Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#351 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 mar 2020, 19:14

want ik heb zo mijn eigen maatstaven
kees dat zal allemaal wel maar je kan het ook te gek maken.
Even een stichtelijk woord:
Je bent gloeiende gloeiende al drie jaar bezig met het verzamelen van onderdelen voor jou Hondenkop.
Wat heb je gedaan in die drie jaar?
Op het scheiden van de markt moet er nog een stuur door een forumlid opgestuurd worden.
Als ik die vierkante klomp nep Skai zie op je brommer ga ik over mijn nek, zo wanstaltig, die had in die drie jaar toch wel naar een bekleder gestuurd kunnen worden.
Dit geld trouwens ook voor je achter schokdempers, 55 jaar ouwe rommel en die plemp je er zo op zonder revisie.
Oja ook nog even naar de chomerij voor een rekje, nu nog, mijn God, wat heb je uitgevreten in die drie jaar.

Je wilt toch een mooie 67er op de wielen zetten?
De kers op de taart moeten dan de 150 Campagnolo naven in 19 inch velgen worden, hou je wel even rekening met de stand van de borging van je remankerplaat, deze zijn namelijk voor behouden aan 17 inch wielen en dito voorvork. (Maar misschien heb je geluk) [-o<
Verder moeten jou onderaannemers zo als daar zijn, de spaakreiger de spuiter de reviseur tot het uiterste gaan om perfect werk af te leveren, maar zodra Kees zelf aan de gang moet heeft hij zo zijn eigen maatstaven, :shock: nou kees je hebt mazzel dat ik je wielen niet spaak, ik paste mij onmiddellijk aan jou maatstaf aan, je kreeg ze gewoon terug met een slinger in het wiel. :lol:

Kees je had in die 3 jaar 90 euro per maand in een sok moeten stoppen, dan had je nu Het is zéker een van, zo niet de mooiste van Nederland. gehad. :D

henk stet
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#352 Bericht door henk stet » 04 mar 2020, 20:09

Je hebt het weer en dat is jou wel toevertrouwd verwoord arme Kees.

Gebruikersavatar
harry-65
Berichten: 480
Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
Locatie: Heerhugowaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#353 Bericht door harry-65 » 04 mar 2020, 20:50

Henk 3bakvoet schreef: 04 mar 2020, 19:14
Even een stichtelijk woord:
Je bent gloeiende gloeiende al drie jaar bezig met het verzamelen van onderdelen voor jou Hondenkop.
Wat heb je gedaan in die drie jaar?
Henk,
Jouw eitank is prachtig! Maar dat is maar een eitank. Onderdelen voor een eitank kan je overal vinden.
Een Hondekop is daar niet mee te vergelijken, het is een pub, die moet je opvoeden en koesteren.
Ikzelf weet hoeveel tijd er in een Hondekop gaat zitten om het juiste materiaal bij elkaar te scoren/ krijgen.
Mijn restauratie heeft daardoor ook 4 jaar geduurd. Ik had toen ook nog een werkgever.
Kees is nog dagelijks bezig om onze AOW (voor mij, maar binnenkort ook voor jou) bij elkaar te schrapen, zo'n man moet je respect voor hebben!!

Gun Kees de tijd!!!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#354 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 mar 2020, 21:31

Harry je hebt helemaal gelijk, natuurlijk moet Kees de tijd nemen.
In de emotie en als kreidler liefhebber liet ik mij even gaan.

Ik zit in een giga winter depressie, en ben niet helemaal toerekening vatbaar op kreidler gebied.
Mijn oprechte verontschuldigingen.

Maar gloeiende gloeiende er staat een perfecte GT, prachtig gespoten met een fabelachtige mooi tank.... En wat doet kees? die plakt er een hobbybob vierkant bankstel op.
Ik laat mij toch weer gaan Harry :(

Dat gedrocht gaat vandaag nog op de post naar Herman Blokhuis. [-o<

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#355 Bericht door Zolenheuvel » 04 mar 2020, 22:39

Henk 3bakvoet schreef: 04 mar 2020, 19:14
want ik heb zo mijn eigen maatstaven
kees dat zal allemaal wel maar je kan het ook te gek maken.
Even een stichtelijk woord:
Je bent gloeiende gloeiende al drie jaar bezig met het verzamelen van onderdelen voor jou Hondenkop.
Wat heb je gedaan in die drie jaar?
Op het scheiden van de markt moet er nog een stuur door een forumlid opgestuurd worden.
Als ik die vierkante klomp nep Skai zie op je brommer ga ik over mijn nek, zo wanstaltig, die had in die drie jaar toch wel naar een bekleder gestuurd kunnen worden.
Dit geld trouwens ook voor je achter schokdempers, 55 jaar ouwe rommel en die plemp je er zo op zonder revisie.
Oja ook nog even naar de chomerij voor een rekje, nu nog, mijn God, wat heb je uitgevreten in die drie jaar.

Je wilt toch een mooie 67er op de wielen zetten?
De kers op de taart moeten dan de 150 Campagnolo naven in 19 inch velgen worden, hou je wel even rekening met de stand van de borging van je remankerplaat, deze zijn namelijk voor behouden aan 17 inch wielen en dito voorvork. (Maar misschien heb je geluk) [-o<
Verder moeten jou onderaannemers zo als daar zijn, de spaakreiger de spuiter de reviseur tot het uiterste gaan om perfect werk af te leveren, maar zodra Kees zelf aan de gang moet heeft hij zo zijn eigen maatstaven, :shock: nou kees je hebt mazzel dat ik je wielen niet spaak, ik paste mij onmiddellijk aan jou maatstaf aan, je kreeg ze gewoon terug met een slinger in het wiel. :lol:

Kees je had in die 3 jaar 90 euro per maand in een sok moeten stoppen, dan had je nu Het is zéker een van, zo niet de mooiste van Nederland. gehad. :D
Bovenste beste brave Hendrik, ik maak me zorgen over jouw geestelijke gesteldheid. #-o
Slik je je pilletje nog wel? En zo ja, ga morgen even langs jouw dokter en laat je bloedspiegel controleren, want ik heb zo mijn twijfels.
Overigens mag ik hopen dat je herr Doktor te spreken krijgt, want de wachtkamer puilt ongetwijfeld uit met andere hypochonders, maar dan met Corona angst. [-o<

Alles wat je over mijn aanpak aandraagt is te herleiden tot de aangehaalde quote: “ik heb zo mijn eigen maatstaven”,
Wat een ander er van vindt kan me niet zo boeien :^o
Ik heb al eens beschreven waarom ik een Hondekop bouw uit onderdelen die ik heb verzameld.
Ik heb n.l. niets met een kant en klaar (en meestal gaar) exemplaar.
Drie jaar lang geld in een sok stoppen…, Henk heb je wel eens van inflatie gehoord?! :? ...en in het ergste geval wordt mijn sok door Henny geplunderd. Gaan we niet doen Henk!

W.b. het punt dat jij aandraagt; de stand van de 150 mm Campa naven met 19”velgen in de voorvork.
Ik had hierover geen twijfels, maar hoewel ik de schuur al had afgesloten, ben ik puur voor jouw gemoedsrust teruggegaan voor een fotootje.
Ik weet niet wat jij doet, maar ik ga vannacht met een gerust hart slapen. :mrgreen:

Tenslotte; als mijn wielen klaar zijn, heb ik in no-time een heerlijke Hondekop op z’n poten staan en zoef ik langs ’s Heren wegen, terwijl jij je nog zit te verbijten en geen beslissingen kan nemen.
Henk slaap lekker en niet te veel piekeren over andermans problemen, da's slecht voor je hart.

Groet Kees
Bijlagen
20200304_222508.jpg
20200304_222508.jpg (181.36 KiB) 2992 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#356 Bericht door Henk 3bakvoet » 06 mar 2020, 22:59

in het ergste geval wordt mijn sok door Henny geplunderd
We hebben toch veel overeenkomsten Kees :D

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#357 Bericht door Henk 3bakvoet » 07 mar 2020, 10:26

Nu weer dit snoepje op marktplaats http://link.marktplaats.nl/m1522356253? ... ios_tablet

Ik heb met mijn adviseurs (meervoud) overleg gehad, voor mij is het beter om te wachten tot mijn pensioen gerechtigde datum, 8 december van dit jaar.
Heden dit jaar komt mijn absolute favoriet de "tempobeul" zelden uit zijn stal, uiteraard wel met de Noord-Hollandse Eitank toer en nog wat losse flodders van een 10 tot 20 kilometer per rit.

De Hondenkop laat ik voor dit jaar zitten, je moet er tijd voor nemen om de juiste kwijlende blaffer te kopen.
Populair zijn ze niet dus enige handeling snelheid op buitenkansjes is niet nodig.

De kwijlende blaffer toertocht is voor mij nog mijlen ver verwijderd Kees.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#358 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mar 2020, 10:34

Henk 3bakvoet schreef: 07 mar 2020, 10:26 Nu weer dit snoepje op marktplaats http://link.marktplaats.nl/m1522356253? ... ios_tablet

Ik heb met mijn adviseurs (meervoud) overleg gehad, voor mij is het beter om te wachten tot mijn pensioen gerechtigde datum, 8 december van dit jaar.
Heden dit jaar komt mijn absolute favoriet de "tempobeul" zelden uit zijn stal, uiteraard wel met de Noord-Hollandse Eitank toer en nog wat losse flodders van een 10 tot 20 kilometer per rit.

De Hondenkop laat ik voor dit jaar zitten, je moet er tijd voor nemen om de juiste kwijlende blaffer te kopen.
Populair zijn ze niet dus enige handeling snelheid op buitenkansjes is niet nodig.

De kwijlende blaffer toertocht is voor mij nog mijlen ver verwijderd Kees.
Wel helemaal jou kleur Henk.

Enzo

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#359 Bericht door Zolenheuvel » 07 mar 2020, 10:45

Henk 3bakvoet schreef: 07 mar 2020, 10:26 Nu weer dit snoepje op marktplaats http://link.marktplaats.nl/m1522356253? ... ios_tablet

Ik heb met mijn adviseurs (meervoud) overleg gehad, voor mij is het beter om te wachten tot mijn pensioen gerechtigde datum, 8 december van dit jaar.
Heden dit jaar komt mijn absolute favoriet de "tempobeul" zelden uit zijn stal, uiteraard wel met de Noord-Hollandse Eitank toer en nog wat losse flodders van een 10 tot 20 kilometer per rit.

De Hondenkop laat ik voor dit jaar zitten, je moet er tijd voor nemen om de juiste kwijlende blaffer te kopen.
Populair zijn ze niet dus enige handeling snelheid op buitenkansjes is niet nodig.

De kwijlende blaffer toertocht is voor mij nog mijlen ver verwijderd Kees.
Henk, jij behoort duidelijk niet tot de snelle beslissers.
Bedenk wel dat als de eerste Hondekop-toertocht eenmaal is gehouden, de populariteit van dit model stijgt naar grote hoogte. De vraag zal het aanbod niet aankunnen en er zullen de astronomische prijzen voor niet meer dan wrakken, worden gevraagd.
Bezint eer ge begint. Het lijkt me dat jij jouw bezinningsmoment wel hebt gehad...

Groet Kees
P.s. ik duik weer even een uurtje in het schuurtje en vanmiddag. Het is mooi weer dus vanmiddag gaat de RS van stal, voor even buurten bij Tjerry en Marcel.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4103
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#360 Bericht door hermanngas » 07 mar 2020, 21:44

Mooie blaffer Henk, maar ik zou hem laten staan.
Zo te zien lust hij wel een slok,
en met de huidige benzineprijzen ben je snel door je pensioentje heen.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#361 Bericht door Zolenheuvel » 01 apr 2020, 23:43

Afgelopen tijd geen grote stappen kunnen maken.
De wielen zijn klaar.
Vorige week, met gevaar voor eigen leven in Limburg opgehaald
Vervolgens de banden door Motor Mike in Bleiswijk laten monteren.
Normaal doe ik dit m.b.v. Tjerry en Marcel, in Corona tijd is dit geen optie.
Vanavond even proef gemonteerd.
De remsleutel blijkt niet goed te zijn.
I.o.m. Tjerry kwam ik er achter dat er twee verschillende zijn en ik de dikkere nodig heb.
Deze is onderweg en anders is er in Stompwijk hulp van het 'noodmagazijn'.
Het goede nieuws is dat er weer stappen gemaakt kunnen worden en de afmontage en een proefstart komt in zicht.
Rijden stel ik sowieso uit, want vanmorgen lag de weg weer vol met pekel.

Groet Kees
Bijlagen
IMG-20200401-WA0018.jpg
IMG-20200401-WA0018.jpg (52.34 KiB) 2801 keer bekeken
IMG-20200401-WA0016.jpeg
IMG-20200401-WA0016.jpeg (75.58 KiB) 2801 keer bekeken
20200401_210342.jpg
20200401_210342.jpg (187.81 KiB) 2801 keer bekeken
IMG-20200401-WA0010.jpeg
IMG-20200401-WA0010.jpeg (104.54 KiB) 2801 keer bekeken
20200401_214330.jpg
20200401_214330.jpg (286.07 KiB) 2801 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#362 Bericht door Henk 3bakvoet » 02 apr 2020, 09:18

Dat zijn mooie wielen Kees, jou project begint aardig te vorderen, enige haast hoef je niet te maken, het corona virus heeft ons allen aardig in een wurggreep.
2020 zie ik als een verloren jaar als het om gezelligheid gaat, oké we hebben ons werk maar zelfs dat gaat met de nodige fratsen en schijnbewegingen gepaard.
Het sociale leven waarbij de kreidlers ook onderdeel van uitmaken kunnen we voorlopig op ons buik schrijven.

Je foto heeft wel iets weg van een zoekplaatje, hoeveel fietsen tel jij op het plaatje :D
Compleet doorgeslagen Kees? ook die liefhebberij zal in de ijskast staan.

Voorlopig zal de appelpunt nog stevig ingevroren op ons moeten blijven wachten bij de koffiestop, hopende dat de horeca deze ramp overleeft.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#363 Bericht door Zolenheuvel » 02 apr 2020, 12:55

Henk 3bakvoet schreef: 02 apr 2020, 09:18 Dat zijn mooie wielen Kees, jou project begint aardig te vorderen, enige haast hoef je niet te maken, het corona virus heeft ons allen aardig in een wurggreep.
2020 zie ik als een verloren jaar als het om gezelligheid gaat, oké we hebben ons werk maar zelfs dat gaat met de nodige fratsen en schijnbewegingen gepaard.
Het sociale leven waarbij de kreidlers ook onderdeel van uitmaken kunnen we voorlopig op ons buik schrijven.

Je foto heeft wel iets weg van een zoekplaatje, hoeveel fietsen tel jij op het plaatje :D
Compleet doorgeslagen Kees? ook die liefhebberij zal in de ijskast staan.

Voorlopig zal de appelpunt nog stevig ingevroren op ons moeten blijven wachten bij de koffiestop, hopende dat de horeca deze ramp overleeft.
Henk, het Corona virus houdt ons behoorlijk in de greep, maar ik probeer optimistisch in het leven te staan en zie er ook de voordelen van; we moet weer een terug naar de basis en alle vanzelfsprekendheden zijn niet meer zoals ze waren, dus zijn we genoodzaakt tot een herijking er van.
Uiteraard is er de schaduwkant als je direct door het virus wordt getroffen, of in een isolement terecht bent gekomen.
Dit zal niemand bestrijden.
In mijn werk zie ik dit doordat mensen met een beperking nog meer beperkingen opgelegd hebben gekregen dan ze al hadden.
Ze mogen de dagbesteding niet meer kunnen bezoeken en in sommige gevallen niet meer naar buiten en/of geen bezoek ontvangen.
Maar er komt bij onze klanten en collega's ook een enorme creativiteit en inventiviteit vrij.
De dure teambuilding die we een paar maanden geleden hebben gedaan, had, gezien de samenbindende factoren die wij in deze tijd ervaren, achterwege kunnen blijven.
De appelpunten halen wij dus wel uit de vriezer en de koffie stops op het werk zijn doorgaans wat langer dan normaal. En op deze manier maken we er een constructieve gezelligheid van.

Met de Hondekop vordert het zoals je ziet gestaag, en als ik me kwaad maak kan ik dit weekend rijden, maar dat doe ik niet, ik doe het rustig aan en hou zodoende nog wat te sleutelen.
De fietsen maken onderdeel uit van één van mijn afwijkingen en zijn op het foto-zoekplaatje vooral bedoeld als afleiding van gebreken die in mijn project anders zouden opvallen.
Ik ben dus blij met jouw lovende woorden over de wielen; Bertus Bonk had hier een andere verwachting van: "Wordt weer een preek van h3bv, Kees" :mrgreen:
Maar zie het als een nieuwe trend die ik in Kreidlerland introduceer: achter wijst naar achteren, voor naar voren. :lol:

Voor nu gezondheid gewenst en ik citeer Rutte: "We staan nog niet aan het einde van het begin". [-o<

Groet Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 02 apr 2020, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
Zander (02 apr 2020, 18:49)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#364 Bericht door jvr » 02 apr 2020, 20:26

Qua Remsleutel had EITANK Henkie toch weer een punt Kees, dat moet je wel beamen, wij oude rotten in de Floretts weten en adviseren de nog wat jonkies wel van goede raad, jij bent er nu achter gekomen, zo doende leert men van de OUDJES nog eens wat. En kan jij straks ook door geven aan de komende generatie (zoals Henk altijd zegt de PATAT en PUISJES jeugd) Verders Kees wat een mooie Hondekop ben je mee bezig KEURIG, perfect zoals het moet. Hoop dat je gauw weer kan rijden met de Kreidler, een plaatje op de weg komt erbij, verders sukses met het einde van je project. gr Jan. (jvr)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#365 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 apr 2020, 20:41

jvr schreef: 02 apr 2020, 20:26 Qua Remsleutel had EITANK Henkie toch weer een punt Kees, dat moet je wel beamen, wij oude rotten in de Floretts weten en adviseren de nog wat jonkies wel van goede raad, jij bent er nu achter gekomen, zo doende leert men van de OUDJES nog eens wat. En kan jij straks ook door geven aan de komende generatie (zoals Henk altijd zegt de PATAT en PUISJES jeugd) Verders Kees wat een mooie Hondekop ben je mee bezig KEURIG, perfect zoals het moet. Hoop dat je gauw weer kan rijden met de Kreidler, een plaatje op de weg komt erbij, verders sukses met het einde van je project. gr Jan. (jvr)
Buffeltank remplaatverankering :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#366 Bericht door Zolenheuvel » 02 apr 2020, 23:08

jvr schreef: 02 apr 2020, 20:26 Qua Remsleutel had EITANK Henkie toch weer een punt Kees, dat moet je wel beamen, wij oude rotten in de Floretts weten en adviseren de nog wat jonkies wel van goede raad, jij bent er nu achter gekomen, zo doende leert men van de OUDJES nog eens wat. En kan jij straks ook door geven aan de komende generatie (zoals Henk altijd zegt de PATAT en PUISJES jeugd) Verders Kees wat een mooie Hondekop ben je mee bezig KEURIG, perfect zoals het moet. Hoop dat je gauw weer kan rijden met de Kreidler, een plaatje op de weg komt erbij, verders sukses met het einde van je project. gr Jan. (jvr)
Jan, ik leer graag en heb de laatste jaren veel op Kreidler gebied geleerd.
Gelukkig zijn er velen die me graag met raad en daad bijstaan.
Vandaag nog hulp van Tjerry gehad met een passend luchtfilterzeefje en een deugdelijke, niet verkleurende, hard wordende benzineslang.

W.b. de overdracht naar de jeugd.
Zie onderstaande foto's van een project dat mijn 29-jarige zoon Koen, samen met een vriend afgelopen winter in elkaar geknutseld heeft.
Schaatsers hebben tussen het trainen door veel vrije tijd die zij zo opvullen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Groet Kees
Bijlagen
IMG-20190729-WA0016.jpg
IMG-20190729-WA0016.jpg (146.71 KiB) 2680 keer bekeken
IMG-20190729-WA0014.jpg
IMG-20190729-WA0014.jpg (144.13 KiB) 2680 keer bekeken
IMG-20200331-WA0004.jpg
IMG-20200331-WA0004.jpg (128.62 KiB) 2680 keer bekeken
IMG-20200331-WA0005.jpg
IMG-20200331-WA0005.jpg (71.03 KiB) 2680 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#367 Bericht door Zolenheuvel » 02 apr 2020, 23:13

Vanavond nog even lekker bezig geweest.
Wielen geplaatst.
Tank en buddy.
Carburateur aangesloten.
En verder wat delen voor de show.
Morgen verder en wat finetunen.

Groet Kees
Bijlagen
20200402_215049.jpg
20200402_215049.jpg (143.65 KiB) 2678 keer bekeken
20200402_214928.jpg
20200402_214928.jpg (237.66 KiB) 2678 keer bekeken
20200402_224603.jpg
20200402_224603.jpg (287.48 KiB) 2678 keer bekeken

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#368 Bericht door jvr » 03 apr 2020, 12:08

SUPER MOOI Kees !! en vooral die Campagnolo 150 ers prachtig er zijn geen betere voor een Kreidler Florett, remmen als een Mercedes !!

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#369 Bericht door Zolenheuvel » 03 apr 2020, 22:33

De stand vanmiddag...
Bijlagen
20200403_190134.jpg
20200403_190134.jpg (315.05 KiB) 2623 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4103
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#370 Bericht door hermanngas » 03 apr 2020, 23:03

Ziet er goed uit, alleen zit er een zakker in je tegels of . . . ;-)

Gebruikersavatar
PC-72GrandPrix
Berichten: 260
Lid geworden op: 20 jul 2017, 21:32
Gegeven waarderingen: 68 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#371 Bericht door PC-72GrandPrix » 03 apr 2020, 23:06

Super mooi geworden. Ook prachtig model met die koplamp zo

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#372 Bericht door Zolenheuvel » 03 apr 2020, 23:42

hermanngas schreef: 03 apr 2020, 23:03 Ziet er goed uit, alleen zit er een zakker in je tegels of . . . ;-)
Tja, dat was een tegenvaller.
Er zit inderdaad op verschillende plekken een verzakking, maar helaas de toch de oorzaak een te korte standaard voor de 19" wielen.
Deze standaard was zorgvuldig geselecteerd, maar zonder ervaring met dit model.
Gezien de lengte en een vergelijk met de info van Flocke in zijn topic zou dit de juiste moeten zijn.
Jammer maar helaas...
Tijd voor een list en creatieve oplossingen.
Die creativiteit moet nog wel even op gang komen.
Ik heb een aantal opties, en ga de beste onderzoeken.
Voorlopig gaat het plankje mee in de rugzak :mrgreen:

Groet Kees

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#373 Bericht door Flocke » 04 apr 2020, 01:25

Dein Hinterrad kommt ganz schön weit raus.
Vielleicht steht das Moped deswegen nicht richtig auf dem Ständer.

Hast Du vielleicht die längeren Stoßdämpfer von der Eiertank drin, anstatt die kürzeren für die neueren Modelle ?
Ich weiß nicht, wie das bei den 19"-Rädern ist.
Aber bei den 17"-Rädern hat Eiertank die 375mm langen Dämpfer und die Modelle danach 365mm.

Klar ist, dass die Dämpfer bei den 19"-Rad-Versionen länger sein werden als bei den 17".
Aber die Eiertank gab es mit 19"-Rädern und auch die neueren Modelle ab 1967.
Trotzdem müssen auch bei den 19"-Varianten wie in Deutschland bei den 17"-Varianten die neueren Modelle im Verhältnis zur Eiertank kürzere Dämpfer haben.
Vielleicht hast Du die Dämpfer von einer 19"-Eiertank montiert ?

Schau mal, bei Dir verschwindet die Achsmutter schon hinter dem Auspuff (Schwinge steht sehr tief), sieht schon etwas seltsam aus. :-k
Dem entsprechend ist auch der Winkel der Stoßdämpfer sehr steil.
Hat schon ein bisschen was von einer VanVeen-Cross ... :D

Vergleiche mal mit den beiden anderen Mopeds.

Gruß

Carsten


20200403_190134.jpg
20200403_190134.jpg (316.84 KiB) 2602 keer bekeken
IMG_0374.JPG
IMG_0374.JPG (156.67 KiB) 2602 keer bekeken
DSC_6621.jpg
DSC_6621.jpg (205.04 KiB) 2595 keer bekeken
Dämpfer.jpg
Dämpfer.jpg (54.47 KiB) 2599 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
Caspar (13 apr 2020, 09:51)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#374 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 apr 2020, 03:16

Jan Droog past hem simpel aan.

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Bouw Kreidler GT Hondekop 1967

#375 Bericht door Henk 3bakvoet » 04 apr 2020, 09:59

Dag Kees,

Hier even een bericht van de schokdemper specialist #-o
Het was nog al een zoektocht naar de juiste schokbrekers las ik in een eerder bericht van jou.
leidend hierin was de lengte van de chroombussen, terwijl lengte hart op hart leidend zou moeten zijn.

Echter, er zijn maar twee smaken hart op hart voor een 67er, hondenkop 38.5 en 36.5 cm, maar op de 36.5 kan ook nog een lange bovenkop geplaatst zijn waardoor deze 37.5 hart op hart is.
In het kort:
Er kan nu een complete stadsbus overdwars door de ruimte van het achterwiel en buitenband, en de standaard is ogenschijnlijk te kort.
Monteer net als op jou begin foto de achter schokbrekers hart op hart 36.5

Een plankje in je rugzak, maak me gek. :lol:

Ps`
Je benzine slang iets langer maken, deze krimpen namelijk behoorlijk.
Bijlagen
stadsbus.JPG
stadsbus.JPG (96.6 KiB) 2571 keer bekeken

Plaats reactie