k53/402 van bromfiets naar motor
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
dat bedoelde ik Enzo,nu begrijpen we elkaar.
super.
sorry maar ik ben altijd nieuwsgierig naar zulke dingen,je bent nooit te oud om te leren toch.
super.
sorry maar ik ben altijd nieuwsgierig naar zulke dingen,je bent nooit te oud om te leren toch.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60430
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Klopt was even een zijspoor met ook nog de info van Carsten. Maar nu ben je volledig geïnformeerd. Altijd lastig in te leven als je het goed weet en iemand moet inleren die het nooit heeft gezien.Ronvanderstelt schreef: ↑27 jan 2019, 18:55 dat bedoelde ik Enzo,nu begrijpen we elkaar.
super.
sorry maar ik ben altijd nieuwsgierig naar zulke dingen,je bent nooit te oud om te leren toch.
Jij bent al 10x verder dan de gemiddelde draadjes prutser.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Das ist die richtige Einstellung !Ronvanderstelt schreef: ↑27 jan 2019, 18:55 sorry maar ik ben altijd nieuwsgierig naar zulke dingen,je bent nooit te oud om te leren toch.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Gister weer wat onderdeeltjes binnengekregen.
Ook nog even geïnformeerd over de goldspark ontsteking en deze blijkt dezelfde eigenschappen te hebben als een kokusan EVO 2,zie antwoord hieronder. Denk toch dat ik daar voor ga en dan de 12v versie
Maar eerst maar verder met de kabel boom.
Daarna de aandacht maar eens vestigen op het blok wat gereviseerd zou zijn.
Het ligt hier nu op de plank en lekt langs de kickstartas ook de koppeling vertrouw ik niet,kwam niet goed vrij.
Volgens de man die het gereviseerd heeft plakt hij gewoon bij koude motor maar moet toch eerst maar gekontroleerd worden voor het blok er onder gaat.
Ik heb er nl. Weinig vertrouwen in.
Erik de l Heeft me aangeboden te helpen de lekkage op te lossen daar ik het liever overlaat aan iemand met meer ervaring op dit gebied.
Heb ook geen idee wat zoiets kost wanneer je het bij een professional brengt.
Kan ik weer verder met de kabel boom.Ook nog even geïnformeerd over de goldspark ontsteking en deze blijkt dezelfde eigenschappen te hebben als een kokusan EVO 2,zie antwoord hieronder. Denk toch dat ik daar voor ga en dan de 12v versie
Maar eerst maar verder met de kabel boom.
Daarna de aandacht maar eens vestigen op het blok wat gereviseerd zou zijn.
Het ligt hier nu op de plank en lekt langs de kickstartas ook de koppeling vertrouw ik niet,kwam niet goed vrij.
Volgens de man die het gereviseerd heeft plakt hij gewoon bij koude motor maar moet toch eerst maar gekontroleerd worden voor het blok er onder gaat.
Ik heb er nl. Weinig vertrouwen in.
Erik de l Heeft me aangeboden te helpen de lekkage op te lossen daar ik het liever overlaat aan iemand met meer ervaring op dit gebied.
Heb ook geen idee wat zoiets kost wanneer je het bij een professional brengt.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60430
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Wat is jou definitie van een Professional ?
Bedoel je daar een bedrijf mee ?
Die willen zoveel mogelijk geld verdienen in zo weinig mogelijk tijd.
Of iets anders ?
Enzo
Bedoel je daar een bedrijf mee ?
Die willen zoveel mogelijk geld verdienen in zo weinig mogelijk tijd.
Of iets anders ?
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Heb jij een suggestie?Enzo-tvdzijden schreef: ↑03 feb 2019, 21:42 Wat is jou definitie van een Professional ?
Bedoel je daar een bedrijf mee ?
Die willen zoveel mogelijk geld verdienen in zo weinig mogelijk tijd.
Of iets anders ?
Enzo
Ik heb nl. Ook het vermoeden dat de middenpakking ook lekt.
Erik de l stelde voor een extra o ring te plaatsen bij kickstartas,dat zowiezo een klusje waar ik geen tools voor heb.
Laatst gewijzigd door Ronvanderstelt op 03 feb 2019, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60430
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Helaas niet.Ronvanderstelt schreef: ↑03 feb 2019, 21:47Heb jij een suggestie?Enzo-tvdzijden schreef: ↑03 feb 2019, 21:42 Wat is jou definitie van een Professional ?
Bedoel je daar een bedrijf mee ?
Die willen zoveel mogelijk geld verdienen in zo weinig mogelijk tijd.
Of iets anders ?
Enzo
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Am besten ordentlich selber machen, dann weißt Du, was Du hast. Kostet am wenigsten und macht am meisten Spaß.
Ich habe mit meinem überholten Motor jetzt 5.000km in 2 Jahren gefahren, da ist noch alles dicht, auch ohne die heute üblichen Sondermaßnahmen im Bereich der Schalthebelnabe.
Wichtig ist, die Bronzebuchse genau winkelig mit einer guten verstellbaren Reibahle passend aufzureiben, und nur so groß wie nötig, so dass sich die Nabe gerade drehen läßt. Um das zu kontrollieren, das Ganze im Verbund mit der Kickerwelle montieren.
Gruß
Carsten
Ich habe mit meinem überholten Motor jetzt 5.000km in 2 Jahren gefahren, da ist noch alles dicht, auch ohne die heute üblichen Sondermaßnahmen im Bereich der Schalthebelnabe.
Wichtig ist, die Bronzebuchse genau winkelig mit einer guten verstellbaren Reibahle passend aufzureiben, und nur so groß wie nötig, so dass sich die Nabe gerade drehen läßt. Um das zu kontrollieren, das Ganze im Verbund mit der Kickerwelle montieren.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vanavond toch maar weer eens verder gegaan aan de kabel boom.
Ik heb er voor gekozen de bedrading van de eventueel later te plaatsen knipperlichten via de reguliere kabel boom te maken behalve onder het achterspatbord. Ook heb ik er voor gekozen extra massakabels mee te nemen vanaf het blok naar de koplamp en naar de accubak,tevens heb ik een extra rode draad meegenomen naar de koplamp voor een aparte toerentelleraansluiting,ook heb ik een extra zwarte draad meegenomen naar de koplamp voor eventueel stop functie.
Deze is eigenlijk overbodig omdat ik het contactslot al in de accubak heb. In de accubak zitten nu dus twee loze draden aan het contactslot voor eventuele accu en de blauwe draad (moest eigenlijk zwart/wit/groen zijn maar kon ik niet aankomen) die rechtstreek naar de koplamp loopt , de bedrading van de achterste knipperlichten loopt ook helemaal door tot in de koplamp. In de koplamp is het voor mensen die niets met bedrading hebben wel een chaos,ten eerste omdat de kleurcodering van mijn linker stuurschakelaar niet overeenkomt met het schema en ten tweede omdat ik de extra bedrading heb aangebracht.
Terwijl ik dat eerst niet van plan was heb ik toch in de koplamp volgens schema een kroon steen ge plaats zodat ik niet al te veel stekkerverbindingen heb.
Mij is het allemaal duidelijk en ben van plan alles ook te documenteren zodat alles later ook nog te achterhalen is.
Groeten,
Ron
Ik heb er voor gekozen de bedrading van de eventueel later te plaatsen knipperlichten via de reguliere kabel boom te maken behalve onder het achterspatbord. Ook heb ik er voor gekozen extra massakabels mee te nemen vanaf het blok naar de koplamp en naar de accubak,tevens heb ik een extra rode draad meegenomen naar de koplamp voor een aparte toerentelleraansluiting,ook heb ik een extra zwarte draad meegenomen naar de koplamp voor eventueel stop functie.
Deze is eigenlijk overbodig omdat ik het contactslot al in de accubak heb. In de accubak zitten nu dus twee loze draden aan het contactslot voor eventuele accu en de blauwe draad (moest eigenlijk zwart/wit/groen zijn maar kon ik niet aankomen) die rechtstreek naar de koplamp loopt , de bedrading van de achterste knipperlichten loopt ook helemaal door tot in de koplamp. In de koplamp is het voor mensen die niets met bedrading hebben wel een chaos,ten eerste omdat de kleurcodering van mijn linker stuurschakelaar niet overeenkomt met het schema en ten tweede omdat ik de extra bedrading heb aangebracht.
Terwijl ik dat eerst niet van plan was heb ik toch in de koplamp volgens schema een kroon steen ge plaats zodat ik niet al te veel stekkerverbindingen heb.
Mij is het allemaal duidelijk en ben van plan alles ook te documenteren zodat alles later ook nog te achterhalen is.
Groeten,
Ron
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60430
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ja
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Enzo-tvdzijden schreef: ↑07 feb 2019, 17:09Ja
- Bijlagen
-
- ll1.jpg (55.41 KiB) 2631 keer bekeken
-
- ll.jpg (67.65 KiB) 2631 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Mooi Dijk , maar ik zie geen adereindhulsjes.
Origineel soldeerde Kreidler alle ader uiteinde.
Nadeel is dat die vertinde ader eindjes geregeld afbreken.
Mede door het etsende effect van de soldeer vloeistof S39 , tegenwoordig harskern. Dit blijft de koper aantasten in de isolatie.
Adereindhulsjes zijn dan m.i. ook een verbetering van de betrouwbaarheid.
Origineel soldeerde Kreidler alle ader uiteinde.
Nadeel is dat die vertinde ader eindjes geregeld afbreken.
Mede door het etsende effect van de soldeer vloeistof S39 , tegenwoordig harskern. Dit blijft de koper aantasten in de isolatie.
Adereindhulsjes zijn dan m.i. ook een verbetering van de betrouwbaarheid.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
ik deze gebruikt toen gekocht bij paul hendriks.Caspar schreef: ↑07 feb 2019, 18:13 Mooi Dijk , maar ik zie geen adereindhulsjes.
Origineel soldeerde Kreidler alle ader uiteinde.
Nadeel is dat die vertinde ader eindjes geregeld afbreken.
Mede door het etsende effect van de soldeer vloeistof S39 , tegenwoordig harskern. Dit blijft de koper aantasten in de isolatie.
Adereindhulsjes zijn dan m.i. ook een verbetering van de betrouwbaarheid.
- Bijlagen
-
- ll4.jpg (112.34 KiB) 2616 keer bekeken
-
- ll3.jpg (106.63 KiB) 2616 keer bekeken
-
- ll2.jpg (105.6 KiB) 2616 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Dat zijn mooie plaatjes van een kabelboom met AMP-kabelschoentjes , helemaal top.
Maar ik bedoel de uiteinden die onder de kroonsteen zitten , en dan met name in de koplamp , op het motorblok en op de remlichtschakelaar.
Die breken graag af , of oxideren dusdanig dat ze los contact veroorzaken.
Maar ik bedoel de uiteinden die onder de kroonsteen zitten , en dan met name in de koplamp , op het motorblok en op de remlichtschakelaar.
Die breken graag af , of oxideren dusdanig dat ze los contact veroorzaken.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Bijgaand een plaatje van een doos adereindhulsjes.
Ook 2 geschikte tangen om ze goed aan te knijpen.
Zoals je ziet , voldoen die dingen ook als "veter hulsjes "
kortom : geniaal spul
Ook 2 geschikte tangen om ze goed aan te knijpen.
Zoals je ziet , voldoen die dingen ook als "veter hulsjes "
kortom : geniaal spul
- Bijlagen
-
- 20190207_200326.jpg (165.64 KiB) 2596 keer bekeken
-
- 20190207_200023.jpg (111.08 KiB) 2596 keer bekeken
-
- 20190207_200126.jpg (111.94 KiB) 2596 keer bekeken
-
- 20190207_200048.jpg (142.5 KiB) 2596 keer bekeken
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik heb de adereindhulsjes via dit forum leren kennen, heb ze uit China laten komen van Ali. Plus een tangetje. En inmiddels al hier en daar op mijn Kreidler toegepast. Het zit inderdaad echt beter in een kroonsteen.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
vooral de dubbele uitvoering ( zie assortimentsdoos boven) is handig , dan passen er netjes 2 draden in 1 hulsje onder de kroonsteenklem.
Nog een tip: gebruik niet de gewone kroonsteen , daar drukt de schroef op de draad. Dat gaat vroeg of laat kapot.
Er zijn kroonstenen waarbij er tussen de draad en de schroef een metalen plaatje zit. Die slopen de draad niet.
Nog een tip: gebruik niet de gewone kroonsteen , daar drukt de schroef op de draad. Dat gaat vroeg of laat kapot.
Er zijn kroonstenen waarbij er tussen de draad en de schroef een metalen plaatje zit. Die slopen de draad niet.
- Bijlagen
-
- 589022_AB_00_FB.EPS_1000.jpg (55.81 KiB) 2581 keer bekeken
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Kroonsteentjes gewoon helemaal afschaffen
Gewoon op t werk Würth stekkers pakken, waterdicht, en lekker makkelijk af en aan koppelen
Gewoon op t werk Würth stekkers pakken, waterdicht, en lekker makkelijk af en aan koppelen
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Adereindhulsjes ken ik Caspar en desbetreffende kroonsteentjes ook,ik werk namelijk bij een installatiebedrijf.Caspar schreef: ↑07 feb 2019, 20:46 vooral de dubbele uitvoering ( zie assortimentsdoos boven) is handig , dan passen er netjes 2 draden in 1 hulsje onder de kroonsteenklem.
Nog een tip: gebruik niet de gewone kroonsteen , daar drukt de schroef op de draad. Dat gaat vroeg of laat kapot.
Er zijn kroonstenen waarbij er tussen de draad en de schroef een metalen plaatje zit. Die slopen de draad niet.
Eigenlijk ben ik helemaal geen voorstander van de kroonsteentjes .
Ik had liever alles gekoppeld met de Japanse ANP rondstekkertjes maar kon de dubbele contrastekkertjes niet vinden.
Dat is vele malen gemakkelijker wanneer je iets moet demonteren.
Wanneer je twee draden in 1adereindhulsje knijpt moet je deze hoogstwaarschijnlijk afknippen wanneer je de koplamp wil demonteren.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips
Gr. Ron
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Als het eenmaal goed zit, zit het toch? Bij mijn dagelijkse Kreidler heb ik in 1997 de bedrading los gehad en ook weer gemonteerd en ik vermoed dat het nu nog steeds zit. Ik rijd er op, ik kijk er niet naar.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren