k53/402 van bromfiets naar motor

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#601 Bericht door Caspar » 27 mar 2022, 17:55

Pebro in Meijel

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#602 Bericht door Ronvanderstelt » 04 apr 2022, 22:08

Caspar schreef: 27 mar 2022, 17:55Pebro in Meijel
heb ik even geinformeerd maar vind 135,50 voor een velg met setje spaken toch aan de hoge kant.
had ook gevraagd om prijs inclusief in spaken maar heb ik nog geen antwoord op.
wil ik dat nog wel weten?
de A kwaliteit velgen van italcheiro a' +/- 50 euro zijn bijna nergens leverbaar maar denk dat ik daar maar op wacht en setje chroom klaverblad spaken van 23,95 dan ben ik onder de 75 euro klaar voor het materiaal.
het zou zo maar kunnen dat ik het wiel zelf ga inspaken, dat heb ik namelijk al eens gedaan maar het richten aan een ervaren man overgelaten die mijn huidige wielen ook heeft gericht.
het richten zou mij eigenlijk ook moeten lukken lijkt me.
wordt vervolgd

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#603 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 apr 2022, 22:22

A-kwaliteit uit Italië 50 euro voor één velg
A-kwaliteit uit Duitsland 100 euro voor één velg

:shock:

Enzo

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#604 Bericht door nozems » 05 apr 2022, 09:28

Enzo-tvdzijden schreef: 04 apr 2022, 22:22 A-kwaliteit uit Italië 50 euro voor één velg
A-kwaliteit uit Duitsland 100 euro voor één velg

:shock:

Enzo
En dan straks zeker voor €1000,-den verspijkeren aan het opvoeren zeker?
Het is toch niet een onoverkomelijk verschil?
Deze gebruikers waarderen nozems voor dit bericht:
Ronvanderstelt (05 apr 2022, 17:08)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#605 Bericht door Caspar » 05 apr 2022, 12:40

Italiaanse A kwaliteit velg voor €50,- ben ik nog niet tegengekomen.
€80,- betaal ik voor een goede Italiaanse velg.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#606 Bericht door Ronvanderstelt » 05 apr 2022, 16:53

nozems schreef: 05 apr 2022, 09:28
Enzo-tvdzijden schreef: 04 apr 2022, 22:22 A-kwaliteit uit Italië 50 euro voor één velg
A-kwaliteit uit Duitsland 100 euro voor één velg

:shock:

Enzo
En dan straks zeker voor €1000,-den verspijkeren aan het opvoeren zeker?
Het is toch niet een onoverkomelijk verschil?
bijna het dubbele van klaas jan.
een chroom klaverbladspaak voor 1.50 euro dus 54 euro of 23.95 bij klaas jan.
soortgelijke spaken heb ik nu ook in mijn wielen zitten en zien er goed uit.
de keus is dus 135,50 of 67 euro
en ik ga zeker geen 1000 euro verspijkeren aan opvoeren.
weet niet of je ook mijn topic volgt maar als ik bij ieder onderdeel er zo over moet denken dat het overkomelijk is begin ik het gevoel te krijgen dat ik genaaid wordt.
wat moet moet dat ben ik met je eens .
ik had hier ook een zwevende remschijf 260 mm kunnen kopen voor 139 euro, mijne was rond de 30 euro.
ik kocht een nieuwe replica magura rempomp voor 165, 00 euro.
origineel wordt er meer dan 200 gevraagd voor een versleten exemplaar.
voorheen kostte een replica schijfrempoot 120 euro. nu 160 euro.
ik kocht na enig zoekwerk een komplete vork voor 180 euro ,moet weliswaar nog een revisiesetje in maar dat noem ik overkomelijk.
hobby mag geld kosten ben ik met je eens maar er zijn mensen die gewoon tienduizenden euro,s uitgeven en bouwen de 1 na de ander.
zo,n feest is het hier niet.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#607 Bericht door nozems » 05 apr 2022, 17:10

Daar geef ik je gelijk in. Opbouwen vanaf scratch is niet bepaald goedkoop, en ik kan natuurlijk ook niet in jouw portemonnee kijken. Maar zie het soms vaker, alles is te duur tot dat de opmaat uitlaten en membranen komen, dan is er ‘ineens’ een eindeloos budget.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#608 Bericht door Ronvanderstelt » 05 apr 2022, 17:49

nozems schreef: 05 apr 2022, 17:10 Daar geef ik je gelijk in. Opbouwen vanaf scratch is niet bepaald goedkoop, en ik kan natuurlijk ook niet in jouw portemonnee kijken. Maar zie het soms vaker, alles is te duur tot dat de opmaat uitlaten en membranen komen, dan is er ‘ineens’ een eindeloos budget.
hahaha heb er inderdaad ook wel eens over gedacht maar meteen weer laten varen.
op mijn blok stond al een standaard 60 cc kt met vhm zuiger en kop met losse binnenkop van vhs. en een 20 mikuni.
wat ik aan de setup heb veranderd is de vervanging van de uitlaat naar replica rs en de contactpuntenontsteking vervangen voor kokusan evo2.
hoor je van alles aan over dat de timingen niet kloppen etc.etc.
maar ja als ik nu een nieuwe vhs cilinder koop moet die blijkbaar ook nog nabewerkt worden dus ik hou het gewoon bij de standaard kt.
als ik met een lichte vertanding 85-90 haal is het mij ook goed.
wel ben ik nog eens van plan de nieuwe replica rs uitlaat uit te proberen, weet nl. niet of die beter bevalt.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#609 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 apr 2022, 17:56

Mijn maten Rick en Ger hebben beide de Replica RS uitlaat naar de chromerij gebracht omdat hij niet mooi is.

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Ronvanderstelt (06 apr 2022, 21:14)
Waardering: 9.09%

jeroensprint
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2021, 22:20
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 55 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#610 Bericht door jeroensprint » 05 apr 2022, 18:10

Ronvanderstelt schreef: 05 apr 2022, 16:53
bijna het dubbele van klaas jan.
een chroom klaverbladspaak voor 1.50 euro dus 54 euro of 23.95 bij klaas jan.
soortgelijke spaken heb ik nu ook in mijn wielen zitten en zien er goed uit.
de keus is dus 135,50 of 67 euro
en ik ga zeker geen 1000 euro verspijkeren aan opvoeren.
weet niet of je ook mijn topic volgt maar als ik bij ieder onderdeel er zo over moet denken dat het overkomelijk is begin ik het gevoel te krijgen dat ik genaaid wordt.
wat moet moet dat ben ik met je eens .
ik had hier ook een zwevende remschijf 260 mm kunnen kopen voor 139 euro, mijne was rond de 30 euro.
ik kocht een nieuwe replica magura rempomp voor 165, 00 euro.
origineel wordt er meer dan 200 gevraagd voor een versleten exemplaar.
voorheen kostte een replica schijfrempoot 120 euro. nu 160 euro.
ik kocht na enig zoekwerk een komplete vork voor 180 euro ,moet weliswaar nog een revisiesetje in maar dat noem ik overkomelijk.
hobby mag geld kosten ben ik met je eens maar er zijn mensen die gewoon tienduizenden euro,s uitgeven en bouwen de 1 na de ander.
zo,n feest is het hier niet.
Ik heb onlangs een set grotere naven overgespaakt in de huidige velgen en heb ook even zitten zoeken naar de (kortere) spaken die ik nodig had. Er zijn klaverblad spaken en spaken met een klaverblad. Daar zit wel degelijk verschil in kwaliteit in. Het chroom, het materiaal en de hoek van de spaak.

Op de site van het origineel WWS staat hierover ook het één en ander. https://www.wws-speichen.de/plagiate/

Ik heb na meerdere spaken gezien te hebben een set origineel WWS aangeschaft. Die had ik er 30 jaar geleden ook ingezet met de kleinere naven, toen nog gewoon volop te krijgen. Echte WWS sets hebben ook een klavertje op de nippel en dat had deze set ook weer.
Er zijn uiteraard handelaren die alles met een klavertje erop als origineel verkopen voor een originele prijs maar het is niet zo dat iedereen hetzelfde verkoopt voor verschillende prijzen. Een goedkopere set is dan waarschijnlijk een set spaken met een klavertje..

Jeroen
Deze gebruikers waarderen jeroensprint voor dit bericht:
Ronvanderstelt (05 apr 2022, 20:17)
Waardering: 9.09%

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#611 Bericht door Ronvanderstelt » 05 apr 2022, 20:16

jeroensprint schreef: 05 apr 2022, 18:10
Ronvanderstelt schreef: 05 apr 2022, 16:53
bijna het dubbele van klaas jan.
een chroom klaverbladspaak voor 1.50 euro dus 54 euro of 23.95 bij klaas jan.
soortgelijke spaken heb ik nu ook in mijn wielen zitten en zien er goed uit.
de keus is dus 135,50 of 67 euro
en ik ga zeker geen 1000 euro verspijkeren aan opvoeren.
weet niet of je ook mijn topic volgt maar als ik bij ieder onderdeel er zo over moet denken dat het overkomelijk is begin ik het gevoel te krijgen dat ik genaaid wordt.
wat moet moet dat ben ik met je eens .
ik had hier ook een zwevende remschijf 260 mm kunnen kopen voor 139 euro, mijne was rond de 30 euro.
ik kocht een nieuwe replica magura rempomp voor 165, 00 euro.
origineel wordt er meer dan 200 gevraagd voor een versleten exemplaar.
voorheen kostte een replica schijfrempoot 120 euro. nu 160 euro.
ik kocht na enig zoekwerk een komplete vork voor 180 euro ,moet weliswaar nog een revisiesetje in maar dat noem ik overkomelijk.
hobby mag geld kosten ben ik met je eens maar er zijn mensen die gewoon tienduizenden euro,s uitgeven en bouwen de 1 na de ander.
zo,n feest is het hier niet.
Ik heb onlangs een set grotere naven overgespaakt in de huidige velgen en heb ook even zitten zoeken naar de (kortere) spaken die ik nodig had. Er zijn klaverblad spaken en spaken met een klaverblad. Daar zit wel degelijk verschil in kwaliteit in. Het chroom, het materiaal en de hoek van de spaak.

Op de site van het origineel WWS staat hierover ook het één en ander. https://www.wws-speichen.de/plagiate/

Ik heb na meerdere spaken gezien te hebben een set origineel WWS aangeschaft. Die had ik er 30 jaar geleden ook ingezet met de kleinere naven, toen nog gewoon volop te krijgen. Echte WWS sets hebben ook een klavertje op de nippel en dat had deze set ook weer.
Er zijn uiteraard handelaren die alles met een klavertje erop als origineel verkopen voor een originele prijs maar het is niet zo dat iedereen hetzelfde verkoopt voor verschillende prijzen. Een goedkopere set is dan waarschijnlijk een set spaken met een klavertje..

Jeroen
weer wat geleerd.
deze spaken zijn dus nog te krijgen?

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#612 Bericht door Ronvanderstelt » 06 apr 2022, 21:15

Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2022, 17:56 Mijn maten Rick en Ger hebben beide de Replica RS uitlaat naar de chromerij gebracht omdat hij niet mooi is.

Enzo
ok goed om te weten.
weet jij ook hoe de prestaties van de uitlaat zijn ten opzichte van de jamarcol dempers?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#613 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 apr 2022, 21:48

Ronvanderstelt schreef: 06 apr 2022, 21:15
Enzo-tvdzijden schreef: 05 apr 2022, 17:56 Mijn maten Rick en Ger hebben beide de Replica RS uitlaat naar de chromerij gebracht omdat hij niet mooi is.

Enzo
ok goed om te weten.
weet jij ook hoe de prestaties van de uitlaat zijn ten opzichte van de jamarcol dempers?
Veel beter
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Ronvanderstelt (06 apr 2022, 22:53)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#614 Bericht door hermanngas » 06 apr 2022, 21:52

Met mijn 15.43.47 Kokusan en 18 mm Bing boek ik een winst van bijna 10km/uur (en veel toeren)
Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
Ronvanderstelt (06 apr 2022, 22:53)
Waardering: 9.09%

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#615 Bericht door Ronvanderstelt » 06 apr 2022, 22:53

hermanngas schreef: 06 apr 2022, 21:52 Met mijn 15.43.47 Kokusan en 18 mm Bing boek ik een winst van bijna 10km/uur (en veel toeren)
zo dat is serieuze verbetering

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#616 Bericht door Ronvanderstelt » 17 apr 2022, 15:52

vrijdag de velg en spaken binnen gekregen van kreidlerservice
velg en spaken.JPG
velg en spaken.JPG (59.1 KiB) 1136 keer bekeken
dus meteen begonnen met inspaken.
wiel 2.JPG
wiel 2.JPG (51.12 KiB) 1136 keer bekeken
had het wiel gespaakt volgens hetzelfde patroon als mijn wielen met 160 naaf.
er pastte dus helemaal niets van.
spaken 183 mm.JPG
spaken 183 mm.JPG (45.13 KiB) 1136 keer bekeken
een poosje chatgesprek gevoerd met tjerry van der zijden en de conclusie was dat het spaakpatroon van een wiel met 120 naaf heel anders is.
bij een 160 naaf zitten er 5 spaakgaten tussen de naastgelegen binnen en buitenspaak aan dezelfde zijde en bij een 120 naaf zitten er 9 gaten tussen de naastgelegen binnen en buitenspaak aan dezelfde zijde.
alle buitenspaken dus weer verwijderd en opnieuw begonnen.
nu zitten ze er in zoals het behoord dankzij de hulp van alwetende tjerry.
wiel goed.JPG
wiel goed.JPG (55.79 KiB) 1136 keer bekeken
.
dit is dus het goede spaakpatroon van een 120 naaf in een 17 inch velg.
spaakpatroon met markeringen.png
spaakpatroon met markeringen.png (584.7 KiB) 1134 keer bekeken
nu komt nog het lastigste onderdeel voor mij omdat het de eerste keer wordt dat ik een wiel moet gaan spannen en richten.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#617 Bericht door Ronvanderstelt » 19 apr 2022, 23:12

vanavond nog even zitten googlen over spaken van een wiel en het opspannen daar van.
spaakpatronen en dergelijke vind je wel iets van ,het richten ook maar die tussenstap is niets van te vinden.
mijn wiel is dus nu ingespaakt op het juiste patroon maar het is natuurlijk nog zo slap als een vaatdoek.
van richten is nu dus nu nog geen sprake.
iemand tips over hoe nu op de beste manier te werk te gaan?
ik kan natuurlijk iedere spaak een slag aandraaien tot het strakker wordt maar zal vast een foefje voor zijn.
binnenspaken zitten namelijk losser dan buitenspaken,logisch natuurlijk want die overbruggen een kortere afstand.
iemand een idee?

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#618 Bericht door hermanp » 20 apr 2022, 20:56

Geen foefje, gewoon gelijkmatig aandraaien. Afhankelijk van hoe los het zit, zou zelfs een halve slag aandraaien merkbaar kunnen zijn.
Heb je al bekeken of de velg in het midden van de naaf zit? Denk ook om de hoogteslag.
Deze gebruikers waarderen hermanp voor dit bericht:
Ronvanderstelt (24 apr 2022, 11:24)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#619 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 apr 2022, 20:59

hermanp schreef: 20 apr 2022, 20:56 Geen foefje, gewoon gelijkmatig aandraaien. Afhankelijk van hoe los het zit, zou zelfs een halve slag aandraaien merkbaar kunnen zijn.
Heb je al bekeken of de velg in het midden van de naaf zit? Denk ook om de hoogteslag.
Mijn maat de wilde 13 zegt ik kan het niet uitleggen. Ik draai op gevoel.

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Ronvanderstelt (24 apr 2022, 11:24)
Waardering: 9.09%

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#620 Bericht door hermanp » 20 apr 2022, 21:17

Enzo-tvdzijden schreef: 20 apr 2022, 20:59
hermanp schreef: 20 apr 2022, 20:56 Geen foefje, gewoon gelijkmatig aandraaien. Afhankelijk van hoe los het zit, zou zelfs een halve slag aandraaien merkbaar kunnen zijn.
Heb je al bekeken of de velg in het midden van de naaf zit? Denk ook om de hoogteslag.
Mijn maat de wilde 13 zegt ik kan het niet uitleggen. Ik draai op gevoel.

Enzo
Precies, ik kan het ook niet uitleggen. Heb vooral veel gekeken bij m'n vader, uitleg van hem gehad en daarna gewoon (voorzichtig) draaien en goed kijken wat er gebeurt. Heb zelf vooral ervaring met fietswielen en ondertussen enkele tientallen gedaan.
Deze gebruikers waarderen hermanp voor dit bericht (totaal 2):
Ronvanderstelt (24 apr 2022, 11:24) • pimvandongen (02 mei 2022, 23:11)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#621 Bericht door Flocke » 21 apr 2022, 02:54

hermanp schreef: 20 apr 2022, 21:17
Enzo-tvdzijden schreef: 20 apr 2022, 20:59
hermanp schreef: 20 apr 2022, 20:56 Geen foefje, gewoon gelijkmatig aandraaien. Afhankelijk van hoe los het zit, zou zelfs een halve slag aandraaien merkbaar kunnen zijn.
Heb je al bekeken of de velg in het midden van de naaf zit? Denk ook om de hoogteslag.
Mijn maat de wilde 13 zegt ik kan het niet uitleggen. Ik draai op gevoel.

Enzo
Precies, ik kan het ook niet uitleggen. Heb vooral veel gekeken bij m'n vader, uitleg van hem gehad en daarna gewoon (voorzichtig) draaien en goed kijken wat er gebeurt. Heb zelf vooral ervaring met fietswielen en ondertussen enkele tientallen gedaan.
An sich ist das kein Hexenwerk.
Wie schon gesagt wurde, muß man es mit guter Beobachtung und Fingerspitzengefühl machen.
Immer schauen, was passiert, wenn man die Speichen leicht anspannt oder löst, also wie die Wirkung ist, von dem was man macht.
Beim ersten Mal muß man da mit etwas Geduld rangehen, man lernt das dann schnell und es ist kein Problem.

Beim Richten muß man auch beachten, nicht zu kleinflächig vorzugehen.
Das heißt, man muß immer mehrere Speichen verändern, um irgendeinen Effekt, z. B. Höhen- oder Seitenschlag, zu eliminieren.
Dabei finde ich einen Seitenschlag recht einfach zu richten.
Ein Höhenschlag ist etwas komplizierter, weil da die Gegenseite (180° weiterdrehen) vom Rad ebenfalls korrigiert werden muß.

Alles weitere mal z. B. in dieser Anleitung schauen, findet man sehr viele im Netz:
Teil 1
Teil 2

Gruß

Carsten
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
Ronvanderstelt (24 apr 2022, 11:24)
Waardering: 9.09%

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#622 Bericht door Ronvanderstelt » 24 apr 2022, 11:25

dank voor alle tips
nu even druk met andere zaken maar daarna ga ik er mee aan de slag.
wordt vervolgd

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#623 Bericht door Ronvanderstelt » 02 mei 2022, 22:57

vanavond even tijd dus maar begonnen met het richten van het wiel.
is inderdaad net wat iedereen hier zegt , gewoon beetje op gevoel.
ik moet zeggen dat het mij niet helemaal tegenviel.
zijwaartse slag heb ik kunnen reduceren tot 20/100e van een mm. dus lijkt me aardig.
hoogteslag ongeveer 50/100e van een mm. voornamelijk bij de las van de velg.
nu hoor ik al iemand zeggen, zie je wel gewoon weer troep gekocht. hahahaha
maar goed ik doe het er voor.
uiteraard moeten de spaken nu nog verder opgespannen worden.
had zelf het idee dat ik gewoon iedere spaak b.v . een kwartslag verder aan moet draaien maar twijfel daar toch over.
heb namelijk geen idee hoe strak je de spaken moet aanspannen
iemand een idee hierover?

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#624 Bericht door Ronvanderstelt » 02 mei 2022, 23:11

eigenlijk heeft carsten het antwoord hierop al gegeven.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#625 Bericht door hermanngas » 03 mei 2022, 12:38

Dus als ik het goed begrijp heb je nu nog een zijwaartse slag van 0,2 mm,
en een hoogteslag van 0,5 mm.
Komt toch aardig in de buurt.
Nu nog kijken als ze gespannen zijn.

Plaats reactie