Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Eerste is geen NL of DE Kreidler. De ander kan het vervangen hebben. Ga uit van folder foto’s
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Weet iemand precies wat voor soort stuur er op deze Kreidler zat. Ik dacht zelf aan een M-stuur, maar dat weet ik niet meer zeker.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Eerste plaatje een halfhoog stuur en de tweede een M-stuur.Kreidler@D43 schreef: ↑05 jan 2021, 19:27 Weet iemand precies wat voor soort stuur er op deze Kreidler zat. Ik dacht zelf aan een M-stuur, maar dat weet ik niet meer zeker.
Enzo
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik zit momenteel in dubio.
Ga ik verder met de restauratie van mijn Kreidler, of stop ik en verkoop de boel.
Ik heb eens een optelsommetje gemaakt van alle onderdelen (veelal nieuw) en bewerkingen (poedercoaten, verchromen) en kom dan op een behoorlijk bedrag uit.
Ik heb dan wel de Kreidler in originele en "bijna" nieuwstaat (veel nieuwe onderdelen). Weegt dat op tegen het totaal plaatje...???
Even discuseren met mezelf... Vanaf mijn jeugd heb ik al iets met Kreidler. Heb daarom veel bewaard om toch eens de brommer opnieuw op te bouwen.
Vind dit erg leuk om te doen, heb hier echt hobby aan.
Maar is het een beetje normaal om tussen de 2.500 en 2.750 euro te inversteren in een restauratie van een Kreidler??
Ga ik verder met de restauratie van mijn Kreidler, of stop ik en verkoop de boel.
Ik heb eens een optelsommetje gemaakt van alle onderdelen (veelal nieuw) en bewerkingen (poedercoaten, verchromen) en kom dan op een behoorlijk bedrag uit.
Ik heb dan wel de Kreidler in originele en "bijna" nieuwstaat (veel nieuwe onderdelen). Weegt dat op tegen het totaal plaatje...???
Even discuseren met mezelf... Vanaf mijn jeugd heb ik al iets met Kreidler. Heb daarom veel bewaard om toch eens de brommer opnieuw op te bouwen.
Vind dit erg leuk om te doen, heb hier echt hobby aan.
Maar is het een beetje normaal om tussen de 2.500 en 2.750 euro te inversteren in een restauratie van een Kreidler??
- adriline
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Wat vandaag niet kan gaat morgen of overmorgen.Adri
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
of het normaal is laat ik in het midden.Kreidler@D43 schreef: ↑08 jan 2021, 10:22 Ik zit momenteel in dubio.
Ga ik verder met de restauratie van mijn Kreidler, of stop ik en verkoop de boel.
Ik heb eens een optelsommetje gemaakt van alle onderdelen (veelal nieuw) en bewerkingen (poedercoaten, verchromen) en kom dan op een behoorlijk bedrag uit.
Ik heb dan wel de Kreidler in originele en "bijna" nieuwstaat (veel nieuwe onderdelen). Weegt dat op tegen het totaal plaatje...???
Even discuseren met mezelf... Vanaf mijn jeugd heb ik al iets met Kreidler. Heb daarom veel bewaard om toch eens de brommer opnieuw op te bouwen.
Vind dit erg leuk om te doen, heb hier echt hobby aan.
Maar is het een beetje normaal om tussen de 2.500 en 2.750 euro te inversteren in een restauratie van een Kreidler??
maar dat het zoveel wordt is wel normaal.
als hij klaar is gaat hij op mp toch gouw rond de 4500 euro.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Kreidler@D43 schreef: ↑08 jan 2021, 10:22 Ik zit momenteel in dubio.
Ga ik verder met de restauratie van mijn Kreidler, of stop ik en verkoop de boel.
Ik heb eens een optelsommetje gemaakt van alle onderdelen (veelal nieuw) en bewerkingen (poedercoaten, verchromen) en kom dan op een behoorlijk bedrag uit.
Ik heb dan wel de Kreidler in originele en "bijna" nieuwstaat (veel nieuwe onderdelen). Weegt dat op tegen het totaal plaatje...???
Even discuseren met mezelf... Vanaf mijn jeugd heb ik al iets met Kreidler. Heb daarom veel bewaard om toch eens de brommer opnieuw op te bouwen.
Vind dit erg leuk om te doen, heb hier echt hobby aan.
Maar is het een beetje normaal om tussen de 2.500 en 2.750 euro te inversteren in een restauratie van een Kreidler??
Als je er al zo in staat is verkopen wellicht beter, alle investeringen die je doet zul je nooit meer terug verdienen! Je doet zoiets omdat je het leuk vindt, ja vergeleken met 30/40jaar geleden zijn de prijzen echt fantasie te noemen.
Nogmaals zoiets doe je voor jezelf, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, als je er een boterham minder voor moet eten zou ik er wel mee stoppen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Kijk deze viewtopic.php?f=23&t=47028
Allemaal nieuwe onderdelen. Daar hoef je ook geen calculatie voor te maken. Onverkoopbaar. Maar geen probleem. Ik deed het voor het bouwplezier. Heb meer Kreidlers. Kijk ik er toch na en rij af en toe.
Enzo
Allemaal nieuwe onderdelen. Daar hoef je ook geen calculatie voor te maken. Onverkoopbaar. Maar geen probleem. Ik deed het voor het bouwplezier. Heb meer Kreidlers. Kijk ik er toch na en rij af en toe.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Stop met tellen , dat is nutteloos.
Nu verkopen is ook niet winstgevend.
Ik heb over 1 van mijn Kreidler's jaren gedaan.
Steeds een stukje aangepakt.
Enne: weg is pech. Had ik maar.... etc.
Nu verkopen is ook niet winstgevend.
Ik heb over 1 van mijn Kreidler's jaren gedaan.
Steeds een stukje aangepakt.
Enne: weg is pech. Had ik maar.... etc.
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik heb ooit besloten om er eentje NIET op te bouwen.
Kan nergens in huis een spaarpotje met 4500 euro vinden
Kan nergens in huis een spaarpotje met 4500 euro vinden
- Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
- Caspar (09 jan 2021, 10:49)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hoop dat je verder gaat met de bouw ,verkoop krijg je waarschijnlijk spijt van.
Uiteraard moet het natuurlijk niet ten koste gaan van alles.
Prijzen reizen de pan uit maar stijgen nog steeds en winst maken zal niet lukken op korte termijn.
Je moet het bouwen voor jezelf voor lagere termijn
Uiteraard moet het natuurlijk niet ten koste gaan van alles.
Prijzen reizen de pan uit maar stijgen nog steeds en winst maken zal niet lukken op korte termijn.
Je moet het bouwen voor jezelf voor lagere termijn
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik heb toch besloten om verder te gaan met dit restauratie project.
Ik heb toch niet voor niets alles al die jaren bewaard. Het kriebelt enorm, dus het moet er toch maar van komen. Ik heb er echt zin in.
Vandaag maar eens begonnen met het uit elkaar halen van het blok. Deze heb ik midden jaren negentig al een keer gereviseerd. Toen een paar keer mee gereden en toen de brommer uit elkaar gehaald en weggelegd. Toen was ik zo nozem om de trapas aan weerszijden af te slijpen, omdat een trapas niet "cool" was. En deze gebruikte ik toch niet meer. De brommer werd toch aangeduwd.
Nu kom ik er ook achter dat ik meer dingen heb weggelaten bij de vorige revisie. Zo heb ik geen trapas ketting en meenemer meer.
Tevens ben ik nog op zoek naar een trapas. Van het weekend kon ik er een kopen, maar deze was ingevreten aan de rechterzijde op het loopvlak van de keerring.
Dus degene die nog een goede trapas heeft liggen met meenemer e.d. .... Ik zou deze graag van u over willen nemen.
Groet, Hans
Ik heb toch niet voor niets alles al die jaren bewaard. Het kriebelt enorm, dus het moet er toch maar van komen. Ik heb er echt zin in.
Vandaag maar eens begonnen met het uit elkaar halen van het blok. Deze heb ik midden jaren negentig al een keer gereviseerd. Toen een paar keer mee gereden en toen de brommer uit elkaar gehaald en weggelegd. Toen was ik zo nozem om de trapas aan weerszijden af te slijpen, omdat een trapas niet "cool" was. En deze gebruikte ik toch niet meer. De brommer werd toch aangeduwd.
Nu kom ik er ook achter dat ik meer dingen heb weggelaten bij de vorige revisie. Zo heb ik geen trapas ketting en meenemer meer.
Tevens ben ik nog op zoek naar een trapas. Van het weekend kon ik er een kopen, maar deze was ingevreten aan de rechterzijde op het loopvlak van de keerring.
Dus degene die nog een goede trapas heeft liggen met meenemer e.d. .... Ik zou deze graag van u over willen nemen.
Groet, Hans
- Deze gebruikers waarderen Kreidler@D43 voor dit bericht (totaal 2):
- Caspar (10 jan 2021, 21:58) • adriline (11 jan 2021, 12:43)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Wel handig om aan te geven wat voor trapas ik nog nodig heb. Het gaat om een trapas van een direct geschakelde 4 bak (nummer 9 in onderstaand plaatje).Kreidler@D43 schreef: ↑10 jan 2021, 20:59
Nu kom ik er ook achter dat ik meer dingen heb weggelaten bij de vorige revisie. Zo heb ik geen trapas ketting en meenemer meer.
Tevens ben ik nog op zoek naar een trapas. Van het weekend kon ik er een kopen, maar deze was ingevreten aan de rechterzijde op het loopvlak van de keerring.
Dus degene die nog een goede trapas heeft liggen met meenemer e.d. .... Ik zou deze graag van u over willen nemen.
Groet, Hans
Van onderstaand plaatje heb ik nodig nummer: 13 t/m 20 en 34 t/m 40.
Ik hoor graag wie deze onderdelen nog heeft liggen en die ze aan mij wil verkopen.
Gr. Hans
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik heb hem nieuw gekocht. Was die kromme, ingelopen, aangeslagen gebruikte dingen zat.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- 924B8233-1B79-404F-B5D4-F5BB8B219A0C.jpeg (99.9 KiB) 2092 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Goed dat je draad weer oppakt Hans.
Het hoeft ook niet meteen allemaal tegelijk.
Ik blijf het volgen.
Het hoeft ook niet meteen allemaal tegelijk.
Ik blijf het volgen.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Kreidler@D43 schreef: ↑10 jan 2021, 20:59
Vandaag maar eens begonnen met het uit elkaar halen van het blok. Deze heb ik midden jaren negentig al een keer gereviseerd. Toen een paar keer mee gereden en toen de brommer uit elkaar gehaald en weggelegd. Toen was ik zo nozem om de trapas aan weerszijden af te slijpen, omdat een trapas niet "cool" was. En deze gebruikte ik toch niet meer. De brommer werd toch aangeduwd.
Nu kom ik er ook achter dat ik meer dingen heb weggelaten bij de vorige revisie. Zo heb ik geen trapas ketting en meenemer meer.
Tevens ben ik nog op zoek naar een trapas. Van het weekend kon ik er een kopen, maar deze was ingevreten aan de rechterzijde op het loopvlak van de keerring.
Dus degene die nog een goede trapas heeft liggen met meenemer e.d. .... Ik zou deze graag van u over willen nemen.
Groet, Hans
Je had toch juist een kickstartblokje???
Gr. Wim.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Heb je die spullen die er uit zijn gekomen dan weg gedaan ?
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hallo Wim,wimv8 schreef: ↑11 jan 2021, 11:54Kreidler@D43 schreef: ↑10 jan 2021, 20:59
Vandaag maar eens begonnen met het uit elkaar halen van het blok. Deze heb ik midden jaren negentig al een keer gereviseerd. Toen een paar keer mee gereden en toen de brommer uit elkaar gehaald en weggelegd. Toen was ik zo nozem om de trapas aan weerszijden af te slijpen, omdat een trapas niet "cool" was. En deze gebruikte ik toch niet meer. De brommer werd toch aangeduwd.
Nu kom ik er ook achter dat ik meer dingen heb weggelaten bij de vorige revisie. Zo heb ik geen trapas ketting en meenemer meer.
Tevens ben ik nog op zoek naar een trapas. Van het weekend kon ik er een kopen, maar deze was ingevreten aan de rechterzijde op het loopvlak van de keerring.
Dus degene die nog een goede trapas heeft liggen met meenemer e.d. .... Ik zou deze graag van u over willen nemen.
Groet, Hans
Je had toch juist een kickstartblokje???
gast.jpg
Gr. Wim.
Nee, dat is niet dat blokje. Dat is de 5 bak van mijn broer. Die wordt niet onder mijn Kreidler gebruikt.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Enzo,Enzo-tvdzijden schreef: ↑11 jan 2021, 12:35 Heb je die spullen die er uit zijn gekomen dan weg gedaan ?
Enzo
Halverweg 90er jaren was ik nog niet zo bezig met alles origineel te houden. De trapas heb ik toen ingekort, omdat ik dat "stoerder" vond staan. De rest had geen functie meer en heb ik er toen uitgehaald.
Dat is ergens komen te liggen. Jaren geleden heeft mijn broer een grote opruiming gedaan en veel verkocht. Daar zal dit wel bij hebben gezeten, want ik kan het nergens meer terugvinden.
Achteraf allemaal hartstikke jammer, maar het is zo gegaan....
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hierbij een paar foto's van het geopende blok. Alles zit er nog mooi uit. Kan ook niet anders want na de revisie van midden jaren 90 is er niet veel meer mee gereden.
Toen met olie en al weggezet.
Toen met olie en al weggezet.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ga ook maar weer voor zonder trapas.
De vijfbak van je broer is een mooi begin en een soort terugbetaling omdat hij jouw zooi ooit heeft verkocht haha.
Het is toch ook belachelijk, trappers op een Kreidler (herenmodel brommer).
Anton (kreidler) had zijn brommers nooit zo ontworpen.
Dit was een soort noodsprong om zijn herenbrommers in een aantal landen te kunnen verkopen waar trappers zelfs op herenmodellen verplicht waren.
(of onder een andere wet vielen)
Dat is ook waarom sommige die as afslepen en voetsteunen monteerde, of als je poen had een kickstartblokje kocht,
al waren dat meestal gejatte blokjes. (in NL bestonden deze eigenlijk niet).
Gr. Wim.
De vijfbak van je broer is een mooi begin en een soort terugbetaling omdat hij jouw zooi ooit heeft verkocht haha.
Het is toch ook belachelijk, trappers op een Kreidler (herenmodel brommer).
Anton (kreidler) had zijn brommers nooit zo ontworpen.
Dit was een soort noodsprong om zijn herenbrommers in een aantal landen te kunnen verkopen waar trappers zelfs op herenmodellen verplicht waren.
(of onder een andere wet vielen)
Dat is ook waarom sommige die as afslepen en voetsteunen monteerde, of als je poen had een kickstartblokje kocht,
al waren dat meestal gejatte blokjes. (in NL bestonden deze eigenlijk niet).
Gr. Wim.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
De afgelopen tijd weer een beetje bezig geweest met het opknappen van mijn Kreidler.
Nieuwe onderdelen besteld. Revisie motorblokje. Revisie voorvork.
Delen polijsten.
Er zijn weer nieuwe onderdelen in bestelling en ik heb het e.e.a. tweede hands via Marktplaats gekocht.
Het opbouwen gaat gestaagd. Eerst alles maar compleet maken en technisch in orde.
Volgende fase is het keuren door RDW en het kenteken.
Dan alles weer uit elkaar en optisch verfraaien. Wordt vervolgd.......
Groet, Hans
Nieuwe onderdelen besteld. Revisie motorblokje. Revisie voorvork.
Delen polijsten.
Er zijn weer nieuwe onderdelen in bestelling en ik heb het e.e.a. tweede hands via Marktplaats gekocht.
Het opbouwen gaat gestaagd. Eerst alles maar compleet maken en technisch in orde.
Volgende fase is het keuren door RDW en het kenteken.
Dan alles weer uit elkaar en optisch verfraaien. Wordt vervolgd.......
Groet, Hans