Pagina 22 van 46

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 19 jan 2020, 23:56
door Enzo-tvdzijden
hermanngas schreef: 19 jan 2020, 22:52 Moet je wel het verschil tussen voor/achter en links/rechts weten.
Dat ook. Maar de koplamp op het schema is voor. :lol:

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 17:21
door Enzo-tvdzijden
details en wachtend op het achterwiel.

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 17:44
door Eifelyeti
noog 10h en die is zeeker klar :)

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 18:11
door Enzo-tvdzijden
Nog zo’n tegenstelling. In de folder een zwarte cilinder. In het onderdelenboek met dempingrubbers (is altijd een blanke) zowel de cilinder als de kop. De Mustang Cross heeft dit set ook op de folderfoto.

On stock een blanke 99 met dempingrubbers.
Dilemma, zwart maken met veel werk of gewoon de blanke er op opzetten.

De ongerestaureerde RS-B modellen 1975 die ik ben tegen gekomen hebben alleen een blanke Super ipv zwart geëloxeerd.

Of hangt het aan de bak. Bij indirect (ook nog in begin 1975, beide in het onderdelenboek) zwart en direct meteen blank.
Wie weet het ?

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 18:27
door Caspar
Volgens mij is jouw gedachtengang juist.
Misschien heeft Carsten aanvullende documentatie ??

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 18:45
door Andy
Cilinder op het plaatje is een breitwand en geen SB !!!

Andy,

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 18:48
door Enzo-tvdzijden
Andy schreef: 21 jan 2020, 18:45 Cilinder op het plaatje is een breitwand en geen SB !!!

Andy,
Plaatjes in het boek lopen ALTIJD achter Andy.

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 18:49
door Henk 3bakvoet
De originele reclame folder is in de overtuiging altijd leidend.

Oké een hoop werk, maar je hebt nog vele weken.
Esthetisch en in combinatie met de kleur signaal geel, is het niet heel verwonderlijk dat juist deze combinatie voor de folder is gebruikt.

Kijk naar de foto en neem in gedachte de blanke super uitvoering. (gaat hem niet worden hé? :wink: )

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 18:59
door Enzo-tvdzijden
Henk 3bakvoet schreef: 21 jan 2020, 18:49 De originele reclame folder is in de overtuiging altijd leidend.

Oké een hoop werk, maar je hebt nog vele weken.
Esthetisch en in combinatie met de kleur signaal geel, is het niet heel verwonderlijk dat juist deze combinatie voor de folder is gebruikt.

Kijk naar de foto en neem in gedachte de blanke super uitvoering. (gaat hem niet worden hé? :wink: )
Plaatje twijfel ik niet over Henk. :clap Maak me gek
Maar dat spuitbusje zwart vind ik zo nep :( ( op een blanke Super dan )
Ik denk nog even na. :-k

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 19:08
door Henk 3bakvoet
Poging tot ruilen?

NOS om NOS op bijvoorbeeld het Jogy's forum.

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 19:34
door Eifelyeti
.... origineel zwarte cilinder, je heft toch een liggen ;)

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 19:36
door Enzo-tvdzijden
Eifelyeti schreef: 21 jan 2020, 19:34 .... origineel zwarte cilinder, je heft toch een liggen ;)
Heel veel. Maar geen NOS. Alleen een kop die NOS is.

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 19:39
door Eifelyeti
geen ori zwarte cilinder? kan toch niet...

ma ik find met de spuitpus ook niet so goed... darom heft mijn Fluor ook geen zwarte lak op de cilinder...

dan beeter een 99er met rubbers erin....minder geluid...

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 22:21
door Flocke
Caspar schreef: 21 jan 2020, 18:27 Volgens mij is jouw gedachtengang juist.
Misschien heeft Carsten aanvullende documentatie ??
Interessante Frage, über die ich bisher noch nicht nachgedacht habe.
Ehrlich gesagt sehe ich es wie Henk und würde dort in jedem Fall einen schwarzen Zylinder drauf bauen. :D

Warum ?
Weil das 1975er Modell, ob in Gelb oder Orange, in jedem Prospekt mit dem schwarzen Zylinder abgebildet ist und weil es m.E. einfach viel besser und stimmiger aussieht.

Ich würde dazu auch einen neuen, blanken Zylinder lackieren und polieren. Ob das dann nun Sprühdosenlack ist oder nicht, egal, Hauptsache hält und sieht gut aus.
Weil der dann wirklich schön tief schwarz ist. Ein gebrauchter, wahrscheinlich etwas ausgeblichen, sähe zu dem neu aufgebauten Moped mit den ganzen neuen tief schwarzen Teilen meiner Meinung nach nicht so schön aus.
Ich würde auch die Schwirrgummis einsetzen, damit man weniger mechanische Geräusche hört und mehr vom Auspuff.

Wenn jetzt einer kommt und sagt:
"Nein, da darf man nur einen originalen, schwarz eloxierten Zylinder draufbauen und auf keinen Fall einen schwarz lackierten", meinetwegen, das muß Tjerry selbst wissen. :)

Es könnte tatsächlich sein, dass mit Einführung der Anti-Schwirr-Gummis der schwarze Zylinder entfallen ist. Einen Hinweis darauf gibt ein Dauertest von 1975, wo eine 1975er RS mit blankem Zylinder abgebildet ist, mit der Erklärung, dass neue Zylinder eingeführt wurden, die weniger zum Schwirren neigen.

Auch die ET-Liste von 1975 deutet darauf hin, wie Tjerry schon gesagt hat.
Interessant ist, dass in der RS-Ersatzteil-Liste von 1969-74 der schwarz eloxierte Zylinder extra aufgeführt ist und die Teilenummer den Index "b" statt "a" hat.

Aber in dieser Frage kann ich mir auch vorstellen, dass die ET-Liste nicht so genau ist. Also es wurden sicher viele 1975er RS mit schwarzem Zylinder ausgeliefert, würde man die ET-Liste hier ganz genau nehmen, dann dürfte das ja gar nicht der Fall sein.
Somit würde ich die Frage, ob schwarzer Zylinder oder nicht, als frei interpretierbar ansehen und nach eigenem Geschmack entscheiden, ähnlich wie mit den Hella- oder ULO-Rückleuchten bei den Büffeltank-Modellen. :D

Gruß

Carsten

Bildschirmfoto 2020-01-21 um 21.51.20.png
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 21.51.20.png (1.39 MiB) 2557 keer bekeken
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 21.51.36.png
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 21.51.36.png (1.42 MiB) 2557 keer bekeken
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 21.53.05.png
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 21.53.05.png (980.29 KiB) 2557 keer bekeken
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 22.10.53.png
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 22.10.53.png (702.83 KiB) 2557 keer bekeken

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 22:44
door Michel
Enzo-tvdzijden schreef: 21 jan 2020, 18:11 Nog zo’n tegenstelling. In de folder een zwarte cilinder. In het onderdelenboek met dempingrubbers (is altijd een blanke) zowel de cilinder als de kop. De Mustang Cross heeft dit set ook op de folderfoto.

On stock een blanke 99 met dempingrubbers.
Dilemma, zwart maken met veel werk of gewoon de blanke er op opzetten.

De ongerestaureerde RS-B modellen 1975 die ik ben tegen gekomen hebben alleen een blanke Super ipv zwart geëloxeerd.

Of hangt het aan de bak. Bij indirect (ook nog in begin loo1975, beide in het onderdelenboek) zwart en direct meteen blank.
Wie weet het ?

Enzo

Klopt wat je denkt. Ik heb 4 x rs model 1975, 2 met indirecte bak, hierop zit 'n blanke cilinder, degene met directe bak hebben 'n zwarte. Staat los van Duits, of Zwitser, Duitse kennis van mij heeft ook 'n blanke icm indirect blok denk eerste kleine serie, die serie heeft ook de gaatjes voor het oude typeplaatjes nog in 't frame achter de accubak. Ik zou hem persoonlijk blank laten. Die kleur krijg je nooit zoals ie hoort.

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 22:52
door Flocke
Michel schreef: 21 jan 2020, 22:44 Ik heb 4 x rs model 1975, 2 met indirecte bak, hierop zit 'n blanke cilinder, degene met directe bak hebben 'n zwarte.
Anders herum würde es für mich Sinn machen, also Motoren mit direktem Getriebe, weil neuer, mit blankem Zylinder, die alten indirekten Motoren, wie 1973er RS, mit schwarzem Zylinder.

Bist Du davon überzeugt, dass die Zylinder bei Deinen Mopeds niemals ausgetauscht wurden ... ? :-k

Gruß

Carsten

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 23:11
door Enzo-tvdzijden
De RS is gebouwd in juni 1975 en in juli 1975 is hij verkocht.
Folders zijn allemaal van feb of mrt 1975.

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 23:32
door Michel
Flocke schreef: 21 jan 2020, 22:52
Michel schreef: 21 jan 2020, 22:44 Ik heb 4 x rs model 1975, 2 met indirecte bak, hierop zit 'n blanke cilinder, degene met directe bak hebben 'n zwarte.
Anders herum würde es für mich Sinn machen, also Motoren mit direktem Getriebe, weil neuer, mit blankem Zylinder, die alten indirekten Motoren, wie 1973er RS, mit schwarzem Zylinder.

Bist Du davon überzeugt, dass die Zylinder bei Deinen Mopeds niemals ausgetauscht wurden ... ? :-k

Gruß

Carsten
Cilinders sind original und nicht ausgetauscht

@enzo, leuk je like bij Carsten zijn opmerking. Ik heb niks omgewisseld Jij komt met 'n vraag of blanke cilinders misschien icm 'n indirecte bak geleverd zouden zijn. Ik geef antwoord/ 'n voorbeeld met foto's. Er staat toch in de folder van 1975 ook geen afbeelding met 'n indirect blok geleverd t/'m 1975 5161116...... Zaten ook op dit model... . Ga maar lekker dromen van je zwarte nos cilinder 😂

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 21 jan 2020, 23:57
door Flocke
Enzo-tvdzijden schreef: 21 jan 2020, 23:11 De RS is gebouwd in juni 1975 en in juli 1975 is hij verkocht.
Folders zijn allemaal van feb of mrt 1975.

Enzo
Naja, die Prospekte für die 1975er Modelle kamen natürlich Anfang 1975 heraus, und galten dann bis zur nächsten größeren Änderung, also bis 1976. Häufig kommen die Prospekte ja schon im Herbst des Vorjahres heraus.
Also deswegen würde ich schon sagen, dass das Prospekt von Februar oder März auch für Deine RS, die im Juni 1975 gebaut wurde, gültig ist.

Schau doch mal nach, ob Deine RS ein indirektes oder direktes Getriebe original verbaut hatte (sh. KD-Mitteilung), die Daten wirst Du doch sicher haben.
Ich bleibe dabei, ich gehe davon aus, dass zumindest die indirekten Motoren einen schwarzen Zylinder hatten.

Irgendwann ist die schwarze Eloxierung und die Politur dann sicher aus Kostengründen entfallen, die Einführung der Gummis kostete dann ja auch wieder Geld.

Interessant ist die KD-Mitteilung bzgl. der neuen Zylinder mit den Gummis, da steht nämlich, dass der vorherige Zylinder den Index "c" hatte, der schwarze hatte den Index "b". Und dann erst, nach "c", kam der Zylinder mit den Gummis. Also muß da zwischen dem schwarzen "b" und dem Zylinder mit den Gummis noch ein weiterer gewesen sein "c", ob der dann auch noch schwarz war ... ?

Ich würde es mir wie gesagt bzgl. der Zylinderfrage aber nicht so schwer machen. :)

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2020-01-21 um 23.37.21.png
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 23.37.21.png (987.81 KiB) 2498 keer bekeken
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 23.39.46.png
Bildschirmfoto 2020-01-21 um 23.39.46.png (1.11 MiB) 2498 keer bekeken

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 22 jan 2020, 00:10
door Flocke
Michel schreef: 21 jan 2020, 23:32
Flocke schreef: 21 jan 2020, 22:52
Michel schreef: 21 jan 2020, 22:44 Ik heb 4 x rs model 1975, 2 met indirecte bak, hierop zit 'n blanke cilinder, degene met directe bak hebben 'n zwarte.
Anders herum würde es für mich Sinn machen, also Motoren mit direktem Getriebe, weil neuer, mit blankem Zylinder, die alten indirekten Motoren, wie 1973er RS, mit schwarzem Zylinder.

Bist Du davon überzeugt, dass die Zylinder bei Deinen Mopeds niemals ausgetauscht wurden ... ? :-k

Gruß

Carsten
Cilinders sind original und nicht ausgetauscht

@enzo, leuk je like bij Carsten zijn opmerking. Ik heb niks omgewisseld Jij komt met 'n vraag of blanke cilinders misschien icm 'n indirecte bak geleverd zouden zijn. Ik geef antwoord/ 'n voorbeeld met foto's. Er staat toch in de folder van 1975 ook geen afbeelding met 'n indirect blok geleverd t/'m 1975 5161116...... Zaten ook op dit model... . Ga maar lekker dromen van je zwarte nos cilinder 😂

Hm, ich frage mich, wie man nach 45 Jahren so sicher sein kann, dass der Zylinder noch nie ausgetauscht wurde, aber wenn Du es sagst, soll es so sein. :thumbleft

Bei dem Prospektbild bin ich mir allerdings auch sicher, dass ich dort einen indirekten Motor mit dem riesen Schalthebel sehe ... :D

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2020-01-22 um 00.03.34.png
Bildschirmfoto 2020-01-22 um 00.03.34.png (1.67 MiB) 2496 keer bekeken

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 22 jan 2020, 00:50
door Enzo-tvdzijden
Michel de like is zowel voor Carsten als jou bijdrage.
Ik ga voor jou bijdrage en advies die de doorslag geven om toch mijn gedachte voort te zetten voor blank.

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 22 jan 2020, 01:14
door Flocke
So bleibt der Zylinder original wie ab Werk, auch verständlich, die Entscheidung. :)
Und man kann es ja später jederzeit ändern, wenn man es sich anders überlegt.

Gruß

Carsten

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 22 jan 2020, 06:55
door Henk 3bakvoet
k ga voor jou bijdrage en advies die de doorslag geven om toch mijn gedachte voort te zetten voor blank.
Zo lang het bij de gedachte blijft, toch maar even het netwerk aanspreken Tjerry, je weet maar nooit.

Zwart! echt. 8) de pet heb je al.

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 22 jan 2020, 07:03
door Enzo-tvdzijden
Henk 3bakvoet schreef: 22 jan 2020, 06:55
k ga voor jou bijdrage en advies die de doorslag geven om toch mijn gedachte voort te zetten voor blank.
Zo lang het bij de gedachte blijft, toch maar even het netwerk aanspreken Tjerry, je weet maar nooit.

Zwart! echt. 8) de pet heb je al.
Ik denk spelt Henk. Zolang ik met de hobby bezig bent heb ik er al naar gezocht. Echt nog nooit voorbij zien komen.

Enzo

Re: Kreidler RS-B 1975 Signalgelb

Geplaatst: 22 jan 2020, 10:55
door Eifelyeti
Ik rijd niet vrijwillig met een indirecte geschaakelte motor. Zelfs niet als het origineel is....

ma, als zwart, dan zwarte cilinder.... en oop het geel en fluor ook een echte eyecatcher :clap