eindelijk een eitank spuiten.
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
andy wat doe je me aan.
het eomt team opperde ook al , een beugeltje op het voorscherm en visjes.
het groeit me niet op me rug.
wel mooi, dat dan weer wel.
mvg bertus
het eomt team opperde ook al , een beugeltje op het voorscherm en visjes.
het groeit me niet op me rug.
wel mooi, dat dan weer wel.
mvg bertus
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10802
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 568 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Een eerste algemene vooral optische schouw.Ben erg benieuwd wat jullie allemaal tegenkomen.
Schokdempers zowel voor als achter, veren wel maar dempen niet ( Herman Blokhuis)
De buddy totaal versleten (Herman blokhuis)
Koplamp houder krom (richten of vervangen)
Verder de standaard zaken, velgen 17 inch 1.5 spaken 183mm vernieuwen
Wiellagers assen bouten moeren spanstiften e.d.
Alle rubber delen (ga ik vanuit)
Onderbouw incl. standaard richten. Eitank hangt nu scheef.
Draadboom (gedeeltelijk)
Uitlaat demper imi vervangen door ori met klepjes. Of klepjes er in lassen.
Blok en tankkraan lekkage oplossen, koppeling gaat loeizwaar.
Divers laswerk aan plaatwerk (Werkstatt Bertus)
Blok 4.2 16mm Bing rijdt als een kogel, en loopt stationair boterzacht.
Bertus wil op motorkenteken gaan rijden.
Misschien in de toekomst om de standaard setup 5.3 pk 18mm van een TM te plaatsen.
Daar moet Bertus zich maar laten adviseren door de kenners, eerst maar eens een jaartje met een 4.2 rijden denk ik.
Ik begrijp dat de meningen verdeeld zijn, overspuiten of in de rumtummer zetten.
Er moet laswerk verricht worden, je kan poetsen op de spaken velgen en ander plaatwerk tot dat je een ons weegt, en op de buddy een kleedje door moeder de vrouw laten borduren, het zal allemaal wel maar het rijwiel gedeelte van deze Eitank gaat helemaal uit elkaar.
Dat een ander zich tevreden stelt met een zinloze poetsbeurt in combinatie met 60 jaar oude wiel lagers, ingevreten assen en de zaak aanvalt met staalborstels Motip spuitbussen en allerhande hobbybob afkomstig van de Gamma, Praxis en de Action moeten ze zelf weten, hier doen we het iets anders, voor zo ver mogelijk natuurlijk.
Ja de visjes en de beugel?
Met Bertus geen medelijden, ik sprak een bekende van Bertus uit Terschuur, wat denk jullie wat die vertelde, Als Bertus al zijn geld op een hoop zou gooien en in de fik zou steken, brand het over een maand nog, en is de brandweer nog zeker een week bezig met nablussen.
Tot slot het achterlichtje? In combinatie met een motor kenteken 1963 (dus geen remlicht)
Hebben we daar nog een mening over?
- Bijlagen
-
- 20200603_160216.jpg (111.56 KiB) 2567 keer bekeken
-
- 20200603_160203.jpg (102.71 KiB) 2567 keer bekeken
- Michel
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Lekker die 4,2 er op laten Bertus, rij ik ook mee op m'n super4, loopt met gemak 75, fijne cilinders icm die 4bak
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Een nieuw achterlichtje met REM licht (in de oude stijl) voor een moter lijkt mij wel verstandig, zijn te koop bij JMPB. en Kreidler Parts, En ook met kenteken verlichting, waarschijnlijk verplicht ?? op moter.
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Op me eitank zit ook een 5.3 met 18bing en looopt net aan 75km. Daar kun je niet op met motorkenteken rijden.
Bij Claus een 60cc tunen, Dat zal veel meer gebruiks vreiendelijker worden !!!
Bertus heeft vast nog wel een potje voor als moeilijke tijden aantreden, zoals elk goede ondernemer ....
Andy,
Bij Claus een 60cc tunen, Dat zal veel meer gebruiks vreiendelijker worden !!!
Bertus heeft vast nog wel een potje voor als moeilijke tijden aantreden, zoals elk goede ondernemer ....
Andy,
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
- Michel
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
- Gegeven waarderingen: 29 keren
- Ontvangen waarderingen: 23 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Een remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975.
Zou er wel één opzetten, altijd handig. Op je lijstje schrijven Jan
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Is veilig voor je eigen, voor achter opkomend verkeer, ze zien je beter !!! je heb REMLICHT !!! je kenteken plaat is verlicht en het achterlicht is net zo groot als de originele die op het achterspatbord zat. Ik zou het doen voor die paar tientjes, maar Bertus rijdt toch nooit in het donker naar huis, als tie in de kroeg zit neemt hij een TAXI whahaha
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10802
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 568 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Was Bertus in het verleden nog selectief in het aannemen van werkzaamheden, sinds het project Eitank neemt hij echt alles aan.
- Bijlagen
-
- aanvalswapen.JPG (117.99 KiB) 2414 keer bekeken
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10802
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 568 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Na het commentaar van JVR in deze topic dacht ik, nou ja, we moeten maar even gas geven.
In de centrale werkstatte waar pers, mokers, luchtratels, bijlen, snijbranders, doorslijpers en ander Eitank gerelateerd martelwerktuig goed voor handen zijn, lag deze schoonheid geklokt op één uur en tien minuten uit elkaar.
In grote lijnen dan, rubbers en ander klein spul daar gaat wat meer tijd in zitten, dit moet namelijk met zorg en beleid gebeuren.
De kogelkop rubbers waren in ieder geval vergaan zo als te zien op de foto.
Wat viel mij op? Deze Eitank liet zich makkelijk demonteren, alle boutjes en moertjes, assen e.d. geen enkel probleem, dit maken we wel anders mee, wat ook opviel dat alle bevestiging elementen van stuurkap tot spatbord zat nog keurig op zijn plaats, meestal is er wel het één en ander afgebroken.
De kabelboom, in het verleden is er een achterlicht met remlicht gemonteerd geweest, niet eens zo gek gemaakt moet ik zeggen.
De km teller 100 km werkt ook zo als het moet, cosmetisch moet er wel wat aan gebeuren.
Wiellagers hoor je knarsen, rem segmenten zijn totaal versleten.
In de banden zitten in de lengte richting scheuren, Bertus moet zelf even zijn banden voorkeur aangeven. Ik ga absoluut niet mee in de discussie welke dat moeten worden.
Buddy en schokbrekers gaan op transport naar Herman Blokhuis. En volgende week gaat het plaatwerk naar Terschuur (denk ik)
Dat geeft ons de ruimte om vol op het orgel te gaan met de wielen, bediening elementen en het motorblok. Geen revisie, of je moet van een boterzacht lopende Eitank een kettingzaag willen maken.
Tot nu toe zeer tevreden, maar zo als Jan altijd zegt, bloemen bij de finish.
In de centrale werkstatte waar pers, mokers, luchtratels, bijlen, snijbranders, doorslijpers en ander Eitank gerelateerd martelwerktuig goed voor handen zijn, lag deze schoonheid geklokt op één uur en tien minuten uit elkaar.
In grote lijnen dan, rubbers en ander klein spul daar gaat wat meer tijd in zitten, dit moet namelijk met zorg en beleid gebeuren.
De kogelkop rubbers waren in ieder geval vergaan zo als te zien op de foto.
Wat viel mij op? Deze Eitank liet zich makkelijk demonteren, alle boutjes en moertjes, assen e.d. geen enkel probleem, dit maken we wel anders mee, wat ook opviel dat alle bevestiging elementen van stuurkap tot spatbord zat nog keurig op zijn plaats, meestal is er wel het één en ander afgebroken.
De kabelboom, in het verleden is er een achterlicht met remlicht gemonteerd geweest, niet eens zo gek gemaakt moet ik zeggen.
De km teller 100 km werkt ook zo als het moet, cosmetisch moet er wel wat aan gebeuren.
Wiellagers hoor je knarsen, rem segmenten zijn totaal versleten.
In de banden zitten in de lengte richting scheuren, Bertus moet zelf even zijn banden voorkeur aangeven. Ik ga absoluut niet mee in de discussie welke dat moeten worden.
Buddy en schokbrekers gaan op transport naar Herman Blokhuis. En volgende week gaat het plaatwerk naar Terschuur (denk ik)
Dat geeft ons de ruimte om vol op het orgel te gaan met de wielen, bediening elementen en het motorblok. Geen revisie, of je moet van een boterzacht lopende Eitank een kettingzaag willen maken.
Tot nu toe zeer tevreden, maar zo als Jan altijd zegt, bloemen bij de finish.
- Bijlagen
-
- 20200610_174337.jpg (113.43 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_174306.jpg (62.65 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_172809.jpg (56.28 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_172753.jpg (82.17 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_170506.jpg (105.8 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_170330.jpg (103.18 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_170130.jpg (131.05 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_163525.jpg (129.56 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_163504.jpg (172.75 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_163458.jpg (164.98 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_163435.jpg (98.9 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_163418.jpg (99.26 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_162826.jpg (107.45 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_161955.jpg (78.79 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_161459.jpg (130.54 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_161337.jpg (117.24 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_161101.jpg (62.57 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_160913.jpg (95.32 KiB) 2267 keer bekeken
-
- 20200610_160514.jpg (127.55 KiB) 2267 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60283
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Blokje zal al een keer open zijn geweest. Zie een zeer glimmende kerfnagel en een helicoil zitten
Enzo
Enzo
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Lekker bezig Henk.
Gezien de scheurmonsters onder het kleedje gebeurt de ontmanteling niet in jouw schuur.
Ik lees niet wat de plannen met de velgen/spaken zijn.
De spaken zijn niet meer te redden lijkt me en het chroom van de velgen is ook niet je van het.
Worden ze verchroomd, met nieuwe spaken?
Succes met het project en na een handje zand van Bertus kan het spuiten beginnen.
Groet Kees
Gezien de scheurmonsters onder het kleedje gebeurt de ontmanteling niet in jouw schuur.
Ik lees niet wat de plannen met de velgen/spaken zijn.
De spaken zijn niet meer te redden lijkt me en het chroom van de velgen is ook niet je van het.
Worden ze verchroomd, met nieuwe spaken?
Succes met het project en na een handje zand van Bertus kan het spuiten beginnen.
Groet Kees
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
En de blokbouten van rechts naar links.Enzo-tvdzijden schreef: ↑10 jun 2020, 21:23 Blokje zal al een keer open zijn geweest. Zie een zeer glimmende kerfnagel en een helicoil zitten
Enzo
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 513 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Voor een door een echte vakman onderhouden blokje
Zijn dat standaard verhoudingen andy
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10802
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 568 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Een helicoil op die plaats is niet zo vreemd bij een bijna 60 jaar oud geforceerd gekoeld blok.Zie een zeer glimmende kerfnagel en een helicoil zitten
De drie m6 boutjes vereist nog al een beetje sleutel gevoel, zeker als je je eigen bediend van een hobbybob pijpsleuteltje nr.10.
De hevel van de koppeling is ook een korte versie, begrijp ik ook niet.
De spaken en velgen worden vernieuwd Kees.
Andy ik heb nieuws voor jou, dit is de standaard setup.
Dat blok loopt als een kogel en mooi, kan ook niet anders want de setup is nog van af fabriek Original.
- Bijlagen
-
- twv.JPG (105.3 KiB) 2252 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Op me eigen S4 heb ik 13/36 voldoet prima. Voor een klant zijn S4 heb ik 14/36 met een getunde 60cc van Claus. Net mooi, kracht en snelheid.
14/33 lijkt mij te zwaar voor ons vlakke land.
Andy,
14/33 lijkt mij te zwaar voor ons vlakke land.
Andy,
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Denk het niet Andy, hoorde mijn oud buurman hier ook over.
Die verbaasde zich over de 13/35 waar ik toen mee reedt.
Dit is een 3bak met een laagtoerig bromfiets koppelcilinder
Zo zouden brommers altijd gemaakt moeten worden ipv van die hoge toeren draaiende schreeuwers.
Maar ik begrijp dat hier een motorkenteken op moet.
14/33 is voor een driebak normaal, met en 5bak is dar natuurlijk weer een ander verhaal.
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: eindelijk een eitank spuiten.
Ik zie 4bak staan. Nogmaals het gemaakte toerental speelt hierin een rol.
Frame is behoorlijk roestig Bertus, geen rumtumtumer dus. Zal je toch aan het werk moeten
Frame is behoorlijk roestig Bertus, geen rumtumtumer dus. Zal je toch aan het werk moeten