Kreidler RMC-S 1979

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#51 Bericht door MichelVH » 03 mar 2019, 23:49

Maar hoezo maakt RVS dan uit? Mijne is plastic, zou niet weten wat t uitmaakt...

Ik ga t gewoon doen, lekker puhh, zie wel of t wat wordt :lol:

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#52 Bericht door Flocke » 04 mar 2019, 00:22

Das mit dem Öl auffüllen ist doch kein Problem, da lohnt doch kein Umbau.

Einfach das Moped etwas zur Seite neigen und mittels Trichter, mit der Ölflasche reinpumpen oder eine der anderen vielen Möglichkeiten nutzen.
Man weiß doch auch, wieviel Öl da rein gehört, so dass man es nicht überfüllt.

Dann zurück neigen und schauen, bei welcher Neigung da was rauskommen will, also wie der Öl-Spiegel steht. Kann man das Moped schon fast wieder senkrecht stellen, wenn gerade die ersten Öl-Tropfen rauskommen wollen, dann kann man es so lassen und die Schraube reindrehen, also keine Ölerei.
Ich persönlich fand das immer so unproblematisch, so dass ich mir da nie Gedanken gemacht habe, da was am Block umzubauen.

Außerdem gehört das für mich bei einer Kreidler einfach dazu, ist eben ein Charakteristikum von dem Motor.
Warum alles abändern, nur weil es vielleicht etwas, etwas weniger Mühe macht, ist halt keine Zündapp, die haben da oben doch so eine schöne rote Plastik-Schraube ... :lol:

Gruß

Carsten
Laatst gewijzigd door Flocke op 04 mar 2019, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#53 Bericht door hermanp » 04 mar 2019, 00:25

Genau was Carsten sagt. Ob er in meinem Haupt geschaut hat. Als je te veel aan je Kreidler verandert of zou willen veranderen, moet je je afvragen of een ander merk niet beter zou zijn.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#54 Bericht door Flocke » 04 mar 2019, 00:28

hermanp schreef: 04 mar 2019, 00:25 Genau was Carsten sagt. Ob er in meinem Haupt geschaut hat.
Klar, irgendwo sind wir alle verbunden ... :wink:

Carsten

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#55 Bericht door nozems » 04 mar 2019, 00:42

Ik kan me er wat bij voorstellem, ik wissel altijd een keer per jaar de olie(of zoals laatst veel vaker ivm zoeken naar goede olie) de olie die ik gebruik is vrij dik en voor je gevoel duurt het 100jaar voor je het blokje gevuld heb. Maar eigenlijk stelt het kwa tijd geen donder voor. Ik gebruik een super goedkoop kunststof trechtertje, daarop een oud stuk doorzichtige luchtslang geplempt en hem pas gesneden zodat hij strak in de vulopening zit. Nooit geen geknoei of gelek gehad.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#56 Bericht door Flocke » 04 mar 2019, 01:12

nozems schreef: 04 mar 2019, 00:42 Ik gebruik een super goedkoop kunststof trechtertje, daarop een oud stuk doorzichtige luchtslang geplempt en hem pas gesneden zodat hij strak in de vulopening zit. Nooit geen geknoei of gelek gehad.
Hört sich nach einer guten Lösung an ! :)

Carsten

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#57 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 mar 2019, 05:57

MichelVH schreef: 03 mar 2019, 23:49 Maar hoezo maakt RVS dan uit? Mijne is plastic, zou niet weten wat t uitmaakt...

Ik ga t gewoon doen, lekker puhh, zie wel of t wat wordt :lol:
Slang is nu pijp. Voordeel met 1 hand te bedienen. Andere hand olie doseren.

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#58 Bericht door MichelVH » 04 mar 2019, 07:38

hermanp schreef: 04 mar 2019, 00:25 Genau was Carsten sagt. Ob er in meinem Haupt geschaut hat. Als je te veel aan je Kreidler verandert of zou willen veranderen, moet je je afvragen of een ander merk niet beter zou zijn.
Oké dus:

Dikke 80cc Malossi, lange slag erin, de jager bak, CNC carters, race uitlaat, hpi, dikke mikuni en het is allemaal holladiee wat prachtig

En een aluminium nippeltje oplassen moet ik overwegen om een ander merk te kopen, als het kant en klare niet helemaal naar mijn smaak is

Begin de forum leegloop een beetje te begrijpen :lol: :oops:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#59 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 mar 2019, 07:42

Michel we vinden het wel leuk dat jij een vulplug bovenop maakt. Maar jou argumenten waarom niet.
Zeg gewoon dat je het een leuke technische gimmick vind.
Dan zien we graag het resultaat

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#60 Bericht door KJ » 04 mar 2019, 08:25

Enzo-tvdzijden schreef: 04 mar 2019, 07:42 Michel we vinden het wel leuk dat jij een vulplug bovenop maakt. Maar jou argumenten waarom niet.
Zeg gewoon dat je het een leuke technische gimmick vind.
Dan zien we graag het resultaat

Enzo


Als Michiel nou een blok compleet verbouwd met Puch cilinder etc etc dan kan dit er ook nog wel bij.
Ik zet dit in de categorie knutsel-frutsels ( met alle waardering voor de leuke betaalbare creaties die het oplevert !) als het opbouwen van een kreidler met allemaal imitatie-onderdelen of het project van Eric Hilbers.
Vergeet niet dat dit soort projecten vroeger in schuurtjes en met beperkte middelen overal plaatsvond en dat sommige "knutselaars" het erg ver geschopt hebben in de 2takt en automotive wereld en geroemd worden om hun inventiviteit en creativiteit.
Overigens zijn er ogenschijnlijk meer mensen ontevreden over het oliebijvullen van een Kreidler.
Wellicht levert het ons een betaalbaardere oplossing op dan een compleet CNC gefreesd koppelingsdeksel met de vulplug aan de achterkant. Ik zou de eerste zijn om het resultaat van dit geknutsel in de verkoop te nemen Michiel ;-)


ps....zou het wel leuk vinden als die foto's op pagina 1 eens gefixt kunnen worden...ff een rechtstreeks 123tje met Maarten maken ???
Bijlagen
Oliebijvulplug.jpg
Oliebijvulplug.jpg (28.61 KiB) 2762 keer bekeken
Laatst gewijzigd door KJ op 04 mar 2019, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Kreidler RMC-S 1979

#61 Bericht door Maarten » 04 mar 2019, 10:04

Lekker je eigen ding doen Michel, komt goed! 8)
Bijlagen
koppelingsdeksel.jpg
koppelingsdeksel.jpg (49.44 KiB) 2736 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#62 Bericht door nozems » 04 mar 2019, 13:03

Michel trek het je niet zo erg aan, ik kan het echt waarderen en kijk er graag naar:)

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#63 Bericht door Ronvanderstelt » 04 mar 2019, 17:07

Zo zie ik het ook.
Knutsel frutsel kan ik het niet noemen ,het gebeurd vakkundig.
Ga zo door Michel.
Benieuwd naar het resultaat

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#64 Bericht door Flocke » 04 mar 2019, 18:18

MichelVH schreef: 04 mar 2019, 07:38
hermanp schreef: 04 mar 2019, 00:25 Genau was Carsten sagt. Ob er in meinem Haupt geschaut hat. Als je te veel aan je Kreidler verandert of zou willen veranderen, moet je je afvragen of een ander merk niet beter zou zijn.
Oké dus:

Dikke 80cc Malossi, lange slag erin, de jager bak, CNC carters, race uitlaat, hpi, dikke mikuni en het is allemaal holladiee wat prachtig

En een aluminium nippeltje oplassen moet ik overwegen om een ander merk te kopen, als het kant en klare niet helemaal naar mijn smaak is

Begin de forum leegloop een beetje te begrijpen :lol: :oops:
Ist doch eigentlich ganz einfach zu verstehen:

Erst gibt mehrere Lager bei den Kreidler-Fans, folgende 2 Extreme, dazwischen gibt es dann Abstufungen:

1) Für die einen stehen Umbauten und Tuning mit allen möglichen Gimmiks im Vordergrund, ob Nachbau- oder Originalteil, egal, Hauptsache das Ding rennt gut und macht was her.

2) Für die anderen ist der Oldtimer-Aspekt wichtig, die möchten die Kreidler einfach nur so haben, wie sie sie aus den 60 - 80er Jahren kennen, als sie in der Regel selbst so ein Moped gefahren sind. Da sollte möglichst alles original sein, wenn möglich bis auf jede Kleinigkeit, wenn man das Moped irgendwo isoliert sieht, z.B. in der Landschaft, soll alles so aussehen, als befände man sich im Jahr 1973.

Ich zähle mich eher zum 2. Lager, für mich ist so eine Kreidler eine nette Erinnerung, und da kann man vermeintliche Schwächen auch verzeihen, gehören eben zum Charakter dazu, wie z.B. die Ölbefüllung von der Seite.

Ich kann gut verstehen, dass das für jüngere Leute wie Dich keine Rolle spielt bzw. nicht so richtig zu verstehen ist.
Deswegen, wenn Du so eine zusätzliche Öleinfüll-Öffnung gerne haben möchtest, mach es, Du darfst aber auch nicht erwarten, dass das alle toll finden und Beifall klatschen, sondern dass es da eben auch noch das Lager der Original-Fans gibt.

Von daher, es ist kann doch jeder mit seiner Kreidler machen, was er will, kein Problem ... :D

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#65 Bericht door MichelVH » 04 mar 2019, 18:37

Hallo Carsten,

Ich verstehe das schon, es gibt im unsere Jugendgruppe auch Leute der Originalbolzen neu galvanisieren lassen zum Beispiel, aber für mich ist die Hobby nicht so. Jeder sein Geschmack, und dass ist mir ganz egal.

Aber ich finde es merkwürdig, dass Leute mit 60ccm Membrankits, Homoet Puffi's und HPI Zündunge
meckern dass ich ein öleinfülloch mach, das mit montierte Seitenbleche gar niemand bemerkt... Tjerry fahrt doch auch mehrere getunete Zylinder und nachbau Rennpuffi's?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#66 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 mar 2019, 18:54

MichelVH schreef: 04 mar 2019, 18:37 Hallo Carsten,

Ich verstehe das schon, es gibt im unsere Jugendgruppe auch Leute der Originalbolzen neu galvanisieren lassen zum Beispiel, aber für mich ist die Hobby nicht so. Jeder sein Geschmack, und dass ist mir ganz egal.

Aber ich finde es merkwürdig, dass Leute mit 60ccm Membrankits, Homoet Puffi's und HPI Zündunge
meckern dass ich ein öleinfülloch mach, das mit montierte Seitenbleche gar niemand bemerkt... Tjerry fahrt doch auch mehrere getunete Zylinder und nachbau Rennpuffi's?
Laat mij er effe buiten :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#67 Bericht door Flocke » 04 mar 2019, 19:20

MichelVH schreef: 04 mar 2019, 18:37 Hallo Carsten,

Ich verstehe das schon, es gibt im unsere Jugendgruppe auch Leute der Originalbolzen neu galvanisieren lassen zum Beispiel, aber für mich ist die Hobby nicht so. Jeder sein Geschmack, und dass ist mir ganz egal.

Aber ich finde es merkwürdig, dass Leute mit 60ccm Membrankits, Homoet Puffi's und HPI Zündunge
meckern dass ich ein öleinfülloch mach, das mit montierte Seitenbleche gar niemand bemerkt... Tjerry fahrt doch auch mehrere getunete Zylinder und nachbau Rennpuffi's?
Ja, was soll's, es gibt immer verschiedene Meinungen und alle wird man nie verstehen, es wird immer Leute geben, die etwas anders sehen, als man selbst. Man kann mit den Leuten bis zu einem gewissen Grade darüber reden, wenn die Ansichten dann immer noch unterschiedlich sind, muß man das akzeptieren und dann letztlich darüber stehen, ich würde es also einfach nicht so eng sehen.
Diese Einsicht kommt spätestens mit dem Alter, wenn man seine Energie nicht mit nutzlosen Diskussionen verschwenden will ... :D

Richtig groß gemeckert wurde doch auch nicht, soweit ich es in Erinnerung habe, die einen haben kein Problem mit dem Auffüllen des Öls und brauchen diese zusätzliche Öffnung nicht, die anderen halten es für eine gute Sache, mehr kann man nicht erwarten ...

Wie ich kürzlich schon sagte, habe ich den Eindruck, dass Du eine sehr gute Arbeit ablieferst, also kannst Du doch auch ganz locker mit anderen Meinungen umgehen, auch wenn die vielleicht nicht immer konsequent oder manchmal auch widersprüchlich erscheinen ... :wink:

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#68 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 mar 2019, 19:50

Ik heb zelfs het schroefdopje van een oud poetsolie flesje nog waar ik toen ik 16 jaar was een groot gat in maakte door het wat af te knippen.
Dit schroefde ik op mijn gekochte Putoline flesje en kneep ik zo in het carter leeg. :wink:


Enzo

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#69 Bericht door Ronvanderstelt » 04 mar 2019, 19:52

Enzo-tvdzijden schreef: 04 mar 2019, 19:50 Ik heb zelfs het schroefdopje van een oud poetsolie flesje nog waar ik toen ik 16 jaar was een groot gat in maakte door het wat af te knippen.
Dit schroefde ik op mijn gekochte Putoline flesje en kneep ik zo in het carter leeg. :wink:


Enzo
Simpel naar doeltreffend☺

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#70 Bericht door hermanp » 04 mar 2019, 20:13

MichelVH schreef: 04 mar 2019, 07:38
hermanp schreef: 04 mar 2019, 00:25 Genau was Carsten sagt. Ob er in meinem Haupt geschaut hat. Als je te veel aan je Kreidler verandert of zou willen veranderen, moet je je afvragen of een ander merk niet beter zou zijn.
Oké dus:

Dikke 80cc Malossi, lange slag erin, de jager bak, CNC carters, race uitlaat, hpi, dikke mikuni en het is allemaal holladiee wat prachtig

En een aluminium nippeltje oplassen moet ik overwegen om een ander merk te kopen, als het kant en klare niet helemaal naar mijn smaak is

Begin de forum leegloop een beetje te begrijpen :lol: :oops:
Dit is niet wat ik bedoel, je insinueert iets wat niet juist is, bovendien vat je mijn opmerking veel te persoonlijk op. Carsten heeft het volgens mij duidelijk uitgelegd, zo zie en bedoel ik het ook.
Ik heb zeer veel bewondering voor jouw kunde en ideeën, maar als het gaat om een andere vulplug, vraag ik me af of het de moeite wel waard is. Het lukt mij namelijk ook om bij een Kreidler volgens de voorgeschreven manier de olie te verversen.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#71 Bericht door Ed.P » 04 mar 2019, 20:54

Doeslief :lol:

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#72 Bericht door MichelVH » 04 mar 2019, 22:17

Wat een gezever weer, de dingen die er echt toe doen krijg 0 reactie op en om een vulnippeltje komt een hele discussie

Ik kijk wel of ik nog wat post, foto uploaden kost me een hele avond + mn hoofd 5x tegen de tafel bonken omdat het weer niet lukt, en er komt weinig zinnigs uit

Ik las dat nippel er lekker op omdat het mij niet lukt om zonder kloten te vullen vanaf de zijkant. Zal ik wel debiel zijn zeker, ken bijna geen brommer die het niet heeft buiten kreidler, en met een reden.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#73 Bericht door Ronvanderstelt » 04 mar 2019, 22:28

MichelVH schreef: 04 mar 2019, 22:17 Wat een gezever weer, de dingen die er echt toe doen krijg 0 reactie op en om een vulnippeltje komt een hele discussie

Ik kijk wel of ik nog wat post, foto uploaden kost me een hele avond + mn hoofd 5x tegen de tafel bonken omdat het weer niet lukt, en er komt weinig zinnigs uit

Ik las dat nippel er lekker op omdat het mij niet lukt om zonder kloten te vullen vanaf de zijkant. Zal ik wel debiel zijn zeker, ken bijna geen brommer die het niet heeft buiten kreidler, en met een reden.
Als jij dat vind moet je dat gewoon doen Michel maar ik vind je reacties altijd mooi lekker recht voor zijn raap,soms tegen het botte aan en ik denk dat sommigen daar juist op aan sturen om zo,n reactie uit te lokken.
Lachen toch en lekker doen wat jij het beste vind

johnnyw116
Berichten: 96
Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler RMC-S 1979

#74 Bericht door johnnyw116 » 05 mar 2019, 00:02

Gemak dient de mens dus als je er een nippel op last wat het olievul gebeuren voor jou gemakkelijker maakt ......
maak er wat moois van zal ik zeggen ......
ieder heeft zo zn eigen werkende methode om bij te vullen ikzelf dacht laatst aan een klein cardan olie pompje om makkelijker en sneller te kunnen vullen

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Kreidler RMC-S 1979

#75 Bericht door Flocke » 05 mar 2019, 00:40

Fragte mich gerade, was die Kreidler-Händler früher gedacht haben, die das fast täglich bei den Mopeds der Kunden durchführen mußten, ob die sehr darüber geflucht hatten und sich bei Kreidler beschwert haben. :?:

So heftig können die Beschwerden aber eigentlich nicht gewesen sein, denn sonst hätte Kreidler dem Druck nachgeben und es ändern müssen.
Wahrscheinlich waren die Werkstattmeister findig und haben das den Lehrlingen als Strafarbeit gegeben ... :lol:

Aber im Ernst, bei einem Auto, jedenfalls bei den BMWs, die ich von früher kenne, da ist das ganz normal, dass es da nur 2 Schräubchen am Getriebe und Differential gibt, eines zum Öl ablassen und das andere seitlich zum Kontrollieren und Öl einfüllen.
Und seitlich zwischen Getriebe und Kardantunnel (wenige cm Platz) das Öl von unter dem Auto stehend nach oben hin einzufüllen, das nervt etwas, dagegen ist das bei einer Kreidler wirklich ein Kinderspiel.

Da ich das grundsätzlich von Getrieben wie oben beschrieben her anders gar nicht kenne, habe ich das bei einer Kreidler als ganz normal hingenommen und mir da auch noch nie über zusätzliche Einfüllöffnungen Gedanken gemacht, ich muß aber auch gestehen, dass ich kein Aluschweißer bin, der da vielleicht ganz anders draufschaut. :wink:

Nichts für ungut, ist doch lustig, dass man über so eine kleine zusätzliche Öffnung so viele verschiedene Ansichten hört ... :D
Da Du ja nur den Kupplungsdeckel verändern mußt, ist es ja keine große Sache und man kann es jederzeit wieder gegen ein anderes Teil austauschen. Also, ich bin ebenfalls gespannt auf Deinen Umbau.

Gruß

Carsten

Plaats reactie