Opknappen Florett 1966 tussenmodel
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Oftewel vakman Bertus (van meerder markten thuis) met leek Kees. Er is zowel gelast als gelijmd. Was gezellig en het resultaat puik (evenals de koffie en het vlees van de barbecue).
Wat mij betreft spreken de foto's voor zich. Het gat voor de standaard moet nog worden doorgeboord, maar luistert nauw en moet goed op lijn. Voorlopig gaat de onderbouw er "zuigend onder" en er hoeft maar een mm van de nieuwe standaardbus af.
De poten van de standaard hebben 1 cm extra staal gekregen dus kunnen tzt eventueel nog wat worden getrimd als dat nodig blijkt.
Na afmontage is het geheel niet eerder zo geweest als het wordt.
Met de kleinkinderen over de vloer gaat er vandaag niets meer gebeuren maar wordt uiteraard vervolgd.
Nogmaals hartelijk dank Bertus!
Groet,
KeesR
Wat mij betreft spreken de foto's voor zich. Het gat voor de standaard moet nog worden doorgeboord, maar luistert nauw en moet goed op lijn. Voorlopig gaat de onderbouw er "zuigend onder" en er hoeft maar een mm van de nieuwe standaardbus af.
De poten van de standaard hebben 1 cm extra staal gekregen dus kunnen tzt eventueel nog wat worden getrimd als dat nodig blijkt.
Na afmontage is het geheel niet eerder zo geweest als het wordt.
Met de kleinkinderen over de vloer gaat er vandaag niets meer gebeuren maar wordt uiteraard vervolgd.
Nogmaals hartelijk dank Bertus!
Groet,
KeesR
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Beste allemaal,
40 Jaar geleden heb ik roestige plekken en oppervlakken met Corroless ingesmeerd en de binnenkant van de "achterste wielkast" en van het aan de voorvork bevestigde voorspatbord daar overheen met tectyl uit het Valvoline-blik. Deze week de tectyl verwijderd en de Corroless geschuurd. Natuurlijk kwam de roest weer tevoorschijn.
Het plan: nieuw laagje Corroless op de roestige delen, 1K Epoxyprimer op de blanke delen en daarna de kleurlak (en daarna geen tectyl maar vaste was).
Ik heb nog wel een vraag: de binnenkant de zijbeplating ziet er uit als een grijs/rode primer of primer met een rode spuitwaas (zie de laatste foto). Hoe werden de binnenkanten van de rijwieldelen in de fabriek afgewerkt?
Groet,
KeesR
40 Jaar geleden heb ik roestige plekken en oppervlakken met Corroless ingesmeerd en de binnenkant van de "achterste wielkast" en van het aan de voorvork bevestigde voorspatbord daar overheen met tectyl uit het Valvoline-blik. Deze week de tectyl verwijderd en de Corroless geschuurd. Natuurlijk kwam de roest weer tevoorschijn.
Het plan: nieuw laagje Corroless op de roestige delen, 1K Epoxyprimer op de blanke delen en daarna de kleurlak (en daarna geen tectyl maar vaste was).
Ik heb nog wel een vraag: de binnenkant de zijbeplating ziet er uit als een grijs/rode primer of primer met een rode spuitwaas (zie de laatste foto). Hoe werden de binnenkanten van de rijwieldelen in de fabriek afgewerkt?
Groet,
KeesR
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Hallo Kees,
wenn ich Dich richtig verstanden habe, dann ist Deine Frage, wie die Blechteile von innen ab Werk lackiert waren.
Da kann ich Beispiele von grauen Eiertank-Teilen liefern, von innen sieht man immer eine Grundierung, die dem äußeren Lack vom Farbton her nahekommt, also Grau, Dunkelgrau oder Grau-Oliv.
Bei roten Teilen wird es so wie bei Dir sein, also eine rötliche Grundierung. Entsprechend hat ein heller Scheinwerfer (sh. letzte Bilder) zum Beispiel auch eine helle Grundierung.
Damit will ich auch folgendes sagen:
Ich gehe davon aus, dass man die Teile grundsätzlich mit einer Grundierung versehen hat, die dem danach aufgetragenem Lack vom Farbton her nahekamen, der eigentliche Lack wurde dann aus Kostengründen aber nur auf der äußeren Sichtseite aufgetragen, so dass man auf den Innenseiten immer nur die Grundierung sieht.
Gruß
Carsten
wenn ich Dich richtig verstanden habe, dann ist Deine Frage, wie die Blechteile von innen ab Werk lackiert waren.
Da kann ich Beispiele von grauen Eiertank-Teilen liefern, von innen sieht man immer eine Grundierung, die dem äußeren Lack vom Farbton her nahekommt, also Grau, Dunkelgrau oder Grau-Oliv.
Bei roten Teilen wird es so wie bei Dir sein, also eine rötliche Grundierung. Entsprechend hat ein heller Scheinwerfer (sh. letzte Bilder) zum Beispiel auch eine helle Grundierung.
Damit will ich auch folgendes sagen:
Ich gehe davon aus, dass man die Teile grundsätzlich mit einer Grundierung versehen hat, die dem danach aufgetragenem Lack vom Farbton her nahekamen, der eigentliche Lack wurde dann aus Kostengründen aber nur auf der äußeren Sichtseite aufgetragen, so dass man auf den Innenseiten immer nur die Grundierung sieht.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Dat was inderdaad de vraag Carsten. Mijn “binnenkanten” moeten dus zeker niet hoogglans vulkaanrood zijn. Dank voor de info en de foto’s, dat ziet er allemaal wel erg fraai uit.
Groet,
KeesR
Groet,
KeesR
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Beste allemaal,
Gedurende een lange periode was er weinig tijd voor de Kreidler, maar hier dan een update.
Eerst een soort spuit- (of beter antispat/-nevel) cabine gemaakt.
Gaten in het achterspatbord (spatlap, beschermbeugel voor achterlicht en verzekeringsplaatje) zijn dicht gesoldeerd (stukjes latoenkoper aan de binnenkant) en een scheur is op dezelfde manier gerepareerd.
Het spatbord geschuurd,/ontroest en buiten- en binnenkant eerst met een rollertje in de Coroless en daarna 1K epoxyprimer uit de spuitbus.
Voorspatbord, “wielkast” in het frame (waar nodig nieuwe polyurethaan kit) en de binnenkant van de zijplaten die tegen het frame zitten idem maar na de Coroless voorzien van een laag rode Hammerite zijdeglans rood. De kleur misstaat niet met het Vulkanrot en de niet zichtbare delen zijn nu volgens mij goed beschermd en zien er weer netjes uit. Misschien later nog een waaiertje Vulkan uit de spuitbus (Hyundai Bright Red komt wel heel erg dicht bij het origineel)
Achterbrug, standaard, onderkant frame buitenzijde, waar Bertus de reparatie en versterkingen had uitgevoerd, waar nodig Coroless, daarna met de spuitbus in de 1K epoxyprimer, Hyundai BR en blanke lak als extra bescherming voor deze onderdelen. De liggende voorvork moet nog want de verf was op. De onderbouw idem maar dan met Mercedes 172 Anthraciet en blanke lak. Op zich ziet het er allemaal niet zo slecht uit, vergeleken met hoe het was, en zijn ook deze delen weer goed beschermd maar ik vind het resultaat toch niet echt voldoende voor in zicht zijnde delen, maw niet profi genoeg.
Het achterspatbord moet nog gedaan worden in verkeerswit en “grijs” maar dat wordt wel een kritisch klusje op deze manier.
Overigens is het anthraciet Mercedes 172 het net niet helemaal (misschien ook door de blanke lak?).
Ik heb altijd gedacht dat het 1966 tussenmodel in Vulkanrot in combinatie met Fischsilberschwartz was geleverd. Maar het BMW Diamantschwarz 181, wat de huidige vervanger zou zijn, is donkerder maar heeft ook een andere tint dan de oorspronkelijke lak op mijn tank. De Mercedes kleur is iets lichter maar komt er wel dichter bij. Is volgens de Kreidler-database van Maloud ook de juiste combinatie. Wat is hier wijsheid? Ik neig er naar de tank sowieso door een professional te laten spuiten. In dat geval ook de stuurplaat en koplamp meenemen met speciaal op kleur aangemaakte lak?
De achtertelescopen zijn inmiddels door Jan Droog gereviseerd en van nieuwe rubbers voorzien. Het frame van de buddyseat is gestraald en in de 2K epoxy gespoten. Het buddyvervolg is nog niet echt van de grond gekomen; Herman Blokhuis liet begin dit jaar weten tijdelijk gestopt te zijn maar er misschien in september weer mee door te gaan. Maar begin september heeft ie me laten weten dat ie er helemaal niet meer aan begint helaas (zag het zojuist ook in een melding van Bertus).
Ook Fred Kool onlangs gebeld maar Classic Covers kan voorlopig geen nieuw project aannemen na het ongeval van 5 september. Wel alvast even met hem overlegd: het oude dekje is niet meer te gebruiken. De verschillende noodzakelijke onderdelen kan ik wel alvast bestellen.
Ook nog een paar specifieke onderdelen aangeschaft: uitlaat, gereedschapkastje, achterlicht, gasdraaihuis, stuurplaat (model 1963, dus niet de goeie maar voorlopig bruikbaar) en lichtschakelaar. Wat de laatste betreft, ik dacht een ori gescoord te hebben maar dat geldt alleen voor het doosje waarschijnlijk. Althans zo zie ik dat op foto’s van Carsten aan de wipschakelaarknop. Bovendien lijkt er bij mij een kunststof onderdeel te missen. De vermelding NOS was dus geen eerlijke handel.
De voorvering is gedemonteerd en wacht op nieuwe demperrubbers, de hardpapierhulzen zien er nog goed uit.
Binnenkort met de chroomdelen bagagerekje, achtertelescoophulzen, achterlichtbeschermingsbeugeltje (accessoire) en voorspatbeugel naar Galviron. De velgen zijn gepoetst, de roestplekjes op stahoogte niet meer te zien en zijn voor mij voorlopig nog acceptabel. Misschien in de toekomst vervangen door nieuwe samen met nieuwe spaken, want die zien er (nog) niet uit.(Pebro Meijel denk ik).
Nu eerst nieuwe onderdelen bestellen en nadenken over motorrevisie. In eerste instantie dacht ik dit zelf te doen maar twijfel nu of ik het toch niet beter aan een specialist zal overlaten.
Gedurende een lange periode was er weinig tijd voor de Kreidler, maar hier dan een update.
Eerst een soort spuit- (of beter antispat/-nevel) cabine gemaakt.
Gaten in het achterspatbord (spatlap, beschermbeugel voor achterlicht en verzekeringsplaatje) zijn dicht gesoldeerd (stukjes latoenkoper aan de binnenkant) en een scheur is op dezelfde manier gerepareerd.
Het spatbord geschuurd,/ontroest en buiten- en binnenkant eerst met een rollertje in de Coroless en daarna 1K epoxyprimer uit de spuitbus.
Voorspatbord, “wielkast” in het frame (waar nodig nieuwe polyurethaan kit) en de binnenkant van de zijplaten die tegen het frame zitten idem maar na de Coroless voorzien van een laag rode Hammerite zijdeglans rood. De kleur misstaat niet met het Vulkanrot en de niet zichtbare delen zijn nu volgens mij goed beschermd en zien er weer netjes uit. Misschien later nog een waaiertje Vulkan uit de spuitbus (Hyundai Bright Red komt wel heel erg dicht bij het origineel)
Achterbrug, standaard, onderkant frame buitenzijde, waar Bertus de reparatie en versterkingen had uitgevoerd, waar nodig Coroless, daarna met de spuitbus in de 1K epoxyprimer, Hyundai BR en blanke lak als extra bescherming voor deze onderdelen. De liggende voorvork moet nog want de verf was op. De onderbouw idem maar dan met Mercedes 172 Anthraciet en blanke lak. Op zich ziet het er allemaal niet zo slecht uit, vergeleken met hoe het was, en zijn ook deze delen weer goed beschermd maar ik vind het resultaat toch niet echt voldoende voor in zicht zijnde delen, maw niet profi genoeg.
Het achterspatbord moet nog gedaan worden in verkeerswit en “grijs” maar dat wordt wel een kritisch klusje op deze manier.
Overigens is het anthraciet Mercedes 172 het net niet helemaal (misschien ook door de blanke lak?).
Ik heb altijd gedacht dat het 1966 tussenmodel in Vulkanrot in combinatie met Fischsilberschwartz was geleverd. Maar het BMW Diamantschwarz 181, wat de huidige vervanger zou zijn, is donkerder maar heeft ook een andere tint dan de oorspronkelijke lak op mijn tank. De Mercedes kleur is iets lichter maar komt er wel dichter bij. Is volgens de Kreidler-database van Maloud ook de juiste combinatie. Wat is hier wijsheid? Ik neig er naar de tank sowieso door een professional te laten spuiten. In dat geval ook de stuurplaat en koplamp meenemen met speciaal op kleur aangemaakte lak?
De achtertelescopen zijn inmiddels door Jan Droog gereviseerd en van nieuwe rubbers voorzien. Het frame van de buddyseat is gestraald en in de 2K epoxy gespoten. Het buddyvervolg is nog niet echt van de grond gekomen; Herman Blokhuis liet begin dit jaar weten tijdelijk gestopt te zijn maar er misschien in september weer mee door te gaan. Maar begin september heeft ie me laten weten dat ie er helemaal niet meer aan begint helaas (zag het zojuist ook in een melding van Bertus).
Ook Fred Kool onlangs gebeld maar Classic Covers kan voorlopig geen nieuw project aannemen na het ongeval van 5 september. Wel alvast even met hem overlegd: het oude dekje is niet meer te gebruiken. De verschillende noodzakelijke onderdelen kan ik wel alvast bestellen.
Ook nog een paar specifieke onderdelen aangeschaft: uitlaat, gereedschapkastje, achterlicht, gasdraaihuis, stuurplaat (model 1963, dus niet de goeie maar voorlopig bruikbaar) en lichtschakelaar. Wat de laatste betreft, ik dacht een ori gescoord te hebben maar dat geldt alleen voor het doosje waarschijnlijk. Althans zo zie ik dat op foto’s van Carsten aan de wipschakelaarknop. Bovendien lijkt er bij mij een kunststof onderdeel te missen. De vermelding NOS was dus geen eerlijke handel.
De voorvering is gedemonteerd en wacht op nieuwe demperrubbers, de hardpapierhulzen zien er nog goed uit.
Binnenkort met de chroomdelen bagagerekje, achtertelescoophulzen, achterlichtbeschermingsbeugeltje (accessoire) en voorspatbeugel naar Galviron. De velgen zijn gepoetst, de roestplekjes op stahoogte niet meer te zien en zijn voor mij voorlopig nog acceptabel. Misschien in de toekomst vervangen door nieuwe samen met nieuwe spaken, want die zien er (nog) niet uit.(Pebro Meijel denk ik).
Nu eerst nieuwe onderdelen bestellen en nadenken over motorrevisie. In eerste instantie dacht ik dit zelf te doen maar twijfel nu of ik het toch niet beter aan een specialist zal overlaten.
- Bijlagen
-
- spuitwerk primer 2.jpg (110.43 KiB) 2277 keer bekeken
-
- spuitwerk rood div.jpg (139.35 KiB) 2277 keer bekeken
-
- frame onder vooraanzicht 2.jpg (57.94 KiB) 2277 keer bekeken
-
- frame onder 1.jpg (105.97 KiB) 2277 keer bekeken
-
- uitlaat.jpg (105.31 KiB) 2277 keer bekeken
-
- gereedschapkastje.jpg (70.92 KiB) 2277 keer bekeken
-
- achterlicht.jpg (101.2 KiB) 2277 keer bekeken
-
- lichtschakelaar.jpg (98.93 KiB) 2277 keer bekeken
-
- lichtschakelaar onderaanzicht.jpg (65.66 KiB) 2277 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Kolstee Upholstery in Aalten. Bekleed ook auto's.
De buddyseat is weer top
De buddyseat is weer top
- Bijlagen
-
- 83F2AABC-B934-4CBA-BBB2-7695075997F3.jpeg (276.7 KiB) 2161 keer bekeken
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Dank voor de suggestie Tjerry. Ik heb eind januari contact gehad met René Kolstee maar ook Fred Kool nog een keer gebeld, die dacht dat ie in april wel weer wat zou kunnen doen. De buddy ligt daarom nu in Veendam.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Er is al heel veel gezegd over banden en de meningen zijn verdeeld. Ik zal vast geen kilometervreter meer worden en veel sneller dan 45 km/uur zal het ook niet gaan. Daarom zou voor mij de keus Continental KSS 10 19 x 2.50 of Heidenau K34 19 x 2.75 (niet in 2.50 leverbaar) worden. Behalve voor mij onbekende en goedkope merken lijkt de keus in 19 x 2.50 beperkt.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Anlas is wat mij betreft een serieuze optie. Verkrijgbaar in zwart-wit maar ook in zwart. Voor zover ik weet ook in beide breedtematen.
- Bijlagen
-
- 1960 whitewall.jpg (85.54 KiB) 1839 keer bekeken
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Inderdaad een optie, Anlas NR-14 in 2.50 x 19 met klassiek profiel. Ik denk dat ik voor deze kies. Dank voor de tip Herman.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Anlas 19" zeer beperkt verkrijgbaar dus vanmiddag de Mitas H 01 besteld in 2.75 x 19. Prijs en profiel gaven de doorslag. Wat zit er nu op: voor Michelin 2.50-2.75 x 23 (ACS) en achter Vredestein DC-8 2.50 x 23.
- Bijlagen
-
- Mitas 2.75 x 19 H01.jpg (13.83 KiB) 1779 keer bekeken
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
De wielen: de voornaaf is gedeeltelijk opgeknapt, aan de achternaaf is nog weinig gedaan. Nieuwe spaken lijken me te mooi voor hoe het geheel er zo ongeveer gaat uitzien, "t blijft een opknapper. Van de ooit in het verleden een keer vervangen remschoenen is de voering nog 3,5 / 4,0 mm dik zowel voor als achter. Qua lagering voelt het voorwiel nog goed aan maar het idee is om de stofdeksels, viltringen en dekringen te vernieuwen nadat er "vers vet" door de lagers is gedrukt. Achter moet ik nog bekijken. Maar best nog veel werk zo'n wiel.
- Bijlagen
-
- voor_Michelin 2.50-2.75 x 19.jpg (60.21 KiB) 1774 keer bekeken
-
- achter Vredestein DC_8 2.50 x 19.jpg (56.02 KiB) 1774 keer bekeken
-
- voorrem.jpg (59.72 KiB) 1774 keer bekeken
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
De kettingwielen nog eens goed bekeken maar de ketting was nog nooit vervangen en dat is toch wel te zien. De symmetrie is eruit, dus toch mee bestellen.
- Bijlagen
-
- kettuinwuiel achter_02.jpg (41.79 KiB) 1772 keer bekeken
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Na enige tijd spoorloos geweest te zijn gisteren de Mitas banden ontvangen. Ik dacht met de Mitas H01 ( 2.75-19 ) de juiste maat besteld te hebben maar dat blijkt een foute gedachte (zie de foto's). Mijn oude banden zijn 23 x 2.50/2.75. Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan? 19" staat toch voor de "oude"23"?
- Bijlagen
-
- Michelin_2.jpg (197.11 KiB) 1688 keer bekeken
-
- Mitas vs Michelin oud_3.jpg (71.84 KiB) 1688 keer bekeken
-
- Mitas vs Michelin oud_2.jpg (56.36 KiB) 1688 keer bekeken
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Inmiddels de oude band van de velg en de afmetingen vergeleken. De (velg)diameter is 19" en klopt, de breedte is 2.75" en klopt dus ook maar de (wang-)hoogte is ~82 mm vs ~67 mm en daar zit dus het verschil. De banden gaan dus retour maar de hoogte van de band vind ik niet in de algemene vermating of bestelinformatie terug. En het moet toch een 2.50-19 ipv een 2.75-19 band worden.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Beste allemaal.
De Mitas banden zijn richting DE en komen daar hopelijk met minder problemen aan dan op de heenreis. Ik heb nu wel nog 2.75/3.00 - 19 binnenbanden, die van een andere leverancier komen en niet terug kunnen. Kan ik die in een 2.50 - 19 buitenband gebruiken?
Hoewel niet iedereen hier er even enthousiast over is worden het Continentals KSS10. Alternatieven hebben voor mij of geen passend profiel of zijn zo goedkoop dat ik daar, misschien onterecht, geen goed gevoel bij heb.
Ik zal binnenkort weer eens een update geven over het project, dat veel trager verloopt dan ik had gedacht eerlijk gezegd. Maar ik heb gezien dat er hier ook restauraties zijn waar 12 jaar over is gedaan, dus ik heb nog alle tijd hebben.
Groet, Kees
De Mitas banden zijn richting DE en komen daar hopelijk met minder problemen aan dan op de heenreis. Ik heb nu wel nog 2.75/3.00 - 19 binnenbanden, die van een andere leverancier komen en niet terug kunnen. Kan ik die in een 2.50 - 19 buitenband gebruiken?
Hoewel niet iedereen hier er even enthousiast over is worden het Continentals KSS10. Alternatieven hebben voor mij of geen passend profiel of zijn zo goedkoop dat ik daar, misschien onterecht, geen goed gevoel bij heb.
Ik zal binnenkort weer eens een update geven over het project, dat veel trager verloopt dan ik had gedacht eerlijk gezegd. Maar ik heb gezien dat er hier ook restauraties zijn waar 12 jaar over is gedaan, dus ik heb nog alle tijd hebben.
Groet, Kees
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Beste allemaal,
Ben de laatste hand aan het leggen aan het spuitwerk. Heb nu een vraag over de tank/-goudenpijltransfer(s). Na de metallic-laag komt blanke lak.
Deze moet na ca 30-45 minuten droogtijd van de laatste kleurlaag worden aangebracht. Worden de transfers nu over of onder de blanke lak aangebracht.
Origineel was het een vernistransfer maar ik twijfel.
Ben de laatste hand aan het leggen aan het spuitwerk. Heb nu een vraag over de tank/-goudenpijltransfer(s). Na de metallic-laag komt blanke lak.
Deze moet na ca 30-45 minuten droogtijd van de laatste kleurlaag worden aangebracht. Worden de transfers nu over of onder de blanke lak aangebracht.
Origineel was het een vernistransfer maar ik twijfel.
- Bijlagen
-
- primer.jpg (39.1 KiB) 1340 keer bekeken
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
ik doe de tank altijd eerst afspuiten, dus ook in de blank.
als hij dan droog is, kun je veel makkelijker de stikker plakken.
daarna kan er weer blank op.
hoort ori volgens mij niet.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Ik denk ook dat het onder lak moet Caspar maar dan is de vraag eerst een laagje, dan de transfer en dan daarover nog een laagje. Bertus heeft het vast eerder gedaan.
Ah,ik zie net Bertus’ reactie. Dank allebei, ga em in ieder geval dus eerst afspiuten.
Ah,ik zie net Bertus’ reactie. Dank allebei, ga em in ieder geval dus eerst afspiuten.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 59 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Heb nog een vraag: wie kan/wil de naald van m’n teller een likje rood geven? Ik durf me niet te wagen aan het openen van het ding eerlijk gezegd.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
is niet moeilijk voorzichtig met schroevendraaier los peuteren op draaibank inspannen met hulpstukje aandrukken en met achterkant van een beitel het randje weer glad maken klauw van draaibank met hand rond draaien dan kun je haast niet meer zien dat hij los geweest is