Kreidler 1966 “ratbike”
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Kreidler 1966 “ratbike”
Beste lezers,
Een aantal maanden geleden kwam ik op marktplaats een 1966 kreidler tussenmodel tegen en tot mijn grote verbazing was het zo goed als compleet. Ik heb mij dan ook meteen bij elkaar geraapt en ben naar de toenmalige eigenaar gereden.
Eenmaal daar kwamen we een prijs overeen en deze was meer dan schappelijk. Ook kreeg ik oude verzekeringspapieren erbij, alle verzekeringsplaatjes en natuurlijk, de bijna complete brommer:
Hij pastte zowaar achter in de kleine auto en terug naar huis waren we al weer snel:
Eenmaal thuis aangekomen heb ik alles nagekeken en tot mijn verbazing waren er geen framenummers in de motorophanging geslagen.. ach, geen probleem zou je dan denken, typenummerplaatje zit erop, even laten voorschouwen bij de rdw.. helaas was dit ook niet het geval.
Hup, gebelt met de lokale kreidlerboer en deze heeft mij diezelfde dag nog aan een frame geholpen met nummers en typenummerplaat.
Toen maar eens voorzichtig beginnen op te bouwen:
De wielen had ik nog staan uit een ander project waar ze gebruikt waar als proef wielen om een andere kreidler rollend te maken om fatsoenlijk te kunnen stallen. Toen de wielen erin zaten en alels was afgedaan met een spons en groene zeep kwam het idee naar boven om niks te veranderen aan het uiterlijk. Nieuwe rubber, assen, bussen en lagers, dat moest erin, maar de roest, die ging blijven.
Bij de lokale kreidlerafdeling nagevraagd of ik oud plastic kon krijgen voor mijn 1966, alles wat hij had liggen was rot, brokkelend of niet meer bruikbaar dus hij raadde mij aan om metalen delen te gebruiken, deze zijn zoals bekend smaller dan hun plastic tegenhangers maar daar kon met een beetje slijp en laswerk wel wat aan gedaan worden.
Het zadel dat ik had voor deze kreidler bleek nogal wat van een probleemgevalletje te zijn. Hij zat niet mooi, was waarschijnlijk van een later model buffeltank en met de schokbreker ophangpunten was meer dan genoeg mis om het zadel vaarwel te wensen
Wat bij de aankoop bij de bromfiets zat was een motorsteun voor een trapperblok, geen voetrusten dus. Een later model met voetrusten bleek niet te passen. Dan maar splitsen en lassen. Dit was een makkelijk klusje en zo maakte ik de voetsteun voor onder het blok in mum van tijd klaar
Het eindresultaat met blok gemonteerd:
De onderstaande foto is een die me goed bijbleef. Veel bleek er mis te zijn, te veel om veilig de weg roestig te gaan maken. De ophangboutjes voor het voorspatbord waren alle 3 afgerot en zaten vast, geen mogelijkheid tot uitboren, oplassen of heetstoken. Het achterspatbord en voorspatbord waren te dun door de roest om veilig te blijven. En de tank, die bleek een scheur van 15cm te hebben langs de benzinekraan krimprand en had een scheur waar de emblemen gezeten hadden. Na met mijn lokale kreidlerhandel te hebbem gebeld bleek dat hij ook 3 66’er kreidlers gehad had met hetzelfde tankprobleem.
Na een tijdje ontmoedigd te zijn om weer verder te gaan paktte ik het maar weer op na een week of 3. Ik wilde zien hoe mijn creatie er daadwerkelijk uit zou zien als ze op eigen kracht zou staan.
Na bovenstaande foto ben ik erachter gekomen dat de achterschokbrekers net zo hard omhoog bleken te veren als dat ze omlaag gingen, lek dus. Op marktplaats kwam ik een prachtig paar Sebac schokbrekers tegen die de cremekleur hadden die ook mijn vorkkapje en de tank hebben. Dit vond ik een mooie vondst en heb ze meteen overgenomen
Bovenstaande foto staan mijn “prachtige” spatbordspiegels op, althans, ben er nogal trots op en vond het een leuke aanwinst.
De nieuwe ontchroomde tank te vervanging van de doorgerotte tank
De binnenkant van de tank schoongemaakt en de buitenkant behandeld met citrussap, schoonmaakazijn en zout. Daarna afgewassen en in de blanke lak
Het beenschild heb ik verfraaid met een oud disney karakter om een gevoel van “bommenwerper” te creeeren. Zelf vind ik het best goed gelukt en de uitroeptekens in bladgoud zijn een leuke verschijning. Ook nog 2 plaatjes van anwb en wegenwacht op de kop getikt voor op het beenschild, mooi verweerd voor bii al de roest.
En hier dan de laatste update:
Hij loopt, als een zonnetje. Er zit helaas een tik in het blok, dus toch uit elkaar. Jammer, want optrekken en rijden doet hij heerlijk maar hoe meer toeren hij maakt, hoe sneller het tikgeluid word en naar mate hij warm word word het geluid wel minder, maar vertrouw het niet voor de keuring.
Heb een zwitsers 1 persoons zadeltje op de kop kunnen tikken evenals een chroom achterspatbord en een ander voorspatbord die niet rot zijn. Ook het achterdragertje heeft een zeer mooie patina.
Tot dusver mijn opbouwverslag,
Qua fotos niet het meest uitgebreide maar het is dan ook mijn eerste verslag. Ben vandaag bezig gegaan met de bedrading voor de verlichting. Daarna word er een keer een keuringsafspraak gemaakt en dan zien we wel. Technisch gelukkig helemaal in orde, het blok reviseer ik wel als de dagen weer korter worden en de verlichting, die lukt wel.
Bedankt voor diegene die gekeken en gelezen hebben,
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een aantal maanden geleden kwam ik op marktplaats een 1966 kreidler tussenmodel tegen en tot mijn grote verbazing was het zo goed als compleet. Ik heb mij dan ook meteen bij elkaar geraapt en ben naar de toenmalige eigenaar gereden.
Eenmaal daar kwamen we een prijs overeen en deze was meer dan schappelijk. Ook kreeg ik oude verzekeringspapieren erbij, alle verzekeringsplaatjes en natuurlijk, de bijna complete brommer:
Hij pastte zowaar achter in de kleine auto en terug naar huis waren we al weer snel:
Eenmaal thuis aangekomen heb ik alles nagekeken en tot mijn verbazing waren er geen framenummers in de motorophanging geslagen.. ach, geen probleem zou je dan denken, typenummerplaatje zit erop, even laten voorschouwen bij de rdw.. helaas was dit ook niet het geval.
Hup, gebelt met de lokale kreidlerboer en deze heeft mij diezelfde dag nog aan een frame geholpen met nummers en typenummerplaat.
Toen maar eens voorzichtig beginnen op te bouwen:
De wielen had ik nog staan uit een ander project waar ze gebruikt waar als proef wielen om een andere kreidler rollend te maken om fatsoenlijk te kunnen stallen. Toen de wielen erin zaten en alels was afgedaan met een spons en groene zeep kwam het idee naar boven om niks te veranderen aan het uiterlijk. Nieuwe rubber, assen, bussen en lagers, dat moest erin, maar de roest, die ging blijven.
Bij de lokale kreidlerafdeling nagevraagd of ik oud plastic kon krijgen voor mijn 1966, alles wat hij had liggen was rot, brokkelend of niet meer bruikbaar dus hij raadde mij aan om metalen delen te gebruiken, deze zijn zoals bekend smaller dan hun plastic tegenhangers maar daar kon met een beetje slijp en laswerk wel wat aan gedaan worden.
Het zadel dat ik had voor deze kreidler bleek nogal wat van een probleemgevalletje te zijn. Hij zat niet mooi, was waarschijnlijk van een later model buffeltank en met de schokbreker ophangpunten was meer dan genoeg mis om het zadel vaarwel te wensen
Wat bij de aankoop bij de bromfiets zat was een motorsteun voor een trapperblok, geen voetrusten dus. Een later model met voetrusten bleek niet te passen. Dan maar splitsen en lassen. Dit was een makkelijk klusje en zo maakte ik de voetsteun voor onder het blok in mum van tijd klaar
Het eindresultaat met blok gemonteerd:
De onderstaande foto is een die me goed bijbleef. Veel bleek er mis te zijn, te veel om veilig de weg roestig te gaan maken. De ophangboutjes voor het voorspatbord waren alle 3 afgerot en zaten vast, geen mogelijkheid tot uitboren, oplassen of heetstoken. Het achterspatbord en voorspatbord waren te dun door de roest om veilig te blijven. En de tank, die bleek een scheur van 15cm te hebben langs de benzinekraan krimprand en had een scheur waar de emblemen gezeten hadden. Na met mijn lokale kreidlerhandel te hebbem gebeld bleek dat hij ook 3 66’er kreidlers gehad had met hetzelfde tankprobleem.
Na een tijdje ontmoedigd te zijn om weer verder te gaan paktte ik het maar weer op na een week of 3. Ik wilde zien hoe mijn creatie er daadwerkelijk uit zou zien als ze op eigen kracht zou staan.
Na bovenstaande foto ben ik erachter gekomen dat de achterschokbrekers net zo hard omhoog bleken te veren als dat ze omlaag gingen, lek dus. Op marktplaats kwam ik een prachtig paar Sebac schokbrekers tegen die de cremekleur hadden die ook mijn vorkkapje en de tank hebben. Dit vond ik een mooie vondst en heb ze meteen overgenomen
Bovenstaande foto staan mijn “prachtige” spatbordspiegels op, althans, ben er nogal trots op en vond het een leuke aanwinst.
De nieuwe ontchroomde tank te vervanging van de doorgerotte tank
De binnenkant van de tank schoongemaakt en de buitenkant behandeld met citrussap, schoonmaakazijn en zout. Daarna afgewassen en in de blanke lak
Het beenschild heb ik verfraaid met een oud disney karakter om een gevoel van “bommenwerper” te creeeren. Zelf vind ik het best goed gelukt en de uitroeptekens in bladgoud zijn een leuke verschijning. Ook nog 2 plaatjes van anwb en wegenwacht op de kop getikt voor op het beenschild, mooi verweerd voor bii al de roest.
En hier dan de laatste update:
Hij loopt, als een zonnetje. Er zit helaas een tik in het blok, dus toch uit elkaar. Jammer, want optrekken en rijden doet hij heerlijk maar hoe meer toeren hij maakt, hoe sneller het tikgeluid word en naar mate hij warm word word het geluid wel minder, maar vertrouw het niet voor de keuring.
Heb een zwitsers 1 persoons zadeltje op de kop kunnen tikken evenals een chroom achterspatbord en een ander voorspatbord die niet rot zijn. Ook het achterdragertje heeft een zeer mooie patina.
Tot dusver mijn opbouwverslag,
Qua fotos niet het meest uitgebreide maar het is dan ook mijn eerste verslag. Ben vandaag bezig gegaan met de bedrading voor de verlichting. Daarna word er een keer een keuringsafspraak gemaakt en dan zien we wel. Technisch gelukkig helemaal in orde, het blok reviseer ik wel als de dagen weer korter worden en de verlichting, die lukt wel.
Bedankt voor diegene die gekeken en gelezen hebben,
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Mooi geworden. Het past goed bij elkaar, mooie patina.
Ook zeer leuk de details in de vorm van een voordrager en de speciale spiegels.
Nu alleen nog een verroeste kettingkast scoren?
Ook zeer leuk de details in de vorm van een voordrager en de speciale spiegels.
Nu alleen nog een verroeste kettingkast scoren?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Precies wat u zegt herman. Helaas heb ik nog niemand getroffen die er een WIL verkopen of iemand die er uberhaupt een heeft. De dichte eitank kettingkasten zijn schaars en de verzamelaars en bouwers zijn zich hier zeer van bewust.hermanp schreef:Mooi geworden. Het past goed bij elkaar, mooie patina.
Ook zeer leuk de details in de vorm van een voordrager en de speciale spiegels.
Nu alleen nog een verroeste kettingkast scoren?
Bedankt voor het mooie commentaar! Word gewaardeerd!
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Gaaf ding hoor, ik hou er van. Het is een bouwjaar waar je niet veel aftermarket spullen voor kunt kopen dus herstellen wat je tweedehands kunt krijgen en lekker je eigen ding er van maken.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Juist! Positieve instelling! Op het moment heb ik nog geen enorm wilde plannen behalve nog 4 extra spiegels monteren (zoals op die vreemde amerikaanse “moonbikes” de fietsjes met sissybars.) 2 op het stuur en 2 aan het beenscherm (beenschildspiegels van oude vespa scooter) en eventueel nog 2 kleine eitank koplampjes met geel glas voorop monteren.jamojamo schreef:Gaaf ding hoor, ik hou er van. Het is een bouwjaar waar je niet veel aftermarket spullen voor kunt kopen dus herstellen wat je tweedehands kunt krijgen en lekker je eigen ding er van maken.
Gr.,
Eric
De kreidler is momenteel in restaureerbare staat. Daarmee bedoel ik geen enorme putten of roest mocht ik ooit 100% willen opknappen en spuiten.
Bedankt voor de response!
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Foto s genoeg om van te genieten.
Ik vind de naam ratbike niet passend voor jou brom.
Hy is veels,te mooi voor die benaming.
Brommer met Patina klink beter .
Ik hou er ook wel van dat je mag zien aan een brommer wat hy in zn leven heeft meegemaakt.
Ik vind de naam ratbike niet passend voor jou brom.
Hy is veels,te mooi voor die benaming.
Brommer met Patina klink beter .
Ik hou er ook wel van dat je mag zien aan een brommer wat hy in zn leven heeft meegemaakt.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Dankje voor uw mooie woorden, misschien de titel dan toch veranderen haha. Had er nog niet op die manier over nagedacht maar u heeft wel een punt!Loe schreef:Foto s genoeg om van te genieten.
Ik vind de naam ratbike niet passend voor jou brom.
Hy is veels,te mooi voor die benaming.
Brommer met Patina klink beter .
Ik hou er ook wel van dat je mag zien aan een brommer wat hy in zn leven heeft meegemaakt.
Bedankt,
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Sixty Six Patina
Nőel.
Ik vind jouw roestbak eenmaal technisch okay een gaaf ding om mee te zien rijden in een toerrit.
En je verhaal, prima verwoord toch.
Jaren geleden zag ik een patina Zundapp.
Liep prima, dacht wel dat hij zo uit elkaar kon vallen.
Tja, het was totaal anders dan men gewent was.
Wat betreft een stalen kettingkast.
Soms zie je zei wel, verleden jaar nog op de beurs in Houten, maar wel voor de hoofdprijs
Succes met je zesenzestiger Patina.
Groetjes Nicolaas
Nőel.
Ik vind jouw roestbak eenmaal technisch okay een gaaf ding om mee te zien rijden in een toerrit.
En je verhaal, prima verwoord toch.
Jaren geleden zag ik een patina Zundapp.
Liep prima, dacht wel dat hij zo uit elkaar kon vallen.
Tja, het was totaal anders dan men gewent was.
Wat betreft een stalen kettingkast.
Soms zie je zei wel, verleden jaar nog op de beurs in Houten, maar wel voor de hoofdprijs
Succes met je zesenzestiger Patina.
Groetjes Nicolaas
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Ratbike, je moet ook de persoonlijkheid bezitten om hier op te rijden.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Dat klopt, een beetje rock en roll en altijd vuil onder de nagelsEnzo-tvdzijden schreef:Ratbike, je moet ook de persoonlijkheid bezitten om hier op te rijden.
Enzo
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Hoewel een 66er een kunstof kettingkast heeft heb ik uit je verhaal begrepen dat metaal de voorkeur geniet.De dichte eitank kettingkasten zijn schaars en de verzamelaars en bouwers zijn zich hier zeer van bewust.
De complete Eitank kettingkasten zijn inderdaad aan de prijs, maar je kunt hem ook in tweeën kopen bij twee verschillende verkopers op marktplaats.
In de kwaliteit die jij ambieert zijn ze geen fluit meer waard, en ben je voor een paar tientjes gesteld.
Uiteraard moet je de achter brug nog wel even Eitank compatibel maken om de metalen kast te kunnen monteren.
Verder voor de looks, het algehele plaatje dus, is het belangrijk dat de berijder zich kan spiegelen aan zijn Kreidler, jullie moeten als het ware een eenheid vormen.
Een zeer oude pot of jet helm met een dikke laag nekvet aan de binnenzijde is daarbij een must.
Nou weet ik niet je leeftijd, maar in de relatie sfeer met deze Kreidler ben je kansloos, en mocht je reeds een relatie hebben houd er dan rekening mee dat je eerdaags op de Datingsite De Laatste Kans je liefdes geluk moet vinden.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Hahaha, henk, je bent me er eentjeHenk 3bakvoet schreef:Hoewel een 66er een kunstof kettingkast heeft heb ik uit je verhaal begrepen dat metaal de voorkeur geniet.De dichte eitank kettingkasten zijn schaars en de verzamelaars en bouwers zijn zich hier zeer van bewust.
De complete Eitank kettingkasten zijn inderdaad aan de prijs, maar je kunt hem ook in tweeën kopen bij twee verschillende verkopers op marktplaats.
In de kwaliteit die jij ambieert zijn ze geen fluit meer waard, en ben je voor een paar tientjes gesteld.
Uiteraard moet je de achter brug nog wel even Eitank compatibel maken om de metalen kast te kunnen monteren.
Verder voor de looks, het algehele plaatje dus, is het belangrijk dat de berijder zich kan spiegelen aan zijn Kreidler, jullie moeten als het ware een eenheid vormen.
Een zeer oude pot of jet helm met een dikke laag nekvet aan de binnenzijde is daarbij een must.
Nou weet ik niet je leeftijd, maar in de relatie sfeer met deze Kreidler ben je kansloos, en mocht je reeds een relatie hebben houd er dan rekening mee dat je eerdaags op de Datingsite De Laatste Kans je liefdes geluk moet vinden.
Matzwarte jethelm: check
Oude pilotenhelm: check
Nekvet: gewassen
Vriendin: akkoord, we hebben ook een ratrod auto.
Toekomstvisie: ziet er glansrijk uit
Dank voor je feedback over de kettingkast, ga eens zoeken naar losse helften!
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 29 dec 2016, 16:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
het is weer wat anders als alles glimmend maar vind de patina look ook wel leuk !
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Mag ik ook zeggen dat ik het wel apart vind, maar spuuglelijk?
Hopelijk heb ik het voorzichtig genoeg geformuleerd
Hopelijk heb ik het voorzichtig genoeg geformuleerd
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Iedere mening is er één en je spreekt duidelijke woorden. Volgens mij is dat het eerlijkste wat je kunt doen toch?hermanngas schreef:Mag ik ook zeggen dat ik het wel apart vind, maar spuuglelijk?
Hopelijk heb ik het voorzichtig genoeg geformuleerd
Bedankt!
Noël
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
erg mooi opgebouwd! en ik vind het wel iets hebben. zeker voor dit type is het appart!
veel plezier ermee
veel plezier ermee
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
erik de l schreef:Ik vind hem gaaf!
Kenteken erop en rijden maar >>>>>>
Dat is inderdaad wel de bedoeling! Electronica is aangesloten, remschoentjes zijn vervangen, nu nog wachten op de banden want de huidige hebben een beetje last van droogrot..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Ik doe mijn best! Dit is de eerste kreidler die mij problemen veroorzaakt tot en met. Ik weet niet of ik dan vorige keren meer geluk heb gehad met bouwen of dat deze gewoon meer pas en meetwerk heeft omdat de combinatie buffeltank/eitank en extra buikkappen zoveel schuif en paswerk vereisen maar niks lijkt te willen passen haha.wilhelmus schreef:Mooi dat je zo bezig bent met de Kreidler,Je schiet al aardig op.
grt wim
We gaan door en we komen er wel! Nu nog een fitting vinden die in mijn koplamp past. De huisige kruimelt uit elkaar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 01 mei 2013, 01:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidler 1966 “ratbike”
Jan schreef:Ik vind patina tot op zekere hoogte best mooi om te zien, maar dan moet het echte patina zijn en niet zelf gemaakte!
Hoewel ik het tot op zekere hoogte helemaal met je eens ben vind ik de patina die op deze zit wel origineel. Alle panelen, delen en zelfs de schroeven zijn oud, uitgezocht op oud of verweerd door de jaren. De tank in dit geval ben ik zelf nog niet tevreden mee. Deze zal zeker nog vervangen worden voor een elfenbein weisse tank. Als ik je vertel dat de tank die erbij zat gevuld werd met benzine, de benzine er onder weer net zo hard uit liep omdat ik de tank niet gecontroleerd had op scheuren (dom) en ik de tranen in mijn ogen had van ergernis dat ik nu weer een origineel deel van deze bromfiets weg moest gooien, dan heb ik geen woord gelogen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk