Kofferrek Buffel?

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Kofferrek Buffel?

#1 Bericht door RS69 » 05 mei 2021, 13:27

Ik heb hier een kofferrek gelijkend op een kofferrek voor een buffel, alleen de hoek van het gedeelte waar je wat opzet is totaal anders, zie foto, verder alle maten hetzelfde, zelfs wat laspuntjes die hetzelfde lijken.
Ik heb gekeken of de zaak verbogen is maar dat lijkt me niet, het rek is van alle kanten recht en strak en geen knikje van het eventueel verbuigen.
Het onderste rek is in ieder geval (Denfeld) voor de buffels.
Ben benieuwd op welke (of wel voor Kreidler?) Kreidler deze dan gemonteerd werden, ik zie nu op wat folders dat dit rekje (met die kleinere hoek) op de latere modellen na 72 werden gemonteerd, maar die hebben geen bevestiging boven op maar aan de zijkant van het spatbord en niet die twee steuntjes naar de buddyseat.
Gr :rs
r5.jpg
r5.jpg (229.94 KiB) 515 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kofferrek Buffel?

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 mei 2021, 16:02

klopt niks van

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Kofferrek Buffel?

#3 Bericht door Flocke » 05 mei 2021, 16:04

RS69 schreef: 05 mei 2021, 13:27 Ik heb gekeken of de zaak verbogen is maar dat lijkt me niet, het rek is van alle kanten recht en strak en geen knikje van het eventueel verbuigen.
Ich behaupte mal trotzdem, dass da jemand dran rumgebogen hat, es muß nicht zwangsläufig knicken.

Eine andere Erklärung habe ich dafür nicht, noch nie sowas gesehen, macht für mich auch keinen Sinn.

Warum jemand einen Gepäckträger von einer Büffeltank so verbiegt, keine Ahnung, ich habe auch eine Sitzbank von einer 71er RS, die eigentlich noch gut ist.
Nur gebogen wie eine Banane, wahrscheinlich weil jemand vergessen oder es nicht gesehen hatte, bei der Demontage zuvor die Federbeine loszuschrauben ... #-o

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kofferrek Buffel?

#4 Bericht door RS69 » 05 mei 2021, 17:05

Ja ik ging er ook vanuit dat hij in deze vorm niet op een Kreidler past, maar kon er niets mee hoe dit model eruit ziet. Als hij verbogen is zou hij in ieder geval warm gemaakt zijn. maar ook daar ziet het niet naar uit.
Geen idee waar iemand deze dan voor verbouwd heeft, als hij verbouwd is.
Maar het is nu duidelijk, past niet op een kreidler in deze vorm zoals verwacht.
Gr :rs

Plaats reactie