Pagina 1 van 1
K53/3 1970
Geplaatst: 10 dec 2017, 14:10
door Wim aus Belgien
Hallo.Zoals in mijn voorstelling aangegeven heb ik als eerste kreidler een 3 bak hand gekocht in slechte staat.Deze werd toen ik 13 of 14 was uit mekaar gedaan door mij en mijn vader en daar bleef het bij.Nu bijna 30 jaar later en ik met de RS 2400 probleemloze kilometers heb gereden heb ik zin om de driegang ook op te knappen.Ik weet dat dit meer zal kosten dan een mooi exemplaar momenteel kost maar op de bank is het ook maar triest wat spaargeld opbrengt en met spaargeld kan je niet de baan op he!Het heeft een tijd geduurd eer ik wist wat voor een driegang ik heb maar op de site van maloud vond ik een belgische folder uit 1968.
https://kreidlerdatabase.nl/Afbeelding_ ... inder1.pdf
Daar staat hoe het komt dat hij is ingeschreven als motor.Blijbaar bestaat dit model in 40 km en als motor 65km uitvoering dit volgens deze folder
https://kreidlerdatabase.nl/Afbeelding_ ... inder1.pdf.
Er zit een 15 53 90 cylinder,15 53 10 aanzuig en een kop zonder nummer op en een 1/14/106 carburator.Achteraan een tandwiel 1/4 breed maar 35 tanden lijkt me niet origineel en het is ook te nieuw.Ik ga stuk voor stuk alle onderdelen zuiver maken en opknappen.De motor gaat nog uit mekaar; chroomdelen laten verchromen enz.Ik heb een gebruikte onderbouw gekocht voor een trapperblok en dit gisteren gepast maar het past niet erg goed en lijkt niet te zijn geforceerd.De oude onderbouw was al paar keer met koper gesoldeerd en de gaten waren groter geworden.Volgens opzoeking is er maar 1 model onderbouw voor trappers bij de modellen jaren 70.
- K53-3 002 (Small).JPG (109.19 KiB) 4311 keer bekeken
- K53-3 003 (Small).JPG (130.97 KiB) 4311 keer bekeken
- K53-3 005 (Small).JPG (93.13 KiB) 4310 keer bekeken
Ik ga hier tussendoor posten als ik vorderingen maak en moest ik vragen hebben.Enzo heeft me al goede tips gegeven waarvoor dank!
Groeten Wim.
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 07 jan 2018, 22:32
door Wim aus Belgien
Vandaag wat bezig geweest met deuken in de tank.Ik snap niet hoe je in de tank waar de buddy zit een deuk kan krijgen maar ik heb het nog gezien denk ik.Verder wou ik weten of een overtrek voor een buddy goed past of dat het af te raden is?
Mvg Wim.
- kreidler 3 vites 002 (Small).JPG (97.97 KiB) 3901 keer bekeken
- kreidler 3 vites 003 (Small).JPG (104.34 KiB) 3901 keer bekeken
- kreidler 3 vites 005 (Small).JPG (86.24 KiB) 3901 keer bekeken
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 18 nov 2018, 21:48
door Wim aus Belgien
Ondertussen nu het kouder word weer bezig geweest om de onderdelen stuk voor stuk klaar te maken.
Nu heb ik een vraag omdat de gaten bij mij waren uitgescheurd.Hoeveel midden midden staan de gaten in het achterspatbord om de nummerplaat te bevestigen?
mvg Wim.
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 18 nov 2018, 22:03
door Enzo-tvdzijden
Wim aus Belgien schreef:Ondertussen nu het kouder word weer bezig geweest om de onderdelen stuk voor stuk klaar te maken.
Nu heb ik een vraag omdat de gaten bij mij waren uitgescheurd.Hoeveel midden midden staan de gaten in het achterspatbord om de nummerplaat te bevestigen?
mvg Wim.
Je bedoelt een brommerspatbord. RS heeft op andere plaatsen de gaten.
Dit is weliswaar geen buffelspatbord. Maar gelijksoortig.
Enzo
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 19 nov 2018, 22:41
door Wim aus Belgien
Ja Tjerry, de gaten zaten op de plaats zoals bij het gele spatbord gans onderaan en waren uitgescheurd nogal groot.Ik ga nu een iets dikker verstevingingsplaat erin puntlassen en dan de gaten opnieuw boren als ik weet hoe ver ze van mekaar moeten staan.
Alvast bedankt!!
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 19 nov 2018, 22:44
door Enzo-tvdzijden
Wim aus Belgien schreef:Ja Tjerry, de gaten zaten op de plaats zoals bij het gele spatbord gans onderaan en waren uitgescheurd nogal groot.Ik ga nu een iets dikker verstevingingsplaat erin puntlassen en dan de gaten opnieuw boren als ik weet hoe ver ze van mekaar moeten staan.
Alvast bedankt!!
Dat kan ik zo meten. Heb veel van deze spatborden. eigenlijk simpel de maat van de kentekenplaat beugel. Die zal je toch ook moeten hebben
Enzo
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 20 nov 2018, 21:40
door Wim aus Belgien
Ik heb iets wat de kentekenplaathouder voorsteld en de beugel is eraan vast gebraden en de gaten zijn ook al veel groter.Ik vermoed 50mm van midden tot midden maar zeker ben ik niet want de gaten zijn heel groot.
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 20 nov 2018, 22:29
door Enzo-tvdzijden
Wim aus Belgien schreef:Ik heb iets wat de kentekenplaathouder voorsteld en de beugel is eraan vast gebraden en de gaten zijn ook al veel groter.Ik vermoed 50mm van midden tot midden maar zeker ben ik niet want de gaten zijn heel groot.
Yep 50 mm
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 11 dec 2018, 22:36
door Wim aus Belgien
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 11 dec 2018, 22:50
door MichelVH
Dit willen we zien! Veel beter dan alles maar dicht stucen
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 01 dec 2019, 19:57
door Wim aus Belgien
De laatste tijd niet veel gedaan maar het zadel is bekleed door Herman Blokhuis, het chroomwerk gedaan door jansen chroom in Enschede, de wielen gespaakt maar nog niet gericht maar door andere zaken was het rustig.Nu wil ik de losse onderdelen laten verzinken en het bedrijf waar ik vroeger ging,Glanszink in Kinrooi stopt er helaas mee.In een brief sturen ze klanten door naar Galvano in bergeijk.heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?
Groeten Wim.
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 05 mar 2020, 21:42
door Wim aus Belgien
Re: K53/3 1970
Geplaatst: 03 jan 2023, 19:01
door Leopold Hogenhuis
Ziet er super uit Wim !
Heb je nog nieuws ?
Groeten , Leopold .