Klopt die zit er aan beide kanten tussen.Enzo-tvdzijden schreef:Heb je goed Herman
Voor beschadigen hoort er een zeer dunne ring tussen
Gr Geert
Klopt die zit er aan beide kanten tussen.Enzo-tvdzijden schreef:Heb je goed Herman
Voor beschadigen hoort er een zeer dunne ring tussen
Enzo-tvdzijden schreef:Weet het wel zeker Geert
Enzo
Zeker dat kan goed zo, speciaal even onder het zeil vandaan gehaald?Enzo-tvdzijden schreef:Dit is toch ook prima.
Ik denk wel dat bij een Leleu 120 de remkabel meer geknikt zit dan bij een Leleu 160. Hieronder een foto.Flocke schreef:Wenn Du den Bremshebel am Rad eine Stufe weiter nach hinten machst, dann nehme ich an, dass der Bremszug wesentlich harmonischer verläuft.
Das heißt, dass der Zug dann nicht mehr so einen starken Bogen nach oben macht und am Bremsdeckel nicht so stark abknickt.
Dann brauchst Du auch die Stellschraube am Fußbremshebel nicht so weit herausdrehen.
Das war jedenfalls bei meiner Eiertank so, den Hebel eine Raste weiter nach hinten gemacht und der Verlauf des Bremskabels war einwandfrei.
Allerdings ist die Stufung bei den Campagnolo-Naben sehr fein, bei der Leleu-Nabe mußt Du den Bremshebel umdrehen, um eine feinere Abstufung zu erzielen, das heißt, Du mußt die Seite des Hebels, die zuvor nach außen gezeigt hat, nach innen, zum Rad hin, drehen.
Gruß
Carsten
rempedaal van Nederlandse trappermodellen is ook niet gelijk aan model pedaal voor Duitse steppenbalk.Tallman schreef: ↑06 dec 2019, 23:03 Ik had had vanavond geprobeerd wat jij voorstelde Carsten, maar dat werkt niet.
Als je de remhevel omdraait moet je de stelbout zover indraaien dat het rempedaal bijna over de grond sleept ook de remlichtschakelaar gaat dan scheef op het rempedaal staan.
Voor mij zit het prima zo en zo te zien zat het orgineel ook zo.
Gr Geert
er zijn dus 3 mogelijkheden.Enzo-tvdzijden schreef: ↑06 dec 2019, 23:41rempedaal van Nederlandse trappermodellen is ook niet gelijk aan model pedaal voor Duitse steppenbalk.Tallman schreef: ↑06 dec 2019, 23:03 Ik had had vanavond geprobeerd wat jij voorstelde Carsten, maar dat werkt niet.
Als je de remhevel omdraait moet je de stelbout zover indraaien dat het rempedaal bijna over de grond sleept ook de remlichtschakelaar gaat dan scheef op het rempedaal staan.
Voor mij zit het prima zo en zo te zien zat het orgineel ook zo.
Gr Geert
Enzo
Had ik al geprobeerd zie hierboven, het wiel staat nu ook helemaal naar voren. Kabel is inderdaad origineel ik had ook nog een andere originele die is precies hetzelfde. Het hoort gewoon zo, ik heb er geen problemen mee. Als de ketting erop zit gaat het wiel ook iets naar achteren.Caspar schreef:Remkabel is origineel zeg je , dus dat moet goed zijn.
Er is daarvan een versie voor 19 inch wielen , maar die is veel te lang.
Rempookje lijkt mij ook prima.
Probeer de remsleutel eens óm te draaien.
Probeer dan nog eens
ik geloof niet dat dat zo veel invloed gaat hebben op de bocht in de kabel maar ik zou me er ook niet druk over maken.Tallman schreef: ↑08 dec 2019, 15:35Had ik al geprobeerd zie hierboven, het wiel staat nu ook helemaal naar voren. Kabel is inderdaad origineel ik had ook nog een andere originele die is precies hetzelfde. Het hoort gewoon zo, ik heb er geen problemen mee. Als de ketting erop zit gaat het wiel ook iets naar achteren.Caspar schreef:Remkabel is origineel zeg je , dus dat moet goed zijn.
Er is daarvan een versie voor 19 inch wielen , maar die is veel te lang.
Rempookje lijkt mij ook prima.
Probeer de remsleutel eens óm te draaien.
Probeer dan nog eens
Gr Geert
Zit er een platte ring tussen?Enzo-tvdzijden schreef:Heel wat anders