Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
- Caspar
- Berichten: 13581
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 584 keren
- Ontvangen waarderingen: 804 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hmm , ik in de buurt van landgraaf / Heerlen....
Beetje uit de slag.
Als je niemand in de buurt van Zutphen vind , dan moeten we eens kijken hoe we dat oplossen.
Beetje uit de slag.
Als je niemand in de buurt van Zutphen vind , dan moeten we eens kijken hoe we dat oplossen.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Wel tof dat je het aanbied om te helpen. Ik hou het in mijn achterhoofd
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
ik wil het wel voor je solderen met zilver soldeer ik woon op de noord veluwe
- Deze gebruikers waarderen Bart o.z.s. voor dit bericht (totaal 2):
- Caspar (21 dec 2021, 18:04) • Kreidler@D43 (22 dec 2021, 13:19)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Hallo Bart,Bart o.z.s. schreef: ↑21 dec 2021, 17:22 ik wil het wel voor je solderen met zilver soldeer ik woon op de noord veluwe
Ik heb je een PB gestuurd.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Tank is weer mooi dicht gesoldeerd. Nogmaals dank BartBart o.z.s. schreef: ↑21 dec 2021, 17:22 ik wil het wel voor je solderen met zilver soldeer ik woon op de noord veluwe
- Deze gebruikers waarderen Kreidler@D43 voor dit bericht (totaal 2):
- vlatro (30 dec 2021, 22:32) • b.bonk (31 dec 2021, 10:38)
- Waardering: 18.18%
- Caspar
- Berichten: 13581
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 584 keren
- Ontvangen waarderingen: 804 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Forum power
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
- Kreidler@D43 (31 dec 2021, 11:24)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Tijdje geleden dat ik heb gepost, maar bij deze weer even een update.
De koppelingkabel naar buiten gehaald. Ik weet dat het niet origineel is, maar toch wel handig bij het vervangen van een kabel.
Het eerste testrondje gemaakt.
Helaas krijg ik de afstelling nog niet helemaal goed.
Ik merk bij het gasgeven dat hij inhoudt. In eerste instantie ben ik uitgegaan van de standaard set up voor de 12 mm carburateur (62 sproeier, naald 2e groef). Hierbij houd hij in en is de bougie te licht van kleur.
Inmiddels een 64 sproeier geplaatst en de naald op de 2e groef. Wel wat beter, maar nog niet goed genoeg.
Ontsteking heb ik al voorzien van nieuwe contactpunten, nieuwe condensator en bobine. Contactpunten afgesteld op 0,4 mm en een voorontsteking richting de 1,2 mm.
Misschien te lang met de soldeerbout op de condensator gezet, dus ik heb weer een nieuwe condensator besteld en ook gelijk maar weer een nieuwe bobine. Alles maar even uitsluiten.
Als laatste misschien de vraag of er wel het juiste vliegwiel erop zit. Wie kan daar misschien iets over zeggen?
De koppelingkabel naar buiten gehaald. Ik weet dat het niet origineel is, maar toch wel handig bij het vervangen van een kabel.
Het eerste testrondje gemaakt.
Helaas krijg ik de afstelling nog niet helemaal goed.
Ik merk bij het gasgeven dat hij inhoudt. In eerste instantie ben ik uitgegaan van de standaard set up voor de 12 mm carburateur (62 sproeier, naald 2e groef). Hierbij houd hij in en is de bougie te licht van kleur.
Inmiddels een 64 sproeier geplaatst en de naald op de 2e groef. Wel wat beter, maar nog niet goed genoeg.
Ontsteking heb ik al voorzien van nieuwe contactpunten, nieuwe condensator en bobine. Contactpunten afgesteld op 0,4 mm en een voorontsteking richting de 1,2 mm.
Misschien te lang met de soldeerbout op de condensator gezet, dus ik heb weer een nieuwe condensator besteld en ook gelijk maar weer een nieuwe bobine. Alles maar even uitsluiten.
Als laatste misschien de vraag of er wel het juiste vliegwiel erop zit. Wie kan daar misschien iets over zeggen?
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik heb even op typenummer gezocht op kreidlerwiki en heb dit gevonden.
https://kreidler.wiki/Parts/Details/341 ... 12-122-025
Codes en wattages komen allemaal overeen met jouw vliegwiel. Kan het dat je magneetjes van het vliegwiel zelf misschien dusdanig beschadigt zijn dat de werking afneemt?
Ook: Juiste hittegraad bougie en vonkafstand? Standaart is voor floretts 0,4mm. Maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen over de wat latere types...
Leuk om te zien hoe ver je bent gekomen, ziet er echt strak uit
https://kreidler.wiki/Parts/Details/341 ... 12-122-025
Codes en wattages komen allemaal overeen met jouw vliegwiel. Kan het dat je magneetjes van het vliegwiel zelf misschien dusdanig beschadigt zijn dat de werking afneemt?
Ook: Juiste hittegraad bougie en vonkafstand? Standaart is voor floretts 0,4mm. Maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen over de wat latere types...
Leuk om te zien hoe ver je bent gekomen, ziet er echt strak uit
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Voor de vliegwiel match moet je ook de grondplaat weten.Kreidler@D43 schreef: ↑21 apr 2022, 10:46 Tijdje geleden dat ik heb gepost, maar bij deze weer even een update.
De koppelingkabel naar buiten gehaald. Ik weet dat het niet origineel is, maar toch wel handig bij het vervangen van een kabel.
20220402_155338.jpg
Het eerste testrondje gemaakt.
20220416_155802.jpg
20220416_155822.jpg
Helaas krijg ik de afstelling nog niet helemaal goed.
Ik merk bij het gasgeven dat hij inhoudt. In eerste instantie ben ik uitgegaan van de standaard set up voor de 12 mm carburateur (62 sproeier, naald 2e groef). Hierbij houd hij in en is de bougie te licht van kleur.
Inmiddels een 64 sproeier geplaatst en de naald op de 2e groef. Wel wat beter, maar nog niet goed genoeg.
Ontsteking heb ik al voorzien van nieuwe contactpunten, nieuwe condensator en bobine. Contactpunten afgesteld op 0,4 mm en een voorontsteking richting de 1,2 mm.
Misschien te lang met de soldeerbout op de condensator gezet, dus ik heb weer een nieuwe condensator besteld en ook gelijk maar weer een nieuwe bobine. Alles maar even uitsluiten.
Als laatste misschien de vraag of er wel het juiste vliegwiel erop zit. Wie kan daar misschien iets over zeggen?
20220419_204826.jpg
20220419_204836.jpg
Zie dat je geen 34W ontsteking hebt voor knipperlichten
Dus kom ik voor jou vliegwiel op 1217031308
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik heb deze grondplaat erin zitten:
Wat voor verschil maakt een onjuist vliegwiel t.o.v. de juiste?
Ik weet nog dat ik vroeg maar een vliegwiel pakte welke voorhanden was. Dan letten we helemaal niet op nummers.
Wat voor verschil maakt een onjuist vliegwiel t.o.v. de juiste?
Ik weet nog dat ik vroeg maar een vliegwiel pakte welke voorhanden was. Dan letten we helemaal niet op nummers.
- vlatro
- Berichten: 2573
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 391 keren
- Ontvangen waarderingen: 152 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Dat is de code van de grondplaat Tjerry, maar wel de juisteEnzo-tvdzijden schreef: ↑21 apr 2022, 11:08 Voor de vliegwiel match moet je ook de grondplaat weten.
Zie dat je geen 34W ontsteking hebt voor knipperlichten
Dus kom ik voor jou vliegwiel op 1217031308
Grondplaat
08.16.21
1 217 031 308
https://kreidler.wiki/Parts/Details/232 ... 17-031-308
Vliegwiel
08.16.88
1 215 254 423
https://kreidler.wiki/Parts/Details/239 ... 15-254-423
Zowel het vliegwiel als de grondplaat horen bij ontsteking 15.12.93 / 0 212 122 025
Dus lijkt me in orde.
- Deze gebruikers waarderen vlatro voor dit bericht:
- Kreidler@D43 (21 apr 2022, 12:24)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Dat schrijf ik tochvlatro schreef: ↑21 apr 2022, 11:49Dat is de code van de grondplaat Tjerry, maar wel de juisteEnzo-tvdzijden schreef: ↑21 apr 2022, 11:08 Voor de vliegwiel match moet je ook de grondplaat weten.
Zie dat je geen 34W ontsteking hebt voor knipperlichten
Dus kom ik voor jou vliegwiel op 1217031308
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Kreidler@D43 (21 apr 2022, 12:24)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Zo, nu is het dan zover. Na ruim een jaar restaureren is het resultaat klaar. Nu lekker rijden en genieten
Begonnen met een restant onderdelen die ik nog had van mijn brommer van 30 jaar geleden.
Technisch gereed en gekeurd bij het RDW.
En het eindresultaat
Begonnen met een restant onderdelen die ik nog had van mijn brommer van 30 jaar geleden.
Technisch gereed en gekeurd bij het RDW.
En het eindresultaat
- Deze gebruikers waarderen Kreidler@D43 voor dit bericht:
- dijk (18 mei 2022, 05:59)
- Waardering: 9.09%
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
- PC-72GrandPrix
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 20 jul 2017, 21:32
- Gegeven waarderingen: 63 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
- hermanngas
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 227 keren
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Het is maar wat je er mee wil. Hij is zo mooi en voor de meesten origineel.
Ga je voor zo veel mogelijk origineel dan moet er nog veel gewisseld worden. Dat is niet eenvoudig en heel kostbaar.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
- Caspar
- Berichten: 13581
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 584 keren
- Ontvangen waarderingen: 804 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Op de eerste plaats: het is een prachtig exemplaar.
Daarnaast is het veel belangrijker hij JIJ hem mooi vind.
Voor nu: genieten van het zonnetje en rijden met dat mooie ding.
Komende winter verder sleutelen.
- rubbertje op de gaskabel bij de carburateur.
-beschermslang onder gashendel.
-stalen bougiedop
- bougiekabel inkorten of omleggen.
-bevestiging nummerplaat aanpassen / omdraaien.
-originele lange NL uitlaat scoren.
-Karcoma benzinekraan.
-de loop van de koppelings kabel zal te maken hebben met het buiten liggende koppelings hevel.
-koplamp glas is van een RS
-waar heb je het penslot verstopt ?
Allemaal peanuts , vat het vooral niet op als kritiek.
Blijft gewoon een top RMC.
Daarnaast is het veel belangrijker hij JIJ hem mooi vind.
Voor nu: genieten van het zonnetje en rijden met dat mooie ding.
Komende winter verder sleutelen.
- rubbertje op de gaskabel bij de carburateur.
-beschermslang onder gashendel.
-stalen bougiedop
- bougiekabel inkorten of omleggen.
-bevestiging nummerplaat aanpassen / omdraaien.
-originele lange NL uitlaat scoren.
-Karcoma benzinekraan.
-de loop van de koppelings kabel zal te maken hebben met het buiten liggende koppelings hevel.
-koplamp glas is van een RS
-waar heb je het penslot verstopt ?
Allemaal peanuts , vat het vooral niet op als kritiek.
Blijft gewoon een top RMC.
Laatst gewijzigd door Caspar op 18 mei 2022, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
Re: Restauratie Kreidler K 53-402 RMC-S 1978
Ik zie nog kleine zaken tov een origineel nieuwe zoals
-standaard aanslag
-penslotachterbrug maar geen penslot met houder
-harmonica’s geen ontluchtingsgaatjes
-gepolijste onderpoten
-geen regenkapje op de gaskabel bij elleboog
-geen bel
-aansluiting remslang aan de hendel op andere plek.
-geen ori uitlaatklem
-geen afstandsbusje tussen steppie en schokdemper rechts
-niet de omgekeerde trappers
Enzo
-standaard aanslag
-penslotachterbrug maar geen penslot met houder
-harmonica’s geen ontluchtingsgaatjes
-gepolijste onderpoten
-geen regenkapje op de gaskabel bij elleboog
-geen bel
-aansluiting remslang aan de hendel op andere plek.
-geen ori uitlaatklem
-geen afstandsbusje tussen steppie en schokdemper rechts
-niet de omgekeerde trappers
Enzo