Opknappen van de nieuwe aankoop k53
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Myn loopvlak van myn vliegwiel is niet mooi glad door roest wat kraterig geworden .
Nu is myn vraag .past een bosch vliegwiel van zundapp ook.
Nu is myn vraag .past een bosch vliegwiel van zundapp ook.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Past wel maar kan andere lichthoogte en tijd hebben op de conus
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Dat is niet zo erg toch?
Ff opnieuw afstellen.klaar.
Waarmee smeer ik t contactpunt viltje.
Droog laten..kopervet...of 10w 40 olie...
Ik heb ook nog teflonvet .
En vet uit een vetpers
Ff opnieuw afstellen.klaar.
Waarmee smeer ik t contactpunt viltje.
Droog laten..kopervet...of 10w 40 olie...
Ik heb ook nog teflonvet .
En vet uit een vetpers
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Gewoon een klein likje vet achter t nokje, doe dan maar die uit de vetpers.
Viltje hoef je niks op te doen.
Viltje hoef je niks op te doen.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Afgelopen woensdag de eerste lange rit gemaakt van ongeveer 75 km.
De bromm heeft zich goed gedragen.
Alleen verloor ik het koplampschroefje onderweg.
Balen ,want het was de orignele nog.
Ter plekke opgelost door een tyrapje te plaatsen.
Onderweg begon de kilometerteller te gieren en te krysen.
En de naald slingerde van links naar rechts.
De volgende dag dit Opgelost door een spuitje w40 .
Gelyk maar de bedrading opnieuw aagesloten in de koplamp want het achterlicht was niet aangesloten.en de vorige eigenaar meneer beun had er een zooitje van gemaakt.
Oh ja.De gereviseerde bak van h uit limmen loopt mooi,schakeld goed en lekt niet.
De bromm heeft zich goed gedragen.
Alleen verloor ik het koplampschroefje onderweg.
Balen ,want het was de orignele nog.
Ter plekke opgelost door een tyrapje te plaatsen.
Onderweg begon de kilometerteller te gieren en te krysen.
En de naald slingerde van links naar rechts.
De volgende dag dit Opgelost door een spuitje w40 .
Gelyk maar de bedrading opnieuw aagesloten in de koplamp want het achterlicht was niet aangesloten.en de vorige eigenaar meneer beun had er een zooitje van gemaakt.
Oh ja.De gereviseerde bak van h uit limmen loopt mooi,schakeld goed en lekt niet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
De originele heeft een rubbertje om de puntige schroef. Dan kan je hem niet verliezen
Enzo
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Er zat geen rubbertje meer omheen.dat was t euvel.Enzo-tvdzijden schreef: ↑09 aug 2019, 17:36De originele heeft een rubbertje om de puntige schroef. Dan kan je hem niet verliezen
Enzo
Was wel een puntschroef .
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Nog steeds aant ruzie maken met de onwillige 14 mm.
Naald op tweede van boven.
Viertakt tot 40 km daarboven goed.trektprima op.
Boegie by lang ryden op lage snelhyd zwart roeterig.
By hogere snelheden .mooi koffiebruin.
Dus de naald een standje lager gezet.
Viertakten wordt minder en kleur bougie iets mooier bruin.nog wat te zwart maar goed.
Nu pakt de brommer ineens heel slecht op als ik vanuit 40 het gas opengooi.
De bocht wordt ook weer lekker blauw nu.
Ik ry met ngk b6hs
En heb nu een b5hs besteld ik hoop dat deze wat schoner zal branden.
Ook omdat ik byna nooit 60 ry maar altyd rond 40 45 km per uur
Denk ik dat de bougie niet op temperatuur komt.
Zit ik nu fout met myn conclusie .
Ik weet t anders ook niet meer .
Naald op tweede van boven.
Viertakt tot 40 km daarboven goed.trektprima op.
Boegie by lang ryden op lage snelhyd zwart roeterig.
By hogere snelheden .mooi koffiebruin.
Dus de naald een standje lager gezet.
Viertakten wordt minder en kleur bougie iets mooier bruin.nog wat te zwart maar goed.
Nu pakt de brommer ineens heel slecht op als ik vanuit 40 het gas opengooi.
De bocht wordt ook weer lekker blauw nu.
Ik ry met ngk b6hs
En heb nu een b5hs besteld ik hoop dat deze wat schoner zal branden.
Ook omdat ik byna nooit 60 ry maar altyd rond 40 45 km per uur
Denk ik dat de bougie niet op temperatuur komt.
Zit ik nu fout met myn conclusie .
Ik weet t anders ook niet meer .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Ok .ik ga t proberen.
Ander als ik er flau van ben ,klap ik er een 12 mm op
Ik stel de onsteking met een aangepaste bougie .
Waardoor ik het hoogste punt opzoek en dan een aantal slagen terug om het ontstekingstydstip te bepalen.
Dit is iets onnaukeuriger als met een klokje in het bougiegat.vandaar myn reacktie ergens tussen 9.5 en 1.1
Het openen heb ik dan weer wel nauwkeurig met een zoemertje als de punten openen .
Ander als ik er flau van ben ,klap ik er een 12 mm op
Ik stel de onsteking met een aangepaste bougie .
Waardoor ik het hoogste punt opzoek en dan een aantal slagen terug om het ontstekingstydstip te bepalen.
Dit is iets onnaukeuriger als met een klokje in het bougiegat.vandaar myn reacktie ergens tussen 9.5 en 1.1
Het openen heb ik dan weer wel nauwkeurig met een zoemertje als de punten openen .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Waarom gebruik je geen Buzetti of meetklokLoe schreef: ↑09 sep 2019, 12:30 Ok .ik ga t proberen.
Ander als ik er flau van ben ,klap ik er een 12 mm op
Ik stel de onsteking met een aangepaste bougie .
Waardoor ik het hoogste punt opzoek en dan een aantal slagen terug om het ontstekingstydstip te bepalen.
Dit is iets onnaukeuriger als met een klokje in het bougiegat.vandaar myn reacktie ergens tussen 9.5 en 1.1
Het openen heb ik dan weer wel nauwkeurig met een zoemertje als de punten openen .
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: Opknappen van de nieuwe aankoop k53
Hy stond iets te vroeg enzo .1.4 . nu op 1.2 gezet ..
Merk weinig verschil..
Het 4takt gepruttel is er nog steeds onder de 40 km.
In verband met het roeterig worden van de bougie ngk b6hs heb ik een iets warmere bougie erin gestopt. Ngk b5 hs ..
Merk weinig verschil..
Het 4takt gepruttel is er nog steeds onder de 40 km.
In verband met het roeterig worden van de bougie ngk b6hs heb ik een iets warmere bougie erin gestopt. Ngk b5 hs ..