Opknappen Florett 1966 tussenmodel
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Dank, dat zit dichter in de buurt. Ik ga de 27.02.99 bestellen, hoewel er bij Kreidlerparts bij staat dat die voor 17” zou zijn.
- Caspar
- Berichten: 13581
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 584 keren
- Ontvangen waarderingen: 804 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Ik vind de oude kabel persoonlijk iets te kort.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Eigenlijk zag ik dat ook , maar ik heb er heel jaren mee gereden. En die andere is erg lang en stug. Zoals gezegd ga ik de korte nieuwe bestellen en zie wel hoe het uitkomt.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Die originalen Züge 27.02.99 und 27.52.99 hatte ich mal verglichen, da gibt es keinen Unterschied, nur die Stellschrauben sind etwas unterschiedlich, beim alten 27.02.99 für Eitank ist sie kürzer.
Vom Verlauf und Bogen her paßt der 27.33.90 aus meiner Sicht aber besser als das alte Kabel.
Vielleicht hatte ja mal jemand einen 27.52.99 montiert, obwohl eigentlich der 27.33.90 dran gehört.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Dank voor de aanvulling Carsten. Van de 27.02.99 heeft Tjerry de maten doorgegeven en die is nog ca. 1 cm korter dan mijn oude kabel. Heb er nog even over nagedacht en ervan uitgaande dat een nieuwe 27.02.99 waarschijnlijk ook stugger zal zijn dan mijn oude, houd ik het voorlopig dan toch maar even op de langere kabel (27.02.99).
Als het blok terug is van revisie en de kabel verbonden is met de remhefboom kan ik het nog eens bekijken. Wordt vervolgd.
Als het blok terug is van revisie en de kabel verbonden is met de remhefboom kan ik het nog eens bekijken. Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Correctie: moet natuurlijk zijn “houd het voorlopg dan toch maar even op de langere kabel (27.33.90)”.
Even gespiekt bij het lelijke eendje van Andy. Loop van de achterremkabel daar vergelijkbaar met mijn 27.33.90.
Even gespiekt bij het lelijke eendje van Andy. Loop van de achterremkabel daar vergelijkbaar met mijn 27.33.90.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Schau doch mal hier, wie das früher aussah.
In der Regel knickt der Zug sogar vom Bremsteller her gesehen noch etwas mehr nach oben ab (sh. letztes Bild), im Vergleich wie es auf dem 1. und 2. Foto zu sehen ist.
Hängt sicher auch davon ab, wie weit die Einstellschraube rausgedreht ist.
Auf keinen Fall knickt der Zug am Bremsteller nach unten ab, wie auf Deinem Bild mit dem kurzen Zug.
Mit dem langen Zug sieht es ok aus.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Na lang aarzelen, de stoute schoenen aangetrokken en besloten zelf de VDO-teller te demonteren, schoon te maken, met wat slotspray te smeren en de tellernaald op te frissen. Een beginnetje maken met een schroevendraaiertje om het chroomringetje te verwijderen was een dingetje maar met wat geduld goed te doen.
Tegenvaller: scheurtjes in het randje van het glaasje dat het, ondanks heel voorzichtige pogingen, helaas niet overleefd heeft. De rest komt goed maar wie weet hoe het glaasje het beste aan te pakken? Secondelijm lijkt met lastig en als het al lukt zal het glaasje het aanbrengen van het nieuwe chroomringetje waarschijnlijk niet heelhuids doorstaan. Een nieuw glaasje zal niet meer te krijgen zijn. Elk advies is welkom.
Groet, KeesR
Tegenvaller: scheurtjes in het randje van het glaasje dat het, ondanks heel voorzichtige pogingen, helaas niet overleefd heeft. De rest komt goed maar wie weet hoe het glaasje het beste aan te pakken? Secondelijm lijkt met lastig en als het al lukt zal het glaasje het aanbrengen van het nieuwe chroomringetje waarschijnlijk niet heelhuids doorstaan. Een nieuw glaasje zal niet meer te krijgen zijn. Elk advies is welkom.
Groet, KeesR
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Snelle actie, zojuist een (defecte maar nette) VDO-teller op ebay gescoord. Voorlopig ben ik optimistisch gestemd
Goed weekend.
Goed weekend.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Agv een korte vakantie de aflevering van de ebay-teller naar volgende week laten verschuiven.
Hierbij dan de status rond de originele VDO-teller
Inmiddels wel het randje van het originele glaasje gelijmd en het binnenwerk schoongemaakt. Huis ontroest en met WD40 behandeld. De binnenkant aan de bovenzijde goed nagedroogd om geen WD40 op het glaasje te krijgen. De tellernaald is weer rood (Humbrol 60 mat)
Voor het lijmen met Bison FastFix (2K) het huis als lijmmal gebruikt (vershoudfolie voorkomt plakken waar het niet moet). Aanwijzing om de binnen-aandrijving met een beetje slotspray in te spuiten opgevolgd.
Het nieuwe ringetje (KP 09.21.09r, nu niet meer op de site?!) ligt er nog los op omdat de hoogte te laag is om te felsen. Heb ik de verkeerde besteld?
Tijdens het in elkaar zetten bleek dat het binnenwerk niet al vast moet zijn aangebracht (boutjes een paar slagen erin) om het glaasje makkelijk in het huis te kunnen schuiven. Daarmee wordt het binnenwerk als het ware gecentreerd. "Lesson learned": bij demontage het binnenwerk altijd eerst lossen voordat je het glaasje gaat verwijderen!!! Het glaasje kan wel eens niet helemaal vrij liggen van de wijzerplaat zodat kan gebeuren wat mij is overkomen.
Nog een vraag: tussen de rand van het glaasje en de het huis leek wel een rode sealing te zijn aangebracht, die inmiddels een soort van verhard was.
Ik heb dit voorzichtig verwijderd maar moet er weer iets tussen de rand worden aangebracht?
Nu nog een onverklaarbaar probleem: de tellerkabel draait aan de stuurplaatkant van boven gezien linksom. Daarmee wordt het holle aandrijfasje in de teller, van onderaf gezien, dus rechtsom aangedreven. De snelheidsmeter doet niets en de km-teller loopt terug. De teller werkt zoals het hoort als je de ingaande as linksom draait. Ik neem aan dat de kabel dus verkeerd om draait?
Ik kan mij uit een ver verleden (laten we zeggen 1980) weer niets van zo'n probleem met de teller herinneren. We hadden eerder al vastgesteld dat er een vreemde (zeker geen VDO-) aandrijving voor L en R op zit en ben dus sowieso op zoek naar een nieuwe telleraandrijving voor een 19" maar die zijn niet (meer) te vinden. 17" lijkt geen probleem maar dat helpt niet echt. Weet iemand nog een adresje? Groet, KeesR
Hierbij dan de status rond de originele VDO-teller
Inmiddels wel het randje van het originele glaasje gelijmd en het binnenwerk schoongemaakt. Huis ontroest en met WD40 behandeld. De binnenkant aan de bovenzijde goed nagedroogd om geen WD40 op het glaasje te krijgen. De tellernaald is weer rood (Humbrol 60 mat)
Voor het lijmen met Bison FastFix (2K) het huis als lijmmal gebruikt (vershoudfolie voorkomt plakken waar het niet moet). Aanwijzing om de binnen-aandrijving met een beetje slotspray in te spuiten opgevolgd.
Het nieuwe ringetje (KP 09.21.09r, nu niet meer op de site?!) ligt er nog los op omdat de hoogte te laag is om te felsen. Heb ik de verkeerde besteld?
Tijdens het in elkaar zetten bleek dat het binnenwerk niet al vast moet zijn aangebracht (boutjes een paar slagen erin) om het glaasje makkelijk in het huis te kunnen schuiven. Daarmee wordt het binnenwerk als het ware gecentreerd. "Lesson learned": bij demontage het binnenwerk altijd eerst lossen voordat je het glaasje gaat verwijderen!!! Het glaasje kan wel eens niet helemaal vrij liggen van de wijzerplaat zodat kan gebeuren wat mij is overkomen.
Nog een vraag: tussen de rand van het glaasje en de het huis leek wel een rode sealing te zijn aangebracht, die inmiddels een soort van verhard was.
Ik heb dit voorzichtig verwijderd maar moet er weer iets tussen de rand worden aangebracht?
Nu nog een onverklaarbaar probleem: de tellerkabel draait aan de stuurplaatkant van boven gezien linksom. Daarmee wordt het holle aandrijfasje in de teller, van onderaf gezien, dus rechtsom aangedreven. De snelheidsmeter doet niets en de km-teller loopt terug. De teller werkt zoals het hoort als je de ingaande as linksom draait. Ik neem aan dat de kabel dus verkeerd om draait?
Ik kan mij uit een ver verleden (laten we zeggen 1980) weer niets van zo'n probleem met de teller herinneren. We hadden eerder al vastgesteld dat er een vreemde (zeker geen VDO-) aandrijving voor L en R op zit en ben dus sowieso op zoek naar een nieuwe telleraandrijving voor een 19" maar die zijn niet (meer) te vinden. 17" lijkt geen probleem maar dat helpt niet echt. Weet iemand nog een adresje? Groet, KeesR
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Zojuist de ogen goed uitgewreven, de bril weer schoongemaakt en nog eens beter naar het nieuwe tellerrandje gekeken. Ook met de schuifmaat erbij blijkt deze op zondagmorgen in elk geval hoog genoeg om te kunnen felsen.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Dank je Caspar. Ik denk het ook, dat betekent dat het wormwiel moet worden omgedraaid.
Demonteren door borglipjes terug te zetten of draadbusje(s) verwijderen maar dan wel eerst weten hoe. Verwarmingsplaat? Dan moeten er geen kunstofdelen in zitten. Misschien heeft iemand een foto van een opengewerktexemplaar?
Frank Helmutt heeft de 27.08.90 nog wel maar levert sinds dit jaar om nog onbekende reden (de vraag staat bij hem uit) niet meer aan klanten in NL.
Demonteren door borglipjes terug te zetten of draadbusje(s) verwijderen maar dan wel eerst weten hoe. Verwarmingsplaat? Dan moeten er geen kunstofdelen in zitten. Misschien heeft iemand een foto van een opengewerktexemplaar?
Frank Helmutt heeft de 27.08.90 nog wel maar levert sinds dit jaar om nog onbekende reden (de vraag staat bij hem uit) niet meer aan klanten in NL.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Alleen Nederland Zal een principekwestie zijn.
Antw. zijn genoeg Nederlandse leveranciers
Enzo
- PC-72GrandPrix
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 20 jul 2017, 21:32
- Gegeven waarderingen: 63 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Jammer dat KD niet meer in nl levert
Paar jaar terug heb ik nog wel een nieuwe 19inch teller aandrijver bij de Kreidlerman (Roelf) gekocht. Hij had ze niet op de site staan, maar gewoon via de mail gevraagd.
Misschien heeft die de huidige kreidlerman ze ook/nog steeds.
Paar jaar terug heb ik nog wel een nieuwe 19inch teller aandrijver bij de Kreidlerman (Roelf) gekocht. Hij had ze niet op de site staan, maar gewoon via de mail gevraagd.
Misschien heeft die de huidige kreidlerman ze ook/nog steeds.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Inderdaad, altijd positieve ervaring gehad, maar dat geldt eigenlijk voor alle contacten in dit wereldje. Ik zal morgen Kreidleman eens vragen, dank!PC-72GrandPrix schreef: ↑29 mei 2022, 12:47 Jammer dat KD niet meer in nl levert
Paar jaar terug heb ik nog wel een nieuwe 19inch teller aandrijver bij de Kreidlerman (Roelf) gekocht. Hij had ze niet op de site staan, maar gewoon via de mail gevraagd.
Misschien heeft die de huidige kreidlerman ze ook/nog steeds.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Is ook bij JB te bestellen.
Niet goedkoop, maar ik rij er al weer een paar jaar naar tevredenheid mee.
Groet Kees
Niet goedkoop, maar ik rij er al weer een paar jaar naar tevredenheid mee.
Groet Kees
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Dat is waar, maar ik was wel verrast. Als je een bestelling wilt afrekenen krijg je de melding dat je je land moet ingeven maar dan blijkt NL uit het dropdown menu verdwenen. Ik dacht, ik meld dat even, zal wel een storing zijn maar het kort maar krachtige antwoord was “Guten Tag, wir liefern seit diesem Jahr nicht mehr in die Niederlande! Mit freundlichen Grüssen.”Enzo-tvdzijden schreef: ↑29 mei 2022, 12:09Alleen Nederland Zal een principekwestie zijn.
Antw. zijn genoeg Nederlandse leveranciers
Enzo
Ik ben dus erg benieuwd volgens welk principe hij hier heeft gehandeld. Zodra ik z’n anrwoord heb meld ik dat ook nog even.
- Deze gebruikers waarderen KeesR voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (29 mei 2022, 13:24)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Voor de volledigheid: Buiten Duitsland nog wel naar België, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, UK, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Zweden, Zwitserland.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Finde es auch unverständlich.
Aber vielleicht gibt es ja tatsächlich eine Absprache mit den Händlern aus den Niederlanden, dass man sich geeinigt hat, dass der Kreidlerdienst den NL-Markt nicht bedient, so dass die NL-Händlern mehr Umsatz machen können.
Oder die Nachfrage aus NL ist so groß, dass der Kreidlerdienst das mit der möglicherweise insgesamt gestiegenen Nachfrage nach Mopedteilen mit seiner kleinen Mannschaft nicht mehr bedienen kann, so dass er sich von einem großen Markt freiwillig verabschiedet. Ansonsten müßte er ggfs. expandieren, was nicht jeder mitmachen will.
Eine böse, diskriminierende Absicht wird ja mit Sicherheit nicht dahinter stecken, auch wenn man es vermuten könnte, weil praktisch nur 1 Land ausgeschlossen wird.
In jedem Fall kommt es nicht gut rüber und es ist natürlich auch ärgerlich, eine zuverlässige und gute Quelle weniger zu haben, da verstehe ich den Unmut.
Gruß
Carsten
- vlatro
- Berichten: 2573
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 391 keren
- Ontvangen waarderingen: 152 keren
- Contacteer:
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Voor de Nederlandse liefhebbers vormt dit wel een probleem. Nederlandse handelaren hebben niet hetzelfde gamma ter beschikking.
Zelf heb ik er nog nooit iets besteld. Ik koop bijna altijd bij JB in Portugal.
Zelf heb ik er nog nooit iets besteld. Ik koop bijna altijd bij JB in Portugal.
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 29 mei 2021, 22:20
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 54 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Een aantal weken geleden nog drie originele 19inch vdo aandrijvingen in de handen gehad bij Kreidlerman.
Jeroen
Jeroen
- Deze gebruikers waarderen jeroensprint voor dit bericht:
- KeesR (29 mei 2022, 20:42)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
- Locatie: Hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel
Ik heb Henri een berichtje gestuurd, dank Jeroen!jeroensprint schreef: ↑29 mei 2022, 16:01 Een aantal weken geleden nog drie originele 19inch vdo aandrijvingen in de handen gehad bij Kreidlerman.
Jeroen