Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
966 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#77
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 20 mar 2019, 16:43
MichelVH schreef: ↑20 mar 2019, 16:34
zijn die ingelaste draadbusjes origineel of eigenbouw?
Deze zijn eigenbouw. Net als de aangelast ring. Maar wel net als origineel. Zie onderstaande foto.
Enzo
rechte koppeling, schuin vertande koppeling
-
Bijlagen
-
- C6FB2F33-6CFD-486F-995A-6CE5878EF83A.jpeg (251.71 KiB) 4563 keer bekeken
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
966 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#78
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 21 mar 2019, 09:40
Vandaag de spaken binnen. Dat wordt vlechten voor Marcel.
Enzo
-
Bijlagen
-
- B23E1F0A-F078-44B4-9BBD-28A54829CD3D.jpeg (100.6 KiB) 4517 keer bekeken
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
966 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#79
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 21 mar 2019, 17:29
En bij thuiskomst ook een pakket met konische lagers
-
Bijlagen
-
- DEBFFBAC-D8F2-4430-A789-D9D50761FA05.jpeg (80.16 KiB) 4481 keer bekeken
-
Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
342 keren
#81
Bericht
door Andy » 22 mar 2019, 23:15
Hoeveel van de GS50 zijn er eigenlijk ooit verkocht ???
Andy,
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
966 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#82
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 23 mar 2019, 07:12
Andy schreef: ↑22 mar 2019, 23:15
Hoeveel van de GS50 zijn er eigenlijk ooit verkocht ???
Andy,
850 geproduceerd lees ik Andy.
Enzo
-
hamol52
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:21
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
#83
Bericht
door hamol52 » 23 mar 2019, 12:16
Ik heb al vele jaren een compleet kvv crossrijwielgedeelte (laatste model met hoge tank ) op zolder staan , alleen de wielen ontbreken ,mocht er iemand interesse hebben stuur dan een mail.++
-
Bijlagen
-
- email mole.jpg (2.43 KiB) 4388 keer bekeken
-
Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
250 keren
-
Ontvangen waarderingen:
55 keren
-
Contacteer:
#84
Bericht
door Theove » 23 mar 2019, 12:19
Ik heb je email adres even spamvrij gemaakt
-
Eifelyeti
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
-
Gegeven waarderingen:
944 keren
-
Ontvangen waarderingen:
776 keren
#85
Bericht
door Eifelyeti » 23 mar 2019, 12:29
dat sijn weer mooi spullen
froer bij Homoet Motors de Timken lagers gekoopt ...
-
rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
-
Gegeven waarderingen:
238 keren
-
Ontvangen waarderingen:
43 keren
#86
Bericht
door rs-r » 23 mar 2019, 13:00
Interessante manier van werken zo
-
Bijlagen
-
- monteur.jpg (131.7 KiB) 4374 keer bekeken
-
LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
-
Gegeven waarderingen:
15 keren
-
Ontvangen waarderingen:
127 keren
-
Contacteer:
#87
Bericht
door LVS » 23 mar 2019, 21:51
KJ schreef: ↑11 mar 2019, 11:11
De KVV frames zijn eigenlijk gewoon door de firma Gebben ontworpen en gebouwde frames, dat is duidelijk te herkennen in het frame.
De VanVeen groep dat zelf ging (laten) bouwen viel niet in goede aarde.
Zie daar ook één ( of de ) reden dat er een stevige kloof ontstond, Gebben stopte met het (laten) bouwen van frames en één van redenen dat Düderstadt uiteindelijk werd gestart ipv een assemblage in NL.
-------------------------------------
er staat toch iets anders geschreven .
https://www.kreidler.nl/artikelen/gebbe ... snelle.pdf
viewtopic.php?f=11&t=35662
##
-
b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
-
Gegeven waarderingen:
234 keren
-
Ontvangen waarderingen:
519 keren
#88
Bericht
door b.bonk » 23 mar 2019, 22:05
LVS schreef: ↑23 mar 2019, 21:51
KJ schreef: ↑11 mar 2019, 11:11
De KVV frames zijn eigenlijk gewoon door de firma Gebben ontworpen en gebouwde frames, dat is duidelijk te herkennen in het frame.
De VanVeen groep dat zelf ging (laten) bouwen viel niet in goede aarde.
Zie daar ook één ( of de ) reden dat er een stevige kloof ontstond, Gebben stopte met het (laten) bouwen van frames en één van redenen dat Düderstadt uiteindelijk werd gestart ipv een assemblage in NL.
-------------------------------------
er staat toch iets anders geschreven .
https://www.kreidler.nl/artikelen/gebbe ... snelle.pdf
viewtopic.php?f=11&t=35662
##I
Ach ja
De krant , wie kent dat nog.
Mvg bertus
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
966 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#89
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 23 mar 2019, 22:09
Eifelyeti schreef: ↑23 mar 2019, 12:29
dat sijn weer mooi spullen
froer bij Homoet Motors de Timken lagers gekoopt ...
Die levert nu een bus met aangelaste ringen zodat er een gewoon lager in gaat.
Dat willen wij niet.
Enzo
-
Bijlagen
-
- 45DA1C7F-F283-4E89-A9CA-A01EB85D66D9.jpeg (105.5 KiB) 4332 keer bekeken
-
Eifelyeti
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
-
Gegeven waarderingen:
944 keren
-
Ontvangen waarderingen:
776 keren
#90
Bericht
door Eifelyeti » 24 mar 2019, 11:38
nee, niet origineel....
het probleem sijn ja niet de lagers....het is de afdichting
-
Ed.P
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
11 keren
#91
Bericht
door Ed.P » 24 mar 2019, 12:35
Enzo-tvdzijden schreef: ↑23 mar 2019, 22:09
Eifelyeti schreef: ↑23 mar 2019, 12:29
dat sijn weer mooi spullen
froer bij Homoet Motors de Timken lagers gekoopt ...
Die levert nu een bus met aangelaste ringen zodat er een gewoon lager in gaat.
Dat willen wij niet.
Enzo
Ik begrijp hem niet...wiellager ?
-
de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
-
Gegeven waarderingen:
4 keren
-
Ontvangen waarderingen:
17 keren
#92
Bericht
door de wilde 13 » 24 mar 2019, 17:10
Ed.P schreef: ↑24 mar 2019, 12:35
Enzo-tvdzijden schreef: ↑23 mar 2019, 22:09
Eifelyeti schreef: ↑23 mar 2019, 12:29
dat sijn weer mooi spullen
froer bij Homoet Motors de Timken lagers gekoopt ...
Die levert nu een bus met aangelaste ringen zodat er een gewoon lager in gaat.
Dat willen wij niet.
Enzo
Ik begrijp hem niet...wiellager ?
-
Bijlagen
-
- Dit is conische lager dat er in zat ,maar dan nieuw
- 20190324_170426.jpg (50.42 KiB) 4227 keer bekeken
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
966 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2281 keren
#94
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 24 mar 2019, 17:29
Ed.P schreef: ↑24 mar 2019, 12:35
Enzo-tvdzijden schreef: ↑23 mar 2019, 22:09
Eifelyeti schreef: ↑23 mar 2019, 12:29
dat sijn weer mooi spullen
froer bij Homoet Motors de Timken lagers gekoopt ...
Die levert nu een bus met aangelaste ringen zodat er een gewoon lager in gaat.
Dat willen wij niet.
Enzo
Ik begrijp hem niet...wiellager ?
Een 6201 C3 van FAG
-
de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
-
Gegeven waarderingen:
4 keren
-
Ontvangen waarderingen:
17 keren
#95
Bericht
door de wilde 13 » 24 mar 2019, 17:45
Eifelyeti schreef: ↑24 mar 2019, 11:38
nee, niet origineel....
het probleem sijn ja niet de lagers....het is de afdichting
Inderdaad ,,er komt nog wel een afdek ring op het lager maar sluit niet water dicht af
-
de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
-
Gegeven waarderingen:
4 keren
-
Ontvangen waarderingen:
17 keren
#96
Bericht
door de wilde 13 » 24 mar 2019, 20:05
[
- 20190324_172259.jpg (98.68 KiB) 4172 keer bekeken
We monteren bij opbouwen het lager gewoon met extra vet .
-
Ed.P
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
11 keren
#97
Bericht
door Ed.P » 24 mar 2019, 20:38
de wilde 13 schreef: ↑24 mar 2019, 17:10
In de achterbrug dus
Nee , niet te geloven !
-
Eifelyeti
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
-
Gegeven waarderingen:
944 keren
-
Ontvangen waarderingen:
776 keren
#98
Bericht
door Eifelyeti » 25 mar 2019, 11:09
de wilde 13 schreef: ↑24 mar 2019, 20:05
[20190324_172259.jpg
We monteren bij opbouwen het lager gewoon met extra vet .
had ik vroer ook gedaan... extra offshore vet ... ma met de Kärcher was dat echt een probleem bij het rijn maaken naar het rijden.......
jullie bent goed bezig
-
Ed.P
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
11 keren
#100
Bericht
door Ed.P » 28 mar 2019, 21:52
Goed bezig , mazzel dat je de voetsteuntjes kon vinden.