Super4
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Super4
De Super-4 van 1962 was Antraciet, naast de Super-4 werdt de uitgeklede versie( alleen in het rood) geleverd als Kreidler Florett Motorrad. Deze heeft origineel stickers op het spatbord.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Super4
409.... zou een directe 4-bak kickstarter moeten zijn van 1978, wss dan omgebouwd naar 5-bak.
865... is eind 1962 of begin 1963.
865... is eind 1962 of begin 1963.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Super4
Tegenwoordig noemen ze alle Eitanken met voor schokbrekers super4
De enige echte originele super4 komt uit het bouwjaar 1964 in 1965 werd het de super5
Alles van voor 1964 was alles, behalve een super4.
De enige echte originele super4 komt uit het bouwjaar 1964 in 1965 werd het de super5
Alles van voor 1964 was alles, behalve een super4.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Super4
Ben ik niet met je eens Henk.Henk 3bakvoet schreef: ↑24 feb 2021, 17:54 Tegenwoordig noemen ze alle Eitanken met voor schokbrekers super4
De enige echte originele super4 komt uit het bouwjaar 1964 in 1965 werd het de super5
Alles van voor 1964 was alles, behalve een super4.
De K54/2A wordt vanaf 1962 door Kreidler aangeduid met Super-4.
Alleen de uitvoering A en die zijn alleen in Antraciet en met chroom/aluminiumdelen.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Super4
Ik ben de trotse bezitter van een K54/2B en dit sinds 1994.
Zij is de fabriek buiten gekomen in oktober 1963, maar is gebouwd als model 1964.
Is dit een een Super4? Wie zal het zeggen? Maar wel een Florett Super..
Zie link: http://www.kreidler-museum.de/
Soit, gewoon genieten van deze heerlijke machines en ja liefst in z’n jus en zo origineel mogelijk..maar wie ben ik om dit alles op te leggen?
Zij is de fabriek buiten gekomen in oktober 1963, maar is gebouwd als model 1964.
Is dit een een Super4? Wie zal het zeggen? Maar wel een Florett Super..
Zie link: http://www.kreidler-museum.de/
Soit, gewoon genieten van deze heerlijke machines en ja liefst in z’n jus en zo origineel mogelijk..maar wie ben ik om dit alles op te leggen?
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Super4
Genau so sieht es aus.kreidler844 schreef: ↑24 feb 2021, 20:33Ben ik niet met je eens Henk.Henk 3bakvoet schreef: ↑24 feb 2021, 17:54 Tegenwoordig noemen ze alle Eitanken met voor schokbrekers super4
De enige echte originele super4 komt uit het bouwjaar 1964 in 1965 werd het de super5
Alles van voor 1964 was alles, behalve een super4.
De K54/2A wordt vanaf 1962 door Kreidler aangeduid met Super-4.
Alleen de uitvoering A en die zijn alleen in Antraciet en met chroom/aluminiumdelen.
Natürlich gibt es die Super(4) seit 1962, wurde bis 1964 gebaut und wurde dann 1965 von der Super 5 abgelöst.
Durch die Super 5 wurde die Super dann zur Super 4, um es unterscheiden zu können.
Dazu mußt Du doch nur in den Prospekt von 1962 schauen, dort ist neben dem Mokick und dem Motorrad, auch die "Super" zu sehen.
Henk, ich hätte jetzt angenommen, dass das für Dich Basics sind ...
Setze Dich bei dem schönen Wetter doch einfach mal mit einem Bier in Ruhe in die Sonne und blättere die schönen, alten Prospekte durch.
Gruß
Carsten
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Super4
Ausf B werd aangeduid als Florett motorrad en niet als Super staat duidelijk onderaan in de link van Kreidler-museum.K54/2B schreef: ↑24 feb 2021, 21:07 Ik ben de trotse bezitter van een K54/2B en dit sinds 1994.
Zij is de fabriek buiten gekomen in oktober 1963, maar is gebouwd als model 1964.
Is dit een een Super4? Wie zal het zeggen? Maar wel een Florett Super..
Zie link: http://www.kreidler-museum.de/
Soit, gewoon genieten van deze heerlijke machines en ja liefst in z’n jus en zo origineel mogelijk..maar wie ben ik om dit alles op te leggen?
A : 27 W mit Chromteilen (Super)
B : 27 W ohne Chromteile (Motorrad)
C : 17 W ohne Chromteile (Motorrad)
Letterlijk citaat.
Het is niet mijn bedoeling iemand iets op te leggen, heb zelf ook jaren mijn Eitank Super-4 genoemd maar toch blijkt het niet zo te zijn.
Ik vind het interessant het naadje van de kous te weten.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Super4
kreidler844 schreef: ↑24 feb 2021, 22:21Ausf B werd aangeduid als Florett motorrad en niet als Super staat duidelijk onderaan in de link van Kreidler-museum.K54/2B schreef: ↑24 feb 2021, 21:07 Ik ben de trotse bezitter van een K54/2B en dit sinds 1994.
Zij is de fabriek buiten gekomen in oktober 1963, maar is gebouwd als model 1964.
Is dit een een Super4? Wie zal het zeggen? Maar wel een Florett Super..
Zie link: http://www.kreidler-museum.de/
Soit, gewoon genieten van deze heerlijke machines en ja liefst in z’n jus en zo origineel mogelijk..maar wie ben ik om dit alles op te leggen?
A : 27 W mit Chromteilen (Super)
B : 27 W ohne Chromteile (Motorrad)
C : 17 W ohne Chromteile (Motorrad)
Letterlijk citaat.
Het is niet mijn bedoeling iemand iets op te leggen, heb zelf ook jaren mijn Eitank Super-4 genoemd maar toch blijkt het niet zo te zijn.
Ik vind het interessant het naadje van de kous te weten.
Ob es sich um ein Motorrad (also ohne Chromschmuck und sonstige Zierteile, keine Tankpads usw., sh. Bild unten) oder eine Super 4 handelt, kannst Du am einfachsten und sichersten anhand der Rahmennummer erkennen.
Bei der Super beginnt die Rahmennummer mit einer "6", beim Motorrad mit einer "8", siehe Auszug aus der Ersatzteiliste unten.
Gruß
Carsten
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Super4
Motorrad 1962 ab 850...
Supe sind auch mit 8 geliefert aber nicht mit 85
Supe sind auch mit 8 geliefert aber nicht mit 85
- Deze gebruikers waarderen kreidler844 voor dit bericht:
- Flocke (25 feb 2021, 22:37)
- Waardering: 9.09%
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Super4
Ja, da hast Du Recht.kreidler844 schreef: ↑24 feb 2021, 22:54 Motorrad 1962 ab 850...
Supe sind auch mit 8 geliefert aber nicht mit 85
Meine Annahme, Super vorn mit "6" in der Fahrgestellnummer und Motorrad mit "8" war zu kurz gegriffen.
Hatte nochmal an einer anderen Stelle in der ET-Liste von 1962 geschaut, und dort steht tatsächlich auch die Super mit einer "8" vorne dabei.
Aber man kann sicher sagen, dass die Super von den Fahrgestellnummern her nur bis "850 ..." geht, denn danach beginnt das Motorad.
Zum Schluß ist mit "879..." nochmal die letzte Super dabei.
Steht so auch in der Liste vom Kreidlermuseum und das paßt wiederum mit der ET-Liste von 1962 zusammen.
Vorn auf den ersten Seiten der ET-Liste von 1962 stehen auch nochmal die verschiedenen Typen beschrieben, also K54/2 A - C, die Bezeichnung, die auf dem Typenschild steht.
Mit diesen Angaben sollte jeder anhand der Rahmennummer herausfinden können, ob er ein "Motorrad" oder eine "Super" hat.
Unabhängig von davon, was in den letzten 60 Jahren jemand alles an den Rahmen nachträglich drangebaut hat.
Gruß
Carsten
Bildquelle: http://www.kreidler-museum.de Bildquelle: http://www.kreidler-museum.de
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Super4
Andy's "S4" hatten wir hier schon behandelt, Fahrgestellnummer "854 ..." und somit aus meiner Sicht keine Super 4.kreidler844 schreef: ↑25 feb 2021, 22:56Een Super-4 heeft een alu strip, anders is het een motorrad.
Heb je een typenummer?
Andy's Super 4
Zusammenfassend kann man anhand der ET-Liste von 1962 und der Liste vom Kreidlermuseum folgendes vereinfacht sagen:
Super,
Bereich Fahrgestellnummern:
"615.001" - "649.999" und "825.001 - "849.999" und "879.050"
Motorrad,
Bereich Fahrgestellnummern:
"650.001" - "697...." und "850.001" - "879....."
Gruß
Carsten
Laatst gewijzigd door Flocke op 26 feb 2021, 03:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Super4
Mijn K54/2B heeft nummer 877...
Antraciet grijs met beige tank en stickers op voorspatbord.
Gebouwd in oktober ‘63, model ‘64 dwz grote koplamp en achterlicht van Hella.
Gewoon ter info en niet met de vinger wijzend
Antraciet grijs met beige tank en stickers op voorspatbord.
Gebouwd in oktober ‘63, model ‘64 dwz grote koplamp en achterlicht van Hella.
Gewoon ter info en niet met de vinger wijzend
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Super4
OK, das paßt doch, das ist, wie schon gesagt wurde, keine "Super", sondern ein "Motorrad".
Auch die ganze Ausstattung entspricht dem Motorrad.
Mit der Nummer 877 ..., das paßt auch zum Motorrad.
Nur ich hatte in meiner Aufzählung oben einen Fehler gemacht, habe ich gerade korrigiert.
Denn das Motorrad endet nicht mit "873.84x", sondern kann durchaus bis "879.049" weiterlaufen, das geht aus der Liste vom Kreidlermuseum nicht eindeutig hervor.
Dass es auch noch "Motorrad"-Fahrgestellnummern zwischen "873.84x" und "879.049" geben kann, zeigt die ET-Liste unten, da heißt es für Motorrad ab "874.801".
Also paßt alles zusammen, keine Widersprüche und Du bist dann stolzer Besitzer eines Florett Motorrades K54/2B.
Gruß
Carsten