Pagina 2 van 5

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 06:54
door John krosenbrink
Dankje

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 09:47
door Henk 3bakvoet
Mail Herman maar.
Onderdelen worden uiterst moeizaam, denk niet ik zie een voorvork (hebbes) 99,9% kans dat de vork niet past.
De claxon bak onder de tank bestaat uit drie onderdelen exclusief het gereedschap bakje.

hblokhuis@hotmail.com

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 09:55
door Enzo-tvdzijden
Henk 3bakvoet schreef: 09 feb 2021, 09:47 Mail Herman maar.
Onderdelen worden uiterst moeizaam, denk niet ik zie een voorvork (hebbes) 99,9% kans dat de vork niet past.
De claxon bak onder de tank bestaat uit drie onderdelen exclusief het gereedschap bakje.

hblokhuis@hotmail.com
Zonder compleet wrak is het bijna onbegonnen werk.
Of je moet verstand van de onderdelen hebben en er een paar jaar voor uit trekken om te verzamelen.

Enzo

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 17:18
door gijsvanzanten
ik denk dat het niet mee gaat vallen om voor een 60 tiger aan onderdelen te komen #-o #-o

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 18:52
door mikeman
Ik denk dat het een 59er is met claxon onder de tank, in 1960 kwam de grotere tank. Maakt het overigens nog lastiger qua onderdelen. Heb je een foto van hoe je hem gekocht hebt?

Als je je gegevens achterlaat bij Maloud (www.kreidlerdatabase.nl) krijg je veel informatie over je Eitank en weet je ook wat je precies hebt qua type.

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 18:57
door Enzo-tvdzijden
mikeman schreef: 09 feb 2021, 18:52 Ik denk dat het een 59er is met claxon onder de tank, in 1960 kwam de grotere tank. Maakt het overigens nog lastiger qua onderdelen. Heb je een foto van hoe je hem gekocht hebt?

Als je je gegevens achterlaat bij Maloud (www.kreidlerdatabase.nl) krijg je veel informatie over je Eitank en weet je ook wat je precies hebt qua type.
Hij stond al bij Maloud geregistreerd !

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 18:59
door mikeman
Aan de hand van foto’s kunnen we misschien helpen te bepalen wat je aan onderdelen mist?

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 19:11
door John krosenbrink
Hij staat inderdaadgeregistreerd maar volgens weet even naam niet meer uit burghaamstede klopt dat niet hij zegt frame nummer is een k53/m bj 59 ik ben inmiddels eigenaar van orginele blokje en ook het tank bakje welliswaar zonder gereedschap bakje nu blijkt dat het bj 59 is waarschijnlijk ben ik dus nu op zoek naar een stuur inclusief de schakel handel met stang en gas handel en dergelijke

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 19:12
door John krosenbrink
mikeman schreef: 09 feb 2021, 18:52 Ik denk dat het een 59er is met claxon onder de tank, in 1960 kwam de grotere tank. Maakt het overigens nog lastiger qua onderdelen. Heb je een foto van hoe je hem gekocht hebt?

Als je je gegevens achterlaat bij Maloud (www.kreidlerdatabase.nl) krijg je veel informatie over je Eitank en weet je ook wat je precies hebt qua type.
Helaas in brokstukken gekocht dus er mist nogal wat

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 19:18
door Enzo-tvdzijden
John krosenbrink schreef: 09 feb 2021, 19:12
mikeman schreef: 09 feb 2021, 18:52 Ik denk dat het een 59er is met claxon onder de tank, in 1960 kwam de grotere tank. Maakt het overigens nog lastiger qua onderdelen. Heb je een foto van hoe je hem gekocht hebt?

Als je je gegevens achterlaat bij Maloud (www.kreidlerdatabase.nl) krijg je veel informatie over je Eitank en weet je ook wat je precies hebt qua type.
Helaas in brokstukken gekocht dus er mist nogal wat
We willen foto’s van ALLE brokstukken

Enzo

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 19:56
door John krosenbrink
Ik zal 1 dezer dagen fotos maken van alle brokstukken ben er wel achter dat het een mooie uitdaging is om het ooit weer in redelijke orginele staat op de weg te krijgen

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 22:09
door hermanp
John krosenbrink schreef: 09 feb 2021, 19:56 Ik zal 1 dezer dagen fotos maken van alle brokstukken ben er wel achter dat het een mooie uitdaging is om het ooit weer in redelijke orginele staat op de weg te krijgen
Zelf heb ik een 1960 eitank, maar mijn framenummer is hoger dan die van jou.
Wil je hem zo origineel mogelijk opbouwen?
Is het voldoende dat mijn vrouw het een mooie bromfiets vindt, of is het de bedoeling dat Henk het een mooie bromfiets vindt... nogal een groot verschil.

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 09 feb 2021, 23:00
door John krosenbrink
Ik wil hem zo goed en zo kwaad mogelijk orgineel proberen op te bouwen maar of dat tot elk detail zou lukken weet ik niet maar is wel het streven

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 11:49
door Caspar
Complimenten.
Hoop dat het lukt.
Dat wordt nog een hele uitdaging

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 12:37
door John krosenbrink
Ja dat word het zeker maar ik ga het proberen

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 18:01
door John krosenbrink
Het frame nummer stond verkeerd in data base het is dus werkelijk een k53/ uit 1959 eindelijk weet ik dan wat voor type ik heb

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 18:06
door Henk 3bakvoet
Een beetje onderhandelen, wat massage richting de verkoper. enz enz

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 7-305-6270

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 18:16
door John krosenbrink
Hoe bedoel je dat henk voor complete brommer ? Ik zie geen onderdelen staan of ik kijk niet goed

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 18:34
door Enzo-tvdzijden
John krosenbrink schreef: 10 feb 2021, 18:16 Hoe bedoel je dat henk voor complete brommer ? Ik zie geen onderdelen staan of ik kijk niet goed
Jou model

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 19:04
door Henk 3bakvoet
John krosenbrink schreef: 10 feb 2021, 18:16 Hoe bedoel je dat henk voor complete brommer ? Ik zie geen onderdelen staan of ik kijk niet goed
Je koopt gewoon de hele brommer.

Prijs is onderhandelbaar staat er. Geef hem een bod van 3500 euro.

Mocht je de illusie hebben om goedkoper uit te zijn door de brommer in losse onderdelen bij elkaar te shoppen dan kom je toch echt van een koude kermis thuis.
Een Kreidler of Zundapp en andere merken was 20 jaar geleden, zeg maar het begin van de hype een hobby voor iedereen.

Heden alleen weggelegd als je er serieus geld voor over hebt.

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 19:15
door John krosenbrink
Oke ik ga er toch voor om hem in onderdelen op te bouwen ben al leuk stukje onderweg en ik heb geen echte haast dus gaat hopelijk goed komen. Zeker met de hulp van iedereen hier mocht je toevallig een stuur met schakel hendel en gashendel tegen komen hoor ik het graag alvast bedankt

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 20:04
door John krosenbrink
Hier alvast een paar fotos zal een dezer dagen alles bij elkaar leggen en daar een paar fotos van plaatsen

Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 22:00
door mikeman
Er hoort een pallas carbararateur op het blokje. Maar kun je ook gewoon een bing voor gebruiken zoals op de latere modellen. Veel zijn er niet meer met een pallas, zo’n bing is beter en veel makkelijker verkrijgbaar, ook qua onderhoud. Je spruitstuk is wel anders voor een bing. Als je het originele blok bij de brommer hebt zit er aan de onderzijde geen voorbereiding voor voetschakeling op de Carters gegoten (dat was er toen nog niet) je framenummer is maar +/- 3000 lager dus kan best het originele blokje zijn. Kreidler liep met de motorblok productie en bloknummers voor op de framenummers. Die matchen dus niet. Wel een gave uitdaging zeg en echt een heel mooi type. Verder de ‘smalle’ schokbrekers achter, 19’ met alu bussen, aluminium weinman velgen, specifieke stuurkap zonder claxon en vast nog veel meer. De foto’s van de eBay brommer even downloaden en goed bewaren als voorbeeld

Re: Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 22:04
door Enzo-tvdzijden
mikeman schreef: 10 feb 2021, 22:00 Er hoort een pallas carbararateur op het blokje. Maar kun je ook gewoon een bing voor gebruiken zoals op de latere modellen. Vee zijn er niet meer met de pallets want zo’n bing is beter en veel makkelijker verkrijgbaar, ook qua onderhoud. Je spruitstuk is wel anders voor een bing. Als je het originele blok bij de brommer hebt zit er aan de onderzijde geen voorbereiding voor voetschakeling op de Carters gegoten (dat was er toen nog niet) Wel een gave uitdaging zeg en echt een heel mooi type. Verder de ‘smalle’ schokbrekers achter, 19’ met alu bussen, aluminium weinman velgen, specifieke stuurkap zonder claxon en vast nog veel meer. De foto’s van de eBay brommer even downloaden en goed bewaren als voorbeeld Afbeelding
Mijn maatje Paul heeft er één

Buddy bevestiging

Geplaatst: 10 feb 2021, 22:09
door mikeman
Wel heel fijn om zo’n vroege eens in het echt te bekijken en details te fotograferen als je er een gaat restaureren. Dan weet je wat je mist
Van deze types zijn er niet veel meer over.