Opbouw van een KVV 2.0

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Hegu-Dennis
Berichten: 969
Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
Locatie: Sint Pancras
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Opbouw van een KVV 2.0

#76 Bericht door Hegu-Dennis » 05 jan 2020, 20:07

Ik heb er voor gekozen om de remplaat van het voorwiel links te houden, omdat je dan een grotere bocht (dus meer ruimte) op de voorremkabel hebt. Ik heb slechte ervaringen met een remplaat aan de rechter kant … kabels die zwaar lopen of die ergens onderweg tijdens het in- en uitveren ergens achter blijven hangen. Het werpt wel een probleem op want de naaf lijkt uitsluitend te zijn gemaakt voor een remplaat aan de rechterkant. De remhevel moet sowieso aangepast worden, maar ook de verankering van de remplaat wordt lastig 

Gebruikersavatar
Hegu-Dennis
Berichten: 969
Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:39
Locatie: Sint Pancras
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Opbouw van een KVV 2.0

#77 Bericht door Hegu-Dennis » 06 jan 2020, 19:45

Het schijnt dat Andre Gebben er een theorie op na gehouden had dat de motor beter in balans zou zijn als de voor- en achter remplaat niet aan dezelfde kant zitten!??
Weet niet wat daar van waar is … ik houd het bij mijn eigen ervaringen

Plaats reactie