Opknappen van de nieuwe aankoop k53
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Ben een beetje aan t voorwerken totdat de bestelde onderdelen binnen zyn.
Leuke en minder leuke verassingen.
Het gereedschapbakje was dichtgelymt en niet meer te repareren.op zoek naar een andere dus.geen prio.
Rechter dekplaat verwyderd.oeps.een dikke nieuwe carb 17 mm zat maar voor 5 mm op het inlaatspruitstuk geklemd.pff.
Een paar tikken in het spleetje van de flens gaf wat ruimte,en past nu mooi op t spruitje.
Er zit een nieuwe cilinder op met nieuwe voet kop en spruit pakking.yeej.
De kop is niet nieuw.
Minder leuk was het luchtfilterrubber is mishandeld omdat de carb te dicht op t carter zit en er niks meer tussen past..
Op zoek naar een ophoogstuk voor het spruitje en een andere luchtfilter .
In plaats van het meshgaasfiltertje ,zat er een pannespons in het rubber gepropt...wtf .
Ook ff de vulschroef voor olie losgemaakt.er zat gelukkig olie in .niet helemaal vol maar een cm eronder.
Onder het blok by het schakelmechanisme is t goed vet.maar lekt niet .geen druppen op de vloer.(het geykte grapje over kreidlers)
Leuke en minder leuke verassingen.
Het gereedschapbakje was dichtgelymt en niet meer te repareren.op zoek naar een andere dus.geen prio.
Rechter dekplaat verwyderd.oeps.een dikke nieuwe carb 17 mm zat maar voor 5 mm op het inlaatspruitstuk geklemd.pff.
Een paar tikken in het spleetje van de flens gaf wat ruimte,en past nu mooi op t spruitje.
Er zit een nieuwe cilinder op met nieuwe voet kop en spruit pakking.yeej.
De kop is niet nieuw.
Minder leuk was het luchtfilterrubber is mishandeld omdat de carb te dicht op t carter zit en er niks meer tussen past..
Op zoek naar een ophoogstuk voor het spruitje en een andere luchtfilter .
In plaats van het meshgaasfiltertje ,zat er een pannespons in het rubber gepropt...wtf .
Ook ff de vulschroef voor olie losgemaakt.er zat gelukkig olie in .niet helemaal vol maar een cm eronder.
Onder het blok by het schakelmechanisme is t goed vet.maar lekt niet .geen druppen op de vloer.(het geykte grapje over kreidlers)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Oke
Was vooral benieuwt hoe je dat meet.
1cm lager.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Met een ty rapje .tis ook geen presisie werk.maar ik wilde weten of er uberhaubt wel olie in zat .
Aangezien er olie onder t blok zat .
En er een dikke prutser aan gesleuteld had
Aangezien er olie onder t blok zat .
En er een dikke prutser aan gesleuteld had
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Aangezien er olie onder t blok zat .
En er een dikke prutser aan gesleuteld had
[/quote]
Haha , 2 uur later had ik deze ingekopt.
( en waarschijnlijk een ban)
Mvg bertus
En er een dikke prutser aan gesleuteld had
[/quote]
Haha , 2 uur later had ik deze ingekopt.
( en waarschijnlijk een ban)
Mvg bertus
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Nou Loe, we gaan het zien hoe je de Kreidler gaat opknappen. Maak veel foto’s. Dan kunnen we blijven meedenken.
Enzo
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Dag loe,
Daar komt nog bij dat alles! ook je luchtfilter niet meer juist te positioneren valt op het frame.
Ik ga er vanuit dat dit jou eerste Kreidler is?
Voor goede adviezen zijn de leden van dit forum afhankelijk van jou info.
Een kreet in de trant van “een dikke 17mm” daar zal geen chocola van te maken zijn, type en merk carburateur is daarbij belangrijke info, zo ook! Heeft de cilinder een rechte inlaat of schuine inlaat.
Er zijn immers drie verschillende type aluminium koelkappen afhankelijk van de setup, het zou mij echter ook niet verbazen als de koelkap geschikt voor de handversnelling op jou brommer zit.
Dat je luchtfilter vol gepropt zit met pannensponsen zegt mij dat de totale setup een rommeltje is en niet op elkaar is afgesteld.
Je blok lekt niet maar is wel vet aan de onderkant, dit komt door de toepassing van een niet goed aansluitende imitatie uitlaatbocht op de cilinder, je koelvin blaast de lekkende onverbrande smurrie onder je blok, niet alles, de rest loopt achter uit je uitlaat.
Advies:
Controleer welk type cilinder er is gemonteerd en of daar aan is gerommeld, als dat bekend is gaat de kreidler zon echt schijnen.
Demonteren dus voor dat je zelfbedachte ophoog stukjes voor je spruitstuk monteert.
Ik trek even aan de handrem, die oplossing door jou bedacht gaat niet op i.v.m. je koelkap.Op zoek naar een ophoogstuk voor het spruitje en een andere luchtfilter.
Daar komt nog bij dat alles! ook je luchtfilter niet meer juist te positioneren valt op het frame.
Ik ga er vanuit dat dit jou eerste Kreidler is?
Voor goede adviezen zijn de leden van dit forum afhankelijk van jou info.
Een kreet in de trant van “een dikke 17mm” daar zal geen chocola van te maken zijn, type en merk carburateur is daarbij belangrijke info, zo ook! Heeft de cilinder een rechte inlaat of schuine inlaat.
Er zijn immers drie verschillende type aluminium koelkappen afhankelijk van de setup, het zou mij echter ook niet verbazen als de koelkap geschikt voor de handversnelling op jou brommer zit.
Dat je luchtfilter vol gepropt zit met pannensponsen zegt mij dat de totale setup een rommeltje is en niet op elkaar is afgesteld.
Je blok lekt niet maar is wel vet aan de onderkant, dit komt door de toepassing van een niet goed aansluitende imitatie uitlaatbocht op de cilinder, je koelvin blaast de lekkende onverbrande smurrie onder je blok, niet alles, de rest loopt achter uit je uitlaat.
Advies:
Controleer welk type cilinder er is gemonteerd en of daar aan is gerommeld, als dat bekend is gaat de kreidler zon echt schijnen.
Demonteren dus voor dat je zelfbedachte ophoog stukjes voor je spruitstuk monteert.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
We missen de detailfoto’s. Ook van de rechterkant. Eventueel met het motorscherm gedemonteerd.
Enzo
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Op de rand van de voet of op de bovenkant na demontage. Zou met niet verbazen dat er een Duits 2,9 pk set op zit.
Alles moet er toch af om te weten of alle pakkingen nog afdichten, geen kool in de zuigerveer groeven, slotspeling, cilinder nog rond, nummers enz.
Enzo
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
De vette onderkant komt inderdaad door de niet goed passende uitlaat.daar gaan we nog aan werken.er zit zichtbaar veel olie by de uitlaat aansluiting.
Waarschynlijk heeft de vorige eigenaar nog lekker 1/25 gemengt .
Volgens my heeft de carb nog wel wat ruimte om omhoog te kunnen.
Ik kan geen codes vinden op de carb.staat op bing.thats it.zal wel een chinees ali expres zyn.
Verder wil ik eerst de brommer warmdraaien voor nieuwe olie.en doe dan de test met remreiniger of er iets lekt.
En zo ik m helemaal nalopen .met behulp van jullie advies uiteraard
Waarschynlijk heeft de vorige eigenaar nog lekker 1/25 gemengt .
Volgens my heeft de carb nog wel wat ruimte om omhoog te kunnen.
Ik kan geen codes vinden op de carb.staat op bing.thats it.zal wel een chinees ali expres zyn.
Verder wil ik eerst de brommer warmdraaien voor nieuwe olie.en doe dan de test met remreiniger of er iets lekt.
En zo ik m helemaal nalopen .met behulp van jullie advies uiteraard
Laatst gewijzigd door Loe op 12 mei 2019, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Of geen Mahle. Alles is redelijk eenvoudig in orde te maken. gewoon zo houden en technisch in orde maken.
Het typegoedkeur nummer geeft aan dat het frame een RM GP 4-speed is geweest toen hij de fabriek uit kwam.
De onderste op de folderfoto.
Uiterlijk zoals nu is hij uitgerust als de LF/LH eerder getoond met folderfoto
Enzo
- Bijlagen
-
- 4E188D44-97BC-40CE-ACF0-8A3CFCABD3D6.jpeg (176.76 KiB) 4896 keer bekeken
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Bedankt enzo..voor het onderzoek..
Dat ziet er wel ff anders uit.dan nu ..een frankenstein brommertje .oftewel by mekaar geraapt zooitje.lol.
De opmerking alles is redelyk makkelyk in orde te maken.geeft my weer n beetje hoop.
Dat ziet er wel ff anders uit.dan nu ..een frankenstein brommertje .oftewel by mekaar geraapt zooitje.lol.
De opmerking alles is redelyk makkelyk in orde te maken.geeft my weer n beetje hoop.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
nieuw zwart luchtfilter met metaalzeef
Klem voor aan de carburateur, klem voor de metaalzeef en schuimpje voor de frameaansluiting.
Enzo
- hermanngas
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 228 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Zit hij netjes recht naar achter en toch aangesloten van het frame af.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
- Bijlagen
-
- F6053E5A-2BF1-4792-9B2F-D439C01566AF.jpeg (317.43 KiB) 4736 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
schuimpje???? Iemand daar een foto van?
- Bijlagen
-
- schuimpje.JPG (101.89 KiB) 4631 keer bekeken