Voorstellen en restauratie

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#101 Bericht door Henk 3bakvoet » 29 jun 2019, 11:08

Binnen een straal van 5 km van jou huis zitten meer Eitank fanaten.

Zelfs een vaak terugkerende handelaar op marktplaats.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 801 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#102 Bericht door Flocke » 29 jun 2019, 12:59

Samsnor schreef: 28 jun 2019, 23:27 Oké ik zal even kijken of ik de oude as nog heb, en dan alleen nieuwe cups monteren, zit daar nog kwaliteits verschil in ?
Ich hatte die Achse und die Lagerhülsen 2013 beim Kreidlerdienst gekauft und bei meiner Eiertank erneuert, auch heute noch, ca. 7.000km weiter, ist die Schwinge noch spielfrei.

Die Achse war dunkel-matt, so wie die originalen auch aussehen. Die Lagerschalen cremefarben. Ich hatte mir damals auch gleich einen zweiten Satz dazu bestellt und später auch noch Sachen aus altem Händlerbestand bekommen, damit konnte ich das auch vergleichen.
Ob der KD genau die gleichen Teile heute noch liefert, weiß ich nicht.

Jedenfalls paßten die Teile gut, ordentlich gefettet, und es ist so, wie Henk beschrieben hat, die Schwinge ging insoweit schwergängig, so dass sie in jeder Position stehenblieb, also nicht zu leichtgängig und nicht zu schwergängig, wie man das erwartet und wie man das von früher her kannte, wenn man die in den 80er Jahren auch schon mal gewechselt hatte.

Wenn Du die alte Achse wieder verwenden willst, dann ist wichtig, dass diese an den Lagerstellen nicht eingelaufen ist und dort auch keine Rostnarben aufweist, häufig ist das so und deswegen muß man die Achse auch meist erneuern.

Gruß

Carsten


IMG_3246.JPG
IMG_3246.JPG (209.88 KiB) 2256 keer bekeken

Samsnor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en restauratie

#103 Bericht door Samsnor » 29 jun 2019, 22:30

Carsten bedankt voor de reactie, alleen mijn Duits is minimaal, dus voor mij een onduidelijk verhaal, sorry.
En Henk mooi dat er op korte afstand ook kreidler fanaten wonen alleen ik ken ze niet, wel gehoord van diegene waar ik de kreidler van gekocht heb dat er een in Andijk woont die kreidler wel voor hem in elkaar wilde zetten.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#104 Bericht door Henk 3bakvoet » 30 jun 2019, 07:42

Je buurman bijvoorbeeld in Bovenkarspel: één van de Aanjagers, kartrekkers en karduwers van de Noord-Hollandse Kreidler Eitank Toertocht.

https://www.kreidler.nl/forum/memberlis ... ile&u=4560

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#105 Bericht door wimv8 » 30 jun 2019, 10:16

Samsnor schreef: 29 jun 2019, 22:30 Carsten bedankt voor de reactie, alleen mijn Duits is minimaal, dus voor mij een onduidelijk verhaal, sorry.
En Henk mooi dat er op korte afstand ook kreidler fanaten wonen alleen ik ken ze niet, wel gehoord van diegene waar ik de kreidler van gekocht heb dat er een in Andijk woont die kreidler wel voor hem in elkaar wilde zetten.
Met google vertaal krijg je een redelijke tekst terug in nederlands.

https://www.google.nl/search?source=hp& ... sn7YMp-BhA

Maak de tekst van Carsten blauw met je linkermuisknop vasthouden en schuin over zijn tekst slepen tot dat alle tekst die je wilt kopieeren blauw is.
Klik met de rechtermuisknop op het blauwe vlak, kies dan voor kopieeren. Nu is de tekst gekopieerd.

Dan naar de googlesite, in de tekstbalk zet je alleen: "vertaal" en dan zoeken dan krijg je dus weer deze.

https://www.google.nl/search?source=hp& ... sn7YMp-BhA

Zoals ik eerder boven liet zien.
Klik eenmaal met de linkermuisknop in het vakje tekst invoeren, dan in het zelfde vakje op de rechtermuisknop drukken en op "plakken" klikken met de linkermuisknop.
Nu staat de hele tekst in het duits vakje en komt de nederlandse tekst in het andere vak.
Dit kan met alle talen, je kan de taal die in het blauw bovenaan staat veranderen.

Carstens tekst rechttoe rechtaan in het nederlands vertaalt:

https://www.google.nl/search?source=hp& ... sn7YMp-BhA

---"Ik had de as en de lagerhulzen in 2013 gekocht bij de Kreidlerdienst en vernieuwd aan mijn eiertank, zelfs vandaag, ongeveer 7.000 kilometer verderop, is de swingarm nog steeds een tegenslag.

De as was donker en saai, net als de originele. De kopjes crèmekleurig. In die tijd bestelde ik ook een tweede set en later kreeg ik ook dingen uit de oude dealerinventaris, dus ik kon dat ook vergelijken.
Of het KD vandaag precies dezelfde onderdelen levert, ik weet het niet.

Hoe dan ook, monteer de onderdelen goed, netjes ingevet, en het is zoals Henk heeft beschreven, de schommel ging zo ver stijf, dat ze stopten in elke positie, dus niet te glad en niet te strak, zoals je zou verwachten en hoe je dat moet doen wist van vroeger, of je ooit was veranderd in de jaren 80.

Als je de oude as weer wilt gebruiken, is het belangrijk dat deze niet in de lagers loopt en er ook geen roestlittekens zijn, dit is vaak het geval en daarom moet je de as ook meestal vernieuwen.

groet

Carsten"---.


Gr. Wim.

Samsnor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en restauratie

#106 Bericht door Samsnor » 30 jun 2019, 10:47

Oké Wim bedankt, alleen ik doe het meeste op de iPad, dus zonder muis e.d. daar zal ook wel een foefje voor zijn misschien.

Gr. Simon

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 801 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#107 Bericht door Flocke » 30 jun 2019, 12:00

Top, Wim, bedankt ! :thumbleft

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#108 Bericht door Caspar » 30 jun 2019, 14:39

Die Google vertaling is tenenkrommend...
Spielfrei (spelingsvrij) vertaald hij : tegenslag.
Dat geeft een héél andere wending aan het verhaal !

Samsnor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en restauratie

#109 Bericht door Samsnor » 23 jul 2019, 14:03

Weet iemand een adres in de omgeving van Bovenkarspel waar ik mijn wielen zou kunnen laten richten ?
M.v.g. Simon

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#110 Bericht door Caspar » 23 jul 2019, 15:16

Niet in Bovenkarspel , maar de post komt overal : Pebro wheels in Meijel

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#111 Bericht door Henk 3bakvoet » 23 jul 2019, 18:50

Iedere iets "oudere" fietsenmaker vertoond dit kunstje.

Samsnor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en restauratie

#112 Bericht door Samsnor » 24 sep 2019, 14:37

Klaar voor de keuring
Bijlagen
C2383547-F79F-47DA-82CA-53FA40BDE04E.jpeg
C2383547-F79F-47DA-82CA-53FA40BDE04E.jpeg (423.14 KiB) 1761 keer bekeken
96BBBFFC-5F69-4069-B604-F83A6D703AD1.jpeg
96BBBFFC-5F69-4069-B604-F83A6D703AD1.jpeg (399.51 KiB) 1761 keer bekeken

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3693
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#113 Bericht door b.bonk » 24 sep 2019, 14:44

succes
de kettingspanner blijft toch vaak een dingetje.
mvg bertus

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#114 Bericht door Henk 3bakvoet » 24 sep 2019, 19:42

Dag Simon,

Daar staat een keurige Eitank 8)
De brommer een NL identiteit geven bij de RDW zal geen enkel probleem opleveren.
Klein puntje, het rempedaal bij gelegenheid wisselen voor een Eitank rempedaal.

Nou dekt keurig de lading niet, prachtig is de juiste benaming.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 801 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#115 Bericht door Flocke » 24 sep 2019, 23:23

Ist schön geworden ! :clap

Ich würde allerdings die Achse hinten anders herum einstecken, nicht nur aus optischen Gründen, denn das Gewinde der dünnen Hülse ist ziemlich empfindlich und mag es bestimmt nicht so gern, wenn man die Achsmutter davor herdreht.
Die Hülse weitet sich dann dort gern auf und dann bekommst Du die dünne Mutter nicht mehr herunter, falls das mal nötig sein sollte.

Außerdem würde ich noch die 3 Gummistopfen ins Motorblech machen, sieht dann vollständiger aus.
Und ich würde dem armen Zündfunken den Weg nicht unnötig so weit machen ... :P

Gruß und alles Gute beim RDW

Carsten


Bildschirmfoto 2019-09-24 um 23.13.32.jpg
Bildschirmfoto 2019-09-24 um 23.13.32.jpg (156.33 KiB) 1697 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-09-24 um 23.16.10.png
Bildschirmfoto 2019-09-24 um 23.16.10.png (208.57 KiB) 1697 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-09-24 um 23.22.34.png
Bildschirmfoto 2019-09-24 um 23.22.34.png (189.55 KiB) 1697 keer bekeken

Samsnor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en restauratie

#116 Bericht door Samsnor » 02 okt 2019, 14:43

Hallo, ik heb dus geen eitank rempedaal, waar is deze dan van afkomstig ? En hoe ziet er eitank rempedaal er dan wel uit, deze zat erbij, dus ik weet niet beter.
De rubbertjes moet ik nog bestellen, samen met een kentekenplaat houder.
En de as heb ik begrepen moet omgedraaid worden.
Hij is overigens goed gekeurd.

Samsnor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en restauratie

#117 Bericht door Samsnor » 02 okt 2019, 14:52

Overigens de onstabiliteit waar ik in juni over berichte, zat hem in de banden, ik had nieuwe continental kks 10 o.i.d. Gemonteerd maar met mogelijk een te lage spanning gereden, ben er een tijdje goed ziek van geweest, wilde eerst nog andere banden monteren maar op een gegeven moment de banden op 3 bar gezet, geen centje pijn meer, rijdt als een speer.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#118 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 okt 2019, 15:14

Samsnor schreef: 02 okt 2019, 14:52 Overigens de onstabiliteit waar ik in juni over berichte, zat hem in de banden, ik had nieuwe continental kks 10 o.i.d. Gemonteerd maar met mogelijk een te lage spanning gereden, ben er een tijdje goed ziek van geweest, wilde eerst nog andere banden monteren maar op een gegeven moment de banden op 3 bar gezet, geen centje pijn meer, rijdt als een speer.
Ze blijven wel zoekerig ook met juiste bandenspanning.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#119 Bericht door Caspar » 02 okt 2019, 15:23

Mooi dat hij goedgekeurd is.
Die Continental KKS110 vind ik nog te veel zwabberen voor een snorfiets , laat staan een brommer of motor...

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#120 Bericht door Henk 3bakvoet » 02 okt 2019, 20:19

Hallo, ik heb dus geen eitank rempedaal, waar is deze dan van afkomstig ? En hoe ziet er eitank rempedaal er dan wel uit
viewtopic.php?p=771204#p771204

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4106
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 230 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#121 Bericht door hermanngas » 02 okt 2019, 21:34

. . . en dat remt stukken beter!

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 801 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#122 Bericht door Flocke » 02 okt 2019, 23:12

Henk 3bakvoet schreef: 02 okt 2019, 20:19
Hallo, ik heb dus geen eitank rempedaal, waar is deze dan van afkomstig ? En hoe ziet er eitank rempedaal er dan wel uit
viewtopic.php?p=771204#p771204

Meiner Meinung nach hast Du für eine 1964er Eiertank das richtige Bremspedal verbaut und Henk hat an seiner 1965er Eiertank das falsche montiert, auch wenn er das nicht gern hört und wahrscheinlich auch nicht glauben mag. :mrgreen:

Denn der Hebel steht so auch in der 1965er ET-Liste. Der Hebel mit den Rillen gehört also keinesfalls an eine 1965er Eiertank, die vorn schon die Plastik-Verkleidungen an Gabel und Steuerkopf hat.
Zudem war dieser Fußbremshebel auch bei meiner 1965er Eiertank verbaut, die schon in 1964 gebaut wurde und vorn auch noch die Blechverkleidungen hat.

Den Bremshebel mit den Rillen sehe ich nur im Prospekt von 1962.
Dieser Bremshebel hat das Blech für den Bremslichtschalter überhaupt nicht.

Ich hatte mal 2 NOS-Hebel mit den Rillen gehabt, beide verkauft, weil ich schon damals zu dem Schluß kam, dass diese nur bei den älteren Eiertank-Modellen verbaut waren. Damals war es mir gar nicht aufgefallen, dass die das Blech für den Bremslichtschalter gar nicht haben.

Möglicherweise ist der alte Bremshebel mit den Rillen ab Modell 1964 aus dem Programm geflogen, mit Einführung der neuen Rückleuchten mit Bremslicht.

Von daher würde ich den Bremshebel schön an Deiner Eiertank dranlassen ! :D

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.55.13.jpg
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.55.13.jpg (133.92 KiB) 1557 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.53.45.jpg
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.53.45.jpg (136.31 KiB) 1557 keer bekeken
DSC_6848.jpg
DSC_6848.jpg (172.38 KiB) 1556 keer bekeken
DSC_6857.jpg
DSC_6857.jpg (166.71 KiB) 1555 keer bekeken
DSC_9510b.jpg
DSC_9510b.jpg (141.05 KiB) 1557 keer bekeken
DSC_9604b.jpg
DSC_9604b.jpg (126.47 KiB) 1557 keer bekeken
DSC_9611b.jpg
DSC_9611b.jpg (170.66 KiB) 1557 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.49.48.jpg
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.49.48.jpg (77.12 KiB) 1552 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 801 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#123 Bericht door Flocke » 02 okt 2019, 23:43

Samsnor schreef: 02 okt 2019, 14:52 Overigens de onstabiliteit waar ik in juni over berichte, zat hem in de banden, ik had nieuwe continental kks 10 o.i.d. Gemonteerd maar met mogelijk een te lage spanning gereden, ben er een tijdje goed ziek van geweest, wilde eerst nog andere banden monteren maar op een gegeven moment de banden op 3 bar gezet, geen centje pijn meer, rijdt als een speer.
Neue Reifen muß man in jedem Fall erstmal etwas einfahren, bevor man sie in Kurven usw. stark belastet und das Verhalten der Reifen beurteilt.

Ich fahre auch die Conti KKS10, Luftdruck vorn ca. 1,3bar, hinten max. 2bar.
So wie von Kreidler angegeben, die hatten vorn sogar unter 1bar empfohlen, das ist mir persönlich aber etwas zu wenig.

Ich bin mit den Reifen sehr gut zufrieden, habe sie schon mehr als 1x montiert, sehr gute Kurvenlage, guter Geradeauslauf, habe überhaupt nichts zu beanstanden, und ich fahre gewiss nicht langsam mit meiner 5,3PS-5-Gang-Eiertank ... :P
Zudem viel Berg und Tal und sehr viele schnelle Kurven.

Allerdings kann ich nicht beurteilen, wie sie bei Nässe sind, fahre nur, wenn es trocken ist.
Verschleiss ist relativ hoch, aber bei den Reifenpreisen kein Problem.

Kann sein, dass es bessere Reifen gibt, aber ich sehe für mich keinen Grund, zu wechseln.
Ich finde den Reifen von der Optik sehr passend zur Eiertank, auf einer RS würde ich einen anderen Reifen montieren.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2019-10-02 um 23.36.21.png
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 23.36.21.png (682.01 KiB) 1544 keer bekeken
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 23.33.50.png
Bildschirmfoto 2019-10-02 um 23.33.50.png (844.8 KiB) 1544 keer bekeken
DSC_7262.jpg
DSC_7262.jpg (193.35 KiB) 1544 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#124 Bericht door Henk 3bakvoet » 05 okt 2019, 09:49

Meiner Meinung nach hast Du für eine 1964er Eiertank das richtige Bremspedal verbaut und Henk hat an seiner 1965er Eiertank das falsche montiert, auch wenn er das nicht gern hört und wahrscheinlich auch nicht glauben mag.
Ich falle nicht von meinem Stuhl, aber dies ist ein Lernmoment für mich. :thumbsup

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Voorstellen en restauratie

#125 Bericht door Ronvanderstelt » 05 okt 2019, 11:20

Flocke schreef: 02 okt 2019, 23:12
Henk 3bakvoet schreef: 02 okt 2019, 20:19
Hallo, ik heb dus geen eitank rempedaal, waar is deze dan van afkomstig ? En hoe ziet er eitank rempedaal er dan wel uit
viewtopic.php?p=771204#p771204

Meiner Meinung nach hast Du für eine 1964er Eiertank das richtige Bremspedal verbaut und Henk hat an seiner 1965er Eiertank das falsche montiert, auch wenn er das nicht gern hört und wahrscheinlich auch nicht glauben mag. :mrgreen:

Denn der Hebel steht so auch in der 1965er ET-Liste. Der Hebel mit den Rillen gehört also keinesfalls an eine 1965er Eiertank, die vorn schon die Plastik-Verkleidungen an Gabel und Steuerkopf hat.
Zudem war dieser Fußbremshebel auch bei meiner 1965er Eiertank verbaut, die schon in 1964 gebaut wurde und vorn auch noch die Blechverkleidungen hat.

Den Bremshebel mit den Rillen sehe ich nur im Prospekt von 1962.
Dieser Bremshebel hat das Blech für den Bremslichtschalter überhaupt nicht.

Ich hatte mal 2 NOS-Hebel mit den Rillen gehabt, beide verkauft, weil ich schon damals zu dem Schluß kam, dass diese nur bei den älteren Eiertank-Modellen verbaut waren. Damals war es mir gar nicht aufgefallen, dass die das Blech für den Bremslichtschalter gar nicht haben.

Möglicherweise ist der alte Bremshebel mit den Rillen ab Modell 1964 aus dem Programm geflogen, mit Einführung der neuen Rückleuchten mit Bremslicht.

Von daher würde ich den Bremshebel schön an Deiner Eiertank dranlassen ! :D

Gruß

Carsten



Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.55.13.jpg

Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.53.45.jpg

DSC_6848.jpg

DSC_6857.jpg

DSC_9510b.jpg

DSC_9604b.jpg

DSC_9611b.jpg

Bildschirmfoto 2019-10-02 um 22.49.48.jpg
Zo,n rempedaaltje heb ik hier nog liggen.
Dat is dus voor een 1962 ei tank ?

Plaats reactie