Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Mooi al die antwoorden en meningen
Ik begrijp dat de delen passend zijn, en zal de kleur van de delen ondergeschikt houden aan het frame ed.
En inderdaad moet alles deukloos en onbeschadigd zijn met poederen, en dat zijn mijn spullen wel.
Ik heb nog net niet definitief beslist, maar begrijp dat als je de juiste coater hebt je een behoorlijk resultaat voor redelijk geld kunt hebben. En inderdaad hoe hoog leg je de lat en heb je financiële middelen.
Gr
Ik begrijp dat de delen passend zijn, en zal de kleur van de delen ondergeschikt houden aan het frame ed.
En inderdaad moet alles deukloos en onbeschadigd zijn met poederen, en dat zijn mijn spullen wel.
Ik heb nog net niet definitief beslist, maar begrijp dat als je de juiste coater hebt je een behoorlijk resultaat voor redelijk geld kunt hebben. En inderdaad hoe hoog leg je de lat en heb je financiële middelen.
Gr
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Gerritsen heeft bij mij een tank met een deuk in metallic gecoat en de deuk geplamuurd. Zag je niks mee r van.
Spuiten is vaak mooier maar het is niet meer zo dat coaten per definitie verkloten is.
Spuiten is vaak mooier maar het is niet meer zo dat coaten per definitie verkloten is.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Het onderwerp was /Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971/ volgens sommige was het al een uitgemaakte zaak
Nee dus blijkt nu, want er was nog twijfel hier en het word spuiten inclusief het imi kunststof wat goed past heb ik nu van diverse kanten gehoord.
De RS gaat begin volgende week uit elkaar, ik zal er wat foto's van maken en uiteraard ook van als het spuitwerk klaar is en de opbouw uiteraard.
En ik ga voor de 72 uitvoering wat de kleuren betreft, dus schokkers onderbouw middenbok in de MB 172 kleur en nieuw stuurplaatje,
Gr
Nee dus blijkt nu, want er was nog twijfel hier en het word spuiten inclusief het imi kunststof wat goed past heb ik nu van diverse kanten gehoord.
De RS gaat begin volgende week uit elkaar, ik zal er wat foto's van maken en uiteraard ook van als het spuitwerk klaar is en de opbouw uiteraard.
En ik ga voor de 72 uitvoering wat de kleuren betreft, dus schokkers onderbouw middenbok in de MB 172 kleur en nieuw stuurplaatje,
Gr
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 10 mei 2005, 22:24
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Goed besluitRS69 schreef:Het onderwerp was /Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971/ volgens sommige was het al een uitgemaakte zaak
Nee dus blijkt nu, want er was nog twijfel hier en het word spuiten inclusief het imi kunststof wat goed past heb ik nu van diverse kanten gehoord.
De RS gaat begin volgende week uit elkaar, ik zal er wat foto's van maken en uiteraard ook van als het spuitwerk klaar is en de opbouw uiteraard.
En ik ga voor de 72 uitvoering wat de kleuren betreft, dus schokkers onderbouw middenbok in de MB 172 kleur en nieuw stuurplaatje,
Gr
We zien de foto's wel verschijnen. Suc6
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Ja inderdaad, en ik heb net bedacht in overleg met spuiter dat ik het rode originele kunststof oranje laat spuiten anders komt het hier toch maar weer op zolder te liggen.
Gr
Gr
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Vandaag nog even een laatste ritje gemaakt met de Oranje/rode Buffel voor hij uit elkaar gaat.
En natuurlijk foto's van hoe hij er nu bijstaat, en ik zie hier en daar nog wel wat verbeterpunten buiten het spuitwerk om.
Gr
En natuurlijk foto's van hoe hij er nu bijstaat, en ik zie hier en daar nog wel wat verbeterpunten buiten het spuitwerk om.
Gr
- Bijlagen
-
- IMG_5276 (Small).JPG (96.51 KiB) 4374 keer bekeken
-
- IMG_9079 (Medium).JPG (194.54 KiB) 4382 keer bekeken
-
- IMG_9081 (Medium).JPG (184.99 KiB) 4382 keer bekeken
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Ja koelribben hebben inderdaad nog wat aandacht nodig , kentekenplaat beugel is een originele van een volgens mij 72e RS en de plaat staat veel rechter op dan bij mijn originele Beugel van de 69e.
Gr :
Gr :
- Bijlagen
-
- IMG_9100 (Medium).JPG (154.18 KiB) 4317 keer bekeken
-
- IMG_9106 (Medium).JPG (150.57 KiB) 4317 keer bekeken
-
- IMG_9109 (Medium).JPG (174.08 KiB) 4317 keer bekeken
-
- IMG_9126 (Medium).JPG (164.76 KiB) 4317 keer bekeken
-
- IMG_9131 (Medium).JPG (147.63 KiB) 4317 keer bekeken
-
- IMG_9133 (Medium).JPG (166 KiB) 4317 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RS69 op 09 apr 2018, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Nee staat inderdaad niet verkeerd, morgen nog even de balhoofd cups, typeplaatje, stuurslot en de rubbers van de Hemscheid schokdempers verwijderen.
Gr
Gr
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Zo vandaag het stuurslot verwijdert met de slag methode (dus eerst een klein stukje er in slaan en dan van binnenuit terugduwen), en een nieuwe (lag hier al een paar jaar) gepast.
Typeplaatje verwijdert met (een paar) de plamuurmes methode.
Rubber diablo,s uit de dempers gehaal met de warm water methode.
Bovenste Frame cub verwijderd die was er zo uit, de onderste wil er niet uit. Morgen nog even proberen, maar weet nog niet hoe.
Heb al wat met een aangeslepen staaf geprobeerd maar wil niet.
Typeplaatje verwijdert met (een paar) de plamuurmes methode.
Rubber diablo,s uit de dempers gehaal met de warm water methode.
Bovenste Frame cub verwijderd die was er zo uit, de onderste wil er niet uit. Morgen nog even proberen, maar weet nog niet hoe.
Heb al wat met een aangeslepen staaf geprobeerd maar wil niet.
- Bijlagen
-
- IMG_9135 (Medium).JPG (94.07 KiB) 4268 keer bekeken
-
- IMG_9136 (Medium).JPG (105.83 KiB) 4268 keer bekeken
-
- IMG_9137 (Medium).JPG (95.22 KiB) 4268 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RS69 op 10 apr 2018, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 10 mei 2005, 22:24
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Ik zet meestal een stompe beitel tussen de cup en het frame...paar tikken links en een paar rechts. Dan zie je vanzelf wel of er ruimte tussen de cup en het frame komt en kun je doorgaan.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Het is gelukt, met de (steenbeitel) beitel methode. Goeie tip Gideon.
Warm maken had ik al geprobeerd, maar de methode van wrikken/tikken werkte niet.
Mijn probleem leek de aangelaste rand, ik was bang dat ik die zou verbuigen, maar kon ik oplossen door hem te ondersteunen in de bankschroef. Eerst met een dunne voegbeitel en een mokertje/vuistje en daarna met een dikkere steen beitel, was er met 5 min uit.
Ik heb het 13 jaar geleden waarschijnlijk (maar zoals jullie misschien weten word alles als je ouder word minder, behalve het vergeten ) ook zo gedaan met mijn 69e RS, want toen ik de tip van Gideon las wist ik meteen dat dit de juiste manier was.
Gr
Warm maken had ik al geprobeerd, maar de methode van wrikken/tikken werkte niet.
Mijn probleem leek de aangelaste rand, ik was bang dat ik die zou verbuigen, maar kon ik oplossen door hem te ondersteunen in de bankschroef. Eerst met een dunne voegbeitel en een mokertje/vuistje en daarna met een dikkere steen beitel, was er met 5 min uit.
Ik heb het 13 jaar geleden waarschijnlijk (maar zoals jullie misschien weten word alles als je ouder word minder, behalve het vergeten ) ook zo gedaan met mijn 69e RS, want toen ik de tip van Gideon las wist ik meteen dat dit de juiste manier was.
Gr
- Bijlagen
-
- IMG_9144 (Medium).JPG (118.13 KiB) 4226 keer bekeken
-
- IMG_9145 (Medium).JPG (111.94 KiB) 4226 keer bekeken
-
- IMG_9148 (Medium).JPG (109.4 KiB) 4226 keer bekeken
-
- IMG_9149 (Medium).JPG (109.18 KiB) 4226 keer bekeken
-
- IMG_9146 (Medium).JPG (97.29 KiB) 4226 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Ter info de professionele manierRS69 schreef:Het is gelukt, met de (steenbeitel) beitel methode. Goeie tip Gideon.
Warm maken had ik al geprobeerd, maar de methode van wrikken/tikken werkte niet.
Mijn probleem leek de aangelaste rand, ik was bang dat ik die zou verbuigen, maar kon ik oplossen door hem te ondersteunen in de bankschroef. Eerst met een dunne voegbeitel en een mokertje/vuistje en daarna met een dikkere steen beitel, was er met 5 min uit.
Ik heb het 13 jaar geleden waarschijnlijk (maar zoals jullie misschien weten word alles als je ouder word minder, behalve het vergeten ) ook zo gedaan met mijn 69e RS, want toen ik de tip van Gideon las wist ik meteen dat dit de juiste manier was.
Gr
viewtopic.php?f=4&t=43917&hilit=toon+balhoofd#p721166
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
@ Enzo,
Helemaal gelijk, maar ja hier zit geen fietsenmaker meer die de spullen nog heeft.
Maar de beitel methoden vraagt niet al teveel geweld, en ging vrij gemakkelijk, met alleen wat lichte lakschade en nu dus niet van belang is.
Vandaag alles in de kofferbak en naar? Ja inderdaad Bertus zoals jullie misschien al verwacht hadden, en alles goed kunnen overleggen met hem.
De kleur is nog wel even een dingetje, we twijfelen over de oranje kleur. Met de stalen die Bertus liet zijn was er een groot verschil met het frame waarvan we aannemen dat dat nog de originele verf is. Hij had nog een Kreidler beenschild liggen met een oranje kleur die hebben we buiten op het frame gelegd en we denken dat dat de juiste kleur is. We horen graag nog van jullie wat nu de juiste oranje kleur is voor de 71 RS. Ik weet de kleurnr niet zo van de stalen en het beenschild, maar misschien kan Bertus daar nog iets over zeggen.
Kleuren op foto's zijn moeilijk te beoordelen
Gr
Helemaal gelijk, maar ja hier zit geen fietsenmaker meer die de spullen nog heeft.
Maar de beitel methoden vraagt niet al teveel geweld, en ging vrij gemakkelijk, met alleen wat lichte lakschade en nu dus niet van belang is.
Vandaag alles in de kofferbak en naar? Ja inderdaad Bertus zoals jullie misschien al verwacht hadden, en alles goed kunnen overleggen met hem.
De kleur is nog wel even een dingetje, we twijfelen over de oranje kleur. Met de stalen die Bertus liet zijn was er een groot verschil met het frame waarvan we aannemen dat dat nog de originele verf is. Hij had nog een Kreidler beenschild liggen met een oranje kleur die hebben we buiten op het frame gelegd en we denken dat dat de juiste kleur is. We horen graag nog van jullie wat nu de juiste oranje kleur is voor de 71 RS. Ik weet de kleurnr niet zo van de stalen en het beenschild, maar misschien kan Bertus daar nog iets over zeggen.
Kleuren op foto's zijn moeilijk te beoordelen
Gr
- Bijlagen
-
- IXNQ0071 (Medium).jpg (81.29 KiB) 4205 keer bekeken
-
- ENCO4702 (Medium).jpg (94.27 KiB) 4205 keer bekeken
-
- IMG_9147 (Medium).JPG (120.05 KiB) 4210 keer bekeken
-
- IMG_9150 (Medium).JPG (78.44 KiB) 4210 keer bekeken
-
- IMG_9151 (Medium).JPG (130.95 KiB) 4210 keer bekeken
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
ja kleuren
blijft lastig.
stalen 26q volkswagen en bmw inca 022 .
volgens de data op de site gelijkend op ral 2011( echt niet )
frame lijkt ori , is een gespoten frame , mooi detail is de zelfde zakkertjes
als bij een eerder gezien welliswaar rood frame.
deze frame kleur heel dicht bij ral 2011 !!
mijn mening is rotorange is geen bmw inca .
inca is leuchtorange .
mvg bertus
blijft lastig.
stalen 26q volkswagen en bmw inca 022 .
volgens de data op de site gelijkend op ral 2011( echt niet )
frame lijkt ori , is een gespoten frame , mooi detail is de zelfde zakkertjes
als bij een eerder gezien welliswaar rood frame.
deze frame kleur heel dicht bij ral 2011 !!
mijn mening is rotorange is geen bmw inca .
inca is leuchtorange .
mvg bertus
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Hierbij nog een foto via Bertus met het verschil.
Gr
Gr
- Bijlagen
-
- QHXO5002 (Medium).jpg (37.7 KiB) 4194 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Lijkt BMW inka oranje van de Mustang.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- 1C2AA761-2316-4744-A022-A140A7CCBB36.jpeg (143.88 KiB) 4172 keer bekeken
-
- FABF8331-3DE8-47B3-A6B6-887677C75D85.jpeg (147.93 KiB) 4172 keer bekeken
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 10 mei 2005, 22:24
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Spuiten of Coaten kreidler RS K54 53 1971.
Kleur uitzoeken vind ik ook lastig, kijk bijvoorbeeld naar het verschil van binnen of buiten. Ga je voor ori of een eigen keuze?
Het beenscherm is van mij en die kleur vind ik perfect.
Het laffe oranje van het (imitatie )plastic vind ik niets.
Grappig dat er origineel redelijk wat zakkers voorkomen als was het wel op plaatsen die je na montage van de onderdelen niet meer zichtbaar waren.
Het beenscherm is van mij en die kleur vind ik perfect.
Het laffe oranje van het (imitatie )plastic vind ik niets.
Grappig dat er origineel redelijk wat zakkers voorkomen als was het wel op plaatsen die je na montage van de onderdelen niet meer zichtbaar waren.