Restauratie RMC ''special" kopie jeugd kreidler
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Restauratie RMC ''special" kopie jeugd kreidler
Goedendag ,
ik melde me op het forum aan een jaartje of 3 geleden met een kreidler LF die ik op wilde bouwen naar eigen smaak en wat ik in mn hoofd had ging meer lijken op mijn rmc van vroeger , dus waarom niet mn rmc van vroeger nabouwen dacht ik ? en een RMC leent zich er meer voor om naar eigen smaak op te bouwen dan een LF die je eigenlijk mooi standaard moet houden op eventueel wat extra snelheid/vermogen na , dus mn LF frame en blokje weggeven aan een kennis en op zoek gegaan naar een RMC project en gevonden , althans het leek op een rmc het was een LF met accubakjes dr op geschroefd maar er zat verder genoeg aan om mee te beginnen , dus die kennis van me nog een LF frame kado gedaan en een 4 indirect blokje , en zodoende een rmc frame met kenteken aangeschaft om een start te gaan maken om zo goed als mogenlijk een replica van mn oude kreidler te gaan bouwen maar dan zonder de blauwe zundapp tellers en zonder de jamarcol fuego uitlaat , althans het leek in ieder geval op zo'n type zwart met goud uitlaat ..... weet nog wel dat ik deze bij rehorst had gekocht en iets aan moest passen
helaas zijn er van het opknappen veel foto's verloren gegaan die op mn oude computer stonden , dus bij verdere voortgang moet ik nieuwe foto's plaatsen , zo stond ie vorige maand nog op de werkbank ................
inmiddels zit de tank dr op en nog wat onderdelen dus meer foto's volgen uiteraard
ik melde me op het forum aan een jaartje of 3 geleden met een kreidler LF die ik op wilde bouwen naar eigen smaak en wat ik in mn hoofd had ging meer lijken op mijn rmc van vroeger , dus waarom niet mn rmc van vroeger nabouwen dacht ik ? en een RMC leent zich er meer voor om naar eigen smaak op te bouwen dan een LF die je eigenlijk mooi standaard moet houden op eventueel wat extra snelheid/vermogen na , dus mn LF frame en blokje weggeven aan een kennis en op zoek gegaan naar een RMC project en gevonden , althans het leek op een rmc het was een LF met accubakjes dr op geschroefd maar er zat verder genoeg aan om mee te beginnen , dus die kennis van me nog een LF frame kado gedaan en een 4 indirect blokje , en zodoende een rmc frame met kenteken aangeschaft om een start te gaan maken om zo goed als mogenlijk een replica van mn oude kreidler te gaan bouwen maar dan zonder de blauwe zundapp tellers en zonder de jamarcol fuego uitlaat , althans het leek in ieder geval op zo'n type zwart met goud uitlaat ..... weet nog wel dat ik deze bij rehorst had gekocht en iets aan moest passen
helaas zijn er van het opknappen veel foto's verloren gegaan die op mn oude computer stonden , dus bij verdere voortgang moet ik nieuwe foto's plaatsen , zo stond ie vorige maand nog op de werkbank ................
inmiddels zit de tank dr op en nog wat onderdelen dus meer foto's volgen uiteraard
Laatst gewijzigd door johnnyw116 op 10 aug 2019, 22:45, 4 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special""
Jazeker voornamelijk van het W116 type , ook veel aan gewerkt vroeger aan die dingen ook aan andere type's mercedes vaak laswerk of alles demonteren voor de spuiter
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
Hij is inderdaad al een eind op weg , zonet nog een paar foto's gemaakt heb hem vorige week van de werkbank getild nadat ik de rempomp gemonteerd had en de voorrem op druk had gezet , moet wel nog wat aan gebeuren het blokje heb ik compleet gekocht zo en die moet nog aan het lopen worden gemaakt dus dat kan ook nog wat extra werk geven , carburateur wil ik ook eerst nog wat aan vernieuwen zodat ik zeker weet dat ik de juiste sproeierbuis / naald en dergelijke heb , ontsteking is een imitatie punten ontsteking daar zal ie wel op moeten kunnen starten/lopen , maar wil ik vervangen met een 19W bosch punten ontsteking wat er in hoort , de smalle denfeld heb ik passend gemaakt met de handige info die hier op het forum te vinden is viewtopic.php?t=30984 maar een smalle denfeld staat eigenlijk het mooiste als je geen accubakken hebt en er een A-tank op hebt zitten omdat die tanken ook wat smaller zijn bovenop , had eerst een imi francorchamp maar die is in de kliko gegooid , maar heb vorige week een originele francorchamps buddy gekocht met wat scheurtjes dr in maar het bovendek is heel , heb deze uit elkaar gehaald veren dr af en het frame naar een poedercoater gebracht in het westland tezamen met een aangepaste originele motorfiets kentekenplaathouder had deze iets aangepast voor een bromfietsplaat de coating/verf ging er iets af dus vandaar dat deze ook gecoat word , en ook ging ie een verchroomd kettingrandje zijdeglans zwart poedercoaten het resultaat zal mij benieuwen , ook worden er nog bouten aangepast heb verma,verbus en knipping bouten naar tolenaar gebracht deze worden verchroomd , heb er nu nog een aantal inbus bouten (handvast) inzitten aan de achterkant dus die worden vervangen
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
Hij is enkel nog wat stoffig en in werkelijkheid glimt alles veel meer dan de foto's weergeven en vooral het chroomwerk en het gepolijste aluminium
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Restauratie RMC ''special"
Usd - upside down voorvork.
Maar kzie t al, je hebt een ouder model voorvork met bovenkant bussen gemonteerd
Maar kzie t al, je hebt een ouder model voorvork met bovenkant bussen gemonteerd
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
Ok dat bedoel je dus , nou heel simpel er zitten 2 chromen voorvork bussen van een buffeltank op de originele rmc voorvork gemonteerd , deze monteer je ook gewoon met de rubbers waar ze op de buffeltank mee gemonteerd worden maar je moet ze eerst iets aanpassen (de rubbers) aan de binnenkant bijknippen zodat ze goed strak op het kroonstuk komen te zitten , ik heb voor het monteren een oud stuk buis gebruikt in mijn geval had ik een stofzuigerstang die er goed omheen paste waarmee ik de chroombus met het rubber dr in zo omhoog heb geschoven want anders krijg je het er niet op want anders word ie bij het kroonstuk dr af geduwd , ik moest het zelfs een beetje verwarmen met de fohn en toen zat ie eindelijk , daarna nog een rubber er achteraan geschoven tot bovenaan deze hoef je niet aan te passen en dan de onderpoot weer dr op , met schijfrem wat ik erop heb zitten (en vroeger ook overigens) kan je de remslanghouder niet meer monteren dus ik heb op mn voorspatbord een remslang houder van een yamaha FS1 gemonteerd
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
Ok Bedankt , mijn vaste bekleder is al een aantal jaar met pensioen en in zn geheel ermee gestopt dus dan zal ik als eerste Herman Blokhuis benaderen kijken of ie er zin in heeft want het is natuurlijk al gedemonteerd , het bovendek is nog heel kijken wat de mooiste oplossing is
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie RMC ''special"
Maakt Herman niks uit wat en hoe hij het krijgt.johnnyw116 schreef: ↑09 aug 2019, 17:35 Ok Bedankt , mijn vaste bekleder is al een aantal jaar met pensioen en in zn geheel ermee gestopt dus dan zal ik als eerste Herman Blokhuis benaderen kijken of ie er zin in heeft want het is natuurlijk al gedemonteerd , het bovendek is nog heel kijken wat de mooiste oplossing is
Je krijgt hem perfect terug.
Enzo
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
Ok dat is mooi ! als mn frame klaar is en de veertjes er weer ingehaakt zijn neem ik wel contact met hem op
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
Vandaag een paar kleinigheden gedaan : De juiste M8 bouten voor de uitlaat dr in gedraaid , buddyseat veertjes weer netjes gemaakt , en het gereedschapstasje samengesteld voor het toekomstige gereedschapsbakje , niet alles was nog leverbaar bij john bos maar toch nog een aantal dingen binnengekregen meer als verwacht eigenlijk en de bandafnemer maar dubbel genomen , en de rest aangevuld met wat zo'n beetje overal te koop is , en tot slot nog het kapje op de stuurplaat gezet en de fittingen in het plaatje van het ulo achterlicht gezet , het plaatje had ik ook laten verchromen net zoals vroeger , 1 van de fiber ringetjes van de schroefjes was niet bij het achterlicht dus opgelost door M3 fiber ringetjes met 6mm doorsnede ietsje uit te vijlen met een minivijltje dan past het precies , zijn eigenlijk ringetjes die ze in computers gebruiken en komen ook bij een computerwinkel vandaan overigens
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Restauratie RMC ''special"
was de achterlicht met 2 lampjes niet orange in NL ?
in duitsland wel... en een lampje 18/5W was rood ???
in duitsland wel... en een lampje 18/5W was rood ???
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie RMC ''special"
nee
maar kapje is wel van RS
de eerste paar jaren zelfs zwart aan de zijkant
fitting wel bromfiets
maar is Special
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Restauratie RMC ''special"
ahh, okay... so met zwaarte lak heb ik noog een liggen...
weer wat geleerd van de nederlandse brommers
thanks
weer wat geleerd van de nederlandse brommers
thanks
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie RMC ''special"
De getrainde ogen zien ook alles
Casper heeft gelijk ik ben die kapjes vergeten die liggen al zeker bijna 2 jaar aangepast en al voor het M-stuur klaar
Het is inderdaad een motorfiets achterlicht het binnenwerk was er niet bij , maar er staat me bij dat er zo'n kunstof chroom binnenwerk in hoort wat een beetje bol loopt ipv van zo'n platte bromfiets fitting , maar het was lastig om te vinden zo'n ulo met reflectoren aan de zijkanten en uiteindelijk op marktplaats gevonden per toeval , ik had een identiek achterlicht toendertijd die kocht ik bij een motorfietsen winkel op de rijswijkseweg tezamen met een heel mooi maltezer kruis achterlicht die is later op mn zundapp gegaan , er werd vroeger ook bij ons in de buurt nauwelijks standaard bromfietsen gereden dus je stak elkaar een beetje aan met extra of veel chroom afwijkende kleuren / special paint en uiteraard opvoeren ,en motorfietsen met een geel plaatje op het spatbord en een verzekeringsplaatje dr op dat kwam ook veel voor en waren voornamelijk zundapps er reed zelfs eentje in de buurt met een ks175 met een bromfietsplaatje dr op die heeft gereden totdat ie zn motorfiets rijbewijs haalde toen schroefde ie de motorplaat er weer op , en de gebruikelijke mbx 80's met duitse brief en een geel plaatje reden er ook volop en de Duitse degelijkheid was al uit het straatbeeld aan het verdwijnen toendertijd , dr reed ook een oudere man met een RS in ieder geval een gekentekende kreidler volgens mij een buffel maar in ieder geval een tank met zwarte flappen volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer ondanks een goed geheugen maar wel een kenteken met een VH nummer staat me bij want hij reed meestal voor je want die was lastig bij te houden als ik terug denk zie ik het allemaal nog zo rijden door de buurt ......
inmiddels de chromen plastic kapjes dr op gezet en de schuimpjes aangepast die erin zitten
Casper heeft gelijk ik ben die kapjes vergeten die liggen al zeker bijna 2 jaar aangepast en al voor het M-stuur klaar
Het is inderdaad een motorfiets achterlicht het binnenwerk was er niet bij , maar er staat me bij dat er zo'n kunstof chroom binnenwerk in hoort wat een beetje bol loopt ipv van zo'n platte bromfiets fitting , maar het was lastig om te vinden zo'n ulo met reflectoren aan de zijkanten en uiteindelijk op marktplaats gevonden per toeval , ik had een identiek achterlicht toendertijd die kocht ik bij een motorfietsen winkel op de rijswijkseweg tezamen met een heel mooi maltezer kruis achterlicht die is later op mn zundapp gegaan , er werd vroeger ook bij ons in de buurt nauwelijks standaard bromfietsen gereden dus je stak elkaar een beetje aan met extra of veel chroom afwijkende kleuren / special paint en uiteraard opvoeren ,en motorfietsen met een geel plaatje op het spatbord en een verzekeringsplaatje dr op dat kwam ook veel voor en waren voornamelijk zundapps er reed zelfs eentje in de buurt met een ks175 met een bromfietsplaatje dr op die heeft gereden totdat ie zn motorfiets rijbewijs haalde toen schroefde ie de motorplaat er weer op , en de gebruikelijke mbx 80's met duitse brief en een geel plaatje reden er ook volop en de Duitse degelijkheid was al uit het straatbeeld aan het verdwijnen toendertijd , dr reed ook een oudere man met een RS in ieder geval een gekentekende kreidler volgens mij een buffel maar in ieder geval een tank met zwarte flappen volgens mij maar dat weet ik niet 100% zeker meer ondanks een goed geheugen maar wel een kenteken met een VH nummer staat me bij want hij reed meestal voor je want die was lastig bij te houden als ik terug denk zie ik het allemaal nog zo rijden door de buurt ......
inmiddels de chromen plastic kapjes dr op gezet en de schuimpjes aangepast die erin zitten
Laatst gewijzigd door johnnyw116 op 10 aug 2019, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- 69erflorett
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Restauratie RMC ''special" kopie jeugd kreidler
Bijzonder gaaf ding . maarre...., plaats eens een foto zonder al dat plastic.