k53/402 van bromfiets naar motor
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Bedoelen ze met EU gewoon het werelddeel Europa, dus het land ligt in Europa? Dat klopt, Zwitserland ligt in Europa.
Of de organisatie EU? (=Europese Unie)Daar is Zwitserland dan weer niet bij. Ik denk het laatste.
Gr. Wim.
Of de organisatie EU? (=Europese Unie)Daar is Zwitserland dan weer niet bij. Ik denk het laatste.
Gr. Wim.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Met du wordt Europese unie bedoeld.
Heb even opgezocht op het web en daar wordt Zwitserland aangemerkt als eva land
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Keuringsafspraak is gemaakt
Nu nog proberen beetje beter af te stellen-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
vanmorgen bij rdw in den bosch geweest
frame en motornummer gecontroleerd,remmen en verlichting en claxon gecontroleerd.
ondanks de vermelding in het rapport van de kreidlerdatabase dat de kreidler is afgeleverd in zwitserland staat als land van herkomst NL op het keuringsrapport.
volgens de keurmeester komt dat omdat er geen kenteken op zat en het dus geen invoer betreft.
datum eerste afgifte is wel overgenomen van de kreidler database 30-11-1975.
ik mocht wel even 181,00 euro aftikken maar ja hoort erbij
meteen ook maar de bpm aangifte verstuurd en nu is het dus wachten op de fiscus
keuring verliep zonder problemen.frame en motornummer gecontroleerd,remmen en verlichting en claxon gecontroleerd.
ondanks de vermelding in het rapport van de kreidlerdatabase dat de kreidler is afgeleverd in zwitserland staat als land van herkomst NL op het keuringsrapport.
volgens de keurmeester komt dat omdat er geen kenteken op zat en het dus geen invoer betreft.
datum eerste afgifte is wel overgenomen van de kreidler database 30-11-1975.
ik mocht wel even 181,00 euro aftikken maar ja hoort erbij
meteen ook maar de bpm aangifte verstuurd en nu is het dus wachten op de fiscus
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
klopt bertus hahahaha
hoop maar dat het niet te lang duurt voor ik kenteken binnen heb.
ben nu verzekeringen aan het vergelijken.
als het kenteken er op zit kan ik gaan proberen hem goed af te stellen.
hoop maar dat het niet te lang duurt voor ik kenteken binnen heb.
ben nu verzekeringen aan het vergelijken.
als het kenteken er op zit kan ik gaan proberen hem goed af te stellen.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Zaterdag kenteken binnengekregen van RDW
Gister een kentekenplaat laten maken en gemonteerd met alu achterplaat. Nu kan ik dus gaan rijden en afstellen.
Iemand nog tips voor een betere uitlaat?
Is voor de standaard 60cc kt
Nu heb ik imi RS uitlaat.
wil wel graag het toerkarakter behouden,vermogen onderin
Gister een kentekenplaat laten maken en gemonteerd met alu achterplaat. Nu kan ik dus gaan rijden en afstellen.
Iemand nog tips voor een betere uitlaat?
Is voor de standaard 60cc kt
Nu heb ik imi RS uitlaat.
wil wel graag het toerkarakter behouden,vermogen onderin
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Zo zie ik het graag.
Wel een vreemde letter Y heeft jouw plaat , lijkt meer een y dan een Y.
Ik ben zelf erg tevreden met de verlengde 4P uitlaat op mijn 60cc set. Meer koppel onderin. Boven in het toerental loop je dan wel tegen een muur op.
Met een SP60 uitlaat heb je die muur niet , maar ben je ook het koppel onderin kwijt.
Een originele RS uitlaat doet het trouwens ook goed op een onbewerkte 60cc KT.
Wel een vreemde letter Y heeft jouw plaat , lijkt meer een y dan een Y.
Ik ben zelf erg tevreden met de verlengde 4P uitlaat op mijn 60cc set. Meer koppel onderin. Boven in het toerental loop je dan wel tegen een muur op.
Met een SP60 uitlaat heb je die muur niet , maar ben je ook het koppel onderin kwijt.
Een originele RS uitlaat doet het trouwens ook goed op een onbewerkte 60cc KT.
- Bijlagen
-
- 20190806_112453.jpg (70.16 KiB) 2670 keer bekeken
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
vanavond een stukje gereden op de RS.
semi ori RS uitlaat (15.23.88e) zit met voorste bevestiging in achterste gat onderbouw(bocht nog niet ingekort,kan eventueel 3cm af).
2 extra gaten van 13 mm in standaard luchtfilter zonder zeef op aanraden van edwin en ik moet zeggen dat hij nu beter loopt dan zonder die gaten.
voor mijn gevoel kan de sproeier nog iets groter.
heb hem namelijk even doorgetrokken naar de 80km en daarna hield hij een beetje in onderin de toeren.
bougie beeld lijkt mij wel aardig. hij is natuurlijk nog niet ingereden maar voor mijn gevoel moet het iets soepeler lopen,het vermogen komt pas in het middengebied vrij.
ontsteking staat op 1.3 voor b.d.p
bougie is trouwens een ngkb8hs
semi ori RS uitlaat (15.23.88e) zit met voorste bevestiging in achterste gat onderbouw(bocht nog niet ingekort,kan eventueel 3cm af).
2 extra gaten van 13 mm in standaard luchtfilter zonder zeef op aanraden van edwin en ik moet zeggen dat hij nu beter loopt dan zonder die gaten.
voor mijn gevoel kan de sproeier nog iets groter.
heb hem namelijk even doorgetrokken naar de 80km en daarna hield hij een beetje in onderin de toeren.
bougie beeld lijkt mij wel aardig. hij is natuurlijk nog niet ingereden maar voor mijn gevoel moet het iets soepeler lopen,het vermogen komt pas in het middengebied vrij.
ontsteking staat op 1.3 voor b.d.p
bougie is trouwens een ngkb8hs
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik heb een imi rs uitlaatat van kreidlerparts 15.23.88 exemplaar van 45,45.Caspar schreef: ↑06 aug 2019, 11:32 Zo zie ik het graag.
Wel een vreemde letter Y heeft jouw plaat , lijkt meer een y dan een Y.
Ik ben zelf erg tevreden met de verlengde 4P uitlaat op mijn 60cc set. Meer koppel onderin. Boven in het toerental loop je dan wel tegen een muur op.
Met een SP60 uitlaat heb je die muur niet , maar ben je ook het koppel onderin kwijt.
Een originele RS uitlaat doet het trouwens ook goed op een onbewerkte 60cc KT.
Daar zit deze demper in
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vergelijk het met ori
- Bijlagen
-
- E1E3D0EA-0D4F-4DB4-951A-56B28ABDB451.jpeg (103.52 KiB) 2595 keer bekeken
-
- D920FEFB-342C-4DF4-B0A0-9A8213880EEA.jpeg (105.28 KiB) 2595 keer bekeken
-
- 2DBF0422-6DA2-4110-A95B-86B70EBE247D.jpeg (106.98 KiB) 2595 keer bekeken
-
- 4C77C9DE-173B-4335-8428-ACFB50F63CF1.jpeg (82.22 KiB) 2596 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Bij mijn 1969 3bak zit inderdaad een binnendemper die gesoldeerd is met zilver. Dat is wel een demper met maar 2 pijpjes ipv 4. En ze zijn ook dunner
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
De demper van Ron heeft geen pijpjes en klepjes. Niet te vergelijken. Dit zijn platte golven.
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
hahaha ja daar zeg je wat.Enzo-tvdzijden schreef: ↑07 aug 2019, 10:16 Als hij zich als een RS gedraagt zou ik er niks aan doen.
ik heb geen vergelijkingsmateriaal tjerry en het is al heel lang geleden dat ik een rs had
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
ik had deze uitlaat gekozen op basis van het volgende onderwerp.
viewtopic.php?f=4&t=42901&hilit=jamarco ... at#p704572
jammer dat deze info niet helemaal klopt dan.
viewtopic.php?f=4&t=42901&hilit=jamarco ... at#p704574
of de uitlaat van kreidlerparts 15.23.88E klopt niet.
viewtopic.php?f=4&t=42901&hilit=jamarco ... at#p704572
jammer dat deze info niet helemaal klopt dan.
viewtopic.php?f=4&t=42901&hilit=jamarco ... at#p704574
of de uitlaat van kreidlerparts 15.23.88E klopt niet.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
moet ik dan toch de volgende 15.23.88 uitlaat bestellen?
https://www.kreidlerdienst.de/de/ersatzteile/index.html
verder afstellen met deze uitlaat heeft toch weinig zin.
https://www.kreidlerdienst.de/de/ersatzteile/index.html
verder afstellen met deze uitlaat heeft toch weinig zin.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
De juiste voor 50cc in 75-76 is anders
- Bijlagen
-
- 18A2F8F8-8959-4AFC-8F4F-328E615E3E30.jpeg (72.53 KiB) 2525 keer bekeken
-
- 8F45C917-7BDC-46CE-AD28-C5A68823FBA2.jpeg (75.05 KiB) 2525 keer bekeken
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren