Kreidler RS-GS golfgroen 1977
Geplaatst: 03 mei 2021, 19:51
Ik ben bezig met m´n eigen RS, een echte groene rs-gs.
Zo was die: Eigenlijk helemaal niet zo slecht of lelijk.
Alleen wat op de foto niet te zien is, is dat de lak geschilderd is. De wielen zagen er ook niet uit in het groen vind ik \
Vorig jaar al gekeurd bij rdw, dan hoeft dat in ieder geval niet meer.
Moest wel paar keer goed tegen de keurmeester zeggen dat die niet op brommerkenteken maar op motorkenteken moest.
Even weinmann wielen geleend, want de banden op de gietwielen waren niet zo best meer. Zag er al wel beter uit zo: Hierna er wat mee gereden, maar hij trok niet goed. Hij zakte snel terug en alleen met een flinke wind mee wilde die over de 80. Helaas was de wand op, nu zit er een nieuwe wand in via LVS en Baan.
De Kreidler dus maar uit elkaar gesloopt: Bij Bertus gebracht om te spuiten.
en toen opbouwen:
De trommel van het achterwiel was onrond, daarom heb ik hem iets uit laten draaien. Voorzien van nieuwe banden, deze banden werden op het forum aangeraden, dus ben benieuwd. De cockpit was eerst één met teller met zwarte randen. De chrome tellers vind ik mooier en zijn ook origineel op dit model. Gelukkig nog setje kunnen vinden incl. een 36.000 teller. De buddy die erop zat was eigenlijk best mooi, maar het schuim heel zacht en de bekleding minder dik dan ik van een weltmeister gewend ben. Daarom een originele erop gezet.
Stickers besteld bij JB. Kreeg ik drie verschillende kleuren. Bij de volgende bestelling sturen ze een nieuw setje mee. De weltmeister klasse sticker bleek een bentlage te zijn. Pas was ik toevallig bij Bertus langs gegaan en die had nog een kreidlerpartsset voor de zijstrips van z´n eigen groene over. Die mocht ik hebben
Die bleken dezelfde kleur te zijn als de bentlage: Het chromewerk is nog mooi, dus dat heb ik niet opnieuw laten verchromen.
Zo staat die er nu bij:
Zo was die: Eigenlijk helemaal niet zo slecht of lelijk.
Alleen wat op de foto niet te zien is, is dat de lak geschilderd is. De wielen zagen er ook niet uit in het groen vind ik \
Vorig jaar al gekeurd bij rdw, dan hoeft dat in ieder geval niet meer.
Moest wel paar keer goed tegen de keurmeester zeggen dat die niet op brommerkenteken maar op motorkenteken moest.
Even weinmann wielen geleend, want de banden op de gietwielen waren niet zo best meer. Zag er al wel beter uit zo: Hierna er wat mee gereden, maar hij trok niet goed. Hij zakte snel terug en alleen met een flinke wind mee wilde die over de 80. Helaas was de wand op, nu zit er een nieuwe wand in via LVS en Baan.
De Kreidler dus maar uit elkaar gesloopt: Bij Bertus gebracht om te spuiten.
en toen opbouwen:
De trommel van het achterwiel was onrond, daarom heb ik hem iets uit laten draaien. Voorzien van nieuwe banden, deze banden werden op het forum aangeraden, dus ben benieuwd. De cockpit was eerst één met teller met zwarte randen. De chrome tellers vind ik mooier en zijn ook origineel op dit model. Gelukkig nog setje kunnen vinden incl. een 36.000 teller. De buddy die erop zat was eigenlijk best mooi, maar het schuim heel zacht en de bekleding minder dik dan ik van een weltmeister gewend ben. Daarom een originele erop gezet.
Stickers besteld bij JB. Kreeg ik drie verschillende kleuren. Bij de volgende bestelling sturen ze een nieuw setje mee. De weltmeister klasse sticker bleek een bentlage te zijn. Pas was ik toevallig bij Bertus langs gegaan en die had nog een kreidlerpartsset voor de zijstrips van z´n eigen groene over. Die mocht ik hebben
Die bleken dezelfde kleur te zijn als de bentlage: Het chromewerk is nog mooi, dus dat heb ik niet opnieuw laten verchromen.
Zo staat die er nu bij: