Dit neemt niet weg dat ik blij ben met de info van enzo en anderenRonvanderstelt schreef: ↑10 jan 2019, 19:39 En jongens.
Ik heb er geen enkel probleem mee, stelde gister alleen maar een vraag waarop ik nu een duidelijk antwoord heb.
Of het nu wel of niet voor het spuiten had gemoeten is voor mij niet relevant.
Het gaat om het eindresultaat toch?
k53/402 van bromfiets naar motor
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
b.bonk schreef: ↑10 jan 2019, 19:43 ben het natuurlijk wel met enzo eens.
maar nu zit ron zijn zweet erin en niet de mijne.
en dat was de insteek.
mooi Kreidlertje ron, ja alles laten doen door bertus.
dat bekt ff lekker op een verjaardag.nee dus.
en waarom niet van te voren heeft zijn redenen.
mvg bertus
ook jouw zweet zit erin Bertus,en das vakwerk .
en zo tezien heb je weer internet
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ach, wat jammer. Wij hebben er hier ook weer een, remstangetje bleek afgebroken en staat gloednieuw in de Lindegrün...
Ik zeg haakjes spuiten in kleur, en popnagelen op het frame. Het is inderdaad ook geen zichtwerk. Zo erg is het niet. Mijn vorige zaten de bakjes met parkers in het frame gerost, da's pas erg
Ik zeg haakjes spuiten in kleur, en popnagelen op het frame. Het is inderdaad ook geen zichtwerk. Zo erg is het niet. Mijn vorige zaten de bakjes met parkers in het frame gerost, da's pas erg
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
onder een alu draadbusje in het frame knijpen.MichelVH schreef: ↑10 jan 2019, 20:26 Ach, wat jammer. Wij hebben er hier ook weer een, remstangetje bleek afgebroken en staat gloednieuw in de Lindegrün...
Ik zeg haakjes spuiten in kleur, en popnagelen op het frame. Het is inderdaad ook geen zichtwerk. Zo erg is het niet. Mijn vorige zaten de bakjes met parkers in het frame gerost, da's pas erg
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Dat is precies wat ik vanavond gedaan heb enzo, meten,meten en nog eens meten en daarna alu draadbusje m6 erin geknepen.Enzo-tvdzijden schreef: ↑10 jan 2019, 21:35onder een alu draadbusje in het frame knijpen.MichelVH schreef: ↑10 jan 2019, 20:26 Ach, wat jammer. Wij hebben er hier ook weer een, remstangetje bleek afgebroken en staat gloednieuw in de Lindegrün...
Ik zeg haakjes spuiten in kleur, en popnagelen op het frame. Het is inderdaad ook geen zichtwerk. Zo erg is het niet. Mijn vorige zaten de bakjes met parkers in het frame gerost, da's pas erg
Enzo
Heb wel eerst wat koper vet aan de buitenzijde van de busjes gesmeerd om eventuele oxidatie tegen te gaan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik heb zo’n set maar werk bijna altijd met de zachte alu busjes.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik had ook een komplete setvoor m8 en m6 maar helaas nu alleen nog maar te gebruiken voor m6, de m8 stift voor de tang is gejat toen ik hem mee had naar mijn werk.Enzo-tvdzijden schreef: ↑10 jan 2019, 23:19 Ik heb zo’n set maar werk bijna altijd met de zachte alu busjes.
Enzo
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Oxidatie tussen aluminium en staal, kleine kans maar alas. Je hebt je oplossing, het bouwen kan verder.
Misschien dat de grondplaat niet helemaal strak meer in de haakjes past, zo'n blindklinkmoer steekt toch wel 1-2mm uit. Maar daar vind je wel wat op.
Misschien dat de grondplaat niet helemaal strak meer in de haakjes past, zo'n blindklinkmoer steekt toch wel 1-2mm uit. Maar daar vind je wel wat op.
Laatst gewijzigd door MichelVH op 12 jan 2019, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Inderdaad Arno en ben ik bertus ook zeer dankbaar voor en waarschijnlijk ga ik nu nog meer onderdelen vervangen dan ik van plan was om dit vakwerk niet te kort te doen.arno meijer schreef: ↑10 jan 2019, 20:16b.bonk schreef: ↑10 jan 2019, 19:43 ben het natuurlijk wel met enzo eens.
maar nu zit ron zijn zweet erin en niet de mijne.
en dat was de insteek.
mooi Kreidlertje ron, ja alles laten doen door bertus.
dat bekt ff lekker op een verjaardag.nee dus.
en waarom niet van te voren heeft zijn redenen.
mvg bertus
ook jouw zweet zit erin Bertus,en das vakwerk .
en zo tezien heb je weer internet
Is afgelopen zondag al een medeforumlid hier wezen kijken voor de kleur omdat die ook een gele wil bouwen en hij vond het super.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ja , ik herken dat: je bent aan het bouwen en op een gegeven moment kom je op een punt waar je een keuze moet maken.
-1- ik doe het een beetje lala en ben er blij mee.
Of
-2- nu doe ik het ook in 1x helemaal goed.
Een tussenweg heb ik ook geprobeerd, maar jaren later gaat dat toch storen en kom je uiteindelijk weer op punt 2 uit
-1- ik doe het een beetje lala en ben er blij mee.
Of
-2- nu doe ik het ook in 1x helemaal goed.
Een tussenweg heb ik ook geprobeerd, maar jaren later gaat dat toch storen en kom je uiteindelijk weer op punt 2 uit
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Inmiddels al weer wat gevorderd met de opbouw van de rs dus bij deze jullie op de hoogte brengen.
Nieuwe voorspatbord gemonteerd.
Nieuwe m stuur en cockpit gemonteerd.
Wijze van bevestiging van de cockpit vind ik toch eigenlijk wel een dingetje waar ze bij kreidler beter over na hadden moeten denken.
Maar goed het is gelukt.
Achterwiel ook gemonteerd wat toch wel wat problemen gaf, had de achterbrug niet gecheckt en deze bleek iets scheef te zijn zodat het wiel scheef stond dus alles weer gedemonteerd,achterbrug gericht en alles weer gemonteerd.
Nieuwe zadeltje ook pas gemaakt en nieuw achterlicht gemonteerd.
Het begint inmiddels al weer aardig op een voertuig te lijken.
Soort dat de fotoos niet in de juiste volgorde staan.
Groeten, ron
Nieuwe voorspatbord gemonteerd.
Nieuwe m stuur en cockpit gemonteerd.
Wijze van bevestiging van de cockpit vind ik toch eigenlijk wel een dingetje waar ze bij kreidler beter over na hadden moeten denken.
Maar goed het is gelukt.
Achterwiel ook gemonteerd wat toch wel wat problemen gaf, had de achterbrug niet gecheckt en deze bleek iets scheef te zijn zodat het wiel scheef stond dus alles weer gedemonteerd,achterbrug gericht en alles weer gemonteerd.
Nieuwe zadeltje ook pas gemaakt en nieuw achterlicht gemonteerd.
Het begint inmiddels al weer aardig op een voertuig te lijken.
Soort dat de fotoos niet in de juiste volgorde staan.
Groeten, ron
- Bijlagen
-
- 3.JPG (56.77 KiB) 2947 keer bekeken
-
- 2.JPG (59.89 KiB) 2947 keer bekeken
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Cockpit montage is idd vreemd, maar eerst het beugeltje monteren en dan tellerplaat met klokjes etc, dan gaat het wel.
Strak dingetje! Zadel niet zo'n fan van, vanwege comfort. Maar past bij het M stuur: sportief maar spartaans.
Strak dingetje! Zadel niet zo'n fan van, vanwege comfort. Maar past bij het M stuur: sportief maar spartaans.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Zo lang ik op de bank zit wel ja ,maar het atletische gaat over als ik op moet staan .
Ik hoor hier vaker klagen over de kwaliteit van zadels en vooral over veren die zeer gaan doen aan je reet .
Mijn keuze is dus niet gevallen op een zadel met een verenpakket maar met een schuimkussen.
Op mijn kawa,s had ik wellicht een breder zadel maar ook met een schuimkussen en dat beviel me prima.
Hopelijk gaat dit goed bevallen ,zo niet wellicht in de toekomst aanpassen.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vanavond me even zitten verdiepen in bedradingsschema,s .
Vind ik altijd leuk om te doen daar de basis eigenlijk vrij simpel is maar toch complex.
Voorlopig ga ik dus uit van het Nederlandse bedradingsschema met een contactpuntenontsteking.
In dat schema staat een contactslot met de opties ontsteking uit,ontsteking aan en ontsteking en verlichting aan.
In mijn geval gaat dat niet op daar ik een simpel contactslotje in de accubak heb wat alleen de optie heeft ontsteking aan of uit.
De rest zal ik dus moeten schakelen met de linker stuurschakelaar.
Momenteel heb ik deze ter beschikking. Ik heb deze schakelaar op alle mogelijke manieren doorgekeken en geconstateerd dat het ovale knopje aan de onderkant de optie heeft licht aan of uit.
De rechthoekige schakelaar bovenop heeft de opties groot of klein licht.
De rode drukknop bediend de claxon geschakeld via massa (volgens het schema hoort die allen te werken met licht aan).
Ik heb op deze schakelaar ook een contact ontdekt waarmee ook het achterlicht onafhankelijk gevoed kan worden bij zowel groot als klein licht,daar zal Ik dus bedrading aan moeten solderen,deze kan ik dan ook benutten voor de cockpitverlichting.
Het enigste wat ik dan nog mis is de seinoptie.
Mijn gedachten gingen er naar uit dat die optie met de ovale knop aan de onderzijde bediend moest worden maar is op geen enkele manier meetbaar.
Het is voor mij geen enkel probleem om alles werkend te krijgen daar ik gewoon werk via het stroomkringsschema maar ik wil het graag zo origineel mogelijk houden.
Het zou goed mogelijk zijn dat de linker stuurschakelaar een defect heeft waardoor ik geen seinoptie heb .
Wellicht is er iemand hier die er iets meer over weet.
Vind ik altijd leuk om te doen daar de basis eigenlijk vrij simpel is maar toch complex.
Voorlopig ga ik dus uit van het Nederlandse bedradingsschema met een contactpuntenontsteking.
In dat schema staat een contactslot met de opties ontsteking uit,ontsteking aan en ontsteking en verlichting aan.
In mijn geval gaat dat niet op daar ik een simpel contactslotje in de accubak heb wat alleen de optie heeft ontsteking aan of uit.
De rest zal ik dus moeten schakelen met de linker stuurschakelaar.
Momenteel heb ik deze ter beschikking. Ik heb deze schakelaar op alle mogelijke manieren doorgekeken en geconstateerd dat het ovale knopje aan de onderkant de optie heeft licht aan of uit.
De rechthoekige schakelaar bovenop heeft de opties groot of klein licht.
De rode drukknop bediend de claxon geschakeld via massa (volgens het schema hoort die allen te werken met licht aan).
Ik heb op deze schakelaar ook een contact ontdekt waarmee ook het achterlicht onafhankelijk gevoed kan worden bij zowel groot als klein licht,daar zal Ik dus bedrading aan moeten solderen,deze kan ik dan ook benutten voor de cockpitverlichting.
Het enigste wat ik dan nog mis is de seinoptie.
Mijn gedachten gingen er naar uit dat die optie met de ovale knop aan de onderzijde bediend moest worden maar is op geen enkele manier meetbaar.
Het is voor mij geen enkel probleem om alles werkend te krijgen daar ik gewoon werk via het stroomkringsschema maar ik wil het graag zo origineel mogelijk houden.
Het zou goed mogelijk zijn dat de linker stuurschakelaar een defect heeft waardoor ik geen seinoptie heb .
Wellicht is er iemand hier die er iets meer over weet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ja dat bij de juiste versie ALLES te schakelen is.
Deze is van een brommer dus niet de rode claxon knop die jij wel hebt.
Enzo
Deze is van een brommer dus niet de rode claxon knop die jij wel hebt.
Enzo
- Bijlagen
-
- 9A8594EF-F215-4CF1-A3CD-B323BACC6444.jpeg (58.09 KiB) 2953 keer bekeken
-
- 9662014B-7BB6-4351-AE3B-978EC201DC28.jpeg (114.25 KiB) 2962 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 25 jan 2019, 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
- Bijlagen
-
- EEEB8862-1396-49EE-8779-88E9A7845A68.jpeg (181.01 KiB) 2960 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
schakelaars
- Bijlagen
-
- 95285334-ECAA-423F-9D8D-22C93476F353.jpeg (293.68 KiB) 2935 keer bekeken
-
- 6DB6A3ED-6E87-4C66-B20A-EA5C41DCC50C.jpeg (159.02 KiB) 2957 keer bekeken
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ok ,dan lijkt de stuurschakelaar toch goed te werken,alleen even kijken of die motorstopfunctie werkt.Enzo-tvdzijden schreef: ↑25 jan 2019, 05:34 Ja dat bij de juiste versie ALLES te schakelen is.
Deze is van een brommer dus niet de rode claxon knop die jij wel hebt.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
indrukkend draaien. Zelfde schakelaar zit ook ori op een KVV GS50
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ok dan ga ik volgens dit schema te werk ook al heb ik geen knipperlichten en een ontsteking met binnenbobine.Enzo-tvdzijden schreef: ↑25 jan 2019, 05:37 Jou schema is hier.
https://www.kreidler.nl/techniek/electrical/92.htm
Waarschijnljk maak ik wel de bedrading voor de knipperlichten zodat ik die later eventueel kan aanbrengen.
Ik zie ook op dit schema dat het contactslot toch een tweede functie heeft,dat ga Ik ook nog even doormeten.
Trouwens super de gegevens die jij je doorstuurd Enzo.
Hier kan ik wat mee.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Je kan het schema toch simpel volgen zonder knipperlichten. Weet niet of je op de contactpuntenontsteking een laadspoel hebt. Dan kan je hetzelfde te werk gaan.
punten 10 W
MHKZ 18 W
inderdaad fuctie is om de stroom van de accu af te gooien.
Enzo
punten 10 W
MHKZ 18 W
inderdaad fuctie is om de stroom van de accu af te gooien.
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Net even gekeken, ik heb geen laadspoel,alleen lichtspel en remlichtspoel.Enzo-tvdzijden schreef: ↑25 jan 2019, 18:18 Je kan het schema toch simpel volgen zonder knipperlichten. Weet niet of je op de contactpuntenontsteking een laadspoel hebt. Dan kan je hetzelfde te werk gaan.
punten 10 W
MHKZ 18 W
inderdaad fuctie is om de stroom van de accu af te gooien.
Enzo
Staat ook op vliegwiel, 19w/5w
Mijn contactslot heeft niet de tweede functie. Heb het even op internet zitten speuren en daar zeg ik eenzelfde met wel die tweede functie,kan helaas het fotootje niet kopiëren.
Ik kan wellicht proberen de tweede functie er zelf op te maken maar heb hem nu eigenlijk nog niet nodig.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Foto toch kunnen downloaden.
Dit is de schakelaar met de tweede functie.
Dit is de schakelaar met de tweede functie.