Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Zo’n drie jaar geleden ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen voor de Kreidler GT 1967. Na het voltooien van het project ‘Mooi oranje is niet lelijk’ werd het tijd voor een volgend project.
viewtopic.php?f=23&t=40427&hilit=mooi+o ... iet+lelijk
Ik heb behoefte aan een gebruiksKreidler om mee naar mijn werk te kunnen rijden. Hierbij werd ik geïnspireerd door de Groene LF 1977 van Marcel de Wilde 13.
viewtopic.php?f=23&t=45174&hilit=de+gro ... de#p741596
Op weg naar mijn werk kwam ik de zoon van Marcel regelmatig tegen. In weer en wind rijdend van Stompwijk naar Leiden. Zo’n brommer zocht ik. Nadat zijn zoon hem niet meer nodig had, heb ik nog een poging gewaagd om de brommer over te nemen, maar Marcel hecht zich behoorlijk aan zijn Kreidlers en kon er geen afstand van doen. Logisch want ook dit is een uniek ding met een geschiedenis.
Dan maar zelf iets bouwen. Mijn keuze viel op de Hondekop, omdat dit toch een redelijk uniek model is. Slechts één jaar gemaakt en een duidelijk voorbeeld van een overgang van de Eitank naar de Buffel. Het overgangsmodel uit 1966 kan me niet bekoren. Het is in feite een Eitankframe met zijplaten, zodat er een Buffeltank op past. Voor mij is dat het net niet. Bovendien kende ik het Hondekop-model al vele jaren, doordat in Wierden in de schuur van vrienden de oude brommer van vader Groen stond te verrotten. Een niet meer te fatsoenlijk te redden exemplaar, maar op een of andere manier gaat zoiets bij je horen. Duidelijk dus, het moest een Hondekop worden! Voor mij is het niet interessant om een compleet gerestaureerde Kreidler te kopen, dus zo’n drie jaar geleden ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen. Allereerst heb ik een frame met kenteken bij George in Bennebroek gekocht. Hij had de Hondekop, die ik nog compleet in zijn werkplaats had zien staan, gesloopt. Het was geen mooi gespoten en niet fantastisch gerestaureerd exemplaar, maar met het frame was blij.
Ik heb het topic van Harry, ‘Het tweede leven van een Kreidler GT 1967’ met veel plezier gelezen en veel geleerd van zijn ervaringen. Ik heb zijn exemplaar live gezien toen ik een stel spatbord beugels bij hem ophaalde. Het is een plaatje waar met liefde aan gewerkt is.
viewtopic.php?f=23&t=43106&hilit=tweede+leven
Ook de prachtige GT van plaatsgenoot Rik is een inspiratiebron voor me geweest. Hier is ook met veel zorg aan gewerkt.
Een belangrijk onderdeel is natuurlijk het motorblok. Daar heb ik lang naar gezocht. Maar om wonderwel kon ik om de hoek van mijn werk in Leiderdorp een blokje kopen. Er werden een aantal 3-bakjes-voet met kickstarter aangeboden. Hiervan heb ik het mooiste exemplaar gekocht en Marcel (de Wilde 13) en Tjerry (Enzo) hebben het voor me gereviseerd. Het is prachtig geworden.
Waarom een 3 bak en geen 5-bak? Dit is vooral ingegeven door het feit dat ik relaxed naar mijn werk wil kunnen toeren. Helaas is in de loop van de verzameltijd een voortschrijdend inzicht op tweetakt gekomen en worden de brommers in steeds meer gebieden verboden. Waarschijnlijk ga ik hem dus als motor keuren. Hij ligt klaar met een 2 pk cilinder, maar ik heb ook een 4.2 liggen met 14 mm. Dit wordt nog een uitdaging.
Afgelopen zaterdag hebben Marcel, Tjerry en ik drie projecten bij Bertus Bonk achter gelaten. Op zich al een hele leuke onderneming naar Ter Schuur. En Bertus gaat er zonder enige twijfel wat moois van maken! Ik zal de komende tijd wat foto’s van de vorderingen plaatsen, bijvoorbeeld de revisie van het blokje.
Groet Kees
Zo’n drie jaar geleden ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen voor de Kreidler GT 1967. Na het voltooien van het project ‘Mooi oranje is niet lelijk’ werd het tijd voor een volgend project.
viewtopic.php?f=23&t=40427&hilit=mooi+o ... iet+lelijk
Ik heb behoefte aan een gebruiksKreidler om mee naar mijn werk te kunnen rijden. Hierbij werd ik geïnspireerd door de Groene LF 1977 van Marcel de Wilde 13.
viewtopic.php?f=23&t=45174&hilit=de+gro ... de#p741596
Op weg naar mijn werk kwam ik de zoon van Marcel regelmatig tegen. In weer en wind rijdend van Stompwijk naar Leiden. Zo’n brommer zocht ik. Nadat zijn zoon hem niet meer nodig had, heb ik nog een poging gewaagd om de brommer over te nemen, maar Marcel hecht zich behoorlijk aan zijn Kreidlers en kon er geen afstand van doen. Logisch want ook dit is een uniek ding met een geschiedenis.
Dan maar zelf iets bouwen. Mijn keuze viel op de Hondekop, omdat dit toch een redelijk uniek model is. Slechts één jaar gemaakt en een duidelijk voorbeeld van een overgang van de Eitank naar de Buffel. Het overgangsmodel uit 1966 kan me niet bekoren. Het is in feite een Eitankframe met zijplaten, zodat er een Buffeltank op past. Voor mij is dat het net niet. Bovendien kende ik het Hondekop-model al vele jaren, doordat in Wierden in de schuur van vrienden de oude brommer van vader Groen stond te verrotten. Een niet meer te fatsoenlijk te redden exemplaar, maar op een of andere manier gaat zoiets bij je horen. Duidelijk dus, het moest een Hondekop worden! Voor mij is het niet interessant om een compleet gerestaureerde Kreidler te kopen, dus zo’n drie jaar geleden ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen. Allereerst heb ik een frame met kenteken bij George in Bennebroek gekocht. Hij had de Hondekop, die ik nog compleet in zijn werkplaats had zien staan, gesloopt. Het was geen mooi gespoten en niet fantastisch gerestaureerd exemplaar, maar met het frame was blij.
Ik heb het topic van Harry, ‘Het tweede leven van een Kreidler GT 1967’ met veel plezier gelezen en veel geleerd van zijn ervaringen. Ik heb zijn exemplaar live gezien toen ik een stel spatbord beugels bij hem ophaalde. Het is een plaatje waar met liefde aan gewerkt is.
viewtopic.php?f=23&t=43106&hilit=tweede+leven
Ook de prachtige GT van plaatsgenoot Rik is een inspiratiebron voor me geweest. Hier is ook met veel zorg aan gewerkt.
Een belangrijk onderdeel is natuurlijk het motorblok. Daar heb ik lang naar gezocht. Maar om wonderwel kon ik om de hoek van mijn werk in Leiderdorp een blokje kopen. Er werden een aantal 3-bakjes-voet met kickstarter aangeboden. Hiervan heb ik het mooiste exemplaar gekocht en Marcel (de Wilde 13) en Tjerry (Enzo) hebben het voor me gereviseerd. Het is prachtig geworden.
Waarom een 3 bak en geen 5-bak? Dit is vooral ingegeven door het feit dat ik relaxed naar mijn werk wil kunnen toeren. Helaas is in de loop van de verzameltijd een voortschrijdend inzicht op tweetakt gekomen en worden de brommers in steeds meer gebieden verboden. Waarschijnlijk ga ik hem dus als motor keuren. Hij ligt klaar met een 2 pk cilinder, maar ik heb ook een 4.2 liggen met 14 mm. Dit wordt nog een uitdaging.
Afgelopen zaterdag hebben Marcel, Tjerry en ik drie projecten bij Bertus Bonk achter gelaten. Op zich al een hele leuke onderneming naar Ter Schuur. En Bertus gaat er zonder enige twijfel wat moois van maken! Ik zal de komende tijd wat foto’s van de vorderingen plaatsen, bijvoorbeeld de revisie van het blokje.
Groet Kees
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
ik geloof dat de hondekoppen populair worden , fijn is dat je lekker rechtop zit wb het stuur dat is bij een M en stokstuur wel anders
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Leuk project en ga ik ook volgen.
Die George uit Bennebroek is overleden, ik kwam regelmatig bij hem in zijn hobbyruimte.
Ik heb al bijna 20 jaar een ongerestaureerde Hondekop in bijna nieuwstaat in de schuur staan.
Denk vaak aan verkopen, want er wordt niet of nauwelijks mee gereden, maar ja weg is weg.
Foto van mijn brommer kennen jullie denk ik wel.
Succes met het project.
Die George uit Bennebroek is overleden, ik kwam regelmatig bij hem in zijn hobbyruimte.
Ik heb al bijna 20 jaar een ongerestaureerde Hondekop in bijna nieuwstaat in de schuur staan.
Denk vaak aan verkopen, want er wordt niet of nauwelijks mee gereden, maar ja weg is weg.
Foto van mijn brommer kennen jullie denk ik wel.
Succes met het project.
- Bijlagen
-
- IMG_0374.JPG (221.84 KiB) 8099 keer bekeken
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Wat mij het meeste stoort bij de Hondekop is dat de achterzijde van de motorschermen niet in de contouren van het achterspatbord lopen!
Komt omdat het achterspatbord van de Hondekop breder en dieper is alle andere type achterspatborden.
De Eitank is de enige Kreidler waar dat wel mooi in contour ligt.
De eitank, moeder der Kreidlers, daar klopte het nog!
Komt omdat het achterspatbord van de Hondekop breder en dieper is alle andere type achterspatborden.
De Eitank is de enige Kreidler waar dat wel mooi in contour ligt.
De eitank, moeder der Kreidlers, daar klopte het nog!
- Bijlagen
-
- IMG_2691.JPG (329 KiB) 8094 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
De rede dat wij bij de gepimte Hondekop het buffel scherm gemonteerd hebben. Dan maar wat opvulringen er tussen.
Maar veel geleerd van het sleutelen aan de Hondekop.
Enzo
Maar veel geleerd van het sleutelen aan de Hondekop.
Enzo
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Ik snap niet wat jij bedoeld Tjerry met opvulringen erachter!
Ik heb het over de lengte van de motorschermen, die eigenlijk tekort zijn, behalve bij de eitank.
Ik heb het over de lengte van de motorschermen, die eigenlijk tekort zijn, behalve bij de eitank.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
bovenaan bij de montage aan het frame. Buffel is iets smaller
En die loopt wel in de lijn van de motorschermen
Enzo
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Dag kees,
In het doorgaans droeve landschap der Zuid-Hollandse kreidler eenheidsworsten zal de verschijning van een model 67er een verademing zijn.
Kreidler rijders die een enorme vorm van kopieer gedrag vertonen aangaande bouwjaar, de kleur, wielen en vooral een chromen A-tank met lelijke transfers/stikkers, en niet te vergeten een grote plaat die onontbeerlijk is om op de donderdag avonden te kunnen genieten van een diepvries appelpunt met slagroom.
Een Hondenkop, deze bijnaam historisch uit de vorige eeuw verworven door zijn toen al vreemde niet alledaagse verschijning maakt anno nu een verpletterende indruk bij mensen die doorgaans hun liefde voor oldtimer brommers niet onder stoelen of banken steken.
Een 67er kreidler Florett, ook zo een exceptioneel product uit de stal van Kornwestheim, het jaar waar de flowerpower zijn intrede deed en de Beatles muziek van 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band' uit je draagbare Erres schalde en afgestemd op de The Big Four-Four-Five.
Waar heeft hij het over zullen de lezers denken, Kees simpel, hij! wie de geschiedenis en het tijdsbeeld niet kent, zal nimmer een Kreidler op kunnen bouwen.
In de nadagen van de Eitank kon je nog steeds zwaar gedrogeerd van de LSD of waterpijp in 1967 risicoloos een Kreidler uit de bromfietszaak trekken, de keuze was rood of grijs, antraciet zat nog niet in het vocabulaire toen der tijd , of je moest het over een mud kolen hebben dan begreep men het wel, rood en grijs dus, meer smaken waren er niet.
Een 66er en 67er Kreidler Florett, een mispeer! van jewelste na de mateloos populaire Eitank.
Een zwarte bladzijde uit het boek van de ontwerp c.q. design afdeling.
Maar zoals met zoveel dingen uit vervlogen tijden krijgt de 67er een lading mee die als je het hebt over collector items je met dit model een voltreffer scoort.
De lelijkste zaken van toen, zijn nu het meest begeerlijkst en gelieft, en daar maakt de gemotoriseerde wereld zeker geen uitzondering op.
Ik las dat jou GT spuit onderdelen inmiddels bij Bertus zijn afgeleverd, samen met nog twee andere kreidlers.
Kees!, Bertus zal het nooit toegeven, maar zijn gedachten kan ik lezen als hij nippend aan zijn derde flesje HertogJan aan jou GT begint, gloeiende gloeiende, dit is een echte Kreidler, dit is different koek, this is heavy stuff, hier zit nog een beetje werk aan, dit is iets anders als een frame`pje met een très petit achterspatbordje.
Al met al één brok degelijkheid, met de felheid en souplesse van een Duitse herders hond, jou Hond, jou GT, een betrouwbare metgezel tijdens je toekomstige relax ritjes.
Kees, ik wens jou ongelofelijk veel plezier met alle facetten die deze Hondenkop met zich mee brengt.
Onderscheidend, exceptioneel, en bovenal een kreidler Florett met een aparte historie.
Nog even een nabrander,
Een sixpack Hertogjan, het kon niet schraler Kees? Nou nou! jullie hebben toch wel even in de bus geblazen, ik mag hopen dat de aanschaf wel door drieën is gedeeld.
TIP: ik zou er nog even een paar kratten Hertogjan tegen aan gooien.
In het doorgaans droeve landschap der Zuid-Hollandse kreidler eenheidsworsten zal de verschijning van een model 67er een verademing zijn.
Kreidler rijders die een enorme vorm van kopieer gedrag vertonen aangaande bouwjaar, de kleur, wielen en vooral een chromen A-tank met lelijke transfers/stikkers, en niet te vergeten een grote plaat die onontbeerlijk is om op de donderdag avonden te kunnen genieten van een diepvries appelpunt met slagroom.
Een Hondenkop, deze bijnaam historisch uit de vorige eeuw verworven door zijn toen al vreemde niet alledaagse verschijning maakt anno nu een verpletterende indruk bij mensen die doorgaans hun liefde voor oldtimer brommers niet onder stoelen of banken steken.
Een 67er kreidler Florett, ook zo een exceptioneel product uit de stal van Kornwestheim, het jaar waar de flowerpower zijn intrede deed en de Beatles muziek van 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band' uit je draagbare Erres schalde en afgestemd op de The Big Four-Four-Five.
Waar heeft hij het over zullen de lezers denken, Kees simpel, hij! wie de geschiedenis en het tijdsbeeld niet kent, zal nimmer een Kreidler op kunnen bouwen.
In de nadagen van de Eitank kon je nog steeds zwaar gedrogeerd van de LSD of waterpijp in 1967 risicoloos een Kreidler uit de bromfietszaak trekken, de keuze was rood of grijs, antraciet zat nog niet in het vocabulaire toen der tijd , of je moest het over een mud kolen hebben dan begreep men het wel, rood en grijs dus, meer smaken waren er niet.
Een 66er en 67er Kreidler Florett, een mispeer! van jewelste na de mateloos populaire Eitank.
Een zwarte bladzijde uit het boek van de ontwerp c.q. design afdeling.
Maar zoals met zoveel dingen uit vervlogen tijden krijgt de 67er een lading mee die als je het hebt over collector items je met dit model een voltreffer scoort.
De lelijkste zaken van toen, zijn nu het meest begeerlijkst en gelieft, en daar maakt de gemotoriseerde wereld zeker geen uitzondering op.
Ik las dat jou GT spuit onderdelen inmiddels bij Bertus zijn afgeleverd, samen met nog twee andere kreidlers.
Kees!, Bertus zal het nooit toegeven, maar zijn gedachten kan ik lezen als hij nippend aan zijn derde flesje HertogJan aan jou GT begint, gloeiende gloeiende, dit is een echte Kreidler, dit is different koek, this is heavy stuff, hier zit nog een beetje werk aan, dit is iets anders als een frame`pje met een très petit achterspatbordje.
Al met al één brok degelijkheid, met de felheid en souplesse van een Duitse herders hond, jou Hond, jou GT, een betrouwbare metgezel tijdens je toekomstige relax ritjes.
Kees, ik wens jou ongelofelijk veel plezier met alle facetten die deze Hondenkop met zich mee brengt.
Onderscheidend, exceptioneel, en bovenal een kreidler Florett met een aparte historie.
Nog even een nabrander,
Een sixpack Hertogjan, het kon niet schraler Kees? Nou nou! jullie hebben toch wel even in de bus geblazen, ik mag hopen dat de aanschaf wel door drieën is gedeeld.
TIP: ik zou er nog even een paar kratten Hertogjan tegen aan gooien.
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Enzo-tvdzijden schreef: ↑13 nov 2019, 12:07bovenaan bij de montage aan het frame. Buffel is iets smaller
En die loopt wel in de lijn van de motorschermen
Enzo
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
de status.
tank strak en in de grondverf.
achterscherm recht getimmerd .
leuk detail bij een hondekop is, die heeft 2 voor en 2 achter spatborden.haha.
mvg bertus
tank strak en in de grondverf.
achterscherm recht getimmerd .
leuk detail bij een hondekop is, die heeft 2 voor en 2 achter spatborden.haha.
mvg bertus
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Goed bezig Bertus.
Het Bonk bier doet zijn heilzame werking.
Ja, die twee stel spatborden; het wordt echt een hele speciale.
En dan kom je dit ook nog tegen...
Wat is dit nou?
Moet dat gat dicht blijven ?? Heerlijk zo'n Hondenkop.
Groet Kees
- hermanngas
- Berichten: 4100
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 228 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Nu ben ik toch ook van jouw bouwjaar Henk, maar The big four four five zegt mij niets, of was dat radio Luxemburg?Henk 3bakvoet schreef: ↑13 nov 2019, 12:48 je draagbare Erres schalde en afgestemd op de The Big Four-Four-Five.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Henk, zowaar weer eens een uitgebreid epistel van jou, met de typische H3bv kenmerken. Ik begrijp dat een Hondekop bij jou niet in de schaduw mag staan van een Eitank, maar ik lees ook waardering.
Bedankt voor het plezier dat je me toewenst met deze Florett. Dit gaat zeker lukken, als het al niet begonnen is. Er wordt nu in Terschuur met man en macht gewerkt aan de basis voor een prachtig smoellend frame en aanhangsels. Hier heb ik het volste vertrouwen in. Bertus heeft me zelfs verteld dat hij zichzelf een weekje drooglegt. Hopelijk hebben ontwenningsverschijnselen geen invloed op Zo in sublieme spuitwerk.
Groet Kees
Bedankt voor het plezier dat je me toewenst met deze Florett. Dit gaat zeker lukken, als het al niet begonnen is. Er wordt nu in Terschuur met man en macht gewerkt aan de basis voor een prachtig smoellend frame en aanhangsels. Hier heb ik het volste vertrouwen in. Bertus heeft me zelfs verteld dat hij zichzelf een weekje drooglegt. Hopelijk hebben ontwenningsverschijnselen geen invloed op Zo in sublieme spuitwerk.
Groet Kees
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Zolenheuvel schreef: ↑13 nov 2019, 18:59Goed bezig Bertus.
Het Bonk bier doet zijn heilzame werking.
Ja, die twee stel spatborden; het wordt echt een hele speciale.
En dan kom je dit ook nog tegen...
Wat is dit nou?
Moet dat gat dicht blijven ??
IMG-20191113-WA0002.jpg
Heerlijk zo'n Hondenkop.
Groet Kees
Ja, dit gat moet dicht blijven, omdat bij de Hondenkop de tellerkabel niet door dit kapje loopt, maar via een dubbel kabelsteuntje aan de achterzijde van dit kapje naar beneden wordt geleid. Foto van mijn oude kapje.
- Bijlagen
-
- IMG_2921.JPG (261.39 KiB) 7942 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Vergeet niet die oven heerlijke appeltaart die Kees ook nog mee had voor bij de koffie in Terschuur.Zolenheuvel schreef: ↑13 nov 2019, 19:13 Henk, zowaar weer eens een uitgebreid epistel van jou, met de typische H3bv kenmerken. Ik begrijp dat een Hondekop bij jou niet in de schaduw mag staan van een Eitank, maar ik lees ook waardering.
Bedankt voor het plezier dat je me toewenst met deze Florett. Dit gaat zeker lukken, als het al niet begonnen is. Er wordt nu in Terschuur met man en macht gewerkt aan de basis voor een prachtig smoellend frame en aanhangsels. Hier heb ik het volste vertrouwen in. Bertus heeft me zelfs verteld dat hij zichzelf een weekje drooglegt. Hopelijk hebben ontwenningsverschijnselen geen invloed op Zo in sublieme spuitwerk.
Groet Kees
Enzo
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
[/quote]Vergeet niet die oven heerlijke appeltaart die Kees ook nog mee had voor bij de koffie in Terschuur.
Enzo
[/quote]
dat sleepte me er s,avonds door heen.
eet nooit wat op de zaterdag, kon nu goed me maatje de 6 bak specialist bijhouden.
ze mogen vaker komen die boys.
mvg bertus
Enzo
[/quote]
dat sleepte me er s,avonds door heen.
eet nooit wat op de zaterdag, kon nu goed me maatje de 6 bak specialist bijhouden.
ze mogen vaker komen die boys.
mvg bertus
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Tjerry je kent mij, een beetje plagen en opkomen voor de zwakkere lees minder geliefde type kreidlers in ons hobby wereldje.
Jullie hebben echt een mooi club van enthousiaste Zuid-Hollandse Kreidler fans, echt om jaloers op te worden.
De jaarlijkse afsluiting avond van de donderdag nozem avond zegt genoeg.
And now, more music on The Big Four-Four-Five", een radio jingel wat sloeg op de golflengte 445 m, de middengolf zender van Hilversum 3 die als tegenhanger van de zee zender Veronica in het leven was geroepen.
Jullie hebben echt een mooi club van enthousiaste Zuid-Hollandse Kreidler fans, echt om jaloers op te worden.
De jaarlijkse afsluiting avond van de donderdag nozem avond zegt genoeg.
Hermann,hermanngas schreef: ↑13 nov 2019, 19:12Nu ben ik toch ook van jouw bouwjaar Henk, maar The big four four five zegt mij niets, of was dat radio Luxemburg?Henk 3bakvoet schreef: ↑13 nov 2019, 12:48 je draagbare Erres schalde en afgestemd op de The Big Four-Four-Five.
And now, more music on The Big Four-Four-Five", een radio jingel wat sloeg op de golflengte 445 m, de middengolf zender van Hilversum 3 die als tegenhanger van de zee zender Veronica in het leven was geroepen.
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Proefopstelling voorvork met helmspatbord 19"
In de kunstof voorvorkkap zit nog het gat van de Buffel.
GT heeft een dichte kap.
Groet Kees
In de kunstof voorvorkkap zit nog het gat van de Buffel.
GT heeft een dichte kap.
Groet Kees
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Foto's van de revisie van de voorvork
Groet Kees
Groet Kees
- Bijlagen
-
- IMG-20190107-WA0003.jpg (42.68 KiB) 7866 keer bekeken
-
- IMG-20190108-WA0002.jpg (37.87 KiB) 7866 keer bekeken
-
- IMG-20190131-WA0009.jpg (98.46 KiB) 7866 keer bekeken
-
- IMG-20190131-WA0010.jpg (67.95 KiB) 7866 keer bekeken
-
- IMG-20190131-WA0008.jpg (91.31 KiB) 7866 keer bekeken
-
- IMG-20190131-WA0011.jpg (90.18 KiB) 7866 keer bekeken
-
- IMG-20190205-WA0004.jpg (62.86 KiB) 7866 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Poosje geleden een proefopstelling gemaakt.
Even kijken of alles een beetje past.
Het commentaar van Henk m.b.t. de schokdempers zal ik voor zijn: "Maak er nou geen rommeltje van..."
Ik heb de juiste schokdempers, juiste lengte en juiste lengte bussen.
Groet Kees
Even kijken of alles een beetje past.
Het commentaar van Henk m.b.t. de schokdempers zal ik voor zijn: "Maak er nou geen rommeltje van..."
Ik heb de juiste schokdempers, juiste lengte en juiste lengte bussen.
Groet Kees
- Bijlagen
-
- Proef.jpg (229.91 KiB) 7859 keer bekeken
-
- Compleet.jpg (243.79 KiB) 7859 keer bekeken
-
- Achterkant.jpg (225.28 KiB) 7859 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Jan, ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat beide varianten geleverd zijn.
Uiteraard kies ik voor olie gedempt.
Groet Kees
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967
Mokick vetZolenheuvel schreef: ↑13 nov 2019, 22:17Jan, ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat beide varianten geleverd zijn.
Uiteraard kies ik voor olie gedempt.
Groet Kees
GT ook hydraulisch