k53/402 van bromfiets naar motor

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#476 Bericht door Ronvanderstelt » 07 mei 2019, 20:24

gijsvanzanten schreef: 06 mei 2019, 22:39 Ik weet niet of je al filters in je luchtfilterhuis hebt zitten maar die zullen er waarschijnlijk wel uit moeten anders
krijg je niet voldoende lucht.
Zitten nog geen filters in gijs

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#477 Bericht door Flocke » 07 mei 2019, 23:59

Ronvanderstelt schreef: 06 mei 2019, 22:12 Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?

Groeten,
Ron
Ich hatte Dir die Tabelle mit den Bowdenzug-Nummern doch schon eingestellt, die Nummern sind aus der ET-Liste herausgesucht, für den M-Lenker benötigst Du laut ET-Liste den Gaszug mit der Nummer 57.84.75., glaube es oder nicht ... :)

Gaszug 57.84.93 ist für 1973er RS Hochlenker.

Gruß

Carsten

Bildschirmfoto 2019-05-07 um 23.54.11.png
Bildschirmfoto 2019-05-07 um 23.54.11.png (169.64 KiB) 3725 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.14.29.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.14.29.png (42.8 KiB) 3718 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.06.40.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.06.40.png (1.18 MiB) 3720 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.10.46.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.10.46.png (717.42 KiB) 3720 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.27.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.27.png (183.21 KiB) 3720 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.18.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.18.png (224.02 KiB) 3720 keer bekeken

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#478 Bericht door Ronvanderstelt » 08 mei 2019, 16:28

Flocke schreef: 07 mei 2019, 23:59
Ronvanderstelt schreef: 06 mei 2019, 22:12 Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?

Groeten,
Ron
Ich hatte Dir die Tabelle mit den Bowdenzug-Nummern doch schon eingestellt, die Nummern sind aus der ET-Liste herausgesucht, für den M-Lenker benötigst Du laut ET-Liste den Gaszug mit der Nummer 57.84.75., glaube es oder nicht ... :)

Gaszug 57.84.93 ist für 1973er RS Hochlenker.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2019-05-07 um 23.54.11.png

Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.14.29.png

Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.06.40.png

Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.10.46.png

Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.27.png

Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.18.png
Klopt carsten maar ik had de kabel al in huis

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#479 Bericht door Ronvanderstelt » 15 mei 2019, 22:11

Gister de transfers geplakt.
Na al wat ik er hier over gelezen heb viel me dat reuze mee.
De transfers plakten goed.
IMG_0494.JPG
IMG_0494.JPG (78.38 KiB) 3625 keer bekeken
IMG_0485.JPG
IMG_0485.JPG (72.5 KiB) 3625 keer bekeken
Vandaag staat hij voor het eerst op de grond.
IMG_0502.JPG
IMG_0502.JPG (70.4 KiB) 3625 keer bekeken
Waarschijnlijk deze week nog proberen hem voor het eerst te starten.
Nog even een vraag over de brandstof.
Olie die ik ga gebruiken is Castro power rs.
Vraag is welke benzine? 95 of 98 en welke mengverhouding?
Dacht zelf aan 1 op 50 ?

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#480 Bericht door hermanp » 15 mei 2019, 22:14

Castrol is goede olie, 1:50 is ook voor een snelle Kreidler vet genoeg. Benzine gebruik ik beide, merk amper verschil. In de auto, Mercedes van 1981, gaat euro 98. Start hij net even beter op, zeker als hij wat langer stil staat.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#481 Bericht door Caspar » 16 mei 2019, 14:06

Kies benzine zónder bio ethanol

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#482 Bericht door Ronvanderstelt » 28 mei 2019, 22:02

Afgelopen zaterdag de RS voor het eerst gestart.
Na verwijdering van het gaas filter liep hij best redelijk.
Ontsteking moet nog met de stroboscoop worden afgesteld en natuurlijk de carburateur.
Heb er een filmpje van gemaakt en op YouTube gezet met titel eerste start RS 1975 maar heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen.
Verder werkte alles gied met lopende motor zoals verlichting.
Alleen de claxon werkt niet.
Ik heb een 12v gelijkstroomckaxon die ik heb aangesloten op de laaddraad vanaf de spanningsregelaar maar dat werkt niet..
Wellicht toch een accu plaatsen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#483 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 mei 2019, 22:18

Ronvanderstelt schreef: 28 mei 2019, 22:02 Afgelopen zaterdag de RS voor het eerst gestart.
Na verwijdering van het gaas filter liep hij best redelijk.
Ontsteking moet nog met de stroboscoop worden afgesteld en natuurlijk de carburateur.
Heb er een filmpje van gemaakt en op YouTube gezet met titel eerste start RS 1975 maar heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen.
Verder werkte alles gied met lopende motor zoals verlichting.
Alleen de claxon werkt niet.
Ik heb een 12v gelijkstroomckaxon die ik heb aangesloten op de laaddraad vanaf de spanningsregelaar maar dat werkt niet..
Wellicht toch een accu plaatsen.
De link kopiëren en hier plaatsen

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#484 Bericht door Caspar » 29 mei 2019, 07:28

:-k Zonder gaas filter loopt hij beter , dan is de afstelling van de carburateur aan de rijke kant.
Of je hebt een imi gaasfilter er in , die hebben meer weerstand

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#485 Bericht door Ronvanderstelt » 29 mei 2019, 21:54

vanavond de ontsteking afgesteld met de stroboscooplamp
stroboscoop.JPG
stroboscoop.JPG (38.33 KiB) 3471 keer bekeken
volgens johan van bmp moet hij zo goed staan.
claxon ook even op lichtdraad aangesloten maar geeft ook geen bijzonder resultaat,beetje zielig geluidje.

zou ik dan toch nog een accu moeten plaatsen alleen voor die claxon?

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#486 Bericht door Ronvanderstelt » 29 mei 2019, 21:56

https://www.youtube.com/watch?v=5omGZyAAxNw
hier het filmpje van de eerste start

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#487 Bericht door Ronvanderstelt » 29 mei 2019, 22:01

ook nog maar een fotootje voor het eerst buiten.
voor het eerst buiten.JPG
voor het eerst buiten.JPG (98.1 KiB) 3470 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#488 Bericht door Caspar » 30 mei 2019, 11:19

Weer een parel geboren :-)

Vooral dat lachje op het einde van het filmpje zegt alles.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#489 Bericht door b.bonk » 30 mei 2019, 12:20

mooie hoor , ron
ik weet de spanning liep natuurlijk hoog op , haha
volgende filmpje iets relaxter graag.
mvg bertus

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#490 Bericht door Ronvanderstelt » 05 jun 2019, 15:18

vandaag de RS geregistreerd bij de kreidlerdatabase en een supermooie waardering gekregen.
nu is het dus officieel een Kreidler Florett RS Luxus Elektronik met bouwjaar 1975
status.JPG
status.JPG (66.19 KiB) 3362 keer bekeken
deze status had ik nooit kunnen behalen zonder de medewerking van dit forum en zijn leden.
daarvoor wil ik met name Bertus nogmaals bedanken voor het superstrak gespoten frame en natuurlijk ook tjerry.

zonder zijn opbouwende kritiek was dit nooit gelukt.
uiteraard ben ik ook dankbaar voor alle overige tips die ik hier gekregen heb.
vandaag ook een accu besteld bij arno meijer om het probleem met de claxon afdoende op te lossen.

is de RS ook voorbereid om eventueel in de toekomst te voorzien van knipperlichten.

afgelopen zaterdag even de straat op en neer gereden ,er dient nog 1 en ander aan afstelling te gebeuren.

ook het opschakelen gaat nog niet echt naar wens dus zal ook nog afgeteld moeten worden.

tips zijn natuurlijk altijd welkom


groeten,

ron

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#491 Bericht door hermanngas » 05 jun 2019, 22:55

Gefeliciteerd met het resultaat, hij is echt wel mooi.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#492 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 jun 2019, 22:58

Gefeliciteerd en bedankt voor de complimenten aan de forumleden

Enzo

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#493 Bericht door Ronvanderstelt » 08 jun 2019, 19:57

Vandaag de accu geplaatst en aangesloten op de laaddraad van kousen,zweefzekering ertussen geplaatst.
Via kontaktslot verbonden aan claxon welke massa geschakeld is via de ŕode drukknop op de meritschakelaar.
IMG_0619.JPG
IMG_0619.JPG (51.21 KiB) 3276 keer bekeken
.

Kon dit klusje vandaag doen dankzij snelle levering van Arno meijer

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#494 Bericht door Caspar » 09 jun 2019, 14:38

Zo , meteen fatsoenlijk !
Daar kun je meteen ook je knipperlichten mee voeden.

2 tips : die tyrap gaat ooit breken , dan ligt de + pool tegen je metalen accubak.....
Burn baby burn.... :-(
+ pool isoleren met een kunststof kapje en de accu iets duurzamer vastzetten

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#495 Bericht door Ronvanderstelt » 10 jun 2019, 09:42

Caspar schreef: 09 jun 2019, 14:38 Zo , meteen fatsoenlijk !
Daar kun je meteen ook je knipperlichten mee voeden.

2 tips : die tyrap gaat ooit breken , dan ligt de + pool tegen je metalen accubak.....
Burn baby burn.... :-(
+ pool isoleren met een kunststof kapje en de accu iets duurzamer vastzetten
Kunst of kapje had ik ook al aan gedacht.
Bedankt voor de tip

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#496 Bericht door Flocke » 10 jun 2019, 13:12

Hallo Ron,

Du hast aus der Ausgangsbasis wieder eine sehr schöne RS gebaut, die das Strassenbild oder auch Treffen bereichern wird, sehr gut gemacht ! :clap

Wünsche Dir viel Freude damit und allzeit gute Fahrt !

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
69erflorett
Berichten: 466
Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
Locatie: Venlo
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#497 Bericht door 69erflorett » 11 jun 2019, 01:08

Ik zou m omdraaien, met de polen aan de framekant.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#498 Bericht door Caspar » 11 jun 2019, 07:21

Blijft link...

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#499 Bericht door wimv8 » 11 jun 2019, 11:43

3 tyraps. Of dikkere.

Gr. Wim.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: k53/402 van bromfiets naar motor

#500 Bericht door Ronvanderstelt » 24 jun 2019, 21:29

Wilde vanmiddag na het werk telefonisch er keuringsafspraak maken bij RDW maar door telefoonstoring niet gelukt.
Wellicht toch online proberen.
Wil ik wel zeker weten dat ik de goede optie kies.
Volgens database heb ik Zwitsers frame van 1975
Is het dan juist als ik voor de volgende optie ga bij RDW.

Invoer voertuig vanuit eu/eva land?

Plaats reactie