontsteking in die tijd.
Met de Cross had men de uitvoeringen zonder lichtspoelen.
Enzo
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Ik heb lang geleden ook dit model op de crossmotor gehad, en was niet de enige.
Er is mij toen verteld dat deze Motoplat twee voorontstekingspunten had. Dit kwam tot stand door de pickup in de zijkant van de stator en het pennetje aan de bovenkant.Niet echt een ontstekingskromme, maar een verplaatsing bij een bepaald toerental.
Bij "laag"toerental" werkte alleen de pickup aan de zijkant en bij een "hoger"toerental neemt het pennetje "het over.
Documentatie hierover heb ik niet kunnen vinden.
Op de vraag of deze ontstekingen hogere toerentallen aankunnen.Op de luchtgekoelde Sachsblokken zaten ze ook en deze draaiden tot 9000 omw. Bij de cross toerentallen tot 13000 omw (maar je rijdt niet op een vlakke weg) braken regelmatig de kruktappen.
Daarom werden de vliegwielen afgedraaid om ze lichter te maken. Bekende tuners als Gebben en Harrie vd Hout pasten dit standaard toe.
Andre Gebben liet bij Herman Meijer zwaardere krukassen maken om dit te compenseren. Maar hoe ver wil je gaan.
Hoe deze krukassen werden gemaakt zie en hoor http://www.hermanmeijer.nl/hemeyla/krukas.html
Er is mij toen verteld dat deze Motoplat twee voorontstekingspunten had. Dit kwam tot stand door de pickup in de zijkant van de stator en het pennetje aan de bovenkant.Niet echt een ontstekingskromme, maar een verplaatsing bij een bepaald toerental.
Bij "laag"toerental" werkte alleen de pickup aan de zijkant en bij een "hoger"toerental neemt het pennetje "het over.
Documentatie hierover heb ik niet kunnen vinden.
Op de vraag of deze ontstekingen hogere toerentallen aankunnen.Op de luchtgekoelde Sachsblokken zaten ze ook en deze draaiden tot 9000 omw. Bij de cross toerentallen tot 13000 omw (maar je rijdt niet op een vlakke weg) braken regelmatig de kruktappen.
Daarom werden de vliegwielen afgedraaid om ze lichter te maken. Bekende tuners als Gebben en Harrie vd Hout pasten dit standaard toe.
Andre Gebben liet bij Herman Meijer zwaardere krukassen maken om dit te compenseren. Maar hoe ver wil je gaan.
Hoe deze krukassen werden gemaakt zie en hoor http://www.hermanmeijer.nl/hemeyla/krukas.html
- Bijlagen
-
- krukas.jpg (33.11 KiB) 6583 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
In Zuid Holland (Piet van de Gaag) hadden we kastjes om er tussen te monteren voor een curve op de Motoplat.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_9330.JPG (186.64 KiB) 6579 keer bekeken
- d.verburg
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 30 sep 2006, 12:55
- Locatie: Kudelstaart
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Sjors.
Ik zou een Kokusan er in zetten. 1 gele draad voor alles!
Zeker met de stuurschakelaar die je hebt moet het goed kunnen. (achterlicht)
Kan je zelfs een accu plaatsen. Gelijkgericht door de Spanningsregelaar/gelijkrichter.
Het verhaal met de fases was ik al een beetje bang voor.
Ik zou een Kokusan er in zetten. 1 gele draad voor alles!
Zeker met de stuurschakelaar die je hebt moet het goed kunnen. (achterlicht)
Kan je zelfs een accu plaatsen. Gelijkgericht door de Spanningsregelaar/gelijkrichter.
Het verhaal met de fases was ik al een beetje bang voor.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Dan nog even vragen hoeveel per zijn toerenteller is ivm normaal gesproken via geel aansluiten.d.verburg schreef:Sjors.
Ik zou een Kokusan er in zetten. 1 gele draad voor alles!
Zeker met de stuurschakelaar die je hebt moet het goed kunnen. (achterlicht)
Kan je zelfs een accu plaatsen. Gelijkgericht door de Spanningsregelaar/gelijkrichter.
Het verhaal met de fases was ik al een beetje bang voor.
Met Kokusan regelaar wordt dat anders.
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Hallo,
Bedankt voor jullie info.
Kokusan laat ik even voor wat het is. In het kader van :'Don't fix it if it ain't broken.' Ik weet niet of jullie mijn cilinderkop gezien hebben? Zie topic Kvv start waarden. K denk dat geld daarin stoppen op dit moment meer oplevert.
Die twee standen van de gever zijn interessant. Weet Enzo daar meer over te vertellen?
Voor wat het toerental betreft. Ik wil weten of ik voorzorg maatregelen moet nemen en zo ja welke tegen doorbranden van lampen bij hogere rpm dan 10000?
Enzo kan jij foto's plaatsen van die locatie van die nummers die moeten matchen op het vliegwiel en de spoel?
Groet Sjors
Bedankt voor jullie info.
Kokusan laat ik even voor wat het is. In het kader van :'Don't fix it if it ain't broken.' Ik weet niet of jullie mijn cilinderkop gezien hebben? Zie topic Kvv start waarden. K denk dat geld daarin stoppen op dit moment meer oplevert.
Die twee standen van de gever zijn interessant. Weet Enzo daar meer over te vertellen?
Voor wat het toerental betreft. Ik wil weten of ik voorzorg maatregelen moet nemen en zo ja welke tegen doorbranden van lampen bij hogere rpm dan 10000?
Enzo kan jij foto's plaatsen van die locatie van die nummers die moeten matchen op het vliegwiel en de spoel?
Groet Sjors
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Boven het afstel boortje op het vliegwiel (030773) en op tien voor half op het rode gedeelte ( ook 030773 )Sjors007 schreef:Hallo,
Bedankt voor jullie info.
Kokusan laat ik even voor wat het is. In het kader van :'Don't fix it if it ain't broken.' Ik weet niet of jullie mijn cilinderkop gezien hebben? Zie topic Kvv start waarden. K denk dat geld daarin stoppen op dit moment meer oplevert.
Die twee standen van de gever zijn interessant. Weet Enzo daar meer over te vertellen?
Voor wat het toerental betreft. Ik wil weten of ik voorzorg maatregelen moet nemen en zo ja welke tegen doorbranden van lampen bij hogere rpm dan 10000?
Enzo kan jij foto's plaatsen van die locatie van die nummers die moeten matchen op het vliegwiel en de spoel?
Groet Sjors
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1278.JPG (88.04 KiB) 6525 keer bekeken
-
- IMG_1279.JPG (102.18 KiB) 6525 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Hier de uitleg
- Bijlagen
-
- IMG_1290.JPG (158.04 KiB) 6522 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Ik heb de ervaring dat een Motoplat MET lichtspoel niet lang meegaat.
De exemplaren zonder lichtspoel zijn betrouwbaarder.
De exemplaren zonder lichtspoel zijn betrouwbaarder.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Maarten heeft er lang mee gereden. Die heeft hem er ook op zitten. Op mijn KVV die wel veel toeren draaid heb ik voor de verlichting een klein simpel spanningsregelaarje zitten uit het zicht. Alleen maakt deze machine geen km'sCaspar schreef:Ik heb de ervaring dat een Motoplat MET lichtspoel niet lang meegaat.
De exemplaren zonder lichtspoel zijn betrouwbaarder.
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Hi Enzo,Enzo-tvdzijden schreef:Hier de uitleg
Helaas is tekst niet scherp. Kan het in een andere kwaliteit? Of is er een link naar de webstek mogelijk?
Sjors
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Is forum. Zie je toch bovenaan de pagina staan.Sjors007 schreef:Hi Enzo,Enzo-tvdzijden schreef:Hier de uitleg
Helaas is tekst niet scherp. Kan het in een andere kwaliteit? Of is er een link naar de webstek mogelijk?
Sjors
Je zal lid moeten worden
http://www.kreidler-service.de/schaltpl ... isten-f53/
Enzo
- d.verburg
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 30 sep 2006, 12:55
- Locatie: Kudelstaart
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Sjors gaat zijn Kreidler opbouwen
Waar ik regelmatig tegenaan loop bij Kreidler is:
Het achterlicht kan niet geschakeld worden vanwege het ontbreken van een inductie spoel op de 6 polige MHKZ ontstekingen.
En zeker in combinatie met de oudere Kreidler cockpits (het ontbreken van een 3 standen contactslot).
De meeste willen er graag een Kokusan in hebben. Waar je tegen de zelfde "problemen" aan loopt.
De Merit bromfiets stuurschakelaars hebben nog wel eens een grijze achterlicht draad, waarmee je dit kan ondervangen. (in combinatie met Kokusan)
Maar niet bij een Bosch of Motoplat, omdat je koplamp en achterlicht dan op 1 spoel zouden zitten. (35 watt spoel)
Vaak wil men alleen de koplamp op deze spoel ivm de licht opbrengst.
Bij Sjors kan ik het volgende doen:
-Koplamp en achterlicht en cockpit lampjes op de 35 watt spoel, maar wel geschakeld achterlicht. (Minder lichtopbrengst en niet bevorderlijk voor de cockpitlampjes)
-Remlicht op 5 watt spoel.
-Claxon op de 18 of 21 watt spoel
Of:
-Koplamp en claxon op 35 watt spoel.
-Spanningsregelaar op de 18 of 21 watt spoel. Achterlicht +cockpitlampjes en/of remlicht hier op aansluiten. (achterlicht + cockpitlampjes blijven constant branden als de Kreidler draait)
Het achterlicht kan niet geschakeld worden vanwege het ontbreken van een inductie spoel op de 6 polige MHKZ ontstekingen.
En zeker in combinatie met de oudere Kreidler cockpits (het ontbreken van een 3 standen contactslot).
De meeste willen er graag een Kokusan in hebben. Waar je tegen de zelfde "problemen" aan loopt.
De Merit bromfiets stuurschakelaars hebben nog wel eens een grijze achterlicht draad, waarmee je dit kan ondervangen. (in combinatie met Kokusan)
Maar niet bij een Bosch of Motoplat, omdat je koplamp en achterlicht dan op 1 spoel zouden zitten. (35 watt spoel)
Vaak wil men alleen de koplamp op deze spoel ivm de licht opbrengst.
Bij Sjors kan ik het volgende doen:
-Koplamp en achterlicht en cockpit lampjes op de 35 watt spoel, maar wel geschakeld achterlicht. (Minder lichtopbrengst en niet bevorderlijk voor de cockpitlampjes)
-Remlicht op 5 watt spoel.
-Claxon op de 18 of 21 watt spoel
Of:
-Koplamp en claxon op 35 watt spoel.
-Spanningsregelaar op de 18 of 21 watt spoel. Achterlicht +cockpitlampjes en/of remlicht hier op aansluiten. (achterlicht + cockpitlampjes blijven constant branden als de Kreidler draait)