Opknappen Florett 1966 tussenmodel

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#301 Bericht door Henk 3bakvoet » 09 jun 2022, 05:54

Dag Kees,

In 1966 alleen met je meisje op vakantie en kamperen in één tent? (wow)
Ik zelf ging even in gedachten terug in de tijd. :D
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
KeesR (09 jun 2022, 22:07)
Waardering: 9.09%

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#302 Bericht door KeesR » 09 jul 2022, 07:40

Inmiddels terug van vakantie en nu eerst nog een paar onderdelen bestellen. Ik kan me niet herinneren of ik destijds spanband 97.80.01 had. Welke was gebruikelijk, zwart, grijs, 450 of 370 (370 is er niet in grijs is)? Kan ik die meteen aan m'n winkelwagen toevoegen.

Groet, KeesR

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#303 Bericht door KeesR » 22 jul 2022, 15:43

De motor en buddy zijn terug en ik ben er heel blij mee.
Vóór montage van de motor nog even gecontroleerd of de bougie wel goed vonkt (vliegwiel met de hand gedraaid) maar helaas.

De bougie vonkt helemaal niet en alleen een minuscuul blauw puntje als ik de kale bougiekabel praktisch tegen de cilinderkop houd (originele Bosch puntenontsteking).
- bougie 0,35 mm (08.11.06 nieuwe NGK B6 HS)
- contactpunten idem

Het volgende gecontroleerd / gemeten:
1. de bedrading op beschadigingen
2. zwarte draad (kortsluitcontact) verbreekt met massa bij openen contactpunten
3. micaplaatje achter ingang bougiekabel/spoel (bougiekabel ook goed vast in de spoel)

Na los solderen condensator:
4a. weerstand tussen condensatorpolen: oneindig
4b. weerstand tussen bougiekabel en massa: 6,73 k Ohm
4c. weerstand tussen dunne draad van de ontstekingsspoel en massa: ca. 5 Ohm
Omdat de inwendige weerstanden van de spoel niet alles zeggen (belastingafhankelijk gedrag) zou een nieuwe spoel het proberen waard zijn of heb ik nog iets over het hoofd gezien? Ik zie dat een (merkloze) 08.16.06 spoel nog geen €15 kost.
De nieuwe (ontstoorde) bougiedop, die ik zonder serieuze voorstudie heb besteld op p/n bij Kreidlerdienst vorig jaar, blijkt een Beru te zijn. Omdat ik later op het forum een nogal negatieve uitlating over de Beru tegenkwam wil ik natuurlijk niet het risico lopen dat ik nu een "flutspoel" koop :wink: .

Daarom graag jullie advies (ik blijf wel bij m'n originele ontsteking).

Groet, KeesR

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#304 Bericht door Caspar » 22 jul 2022, 15:52

Ontstekingsspoel en condensator zijn de eerste verdachten , als bougie en bougiedop in orde zijn.

Een VEC ontstekingsspoel van Puchshop.de lost het ook op.

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#305 Bericht door KeesR » 22 jul 2022, 20:29

Dank je Caspar, ga ik eerst de spoel vervangen. En mocht dat de oplossing niet zijn, ik heb nog een nieuwe Bosch condensator. Van de VEC word ik nog niet enthousiast.

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#306 Bericht door KeesR » 03 nov 2022, 17:50

Beste allemaal,
Een aantal maanden door zowel geplande als onvoorziene zaken in beslag genomen maar de draad weer opgepakt. Ontstekingsspoel, condensator en bougiekabel vervangen, motor en kabels gemonteerd en daarna stapsgewijs verder. Het blokje is door Wietze gereviseerd waarbij in eerste instantie het randje bovenin “weggehohnd” zou kunnen worden maar daarvoor bleek de wand toch te slecht. Opgelost met een ruilcilinder en nieuwe zuiger. Op zijn advies 10 ml ATF aan de versnellingsbakolie toegevoegd voor betere corrosiebescherming.
De 10 mm carburateur heb ik ultrasoon gereinigd, nieuwe vlotternaald en pakking, en met een nieuw aanzuigfilter in de originele aanzuigbuis gemonteerd.
De buddyseat ziet er perfect uit (met dank aan Max van De Klomp Motoren) waarbij de nieuwe bekleding er naar mening nagenoeg precies zo uitziet als het origineel.
Op de foto’s de huidige status en ik hoor het wel als er dingen opvallen die niet zijn zoals ze zouden moeten zijn (op de nippel van de koppelingskabel achter aan het frame komt nog het rubber beschermhulsje).
Vorige week een jerrycan deels gevuld met 160 ml 2-taktolie op de bodem en daarop/-door 8 l Shell V-Power.
Alvast 1 l in de tank en met de kraan in de reservestand zo'n 50 ml (op het oog zeer schone) benzine afgetapt. Daarna benzineslang tussen tank en carburateur, kraantje weer open: geen druppel lekkage.
Vanmiddag de motor gestart (na ongeveer 5 keer trappen) en tot mijn eigen verbazing voor de deur een piepklein rondje in z’n 1e versnelling gemaakt.
Op dit moment nog wel drie vragen:
1. de ketting (102 schakels, incl verbindingsschakel) heeft met 10-tands voor, 36-tands achter en achterwiel in achterste stand te veel speling. Ik kan boven en onder in het midden zeker 6 cm naar elkaar trekken. Wat klopt er niet?
2. op de standaard staat het achterwiel op en het voorwiel van de grond (motorkappen nog niet gemonteerd en 1 l in de tank). Verandert dat als ie helemaal klaar is?
3. er kwam wel wat blauwe walm uit de uitlaat, gaat dat "vanzelf" over, bv montageolie die verdwijnt, of heeft dit iets met het ontstekingstijdstip te maken? (ca 1,1 mm VBDP gemeten met Buzetti en vloeitje)

Wordt vervolgd
Groet, KeesR
Bijlagen
11_kabelverloop_V.jpg
11_kabelverloop_V.jpg (51.36 KiB) 858 keer bekeken
10_koppkabel frame achter_V.jpg
10_koppkabel frame achter_V.jpg (55.25 KiB) 858 keer bekeken
9_carb m aanzuigbuis_V.jpg
9_carb m aanzuigbuis_V.jpg (64.29 KiB) 858 keer bekeken
7_hevel veer kroonsteen_V.jpg
7_hevel veer kroonsteen_V.jpg (50.58 KiB) 858 keer bekeken
6_blok linksboven_V.jpg
6_blok linksboven_V.jpg (61.11 KiB) 858 keer bekeken
5_blok links 2_V.jpg
5_blok links 2_V.jpg (58.63 KiB) 858 keer bekeken
4_buddy deck oud-nieuw_V.jpg
4_buddy deck oud-nieuw_V.jpg (131.92 KiB) 858 keer bekeken
3_links achter boven_V.jpg
3_links achter boven_V.jpg (99.32 KiB) 858 keer bekeken
2_links boven_V.jpg
2_links boven_V.jpg (65.94 KiB) 858 keer bekeken
1_rechts vw vd gr_V.jpg
1_rechts vw vd gr_V.jpg (56.49 KiB) 858 keer bekeken

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#307 Bericht door KeesR » 03 nov 2022, 18:14

Ik vergeet nog te vermelden dat ik de origine alu-strippen op de buddyseat nog redelijk heb kunnen opknappen en Max ze nog geeft kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4099
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 227 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#308 Bericht door hermanngas » 03 nov 2022, 21:22

Je bent mooi op weg,de standaard lijkt een beetje doorgezakt.
De ketting: groter tandwiel of schakeltje(s) ertussenuit

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#309 Bericht door Caspar » 04 nov 2022, 09:09

10 tands voortandwiel is ook wel heel erg klein.
Misschien dat je na de eerste proefrit besluit om er 11 of 12 op te zetten , dan past de ketting al beter.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#310 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 nov 2022, 10:14

Caspar schreef: 04 nov 2022, 09:09 10 tands voortandwiel is ook wel heel erg klein.
Misschien dat je na de eerste proefrit besluit om er 11 of 12 op te zetten , dan past de ketting al beter.
10 is voor snelheid max. 40
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
KeesR (04 nov 2022, 11:22)
Waardering: 9.09%

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#311 Bericht door KeesR » 04 nov 2022, 11:00

hermanngas schreef: 03 nov 2022, 21:22 Je bent mooi op weg,de standaard lijkt een beetje doorgezakt.
De ketting: groter tandwiel of schakeltje(s) ertussenuit
Inderdaad Hermann, maar juist om de doorzakking te voorkomen en/of te verminderen zijn door Bertus op de frame-oren, waar de motor, standaard en onderbouw tussen zitten, versterkingsplaatjes gelast. Ook is de middenbevestiging van de onderbouw versterkt met een 2,5 mm dik staalplaatje en is de 6 mm bout vervangen door 8 mm. En tot slot zijn de standaardbenen, door oplassen, wat verlengd. Met het voorwiel net op de grond (niet ingeveerd) is het achterwiel 3 cm vrij. Wel lijkt de standaard meer rechtop op een foto van de status zonder motor, buddy en bagagerek. Misschien vergezocht en flauwekul maar het enige dat ik kan bedenken is dat het draaipunt (standaard op vloer) door invering van de standaard in z'n bevestiging nu wat verder naar voren ligt.
gelast frameoor met verst plaatje.jpg
gelast frameoor met verst plaatje.jpg (43.74 KiB) 763 keer bekeken
5_standaardbenen_V.jpg
5_standaardbenen_V.jpg (58.68 KiB) 763 keer bekeken
status 13-05-022_2_V.jpg
status 13-05-022_2_V.jpg (69.17 KiB) 763 keer bekeken

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#312 Bericht door KeesR » 04 nov 2022, 11:22

Caspar schreef: 04 nov 2022, 09:09 10 tands voortandwiel is ook wel heel erg klein.
Misschien dat je na de eerste proefrit besluit om er 11 of 12 op te zetten , dan past de ketting al beter.
Het idee was om in de afleverconfiguratie naar de kentekenkeuring te gaan en er daarna een groter voortandwiel op te zetten (wat ik in 1966 ook rap heb gedaan). Maar, ook na de hint van Tjerry, en het feit dat je vandaag binnen de bebouwde kom op de rijbaan 45 km/uur mag maakt dat ik er direct
maar een 11-tands opzet (om te beginnen).

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#313 Bericht door Flocke » 04 nov 2022, 12:09

KeesR schreef: 04 nov 2022, 11:00 Misschien vergezocht en flauwekul maar het enige dat ik kan bedenken is dat het draaipunt (standaard op vloer) door invering van de standaard in z'n bevestiging nu wat verder naar voren ligt.
Bei meiner Eitank ist immer das Hinterrad in der Luft und das Vorderrad steht auf dem Boden, wenn das Moped auf dem Ständer steht.

Vielleicht liegt es daran, dass Dein Tank leer ist.

Hauptsache ist doch, dass 1 Rad ein paar Zentimeter in der Luft steht, ob es nun das Hinterrad oder das Vorderrad ist, das hängt doch nur von der Gewichtsverteilung ab.
Aber bei meinen Kreidlern, Eitank und 1973er RS, steht immer das Hinterrad in der Luft.

Es kann natürlich sein, dass Dein Ständer nicht so steil wie üblich steht und auch durch die Verlängerung die Kontaktstelle des Ständers zum Boden weiter vorn als üblich ist.
Dann kann es natürlich sein, dass das Hinterrad auf dem Boden steht und das Vorderrad in der Luft.

Vergleiche mal mit dem Bild meiner Eitank, Unterbau und Ständer sind NOS-Teile.
Auf dem Bild ist allerdings noch der Ständer von einer Büffeltank montiert, damit steht das Hinterrad weiter oben.

Mittlerweile habe ich den richtigen Eitank-Ständer montiert, aber Du kannst ja mal den Winkel des Ständers mit Deinem Moped vergleichen.
Der Winkel von Deinem Ständer erscheint mir etwas flacher, das passiert, wenn Ständer bzw. Unterbau nachgegeben haben.

Gruß

Carsten


DSC_6459.jpg
DSC_6459.jpg (294.14 KiB) 745 keer bekeken
DSC_9590bsk.jpg
DSC_9590bsk.jpg (156.31 KiB) 745 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#314 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 nov 2022, 13:23

Rupsje op de standaard lassen en rond slijpen. Recht op zijn pootjes.
Passen voor spuiten !!!!

Enzo

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#315 Bericht door KeesR » 04 nov 2022, 17:53

Dank voor de foto's Carsten. Kon mooi de hoek van de standaard met die van jou vergelijken, verschilt ca. 10 graden.
En dank voor de tip Tjerry, ik ga proberen dat geregeld te krijgen maar eerst het geheel maar verder afmaken.
Inmiddels toch ook de ketting maar wat korter gemaakt, hopelijk past een 11-tands krettingwieltje tzt ook nog.
Goed weekend allemaal!
standaardhoek-schermopname_V.jpg
standaardhoek-schermopname_V.jpg (97.33 KiB) 700 keer bekeken

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#316 Bericht door KeesR » 05 nov 2022, 11:29

Nu met beide hoeklijnen door het scharnierpunt. Draaipunt standaard-vloer ligt ca. 5 cm naar voren (verschil cosinus 72/62 graden en lengte standaard tot standaardbout/frame ca. 33 cm). Als mijn standaard ook onder 62 graden zou komen te staan gaat de standaardbout 2 cm omhoog.
20221105_110419.jpg
20221105_110419.jpg (96.48 KiB) 634 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#317 Bericht door Flocke » 05 nov 2022, 11:56

KeesR schreef: 05 nov 2022, 11:29 Nu met beide hoeklijnen door het scharnierpunt. Draaipunt standaard-vloer ligt ca. 5 cm naar voren (verschil cosinus 72/62 graden en lengte standaard tot standaardbout/frame ca. 33 cm). Als mijn standaard ook onder 62 graden zou komen te staan gaat de standaardbout 2 cm omhoog.
Eine ordentliche Analyse ! :clap

Wie gesagt, ich kenne es auch nur, dass das Hinterrad Immer in der Luft steht, auch mit leerem Tank, sh. die rote RS.

Macht ja auch Sinn, weil es aus meiner Sicht wichtiger ist, dass das Hinterrad keinen Kontakt zum Boden hat als das Vorderrad, vereinfacht die Pflege und Wartung des Antriebs (Kette).
Deswegen nehme ich an, dass das auch von Kreidler so vorgesehen war.

Gruß

Carsten
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
KeesR (05 nov 2022, 15:52)
Waardering: 9.09%

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#318 Bericht door KeesR » 05 nov 2022, 13:12

“Als mijn standaard ook onder 62 graden zou komen te staan gaat de standaardbout 2 cm omhoog”. moet natuurlijk zijn: Als mijn standaard ook onder 72 graden zou komen te staan gaat de standaardbout 2 cm omhoog.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3666
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 511 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#319 Bericht door b.bonk » 05 nov 2022, 14:19

dat er een aanpassing aan de standaard nodig was , is mij niet mee gedeeld.

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#320 Bericht door KeesR » 05 nov 2022, 15:51

b.bonk schreef: 05 nov 2022, 14:19 dat er een aanpassing aan de standaard nodig was , is mij niet mee gedeeld.
Je hebt helemaal gelijk Bertus. Ik had toen ook niet verwacht dat dat nodig zou zijn na de reparatie en de versterking die je hebt uitgevoerd. Je hebt toen zelfs nog de uiteinden van de poten opgedikt Dus jou treft geen enkele blaam, mocht je dat gevoel hebben. Integendeel ik was en ben nog steeds erg blij met de onderkant van mijn frame.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#321 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 nov 2022, 16:13

KeesR schreef: 05 nov 2022, 15:51
b.bonk schreef: 05 nov 2022, 14:19 dat er een aanpassing aan de standaard nodig was , is mij niet mee gedeeld.
Je hebt helemaal gelijk Bertus. Ik had toen ook niet verwacht dat dat nodig zou zijn na de reparatie en de versterking die je hebt uitgevoerd. Je hebt toen zelfs nog de uiteinden van de poten opgedikt Dus jou treft geen enkele blaam, mocht je dat gevoel hebben. Integendeel ik was en ben nog steeds erg blij met de onderkant van mijn frame.
Je had toen simpel moeten passen.

Enzo

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#322 Bericht door KeesR » 05 nov 2022, 16:48

Enzo-tvdzijden schreef: 05 nov 2022, 16:13
KeesR schreef: 05 nov 2022, 15:51
b.bonk schreef: 05 nov 2022, 14:19 dat er een aanpassing aan de standaard nodig was , is mij niet mee gedeeld.
Je hebt helemaal gelijk Bertus. Ik had toen ook niet verwacht dat dat nodig zou zijn na de reparatie en de versterking die je hebt uitgevoerd. Je hebt toen zelfs nog de uiteinden van de poten opgedikt Dus jou treft geen enkele blaam, mocht je dat gevoel hebben. Integendeel ik was en ben nog steeds erg blij met de onderkant van mijn frame.
Je had toen simpel moeten passen.

Enzo
Tjerry, ik was een aantal jaren geleden met alleen een kaal frame en een standaard in Terschuur. Wat had ik toen, en op welke manier en waarmee, simpel moeten en/of kunnen passen ??

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#323 Bericht door Caspar » 05 nov 2022, 16:54

Daarom bouw ik een kreidler altijd compleet op , voordat hij naar de spuiter gaat.
Toegegeven het is wat meer werk.
Maar het scheelt een hoop ellende achteraf.

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1386
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#324 Bericht door adriline » 05 nov 2022, 17:12

Caspar schreef: 05 nov 2022, 16:54 Daarom bouw ik een kreidler altijd compleet op , voordat hij naar de spuiter gaat.
Toegegeven het is wat meer werk.
Maar het scheelt een hoop ellende achteraf.
Daar ben ik ook achter gekomen

KeesR
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Opknappen Florett 1966 tussenmodel

#325 Bericht door KeesR » 05 nov 2022, 18:31

KeesR schreef: 05 nov 2022, 16:48
Enzo-tvdzijden schreef: 05 nov 2022, 16:13
KeesR schreef: 05 nov 2022, 15:51
Je hebt helemaal gelijk Bertus. Ik had toen ook niet verwacht dat dat nodig zou zijn na de reparatie en de versterking die je hebt uitgevoerd. Je hebt toen zelfs nog de uiteinden van de poten opgedikt Dus jou treft geen enkele blaam, mocht je dat gevoel hebben. Integendeel ik was en ben nog steeds erg blij met de onderkant van mijn frame.
Je had toen simpel moeten passen.

Enzo
Tjerry, ik was een aantal jaren geleden met alleen een kaal frame en een standaard in Terschuur. Wat had ik toen, en op welke manier en waarmee, simpel moeten en/of kunnen passen ??
Ha Tjerry, na de opmerkingen van Adriline en Caspar snap ik wat je bedoelde. Maar alles min of meer kompleet in elkaar zetten, weer uit elkaar en dan spuiten enz. is simpelweg nooit bij me opgekomen. Voor mijn gevoel paste alles toen ik em uit elkaar haalde, maar was er schade aan het frame. Een kwestie van repareren en daarna zou alles ook weer in elkaar passen.

Plaats reactie