RM Super cockpit 1975
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 22:00
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
RM Super cockpit 1975
Hallo,
Ik heb gisteren een Kreidler aangeschaft die ik weer mooi strak wil maken en dan voor de hobby mooi wil toeren.
Het gaat om een Kreidler RM Super cockpit uit bouwjaar 1975. Het is een indirect geschakelde bak met 4 versnellingen. Ik heb hem gekocht bij iemand die een beetje handelt met Kreidlers en volgens hem heeft de Kreidler sinds 1979 in een kelder stil gestaan ,het verzekerings plaatje van 1979 zit zelf nog achterop. Of dit ook echt waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik heb wel foto's gezien hoe hun hem uit de kelder hebben gehaald helemaal onder het stof. Vervolgens is het blok gereviseerd en is hij gekeurd en heeft nu dus een kentekenbewijs. Het mooie aan deze Kreidler vind ik is dat die nog helemaal origineel is.
De Kreidler heeft wel wat gebruikers sporen en de vorige eigenaar is er zo te zien wel een aantal keer hard vanaf gestuiterd. Mijn plan is om de brommer uit mekaar te halen zodat ik alle delen eerst is goed schoon kan maken. Hij was namelijk echt helemaal onder het stof en er zit nu nog steeds een doffe laag op. Ik ben van plan om het frame opnieuw te laten spuiten en nieuwe stickers erop te plakken. Ik wil de voorvork ook reviseren omdat die nu wat olie lekt en meteen omhoog terug veert wanneer ik hem indruk. De trommelrem voor doet bijna niks meer dus daar moet ik ook nog goed naar kijken. Het chroomwerk laat ik nu nog eerst even voor wat het is denk ik, er zitten wel wat plekjes op de tank en de valbeugels maar moet in de toekomst ook nog wat te doen hebben haha.
Mijn doel is om hem ongeveer in de zelfde staat te krijgen als de RM Super cockpit uit het verslag van Caspar.
Zie foto's hier onder.
Groeten Rens van der Aa
Ik heb gisteren een Kreidler aangeschaft die ik weer mooi strak wil maken en dan voor de hobby mooi wil toeren.
Het gaat om een Kreidler RM Super cockpit uit bouwjaar 1975. Het is een indirect geschakelde bak met 4 versnellingen. Ik heb hem gekocht bij iemand die een beetje handelt met Kreidlers en volgens hem heeft de Kreidler sinds 1979 in een kelder stil gestaan ,het verzekerings plaatje van 1979 zit zelf nog achterop. Of dit ook echt waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik heb wel foto's gezien hoe hun hem uit de kelder hebben gehaald helemaal onder het stof. Vervolgens is het blok gereviseerd en is hij gekeurd en heeft nu dus een kentekenbewijs. Het mooie aan deze Kreidler vind ik is dat die nog helemaal origineel is.
De Kreidler heeft wel wat gebruikers sporen en de vorige eigenaar is er zo te zien wel een aantal keer hard vanaf gestuiterd. Mijn plan is om de brommer uit mekaar te halen zodat ik alle delen eerst is goed schoon kan maken. Hij was namelijk echt helemaal onder het stof en er zit nu nog steeds een doffe laag op. Ik ben van plan om het frame opnieuw te laten spuiten en nieuwe stickers erop te plakken. Ik wil de voorvork ook reviseren omdat die nu wat olie lekt en meteen omhoog terug veert wanneer ik hem indruk. De trommelrem voor doet bijna niks meer dus daar moet ik ook nog goed naar kijken. Het chroomwerk laat ik nu nog eerst even voor wat het is denk ik, er zitten wel wat plekjes op de tank en de valbeugels maar moet in de toekomst ook nog wat te doen hebben haha.
Mijn doel is om hem ongeveer in de zelfde staat te krijgen als de RM Super cockpit uit het verslag van Caspar.
Zie foto's hier onder.
Groeten Rens van der Aa
- Bijlagen
-
- image00005.jpeg (193.27 KiB) 3275 keer bekeken
-
- image00004.jpeg (224.44 KiB) 3275 keer bekeken
-
- image00003.jpeg (255.38 KiB) 3275 keer bekeken
-
- image00002.jpeg (252.9 KiB) 3275 keer bekeken
-
- image00001.jpeg (140.28 KiB) 3275 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Voorvork is must. Ook voor dempende werking
Banden is een must. Gevaarlijk oud spul
Geel plaatje, dit is armoedig
Nieuw juist achterlicht
Strips op je buddy. Dat hoort.
En even je motorschermen mat zwart maken.
Standaard vervangen. Door gezakt en afgesleten.
schakelpedaal rubber
Poetsen
Enzo
Banden is een must. Gevaarlijk oud spul
Geel plaatje, dit is armoedig
Nieuw juist achterlicht
Strips op je buddy. Dat hoort.
En even je motorschermen mat zwart maken.
Standaard vervangen. Door gezakt en afgesleten.
schakelpedaal rubber
Poetsen
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 07 jun 2021, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Mooi model Rens, zul je vast veel plezier aan beleven.
Lak is slecht? Ziet er op zich niet slecht uit
Laat je hem overspuiten, is 'het mooie' wel weg en komt niet terug... smaken verschillen, persoonlijk vind ik een oud voertuig in zijn eerste jasje vrijwel altijd mooier dan in een nieuw jasje.
Lak is slecht? Ziet er op zich niet slecht uit
Het mooie aan deze Kreidler vind ik is dat die nog helemaal origineel is.
Laat je hem overspuiten, is 'het mooie' wel weg en komt niet terug... smaken verschillen, persoonlijk vind ik een oud voertuig in zijn eerste jasje vrijwel altijd mooier dan in een nieuw jasje.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Een hele mooie Rens !
Is de lak écht niet meer te redden ?
Voorband is nog een Nylon RB2 , poeplink.
Maak er wat moois van, ik ga het zeker volgen !
Is de lak écht niet meer te redden ?
Voorband is nog een Nylon RB2 , poeplink.
Maak er wat moois van, ik ga het zeker volgen !
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Welkom Rens,
Hoezo spuiten?
poetsen, poetsen en nog eens poetsen! dat is veel mooier!
Hoezo spuiten?
poetsen, poetsen en nog eens poetsen! dat is veel mooier!
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Interessantes Moped, ich hatte die Bilder und das Angebot davon zufällig vor einer Weile auf Marktplaats gesehen, auch die, wo gezeigt wurde, wie das Moped inklusive dem Staub aus dem Keller kam.Rens1234 schreef: ↑07 jun 2021, 20:37 Ik heb hem gekocht bij iemand die een beetje handelt met Kreidlers en volgens hem heeft de Kreidler sinds 1979 in een kelder stil gestaan ,het verzekerings plaatje van 1979 zit zelf nog achterop. Of dit ook echt waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik heb wel foto's gezien hoe hun hem uit de kelder hebben gehaald helemaal onder het stof.
Groeten Rens van der Aa
Diese ungewöhnlich geformten Sturzbügel hatten mich auch schwer beeindruckt und sind mir deswegen in Erinnerung geblieben.
In jedem Fall noch in einem guten und unverbastelten Zustand, eine schöne Basis.
Ich würde auch versuchen, den alten Lack zu retten und vielleicht sogar die alten Aufkleber drauf lassen, das hat doch irgendwie Charme.
Die Motorbleche und die schwarzen Teile kann man ja neu lackieren, aber den Rahmen im originalen Lack lassen, Schutzblech hinten ggfs. partiell nachlackieren.
Viel Spaß damit, Gruß
Carsten
-
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Hi Rens, je zou wel gek zijn als je deze laat spuiten. Helemaal uit elkaar halen en cleaneren met Commandant cleaner, daarna in de wax MER of Turttle. Oude verweerde chroomdelen opnieuw laten verchromen want die passen altijd.
En foto's maken van de voorgang, poetsen,poetsen, koffie met koekje enz.
Mooi werk.
Rolando
En foto's maken van de voorgang, poetsen,poetsen, koffie met koekje enz.
Mooi werk.
Rolando
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: RM Super cockpit 1975
Inderdaad! Originele Kreidlers in zulke mooie staat horen gekoesterd te worden. Je hebt een mooi exemplaar te pakken. Veel plezier ermee!
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 22:00
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Hallo,
Ja jullie hebben wel gelijk, de oranje lak is inderdaad nog niet zo heel slecht. Ik het frame is goed poetsen en dan zo laten. Het enige wat jammer is is dat de vorige eigenaar het onderste deel van het achterspatbord voor een deel rood heeft geschilderd. Wat zou ik hier nog mee kunnen? Ik denk niet zo veel of wel? En beschadigingen dan en roestplekken, kan ik dat nog iets bijwerken ergens mee? De zwarte delen ga ik wel opnieuw zwart maken omdat die wel aardig verroest zijn. En in plaats van het frame spuiten wil ik nu de tank en nog een paar chromen delen opnieuw laten verchromen. Zoals op de foto's hieronder is te zien dat de tank toch nog aardig wat scheurtjes en beschadigingen heeft in het chroomwerk.
De banden zijn inderdaad niet zo best meer dus die ga ik ook verwisselen voor nieuwe. Ook de toerenteller doet het niet, hij schommelt af en toe een beetje heen en weer maar geeft het niet goed aan. Ik hoop dat het met de massa te maken heeft en dat ik hem nog weer aan de praat krijg. De chromen randen van de km/h teller en de toerenteller is niet mooi meer omdat ze er een keer mee van af gevallen zijn. Weet iemand toevallig of je die randen ook los kan bestellen en vervangen?
Ja jullie hebben wel gelijk, de oranje lak is inderdaad nog niet zo heel slecht. Ik het frame is goed poetsen en dan zo laten. Het enige wat jammer is is dat de vorige eigenaar het onderste deel van het achterspatbord voor een deel rood heeft geschilderd. Wat zou ik hier nog mee kunnen? Ik denk niet zo veel of wel? En beschadigingen dan en roestplekken, kan ik dat nog iets bijwerken ergens mee? De zwarte delen ga ik wel opnieuw zwart maken omdat die wel aardig verroest zijn. En in plaats van het frame spuiten wil ik nu de tank en nog een paar chromen delen opnieuw laten verchromen. Zoals op de foto's hieronder is te zien dat de tank toch nog aardig wat scheurtjes en beschadigingen heeft in het chroomwerk.
De banden zijn inderdaad niet zo best meer dus die ga ik ook verwisselen voor nieuwe. Ook de toerenteller doet het niet, hij schommelt af en toe een beetje heen en weer maar geeft het niet goed aan. Ik hoop dat het met de massa te maken heeft en dat ik hem nog weer aan de praat krijg. De chromen randen van de km/h teller en de toerenteller is niet mooi meer omdat ze er een keer mee van af gevallen zijn. Weet iemand toevallig of je die randen ook los kan bestellen en vervangen?
- Bijlagen
-
- thumbnail_Image.jpg (61.62 KiB) 2911 keer bekeken
-
- thumbnail_Image (1).jpg (84.3 KiB) 2911 keer bekeken
-
- thumbnail_Image (2).jpg (106.07 KiB) 2911 keer bekeken
-
- thumbnail_Image (3).jpg (118.75 KiB) 2911 keer bekeken
-
- thumbnail_Image (4).jpg (124.79 KiB) 2911 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Die rote Farbe sieht ziemlich umprofessionell aus (gestrichen), vielleicht kannst Du sie sogar mit Waschbenzin oder Nitro-Verdünnung abwaschen und dann den Kotflügel auch eben einfach nur polieren.
Ein Versuch wäre es wert. Ansonsten würde ich nur das hintere Ende des Kotflügels neu lackieren, wenn der Rest des Kotflügels noch akzeptabel ist, wie der Rahmen.
Gruß
Carsten
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Mooie start hoor, zo'n complete brommer.
De valbeugel vind ik oerlelijk. Weg met dat ding! Haha.
En ik zou er een laag stuur opzetten(=ook kabels inkorten)
Verchromen kan bij Tollenaar rotterdam, die is bekend met Kreidler.
Chroom randen zijn verkrijgbaar.
Voorspatbord is rvs.
Gr. Wim.
De valbeugel vind ik oerlelijk. Weg met dat ding! Haha.
En ik zou er een laag stuur opzetten(=ook kabels inkorten)
Verchromen kan bij Tollenaar rotterdam, die is bekend met Kreidler.
Chroom randen zijn verkrijgbaar.
Voorspatbord is rvs.
Gr. Wim.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 22:00
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Gisteren begonnen met demonteren van mijn Kreidler. Dit was allemaal wel goed te doen. Het oranje frame ga ik mooi oppoetsen en laat ik mooi in de oude lak. De zwarte delen zijn wel slechter en grotendeels verroest, deze ga ik wel laten spuiten. Verder alles goed schoonmaken want hij zit helemaal onder een vette stoflaag die die heeft gekregen naar jaren in de kelder te hebben gestaan. De voorvork moet uit elkaar want die is echt lek. In de voor rem moeten nieuwe remsegmenten, en ik heb nog een aantal nieuwe onderdelen besteld die ik moet verwisselen. Ik heb afgelopen zondag op de weerselose markt nog een bagagerekje besteld die ik aankomende winter samen met de tank en de velgen nog wil laten verchromen. Ik ben nog wel steeds op zoek naar het originele achterlicht met de zwarte zijkanten, maar daar zal ik vanzelf nog wel een keer tegen aan lopen.
- Bijlagen
-
- image00010.jpeg (159.56 KiB) 2601 keer bekeken
-
- image00006.jpeg (136.26 KiB) 2601 keer bekeken
- adriline
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Uit elkaar gaat sneller als inelkaar. Maar je kan nu alles goed controleren. En tzt veranderen wat jou het beste lijkt. Goed bezig.
A3
A3
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Die wielen links bij de regenpijp , zaten die er in ?
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
- hermanngas (17 jun 2021, 22:35)
- Waardering: 9.09%
- paulus
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: RM Super cockpit 1975
die zijn toch van een eitank?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- adriline
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 208 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Dit is jammer. Een deken kan geen kwaadEnzo-tvdzijden schreef: ↑17 jun 2021, 14:07 Tip, deponeer niet al je mooie onderdelen op de straat.
Enzo
A3
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 22:00
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Mooi dat jullie zo bezorgd zijn om mijn onderdelen haha. Maar wees niet bang alles is met beleid neergelegd en is niks mee gebeurd. Met 30+ graden is het binnen in de schuur niet vol te houden dus daarom maar zo gedaan. Alles ligt nu mooi binnen op een dekentje dus is goed gekomen.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 22:00
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Hallo even weer een update hoe ver ik nu met de kreidler ben. Ik heb alle zwarte delen gestraald en weer mat zwart gespoten, die delen waren allemaal verroest en dat was dus ook wel echt nodig. Ik ben nu druk om al het chroom werk en het oranje frame weer mooi op te poesten. Ik wil de kreidler nu eerst weer in elkaar zetten en dan in de winter een keer de slechte chroom delen weer laten verchromen. Het frame zelf is opzich wel weer mooi geworden, er zitten wel wat beschadigingen op maar het valt nog mee. Alleen het spatbord vind ik niet zo mooi meer. De vorige eigenaar heeft hem heel lelijk rood geschilderd en er zitten ook veel beschadigingen op. Wat zou ik hier het beste mee kunnen doen? Zo laten vind ik namelijk ook niet mooi, en als ik alleen het achter spatbord spuit en het frame niet dan zie je denk ik wel kleur verschil. Zie onderstaande foto's van hoe het frame en spatbord eruit zien na het poetsen. Graag jullie mening hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Groeten Rens
Groeten Rens
- Bijlagen
-
- 11.jpeg (146.33 KiB) 2205 keer bekeken
-
- 10.jpeg (139 KiB) 2205 keer bekeken
-
- 9.jpeg (93.49 KiB) 2205 keer bekeken
-
- 8.jpeg (130.73 KiB) 2205 keer bekeken
-
- 4.jpeg (191.91 KiB) 2205 keer bekeken
-
- 3.jpeg (105.75 KiB) 2205 keer bekeken
-
- 1.jpeg (203.88 KiB) 2205 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Wenn der Rahmen für Dich so akzeptabel ist, dann laß es doch genau wie die Chromteile erst einmal so.
Ein gutes oder NOS-Schutzblech in der passenden Farbe kann man durchaus auch noch finden und später montieren.
Bis dahin kannst Du das vorhandene Schutzblech etwas verbessern, also die häßliche rote Farbe entfernen, z. B. versuchen, diese mit Verdünnung abzuwaschen, ansonsten das Schutzblech partiell lackieren.
Wenn das keine vorstellbare Vorgehensweise für Dich ist, sehe ich als Alternative nur eine kompletten Neulackierung.
Oder ein guter Lackierer versucht, das Schutzblech dem Rahmen passend zu lackieren, da gibt es doch mindestens einen Experten hier ...
Gruß
Carsten
Ein gutes oder NOS-Schutzblech in der passenden Farbe kann man durchaus auch noch finden und später montieren.
Bis dahin kannst Du das vorhandene Schutzblech etwas verbessern, also die häßliche rote Farbe entfernen, z. B. versuchen, diese mit Verdünnung abzuwaschen, ansonsten das Schutzblech partiell lackieren.
Wenn das keine vorstellbare Vorgehensweise für Dich ist, sehe ich als Alternative nur eine kompletten Neulackierung.
Oder ein guter Lackierer versucht, das Schutzblech dem Rahmen passend zu lackieren, da gibt es doch mindestens einen Experten hier ...
Gruß
Carsten
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: RM Super cockpit 1975
tja wat kan ik hier op zeggen.
delen opnieuw laten vergromen , daar doet men niet moeilijk over.
zwarte delen opnieuw in een jasje, ook geen probleem.
en dan met een spatbord in de kleurspuiten schiet men in de stres.
gewoon spuiten dat scherm, 3 keer over de straat gooien en hij lijkt op het frame.
klingt als onzin, maar zo komt het bij mij wel over.
zo hou je de ziel in de brommer volgens de rumtummers.
delen opnieuw laten vergromen , daar doet men niet moeilijk over.
zwarte delen opnieuw in een jasje, ook geen probleem.
en dan met een spatbord in de kleurspuiten schiet men in de stres.
gewoon spuiten dat scherm, 3 keer over de straat gooien en hij lijkt op het frame.
klingt als onzin, maar zo komt het bij mij wel over.
zo hou je de ziel in de brommer volgens de rumtummers.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 mei 2021, 22:00
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: RM Super cockpit 1975
Ja denk ook dat dat inderdaad beter is. En als ik alleen het spatbord ga spuiten en het frame niet, ga ik dan echt kleur verschil zien? Of is het dan het best om zowel frame als spatbord te spuiten.
Kleur wat het dichts in de buurt komt is de volkswagenkleur L26Q wat ik zo heb gelezen, en anders RAL 2004. Ik kan De RAL 2004 wel in 2K lak krijgen en daar hoeft geen blanke lak overheen. De volkswagen L26Q kan ik alleen vinden als basislak waar nog weer een 2k blanke lak overheen moet. Wat is het mooiste? Hoeveel liter verf heb ik nodig om het geheel te spuiten?
Kleur wat het dichts in de buurt komt is de volkswagenkleur L26Q wat ik zo heb gelezen, en anders RAL 2004. Ik kan De RAL 2004 wel in 2K lak krijgen en daar hoeft geen blanke lak overheen. De volkswagen L26Q kan ik alleen vinden als basislak waar nog weer een 2k blanke lak overheen moet. Wat is het mooiste? Hoeveel liter verf heb ik nodig om het geheel te spuiten?