Restauratie RMC 1978
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
Nieuwe harmonica rubbers zijn binnen
Achterbrugas was ingevreten dus hiervoor ook een nieuwe besteld.
RVS + koperen busjes voor in het frame.
Vraag over de koperen busjes: voordat ik iets doe aan de lak van het frame wil hem zover mogelijk opbouwen. Hopelijk kom ik dan geen verrassingen tegen als het frame opnieuw gespoten is. Op dit moment zitten er kunststof busjes in het frame. Is het slim om deze tijdens het “test” bouwen te laten zitten? Ik ben bang dat de koperen busjes beschadigen als ik ze er weer uit moet halen.
Achterbrugas was ingevreten dus hiervoor ook een nieuwe besteld.
RVS + koperen busjes voor in het frame.
Vraag over de koperen busjes: voordat ik iets doe aan de lak van het frame wil hem zover mogelijk opbouwen. Hopelijk kom ik dan geen verrassingen tegen als het frame opnieuw gespoten is. Op dit moment zitten er kunststof busjes in het frame. Is het slim om deze tijdens het “test” bouwen te laten zitten? Ik ben bang dat de koperen busjes beschadigen als ik ze er weer uit moet halen.
- Bijlagen
-
- D7992651-2824-49A0-B2D8-035F3F1BAD80.jpeg (375.07 KiB) 1217 keer bekeken
-
- C2FE5836-A6FF-411B-9821-1025C5F19633.jpeg (196.34 KiB) 1217 keer bekeken
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
Ik kwam tot de ontdekking dat de cilinderkop gevlakt is. Mij werd vroeger altijd verteld dat er door een gevlakte kop meer compressie wordt opgebouwd en je daardoor meer power hebt. Klopt dat verhaal? En heeft dit ook nadelen?
- Bijlagen
-
- DFFE40BC-CDF2-46FE-8F8A-99CDAB679E0E.jpeg (338.56 KiB) 1216 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Moet je wel een andere pakking monteren dan die er nu tussen gezeten heeft. Een hele dikke klingerit pakking.Jeroen1985 schreef: ↑30 mar 2021, 22:26 Ik kwam tot de ontdekking dat de cilinderkop gevlakt is. Mij werd vroeger altijd verteld dat er door een gevlakte kop meer compressie wordt opgebouwd en je daardoor meer power hebt. Klopt dat verhaal? En heeft dit ook nadelen?
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Verstandig om eerst alles te passen voor het spuiten.
Busjes zou ik nu nog niet er in kloppen.
Gelakte kop geeft in de regel wat meer koppel.
Dunne aluminium koppakking gebruiken
Busjes zou ik nu nog niet er in kloppen.
Gelakte kop geeft in de regel wat meer koppel.
Dunne aluminium koppakking gebruiken
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
Poten zijn gepolijst. Nu nog spuiten maar daar is het in de garage nog wat koud voor.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
...
- Bijlagen
-
- D818F83F-2ED5-4785-8F3A-B04C6EC365E1.png (446.64 KiB) 1122 keer bekeken
-
- 89174BFD-52DE-45D0-8403-D8DCC19CC17B.png (434.29 KiB) 1122 keer bekeken
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
Vandaag ook gestart met het schuren van het t-stuk. Daar zit de cone nog op en daaronder een ring. Hoe verwijder ik deze zonder wat te beschadigen? Ik kan er niks over vinden in mijn zelf sleutelen boek
- Bijlagen
-
- BE2373BF-48C4-40B4-9BF5-0C9CA258B357.png (349.4 KiB) 1122 keer bekeken
-
- 13B0207A-DFB6-43B7-B394-972016366F63.png (416.45 KiB) 1122 keer bekeken
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
De ring onder de cone kan dus ook los? Ik begrijp niet helemaal hoe ze vast zitten
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Ich würde es auch mit Erhitzen des Ringes versuchen.
Und es wird um so besser klappen, je mehr Du möglichst nur den Ring erhitzt.
Dazu könntest Du einen alten Metall-Ring (z.B. einen alten Kugellager-Außenring) erhitzen.
Diesen Ring dann über das Gabelrohr führen und eine gewisse Zeit auf den Gabel-Konus auflegen.
Der Gabelkonus erhitzt und weitet sich dann und sollte sich relativ leicht lösen lassen.
Diese Methode hatte ich gesehen bei dem Lagertausch bei Simson-Motoren, dort wird mit Heiz-Pilzen gearbeitet.
Also Metallstücke, die erhitzt werden und dann auf das aufzuschrumpfende Teil gelegt werden, so kann man gezielt Hitze einbringen.
Im Beispiel unten muß der Kurbelwellenlager-Innenring gezielt mit dem zuvor erhitzen Heißpilz aufgeheizt werden, weil der Innenring auf die Kurbelwelle aufgeschrumpft werden muß.
Gruß
Carsten
Und es wird um so besser klappen, je mehr Du möglichst nur den Ring erhitzt.
Dazu könntest Du einen alten Metall-Ring (z.B. einen alten Kugellager-Außenring) erhitzen.
Diesen Ring dann über das Gabelrohr führen und eine gewisse Zeit auf den Gabel-Konus auflegen.
Der Gabelkonus erhitzt und weitet sich dann und sollte sich relativ leicht lösen lassen.
Diese Methode hatte ich gesehen bei dem Lagertausch bei Simson-Motoren, dort wird mit Heiz-Pilzen gearbeitet.
Also Metallstücke, die erhitzt werden und dann auf das aufzuschrumpfende Teil gelegt werden, so kann man gezielt Hitze einbringen.
Im Beispiel unten muß der Kurbelwellenlager-Innenring gezielt mit dem zuvor erhitzen Heißpilz aufgeheizt werden, weil der Innenring auf die Kurbelwelle aufgeschrumpft werden muß.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
Gelukt met de verfstripper van de buurman
Bedankt voor de tips mannen
Bedankt voor de tips mannen
- Bijlagen
-
- 51B7579F-55B2-44CB-8EB2-6380F84BD7E0.png (449.42 KiB) 1078 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Sehr schön, gut gemacht !
Gruß
Carsten
Gruß
Carsten
- Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
- Jeroen1985 (09 apr 2021, 22:54)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie RMC 1978
De achterbrug, standaard, kappen en kroonplaat wil ik zwart laten poedercoaten. De onderbouw is al gepoedercoat. Nu twijfel ik over de schokbrekers, krijgen deze dezelfde kleur als het frame?
Het frame en achterspatbord wil ik tzt laten spuiten en ik vind zwart glans erg mooi maar twijfel of dit een origine RMC kleur is. Even geleden had ik een artikel gevonden met origine kleuren maar kan het nu niet meer vinden. Iemand een idee?
Het frame en achterspatbord wil ik tzt laten spuiten en ik vind zwart glans erg mooi maar twijfel of dit een origine RMC kleur is. Even geleden had ik een artikel gevonden met origine kleuren maar kan het nu niet meer vinden. Iemand een idee?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Zwart glans is absoluut lelijk.Jeroen1985 schreef: ↑08 apr 2021, 21:49 De achterbrug, standaard, kappen en kroonplaat wil ik zwart laten poedercoaten. De onderbouw is al gepoedercoat. Nu twijfel ik over de schokbrekers, krijgen deze dezelfde kleur als het frame?
Het frame en achterspatbord wil ik tzt laten spuiten en ik vind zwart glans erg mooi maar twijfel of dit een origine RMC kleur is. Even geleden had ik een artikel gevonden met origine kleuren maar kan het nu niet meer vinden. Iemand een idee?
zijdeglans tot mat moet je hebben.
Enzo
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2021, 20:28
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie RMC 1978
voor standaard, onderbouw en schokdemper wel.Jeroen1985 schreef: ↑08 apr 2021, 22:06 Goed dat je het zeg! maar is zwart zijdeglans een originele kleur?
Maar door het vele poetsen gaat het mat ook enigszins glans krijgen
Motorschermen zijn schoolbord mat
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Jeroen1985 (08 apr 2021, 22:25)
- Waardering: 9.09%
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Hier ein NOS Unterbau ab 1973, ich finde das ziemlich matt.
Und die Ständer, was da etwas Glanz gibt, sind Fett-Finger ...
Gruß
Carsten
Und die Ständer, was da etwas Glanz gibt, sind Fett-Finger ...
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Ik weet het. Maar als hij glans mooi vindt komt zijdeglans al dicht bij origineel. Zeker als hij ook nog iets glimmende nieuwe achterdempers monteert.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- A8196502-93DC-4F7E-BA0A-D1E5D9C9AF40.jpeg (108.54 KiB) 1053 keer bekeken
-
- 11A0C895-D207-47CD-B8F1-CA7DCF21B4E5.jpeg (277.35 KiB) 1053 keer bekeken
-
- 860681D9-01DB-4C88-8471-3A5BBEC05E2F.jpeg (206.66 KiB) 1053 keer bekeken
-
- 3C8BA4DC-5E18-4640-8F8A-3E9E8AD06D04.jpeg (109.2 KiB) 1053 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Restauratie RMC 1978
Mat zwarte poedercaoting bestaat niet.
Dat is zijdematglans. Mooi voor onderbouw , standaard , achterbrug , koplamp , kroonplaat, etc.
Zijkappen idd schoolbord mat zwart.
Zwart voor frame en achterspatbord heb ik eens geprobeerd , ik vond het geen porum. Lelijk.
Is ook nooit origineel geweest op een RMC.
Alleen de JPS Kreidler en de Pentax sigaar waren zwart
Dat is zijdematglans. Mooi voor onderbouw , standaard , achterbrug , koplamp , kroonplaat, etc.
Zijkappen idd schoolbord mat zwart.
Zwart voor frame en achterspatbord heb ik eens geprobeerd , ik vond het geen porum. Lelijk.
Is ook nooit origineel geweest op een RMC.
Alleen de JPS Kreidler en de Pentax sigaar waren zwart
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Restauratie RMC 1978
casper , doe niet zo lelijk over glans zwartCaspar schreef: ↑09 apr 2021, 16:28 Mat zwarte poedercaoting bestaat niet.
Dat is zijdematglans. Mooi voor onderbouw , standaard , achterbrug , koplamp , kroonplaat, etc.
Zijkappen idd schoolbord mat zwart.
Zwart voor frame en achterspatbord heb ik eens geprobeerd , ik vond het geen porum. Lelijk.
Is ook nooit origineel geweest op een RMC.
Alleen de JPS Kreidler en de Pentax sigaar waren zwart
mijn puristen gruwel is glans zwart
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Restauratie RMC 1978
nu ga ik mijn eigen glazen ingooien , maar vooruit maar.
poeder grafiet zwart ral 9011 mat.
mooie krijt laag effect.
wat casper schrijft klopt wat betreft ral 9005,
die krijgen ze niet mat genoeg.
poeder grafiet zwart ral 9011 mat.
mooie krijt laag effect.
wat casper schrijft klopt wat betreft ral 9005,
die krijgen ze niet mat genoeg.