Opnieuw oppakken Kreidler hobby
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Terug van eigenlijk nooit weggeweest!
De muziek lag even stil en inmiddels verhuisd naar Breda. Dus kan nu heen en weer met de Kreidler.
Waren een boel dingen wat ik wou aanpassen.
-Koppeling heeft nu een druk kogel lagertje en nieuwe platen. Ontkoppelt en koppelt al weer helemaal mooi nu.
-Zo'n van veen koppelings oplossing super handig, loop je niet te kloten in het frame met die buitenkabel.
-Zadel was helemaal oud en t schuimrubber was slap hoppekee bij Rinky Toys een nieuw zadel:)
-Spiegel stak wat uit. Die zit nu aan de valbeugel vast. Prima oplossing.
-Nieuwe achterband want er zaten haarscheurtjes in die m45.
-Voorrem had geen schakelaar dus zo'n remdruk schakelaar gekocht werkt prima.
-Achterlicht vervangen voor een LED exemplaar, dat kan ik iedereen wel aanraden eigenlijk.
-Miste wat controle op de voorrem dus een nieuwe grote zwevende schijf erop geruild met wat onderdelen (thanks KJ!)
-Hevels klemden niet zo goed meer om het stuur. Dus gaatjes en boutjes gezet zodat ze weer strak vast zitten.
-Zo'n wit kunststof ding om mijn blok gezet zodat de ketting dat ding op eet in plaats van mijn mooie blokje, mooie oplossing!
-Nieuwe bobine gezet (zo'n gele onbegrensde). Loopt nu beter stationair.
-Zat te kijken of ik wat meer vermogen kon krijgen onderin, had een homoet 6p op een licht gekietelde KT cilinder. Wou een andere carburateur omdat ik dacht dat ik daar wat winst kon behalen. Uiteindelijk een BMP tour uitlaat gekocht.
-Die uitlaat is niet echt stil in combinatie met die twinair dus zo'n trompetstuk oplossing gekocht van BMP. Werkt supergoed en vollop lucht.
-Tijd daarmee rondgereden maar wou toch wel hebben dat ik de lucht filterde, dus op dat trompetstuk de twinair gezet, frame aansluiting dicht gemaakt. Mooi geworden.
-Zie mezelf niet ieder jaar nieuw wol in die uitlaat frotten dus rij nu met een immi RS uitlaat. Perfect!
-Membraan gecheckt en die sluit nog mooi uit (bleek achteraf).
- Die 23mm Bing nog wat aangepast, dat 6 kanten doppie is met een ringetje wat meer lekproof.
-Twijfel nog hoe mijn ontsteking moet in combinatie met die powerbox 17. Snelle strobo aangeschaft om hem met 10.000 toeren lekker op 1,2 te kunnen zetten.
-Ook wat lopen spelen met de tandwiel verhouding. Nu 12-35 lekker vlot naar de 85 km/h!
-B9hs erin gedraaid lijkt me denk ik beter ipv die B8hs. Zo'n powerbox veroorzaakt wellicht best wel wat hitte en de kleur blijft wat grijs met sproeier 135. Die sproeier meters komen er nog aan want die chinese dingen kloppen niks van denk ik.
Op de achtergrond altijd het forum geraadpleegd, en zit er al vanaf het begin bij. Wat me opvalt is dat er mensen met goede vragen komen maar dat deze anders worden geholpen dan bij t begin van het forum.
Snel offtopic of meteen hun eigen probleem bij het probleem van iemand anders zetten in plaats van een eigen topic maken. Op die manier wat lastiger om gefocust te zoeken naar eigen oplossingen. Ego cowboys zegmaar. Maar ja, daar heb ik geen invloed op.
Was ie weer even!
Veel groetjes,
Joris
De muziek lag even stil en inmiddels verhuisd naar Breda. Dus kan nu heen en weer met de Kreidler.
Waren een boel dingen wat ik wou aanpassen.
-Koppeling heeft nu een druk kogel lagertje en nieuwe platen. Ontkoppelt en koppelt al weer helemaal mooi nu.
-Zo'n van veen koppelings oplossing super handig, loop je niet te kloten in het frame met die buitenkabel.
-Zadel was helemaal oud en t schuimrubber was slap hoppekee bij Rinky Toys een nieuw zadel:)
-Spiegel stak wat uit. Die zit nu aan de valbeugel vast. Prima oplossing.
-Nieuwe achterband want er zaten haarscheurtjes in die m45.
-Voorrem had geen schakelaar dus zo'n remdruk schakelaar gekocht werkt prima.
-Achterlicht vervangen voor een LED exemplaar, dat kan ik iedereen wel aanraden eigenlijk.
-Miste wat controle op de voorrem dus een nieuwe grote zwevende schijf erop geruild met wat onderdelen (thanks KJ!)
-Hevels klemden niet zo goed meer om het stuur. Dus gaatjes en boutjes gezet zodat ze weer strak vast zitten.
-Zo'n wit kunststof ding om mijn blok gezet zodat de ketting dat ding op eet in plaats van mijn mooie blokje, mooie oplossing!
-Nieuwe bobine gezet (zo'n gele onbegrensde). Loopt nu beter stationair.
-Zat te kijken of ik wat meer vermogen kon krijgen onderin, had een homoet 6p op een licht gekietelde KT cilinder. Wou een andere carburateur omdat ik dacht dat ik daar wat winst kon behalen. Uiteindelijk een BMP tour uitlaat gekocht.
-Die uitlaat is niet echt stil in combinatie met die twinair dus zo'n trompetstuk oplossing gekocht van BMP. Werkt supergoed en vollop lucht.
-Tijd daarmee rondgereden maar wou toch wel hebben dat ik de lucht filterde, dus op dat trompetstuk de twinair gezet, frame aansluiting dicht gemaakt. Mooi geworden.
-Zie mezelf niet ieder jaar nieuw wol in die uitlaat frotten dus rij nu met een immi RS uitlaat. Perfect!
-Membraan gecheckt en die sluit nog mooi uit (bleek achteraf).
- Die 23mm Bing nog wat aangepast, dat 6 kanten doppie is met een ringetje wat meer lekproof.
-Twijfel nog hoe mijn ontsteking moet in combinatie met die powerbox 17. Snelle strobo aangeschaft om hem met 10.000 toeren lekker op 1,2 te kunnen zetten.
-Ook wat lopen spelen met de tandwiel verhouding. Nu 12-35 lekker vlot naar de 85 km/h!
-B9hs erin gedraaid lijkt me denk ik beter ipv die B8hs. Zo'n powerbox veroorzaakt wellicht best wel wat hitte en de kleur blijft wat grijs met sproeier 135. Die sproeier meters komen er nog aan want die chinese dingen kloppen niks van denk ik.
Op de achtergrond altijd het forum geraadpleegd, en zit er al vanaf het begin bij. Wat me opvalt is dat er mensen met goede vragen komen maar dat deze anders worden geholpen dan bij t begin van het forum.
Snel offtopic of meteen hun eigen probleem bij het probleem van iemand anders zetten in plaats van een eigen topic maken. Op die manier wat lastiger om gefocust te zoeken naar eigen oplossingen. Ego cowboys zegmaar. Maar ja, daar heb ik geen invloed op.
Was ie weer even!
Veel groetjes,
Joris
Laatst gewijzigd door Joris op 28 jun 2020, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Ha die Joris. Man van de bier chat area
Nu veel praatjes, nu willen wij de plaatjes
Welkom terug
Enzo
Nu veel praatjes, nu willen wij de plaatjes
Welkom terug
Enzo
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Da's alvast 1
- Bijlagen
-
- IMG-20200627-WA0004.jpeg (161.94 KiB) 2891 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Joris op 28 jun 2020, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen Joris voor dit bericht (totaal 3):
- Maarten (28 jun 2020, 22:04) • Enzo-tvdzijden (28 jun 2020, 22:07) • rene albers 2takt (01 jul 2020, 20:58)
- Waardering: 27.27%
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Welkom terug Joris. Deze verplaatst naar restauratie.
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Joris is back Leuk man dat je de kreidler nog hebt...
Andy,
Andy,
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Joris , welcome back
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Als het weer wat opklaart zal ik wat foto's posten.
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Foto's komen nog.
Intussen nog wat klusjes opgepakt. Heb de uitlaat van BMP te koop gezet. Maakte toch wat geknetter, de boel open gehaald. Zat wat glaswol in wat helemaal dichtgefikt was. Dus even bij KJ silent sport gekocht. Deze erin gezet. Wat een gekloot. Moet je in principe een keer in de zoveel tijd doen. Nou dankje de koekoek, daarom staat ie nu te koop.
Had KJ toch ff aan de lijn, laatste tijd wat vaker. We kwamen erachter dat we mekaar al bijna 20 jaar kennen.
Na wat ervaringen uitgewisseld te hebben heb ik ervoor gekozen om een RS pijp af te nemen bij em.
Sproeiers uitkiezen was makkelijk met dat voeler setje. Vijlen nog niet nodig gehad. De top is hetzelfde, loopt kalmer over heel het gebied en minder knetter. Lekker!
Next step: hagon achter vering!
Intussen nog wat klusjes opgepakt. Heb de uitlaat van BMP te koop gezet. Maakte toch wat geknetter, de boel open gehaald. Zat wat glaswol in wat helemaal dichtgefikt was. Dus even bij KJ silent sport gekocht. Deze erin gezet. Wat een gekloot. Moet je in principe een keer in de zoveel tijd doen. Nou dankje de koekoek, daarom staat ie nu te koop.
Had KJ toch ff aan de lijn, laatste tijd wat vaker. We kwamen erachter dat we mekaar al bijna 20 jaar kennen.
Na wat ervaringen uitgewisseld te hebben heb ik ervoor gekozen om een RS pijp af te nemen bij em.
Sproeiers uitkiezen was makkelijk met dat voeler setje. Vijlen nog niet nodig gehad. De top is hetzelfde, loopt kalmer over heel het gebied en minder knetter. Lekker!
Next step: hagon achter vering!
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Tja hij is wat duurder dan de Jamarcol pijp maar bewijst toch weer een betaalbaar alternatief te zijn voor een Originele !Joris schreef: ↑13 aug 2020, 12:08 Foto's komen nog.
Intussen nog wat klusjes opgepakt. Heb de uitlaat van BMP te koop gezet. Maakte toch wat geknetter, de boel open gehaald. Zat wat glaswol in wat helemaal dichtgefikt was. Dus even bij KJ silent sport gekocht. Deze erin gezet. Wat een gekloot. Moet je in principe een keer in de zoveel tijd doen. Nou dankje de koekoek, daarom staat ie nu te koop.
Had KJ toch ff aan de lijn, laatste tijd wat vaker. We kwamen erachter dat we mekaar al bijna 20 jaar kennen.
Na wat ervaringen uitgewisseld te hebben heb ik ervoor gekozen om een RS pijp af te nemen bij em.
Sproeiers uitkiezen was makkelijk met dat voeler setje. Vijlen nog niet nodig gehad. De top is hetzelfde, loopt kalmer over heel het gebied en minder knetter. Lekker!
Next step: hagon achter vering!
https://www.kreidlerwebshop.nl/?1267,15 ... pk-replica
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
Re: Opnieuw oppakken Kreidler hobby
Hierbij de foto's!
- Bijlagen
-
- IMG_20200815_123910.jpg (335.61 KiB) 2190 keer bekeken
-
- IMG_20200815_123950.jpg (300.88 KiB) 2190 keer bekeken
-
- IMG_20200815_124102.jpg (254.7 KiB) 2190 keer bekeken
-
- IMG_20200815_135845.jpg (217.16 KiB) 2190 keer bekeken