Zitten nog geen filters in gijsgijsvanzanten schreef: ↑06 mei 2019, 22:39 Ik weet niet of je al filters in je luchtfilterhuis hebt zitten maar die zullen er waarschijnlijk wel uit moeten anders
krijg je niet voldoende lucht.
k53/402 van bromfiets naar motor
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ich hatte Dir die Tabelle mit den Bowdenzug-Nummern doch schon eingestellt, die Nummern sind aus der ET-Liste herausgesucht, für den M-Lenker benötigst Du laut ET-Liste den Gaszug mit der Nummer 57.84.75., glaube es oder nicht ...Ronvanderstelt schreef: ↑06 mei 2019, 22:12 Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?
Groeten,
Ron
Gaszug 57.84.93 ist für 1973er RS Hochlenker.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Klopt carsten maar ik had de kabel al in huisFlocke schreef: ↑07 mei 2019, 23:59Ich hatte Dir die Tabelle mit den Bowdenzug-Nummern doch schon eingestellt, die Nummern sind aus der ET-Liste herausgesucht, für den M-Lenker benötigst Du laut ET-Liste den Gaszug mit der Nummer 57.84.75., glaube es oder nicht ...Ronvanderstelt schreef: ↑06 mei 2019, 22:12 Had al verwacht dat die niet 1 op 1 zou passen in verband met de mikuni carburateur maar dit blijkt niet het enigste probleem.
Hij lijkt net zoals met de koppelingskabel te lang te zijn voor het m stuur.
Nummer van mijn gas kabel is 57.84.93 gas kabel voor blokhendel 78/86
Iemand een idee of er een exemplaar is speciaal voor m stuur?
Vraag is ook hoe hoort de gas kabel precies te lopen?
Groeten,
Ron
Gaszug 57.84.93 ist für 1973er RS Hochlenker.
Gruß
Carsten
Bildschirmfoto 2019-05-07 um 23.54.11.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.14.29.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.06.40.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.10.46.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.27.png
Bildschirmfoto 2019-05-08 um 00.11.18.png
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Gister de transfers geplakt.
Na al wat ik er hier over gelezen heb viel me dat reuze mee.
De transfers plakten goed. Vandaag staat hij voor het eerst op de grond. Waarschijnlijk deze week nog proberen hem voor het eerst te starten.
Nog even een vraag over de brandstof.
Olie die ik ga gebruiken is Castro power rs.
Vraag is welke benzine? 95 of 98 en welke mengverhouding?
Dacht zelf aan 1 op 50 ?
Na al wat ik er hier over gelezen heb viel me dat reuze mee.
De transfers plakten goed. Vandaag staat hij voor het eerst op de grond. Waarschijnlijk deze week nog proberen hem voor het eerst te starten.
Nog even een vraag over de brandstof.
Olie die ik ga gebruiken is Castro power rs.
Vraag is welke benzine? 95 of 98 en welke mengverhouding?
Dacht zelf aan 1 op 50 ?
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Castrol is goede olie, 1:50 is ook voor een snelle Kreidler vet genoeg. Benzine gebruik ik beide, merk amper verschil. In de auto, Mercedes van 1981, gaat euro 98. Start hij net even beter op, zeker als hij wat langer stil staat.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Afgelopen zaterdag de RS voor het eerst gestart.
Na verwijdering van het gaas filter liep hij best redelijk.
Ontsteking moet nog met de stroboscoop worden afgesteld en natuurlijk de carburateur.
Heb er een filmpje van gemaakt en op YouTube gezet met titel eerste start RS 1975 maar heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen.
Verder werkte alles gied met lopende motor zoals verlichting.
Alleen de claxon werkt niet.
Ik heb een 12v gelijkstroomckaxon die ik heb aangesloten op de laaddraad vanaf de spanningsregelaar maar dat werkt niet..
Wellicht toch een accu plaatsen.
Na verwijdering van het gaas filter liep hij best redelijk.
Ontsteking moet nog met de stroboscoop worden afgesteld en natuurlijk de carburateur.
Heb er een filmpje van gemaakt en op YouTube gezet met titel eerste start RS 1975 maar heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen.
Verder werkte alles gied met lopende motor zoals verlichting.
Alleen de claxon werkt niet.
Ik heb een 12v gelijkstroomckaxon die ik heb aangesloten op de laaddraad vanaf de spanningsregelaar maar dat werkt niet..
Wellicht toch een accu plaatsen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
De link kopiëren en hier plaatsenRonvanderstelt schreef: ↑28 mei 2019, 22:02 Afgelopen zaterdag de RS voor het eerst gestart.
Na verwijdering van het gaas filter liep hij best redelijk.
Ontsteking moet nog met de stroboscoop worden afgesteld en natuurlijk de carburateur.
Heb er een filmpje van gemaakt en op YouTube gezet met titel eerste start RS 1975 maar heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen.
Verder werkte alles gied met lopende motor zoals verlichting.
Alleen de claxon werkt niet.
Ik heb een 12v gelijkstroomckaxon die ik heb aangesloten op de laaddraad vanaf de spanningsregelaar maar dat werkt niet..
Wellicht toch een accu plaatsen.
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Zonder gaas filter loopt hij beter , dan is de afstelling van de carburateur aan de rijke kant.
Of je hebt een imi gaasfilter er in , die hebben meer weerstand
Of je hebt een imi gaasfilter er in , die hebben meer weerstand
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
vanavond de ontsteking afgesteld met de stroboscooplamp
claxon ook even op lichtdraad aangesloten maar geeft ook geen bijzonder resultaat,beetje zielig geluidje.
zou ik dan toch nog een accu moeten plaatsen alleen voor die claxon?
volgens johan van bmp moet hij zo goed staan.claxon ook even op lichtdraad aangesloten maar geeft ook geen bijzonder resultaat,beetje zielig geluidje.
zou ik dan toch nog een accu moeten plaatsen alleen voor die claxon?
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
https://www.youtube.com/watch?v=5omGZyAAxNw
hier het filmpje van de eerste start
hier het filmpje van de eerste start
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
vandaag de RS geregistreerd bij de kreidlerdatabase en een supermooie waardering gekregen.
nu is het dus officieel een Kreidler Florett RS Luxus Elektronik met bouwjaar 1975 deze status had ik nooit kunnen behalen zonder de medewerking van dit forum en zijn leden.
daarvoor wil ik met name Bertus nogmaals bedanken voor het superstrak gespoten frame en natuurlijk ook tjerry.
zonder zijn opbouwende kritiek was dit nooit gelukt.
uiteraard ben ik ook dankbaar voor alle overige tips die ik hier gekregen heb.
vandaag ook een accu besteld bij arno meijer om het probleem met de claxon afdoende op te lossen.
is de RS ook voorbereid om eventueel in de toekomst te voorzien van knipperlichten.
afgelopen zaterdag even de straat op en neer gereden ,er dient nog 1 en ander aan afstelling te gebeuren.
ook het opschakelen gaat nog niet echt naar wens dus zal ook nog afgeteld moeten worden.
tips zijn natuurlijk altijd welkom
groeten,
ron
nu is het dus officieel een Kreidler Florett RS Luxus Elektronik met bouwjaar 1975 deze status had ik nooit kunnen behalen zonder de medewerking van dit forum en zijn leden.
daarvoor wil ik met name Bertus nogmaals bedanken voor het superstrak gespoten frame en natuurlijk ook tjerry.
zonder zijn opbouwende kritiek was dit nooit gelukt.
uiteraard ben ik ook dankbaar voor alle overige tips die ik hier gekregen heb.
vandaag ook een accu besteld bij arno meijer om het probleem met de claxon afdoende op te lossen.
is de RS ook voorbereid om eventueel in de toekomst te voorzien van knipperlichten.
afgelopen zaterdag even de straat op en neer gereden ,er dient nog 1 en ander aan afstelling te gebeuren.
ook het opschakelen gaat nog niet echt naar wens dus zal ook nog afgeteld moeten worden.
tips zijn natuurlijk altijd welkom
groeten,
ron
- hermanngas
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 228 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Gefeliciteerd en bedankt voor de complimenten aan de forumleden
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vandaag de accu geplaatst en aangesloten op de laaddraad van kousen,zweefzekering ertussen geplaatst.
Via kontaktslot verbonden aan claxon welke massa geschakeld is via de ŕode drukknop op de meritschakelaar. .
Kon dit klusje vandaag doen dankzij snelle levering van Arno meijer
Via kontaktslot verbonden aan claxon welke massa geschakeld is via de ŕode drukknop op de meritschakelaar. .
Kon dit klusje vandaag doen dankzij snelle levering van Arno meijer
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Zo , meteen fatsoenlijk !
Daar kun je meteen ook je knipperlichten mee voeden.
2 tips : die tyrap gaat ooit breken , dan ligt de + pool tegen je metalen accubak.....
Burn baby burn....
+ pool isoleren met een kunststof kapje en de accu iets duurzamer vastzetten
Daar kun je meteen ook je knipperlichten mee voeden.
2 tips : die tyrap gaat ooit breken , dan ligt de + pool tegen je metalen accubak.....
Burn baby burn....
+ pool isoleren met een kunststof kapje en de accu iets duurzamer vastzetten
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Hallo Ron,
Du hast aus der Ausgangsbasis wieder eine sehr schöne RS gebaut, die das Strassenbild oder auch Treffen bereichern wird, sehr gut gemacht !
Wünsche Dir viel Freude damit und allzeit gute Fahrt !
Gruß
Carsten
Du hast aus der Ausgangsbasis wieder eine sehr schöne RS gebaut, die das Strassenbild oder auch Treffen bereichern wird, sehr gut gemacht !
Wünsche Dir viel Freude damit und allzeit gute Fahrt !
Gruß
Carsten
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Wilde vanmiddag na het werk telefonisch er keuringsafspraak maken bij RDW maar door telefoonstoring niet gelukt.
Wellicht toch online proberen.
Wil ik wel zeker weten dat ik de goede optie kies.
Volgens database heb ik Zwitsers frame van 1975
Is het dan juist als ik voor de volgende optie ga bij RDW.
Invoer voertuig vanuit eu/eva land?
Wellicht toch online proberen.
Wil ik wel zeker weten dat ik de goede optie kies.
Volgens database heb ik Zwitsers frame van 1975
Is het dan juist als ik voor de volgende optie ga bij RDW.
Invoer voertuig vanuit eu/eva land?