Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ik zag laatst dit bericht: aanvragen kenteken 2-takt oldtimerbrommers stopt mogelijk?. Nu wilde ik sowieso nog weer eens een Kreidler opbouwen, en aangezien ik (al minstens 20 jaar) nog een frame zonder kenteken heb liggen leek mij dit een mooie aanleiding. Bouwjaar waarschijnlijk 1978, moet ik nog zien na te gaan. Kijken of ik deze nog kan "redden" van de eeuwige zolder of schroothoop wanneer er inderdaad straks geen kenteken meer voor aangevraagd zou kunnen worden. Plan is om de brommer zoveel mogelijk met onderdelen die ik nog heb liggen op te bouwen. Missende onderdelen kan ik bijkopen. Dit betreft dan vooral kabels, nette set bouten en moeren, slijtageonderdelen die aan vervanging toe zijn, nette buddyseat, nieuw banden en overig klein spul als verkrijgbaar bij kreidlerparts, kreidlerservice e.d. Doel is om daarna naar de RDW te gaan met technisch correct werkend geheel. De brommer wordt niet in concoursstaat, ook niet 100% origineel, maar doel is deze als in in nette gebruikte staat te krijgen. Hieronder enkele foto's.
Frame schoongemaakt, zit nog redelijk in de verf. Voor mijn doel goed bruikbaar, helemaal wanneer de accubakjes zijn gemonteerd.
Vervolgens eerste onderdelen opzoeken.
Ik ga nu eerst een lijst maken met dingen die ik nog mis. Schijfrem moet ik nog gangbaar zien te maken, moet nog een blokje opzoeken. Zal kijken of ik nog een 4 of 5-bakje met kickstarter heb liggen die geschikt/gangbaar is, er komt een standaard cilinder en 10 of 12 mm carburateur op voor bromfietssnelheid. Had begrepen dat dit maximaal 55 km/uur mag zijn. Ik heb geen mooie uitlaten meer, de meeste die ik heb liggen zijn inmiddels verroest. Dus daar moet ik ook nog een passende voor aanschaffen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik uiteindelijk een motocross stuur (ben ik van oudsher zo gewend op Kreidlers), een M-stuur of een hoog stuur (origineel?) ga plaatsen, maar ik denk de eerste optie.
Het kan even duren wanneer ik weer verder kan gaan, maar wil dit wel voor de zomer zien af te afronden
Frame schoongemaakt, zit nog redelijk in de verf. Voor mijn doel goed bruikbaar, helemaal wanneer de accubakjes zijn gemonteerd.
Vervolgens eerste onderdelen opzoeken.
Ik ga nu eerst een lijst maken met dingen die ik nog mis. Schijfrem moet ik nog gangbaar zien te maken, moet nog een blokje opzoeken. Zal kijken of ik nog een 4 of 5-bakje met kickstarter heb liggen die geschikt/gangbaar is, er komt een standaard cilinder en 10 of 12 mm carburateur op voor bromfietssnelheid. Had begrepen dat dit maximaal 55 km/uur mag zijn. Ik heb geen mooie uitlaten meer, de meeste die ik heb liggen zijn inmiddels verroest. Dus daar moet ik ook nog een passende voor aanschaffen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik uiteindelijk een motocross stuur (ben ik van oudsher zo gewend op Kreidlers), een M-stuur of een hoog stuur (origineel?) ga plaatsen, maar ik denk de eerste optie.
Het kan even duren wanneer ik weer verder kan gaan, maar wil dit wel voor de zomer zien af te afronden
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Leuke uitdaging daar, maar nog veel onderdelen zo te zien, succes ermee.
Zo zie je maar wat er nog aan onderdelen ligt in Nederland, op de zolders en in schuren.
Houd ons op de hoogte van je vorderingen.
Gr
Zo zie je maar wat er nog aan onderdelen ligt in Nederland, op de zolders en in schuren.
Houd ons op de hoogte van je vorderingen.
Gr
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ik neem aan dat je ervaring hiermee hebt? Kan je aangeven waarom? Ik dacht dat een min of meer complete, en volgens minimale eisen werkende, brommer gekeurd/geschouwd/bekeken moet worden voor kenteken. Had al wel gezien dat dat ook weer verschilt per keuringsstation en keurmeester.Tip: Neem het kale frame mee naar de RDW voordat je begint aan de verdere opbouw.
Ja, onze familie bewaart graag van alles Dus heb meeste van mijn Kreidler brommerspul van mijn middelbare schooltijd nog. Toen kenteken inging heb ik brommers ook laten schouwen, maar dit oranje frame is blijven liggen. Is ooit als brommer met schade gekocht voor onderdelen en ik dacht dat er iets mis mee was, maar het frame is wel recht. De voorvork die er toen ooit bij zat was toen wel helemaal krom.Leuke uitdaging daar, maar nog veel onderdelen zo te zien, succes ermee. Zo zie je maar wat er nog aan onderdelen ligt in Nederland, op de zolders en in schuren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Gaat er om als het framenummer al in gebruik is of de brommer als gestolen staat je dat vooraf weet.BertG schreef: ↑17 mei 2021, 10:12Ik neem aan dat je ervaring hiermee hebt? Kan je aangeven waarom? Ik dacht dat een min of meer complete, en volgens minimale eisen werkende, brommer gekeurd/geschouwd/bekeken moet worden voor kenteken. Had al wel gezien dat dat ook weer verschilt per keuringsstation en keurmeester.Tip: Neem het kale frame mee naar de RDW voordat je begint aan de verdere opbouw.
Ja, onze familie bewaart graag van alles Dus heb meeste van mijn Kreidler brommerspul van mijn middelbare schooltijd nog. Toen kenteken inging heb ik brommers ook laten schouwen, maar dit oranje frame is blijven liggen. Is ooit als brommer met schade gekocht voor onderdelen en ik dacht dat er iets mis mee was, maar het frame is wel recht. De voorvork die er toen ooit bij zat was toen wel helemaal krom.Leuke uitdaging daar, maar nog veel onderdelen zo te zien, succes ermee. Zo zie je maar wat er nog aan onderdelen ligt in Nederland, op de zolders en in schuren.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- BertG (17 mei 2021, 10:44)
- Waardering: 9.09%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Kreidlermodellen in Nederland werden standaard met Halfhoog stuur afgeleverd vanaf ca 1975.
Jaren daarvoor stokstuur.
Andere modellen sturen waren optie.
En voor de RDW. Bangmakerij voor kenteken afgeven brommers.
Enzo
Jaren daarvoor stokstuur.
Andere modellen sturen waren optie.
En voor de RDW. Bangmakerij voor kenteken afgeven brommers.
Enzo
- adriline
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 292 keren
- Ontvangen waarderingen: 205 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ik ben 3weken terug op keuring geweest en heb navraag gedaan aan de keurmeester. Oude brommers en motors worde gewoon gekeurd volgens maatstaven uit die tijd! Alleen nieuwe brommers en motors worden gekeurd volgens de nieuwe maatstaven. Je kan gewoon langsgaan om te controleren met je framemnr. hoe deze staat geregistreerd. Je hoeft niks mee te nemen. Zo gaat dat in Elsloo bij de rdw. Voorlopig blijft alles bij het oude. Ik kom regelmatig bij de rdw. Succes met het inelkaar zetten.
Gr. Adr
Gr. Adr
- Fredo
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
- Locatie: 578 km van Kornwestheim
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Contacteer:
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ik zou hem lekker in elkaar zetten met de onderdelen die je hebt, zo compleet en werkend mogelijk (incl. een bel)
Laten keuren en als je eenmaal een kenteken hebt, de onderdelen zoeken die je wil vervangen of verbeteren.
Dan heb je alle tijd om hem te perfectioneren.
Als je hem eerst helemaal wil restaureren en dan keuren, ben je wel een poosje verder.
Laten keuren en als je eenmaal een kenteken hebt, de onderdelen zoeken die je wil vervangen of verbeteren.
Dan heb je alle tijd om hem te perfectioneren.
Als je hem eerst helemaal wil restaureren en dan keuren, ben je wel een poosje verder.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
@BertG:
De keuring op zich stelt niet veel voor.
Maar de herkomst moet wel kloppen.
Stel: je restaureert deze brommer tiptop.
Vervolgens ga je ermee naar de RDW en blijkt dat het een schadegeval is geweest waarvoor een nieuw frame is afgegeven met hetzelfde nummer.
Of nog erger , het is ooit gestolen geweest.
Waarschijnlijk heb je ook geen factuur of koopovereenkomst van het frame.
Daar sta je dan...
Tip: nu het kale frame meenemen naar de RDW
De keuring op zich stelt niet veel voor.
Maar de herkomst moet wel kloppen.
Stel: je restaureert deze brommer tiptop.
Vervolgens ga je ermee naar de RDW en blijkt dat het een schadegeval is geweest waarvoor een nieuw frame is afgegeven met hetzelfde nummer.
Of nog erger , het is ooit gestolen geweest.
Waarschijnlijk heb je ook geen factuur of koopovereenkomst van het frame.
Daar sta je dan...
Tip: nu het kale frame meenemen naar de RDW
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Dat ga ik zeker even van te voren doen, ook dank voor deze tip en toelichting. Ik heb deze ooit voor de onderdelen als complete brommer (met kapotte voorvork en volgens mij ook wat schade aan tank) gekocht. Maar destijds deden we nog niet zo aan facturen, koopovereenkomsten en kentekens. Dat is nu veel meer van belang.De keuring op zich stelt niet veel voor. Maar de herkomst moet wel kloppen. Stel: je restaureert deze brommer tiptop. Vervolgens ga je ermee naar de RDW en blijkt dat het een schadegeval is geweest waarvoor een nieuw frame is afgegeven met hetzelfde nummer. Of nog erger , het is ooit gestolen geweest. Waarschijnlijk heb je ook geen factuur of koopovereenkomst van het frame. Daar sta je dan... Tip: nu het kale frame meenemen naar de RDW
Dat is ook eerst mijn plan (nadat ik voor de zekerheid framenummer even laat checken bij RDW op mogelijke dubbeling). Heb gisteravond nog wat onderdelen opgediept en bouten en moeren verzameld. Ik heb nu: frame met accubakjes in oranje, ongeveer alle bouten en moeren voor montage onderdelen, benzinetank, achterbrug, achterveren, voorvork, schijfremklauw met onderdelen, voor- en achterwiel, RVS voor- en achterspatbord, sportbeugel voor achterspatbord, koplamp (rond of vierkant), achterlicht, nette cockpit, onderbouw met voetsteunen en zijstandaard, kettingrand, plastic gereedschapsbakje voor onder buddyseat, Franchorchamps buddy, stuur (ga toch eerst voor origineel halfhoog stuur), direct geschakelde 4-bak met kickstarter (moet ik nog even van binnen bekijken maar kan wel door versnellingen schakelen), cilinder/zuiger/kop, 12 mm Bing, puntenontsteking en motorkappen. Ook zet ik er eerst nog de meest redelijke, niet zo erg verroeste, uitlaat op.Ik zou hem lekker in elkaar zetten met de onderdelen die je hebt, zo compleet en werkend mogelijk (incl. een bel) Laten keuren en als je eenmaal een kenteken hebt, de onderdelen zoeken die je wil vervangen of verbeteren. Dan heb je alle tijd om hem te perfectioneren. Als je hem eerst helemaal wil restaureren en dan keuren, ben je wel een poosje verder
Omdat ik geen nette kabelboom meer heb (vroeger gebruikte ik gewoon oude snoeren en kroonsteentjes om het licht werkend te krijgen) koop ik waarschijnlijk een nieuwe. Ik heb te weinig geduld om nette kabelboom met juiste kabelschoentjes etc. in elkaar te zetten. Daarnaast nog nieuwe koppelingskabel, gaskabel en achterremkabel en mogelijk nieuwe slang naar voorrem, set nieuwe handvaten op stuur. Voor later overweeg ik om buddyseat opnieuw te laten bekleden (nu eerst een replica erop).
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ik heb ook eerst mijn '78 Kreidler helemaal technisch goed opgebouwd en laten keuren bij het RDW.
Helaas mocht ik in Arnhem niet bij het keuren aanwezig zijn, maar ik moest wel aan kunnen tonen waar ik deze Kreidler gekocht had.
Zover ik weet zijn dit wel de belangrijkste punten waar ze naar kijken: framenummer moet goed te lezen zijn, incl. de NL typegoedkeuring. Verder controleren ze de verlichting, remmen, bel aanwezig, staat van banden, ketting + kettingwielen, speling op balhoofd, snelheid (max. 55 km/h). Alles wat erop zit moet gewoon goed functioneren.
Nu ik het kenteken heb is de Kreidler weer helemaal uit elkaar gegaan en zijn diverse delen weggebracht voor spuiten, poedercoaten en op verchromen.
Ik hoop in september weer verder te kunnen gaan met opbouwen. Dan krijg ik alle chroomdelen weer terug (zo'n 18 weken levertijd).
Veel succes en plezier met opbouwen.
Gr. Hans
Helaas mocht ik in Arnhem niet bij het keuren aanwezig zijn, maar ik moest wel aan kunnen tonen waar ik deze Kreidler gekocht had.
Zover ik weet zijn dit wel de belangrijkste punten waar ze naar kijken: framenummer moet goed te lezen zijn, incl. de NL typegoedkeuring. Verder controleren ze de verlichting, remmen, bel aanwezig, staat van banden, ketting + kettingwielen, speling op balhoofd, snelheid (max. 55 km/h). Alles wat erop zit moet gewoon goed functioneren.
Nu ik het kenteken heb is de Kreidler weer helemaal uit elkaar gegaan en zijn diverse delen weggebracht voor spuiten, poedercoaten en op verchromen.
Ik hoop in september weer verder te kunnen gaan met opbouwen. Dan krijg ik alle chroomdelen weer terug (zo'n 18 weken levertijd).
Veel succes en plezier met opbouwen.
Gr. Hans
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
@Hans, met spuiten en verchromen etc. pak je het een stuk grondiger aan dan ik. Maar dat is wel het mooiste natuurlijk. Ik heb onlangs een kaal frame met kenteken verkocht, zodat ik wat geld heb om deze op te knappen en op kenteken te krijgen. Daar kom ik een heel eind mee, maar spuiten en verchromen is dan net boven dat budget vermoed ik .
Heb trouwens net even de RDW gebeld en nagevraagd of er al een kenteken op dit framenummer bekend is, dat blijkt niet het geval dus dat scheelt alweer. Of de brommer ooit als gestolen is opgegeven konden ze me niet zo vertellen, dat volgt uit een internationale database op het moment dat er daadwerkelijk na de keuring een kenteken wordt aangevraagd.
Heb trouwens net even de RDW gebeld en nagevraagd of er al een kenteken op dit framenummer bekend is, dat blijkt niet het geval dus dat scheelt alweer. Of de brommer ooit als gestolen is opgegeven konden ze me niet zo vertellen, dat volgt uit een internationale database op het moment dat er daadwerkelijk na de keuring een kenteken wordt aangevraagd.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Je zou je framenummer eens kunnen checken op deze site: https://www.stopheling.nl/nlBertG schreef: ↑19 mei 2021, 12:45
Heb trouwens net even de RDW gebeld en nagevraagd of er al een kenteken op dit framenummer bekend is, dat blijkt niet het geval dus dat scheelt alweer. Of de brommer ooit als gestolen is opgegeven konden ze me niet zo vertellen, dat volgt uit een internationale database op het moment dat er daadwerkelijk na de keuring een kenteken wordt aangevraagd.
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Dank voor de tip, hier is het nummer ook niet bekend. Ik verwacht niet dat ik problemen krijg met het frame op dit vlak, aanzien ik het al meer dan 20 jaar heb.Je zou je framenummer eens kunnen checken op deze site: https://www.stopheling.nl/nl
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Versnellingsbak even schoner gemaakt en even binnenkant bekeken, ziet er nog netjes en bruikbaar uit. Geen roest en rommel, lagers en tandwielen lijken mij zodanig dat revisie niet direct nodig is. Koppeling werkt naar behoren en platen lijken op het oog nog goed, ik kan door de 4 versnellingen schakelen, kickstarter werkt. Heb even nieuwe pakking tussen de helften geplaatst (ook die had ik nog) en blokje weer in elkaar gezet. Bij eindmontage onder brommer zal ik er nieuwe olie ingooien.
N.B. voor de goede orde die "dikke hamer" op de foto gebruik ik met beleid en een blokje hout . Maar het blokje ging soepel in en uit elkaar, alleen even een bemoedigend klopje nodig om verkleefde carterpakking wakker te schudden.
N.B. voor de goede orde die "dikke hamer" op de foto gebruik ik met beleid en een blokje hout . Maar het blokje ging soepel in en uit elkaar, alleen even een bemoedigend klopje nodig om verkleefde carterpakking wakker te schudden.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
tja , zo kan het ook.
Persoonlijk had ik op zijn minst de keerringen en O-ringen preventief vervangen.
En misschien ook de lagers , inclusief big-end lager
Persoonlijk had ik op zijn minst de keerringen en O-ringen preventief vervangen.
En misschien ook de lagers , inclusief big-end lager
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ja, maar dat kan altijd nog als het nodig is. Blokje is er zo weer onder weg en zoveel werk is dat vervolgens niet, en ik had geen lagers meer liggen.
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Even kleine update. Ik heb achterspatbord klaargemaakt en gemonteerd. Uit twee achterlichten (ULO) heb ik een goede samengesteld. Omdat achterspatbord aan de achterkant niet zo netjes meer was qua gaten en ook een deukje, heb ik een nieuw wit kunststof stuk gemonteerd. Dit is als het goed is toch origineel in NL. Sportbeugel had ik nog liggen en vind ik wel mooi staan. Voor de foto heb ik buddyseat er opgelegd en accubakje er even aangehangen. Ook twee nieuwe rubber bandjes gemonteerd zodat ik de voorvork er weer aan kon zetten. Had deze van de week al eerder gemonteerd, voordat mijn bestelling onderdelen binnen was. Maar dan wordt het lastig om die bandjes te monteren .
De buddyseat na even opgepoetst en schoongemaakt te hebben nog redelijk netjes, ik weet niet of dit een originele of oudere reproductie is. Hij past wel goed, de beschadigingen vallen wel mee. Aan de andere kant zitten nog twee gaatjes die wel dichtgeplakt kunnen worden. Het gereedschapsbakje was ooit van een spatbord afgezaagd, de resten van de boutjes zaten er nog in. Deze zat op slot maar ik had er geen sleutel bij. Was even prutsen om klepje open te krijgen, daarna nieuw bestelde slotje gemonteerd. Echt fijn dat deze onderdelen weer te krijgen zijn.
Verder nog achterwiel wat opgepoetst. De oude banden zijn allemaal verouderd en met droogtescheurtjes. Daar houden ze vast niet van bij de keuring, dus er komen ook nieuwe banden onder.
Band eraf, oppoetsen met oude lap en bus WD40 .
Nieuwe band gemonteerd, nu voorwiel nog.
De buddyseat na even opgepoetst en schoongemaakt te hebben nog redelijk netjes, ik weet niet of dit een originele of oudere reproductie is. Hij past wel goed, de beschadigingen vallen wel mee. Aan de andere kant zitten nog twee gaatjes die wel dichtgeplakt kunnen worden. Het gereedschapsbakje was ooit van een spatbord afgezaagd, de resten van de boutjes zaten er nog in. Deze zat op slot maar ik had er geen sleutel bij. Was even prutsen om klepje open te krijgen, daarna nieuw bestelde slotje gemonteerd. Echt fijn dat deze onderdelen weer te krijgen zijn.
Verder nog achterwiel wat opgepoetst. De oude banden zijn allemaal verouderd en met droogtescheurtjes. Daar houden ze vast niet van bij de keuring, dus er komen ook nieuwe banden onder.
Band eraf, oppoetsen met oude lap en bus WD40 .
Nieuwe band gemonteerd, nu voorwiel nog.
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Afgelopen tijd af en toe weer wat aan de Kreidler gedaan 's avonds. Nog wat onderdelen opzocht en wat nieuwe, vervangende onderdelen gekocht. Eerst schijfrem opgebouwd op basis van twee andere en revisieset.
De andere remklauw was wat netter, deze heb ik schoongemaakt even zwarter gespoten.
En vervolgens nieuwe remcilinder en rubber onderdelen gemonteerd.
Geleiders ontroest en de remklauw met nieuwe remblokken weer in elkaar gezet.
De andere remklauw was wat netter, deze heb ik schoongemaakt even zwarter gespoten.
En vervolgens nieuwe remcilinder en rubber onderdelen gemonteerd.
Geleiders ontroest en de remklauw met nieuwe remblokken weer in elkaar gezet.
- Bijlagen
-
- met nieuwe remcilinder
- IMG_20210605_161144275.jpg (254.9 KiB) 1496 keer bekeken
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Ook voorwiel inmiddels opgepoetst (leve WD40 ) en voorzien van een nieuwe band. Hieronder even een voor/na foto met een vergelijkbaar wiel uit mijn wielenvoorraad.
Nog een RVS Van Veen voorspatbord gevonden in een doos, deze past mooi bij het achterspatbord. Hiervoor wel nieuwe spatbordbeugels gekocht, dat ziet er net weer wat mooier uit.
Voorwiel met nieuwe band, gereviseerde remklauw en voorspatbord gemonteerd. Het begint weer op een Kreidler te lijken zo.
Ik probeer de brommer zo origineel mogelijk op te bouwen. Ik heb de meest onderdelen nog in veelvoud liggen, maar nieuwe onderdelen als de spatbordbeugels maken hem net wat meer af. En ik heb wel een doos remklauwen, maar zonder zo'n revisiesetje of nieuwe remcilinder is het een stuk lastiger daar weer iets moois uit op te bouwen.
Nog een RVS Van Veen voorspatbord gevonden in een doos, deze past mooi bij het achterspatbord. Hiervoor wel nieuwe spatbordbeugels gekocht, dat ziet er net weer wat mooier uit.
Voorwiel met nieuwe band, gereviseerde remklauw en voorspatbord gemonteerd. Het begint weer op een Kreidler te lijken zo.
Ik probeer de brommer zo origineel mogelijk op te bouwen. Ik heb de meest onderdelen nog in veelvoud liggen, maar nieuwe onderdelen als de spatbordbeugels maken hem net wat meer af. En ik heb wel een doos remklauwen, maar zonder zo'n revisiesetje of nieuwe remcilinder is het een stuk lastiger daar weer iets moois uit op te bouwen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Spatbord is er weer 1 verkeerd gemonteerd en dan gaten boren voor de gele plaat
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
De gele plaat zat er nog op, dus kan deze niet anders monteren. Of moet er iets anders anders? Kan hem zo weer los halen.
Edit:
Edit:
Zoals ik het nu nog eens lees, bedoel je dat in het verleden het spatbord verkeerd is gemonteerd voordat de gele plaat erop is gezet. Dat kan ik helaas niet meer herstellen.Spatbord is er weer 1 verkeerd gemonteerd en dan gaten boren voor de gele plaat
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Je kan het checken aan de vorm gaten.BertG schreef: ↑14 jun 2021, 22:45 De gele plaat zat er nog op, dus kan deze niet anders monteren. Of moet er iets anders anders? Kan hem zo weer los halen.
Edit:Zoals ik het nu nog eens lees, bedoel je dat in het verleden het spatbord verkeerd is gemonteerd voordat de gele plaat erop is gezet. Dat kan ik helaas niet meer herstellen.Spatbord is er weer 1 verkeerd gemonteerd en dan gaten boren voor de gele plaat
En ook dat de gele plaat er lullig ver naar voren op staat.
Ori zit er rond gat en sleufje breed.
Ook door de beugels kan het beeld sterk veranderen. In principe komt smalle deel voor en lange deel achter.
Deze staat heel ver door naar achter.
Tis ook hoe de foto wordt gemaakt. Achterste beugels horen zo goed als horizontaal te liggen.
Kan dus meevallen en aan vast houden.
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- BertG (15 jun 2021, 08:25)
- Waardering: 9.09%
- BertG
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 jun 2003, 18:30
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Dank voor de toelichting, als de Kreidler recht staat dan is achterste beugel vrijwel horizontaal. Het Van Veen logo op het spatbord is aan de onderzijde, net zoals bij het Van Veen logo in het achterspatbord. Het gele plaatje zit muurvast. Ik denk dat het wel meevalt, kan als brommer in elkaar zit eventueel nog wel beetje het spatbord aanpassen indien nodig. Maar veel stelruimte is er niet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Opbouwen oranje RMC K53-402 voor kenteken
Van Veen spatborden zijn anders. Vandaar de uiterlijke opmerking.BertG schreef: ↑15 jun 2021, 08:28 Dank voor de toelichting, als de Kreidler recht staat dan is achterste beugel vrijwel horizontaal. Het Van Veen logo op het spatbord is aan de onderzijde, net zoals bij het Van Veen logo in het achterspatbord. Het gele plaatje zit muurvast. Ik denk dat het wel meevalt, kan als brommer in elkaar zit eventueel nog wel beetje het spatbord aanpassen indien nodig. Maar veel stelruimte is er niet.
Lekker verder
Enzo