In het Zuiden van het land had ik het nagevraagd en ging het alleen per kilo met een prijs van 85,00 euro.
Waar heb jij het laten doen?
A3,
In het Zuiden van het land had ik het nagevraagd en ging het alleen per kilo met een prijs van 85,00 euro.
Misschien op de foto, maar in werkelijkheid is het netjes rond.
Heeft de Klomp motoren gedaan voor me, als pakket bij blokrevisie wielen spaken enz. Dus misschien ben ik gematst;)adriline schreef: ↑12 nov 2021, 16:37In het Zuiden van het land had ik het nagevraagd en ging het alleen per kilo met een prijs van 85,00 euro.
Waar heb jij het laten doen?
A3,
Dankjewel leopold! Gr JohnLeopold Hogenhuis schreef: ↑12 nov 2021, 18:11 Hartelijk welkom en welkom gefeliciteerd .
Leuk topic , veel plezier .
Doe zo verder , lekker bezig .
Groeten , Leopold .
Thanks!Enzo-tvdzijden schreef: ↑12 nov 2021, 13:29 Dan zijn de gaten uitgesleten.
Borgen doe je hier mee en een ijzerdraadje https://www.kreidlerparts.com/parts/15. ... kelelement
Nylon bus moet je ruimen of afdraaien. Andere as wil ook helpen. Moet strak om de as zitten.
Enzo
Schijnt een dure lak te zijn inderdaad, bestaat uit 3 lagen als ik het goed heb.
Zijlinks moet het niet te star worden. Moet makkelijk terugveren en een beetje zijn weg zoeken.OccaJohn1965 schreef: ↑12 nov 2021, 16:51Misschien op de foto, maar in werkelijkheid is het netjes rond.
Ik meet ca. 6,15mm (dat is dan ooit 6,00mm geweest neem ik aan of toch niet?)
Je zou dan inderdaad verwachten dat het gat ovaal wordt, maar dat is niet het geval.20211112_163355.jpg20211112_132708.jpg
Echter als ik de 2 nieuwe busjes meet, dan meet het ene 5,8mm en het andere 5,9mm *$#@!^%
Zit niks anders op dan zelf 2 busjes draaien die netjes passen lijkt me, dus het aftermarket spul is niet wow...
Ik denk er ook aan om de zijdelingse speling te verminderen met nylon ringen. Dat is ook een erg ruime passing zie ik, lijkt me wel origineel.
Over de as. Vast in de buitenschakelingOccaJohn1965 schreef: ↑12 nov 2021, 18:31Thanks!Enzo-tvdzijden schreef: ↑12 nov 2021, 13:29 Dan zijn de gaten uitgesleten.
Borgen doe je hier mee en een ijzerdraadje https://www.kreidlerparts.com/parts/15. ... kelelement
Nylon bus moet je ruimen of afdraaien. Andere as wil ook helpen. Moet strak om de as zitten.
Enzo
Als ik het dus goed begrijp dien ik de nylon bus wat af te draaien (buitendiameter) want de bus is 15,6mm en het gat ca. 15,1mm.
Echter de bus zit iets te ruim op de as, dus mijn conclusie is, de bus afdraaien tot zeg 15,2mm en dan in het schakel mechanisme persen (0,1mm), dan zal de bus ook strakker over de as gaan. Heb ik het goed?
Wat moet draaiend zijn? De nylon bus over de as, of het schakelmechanisme over de bus?
Zie mijn laatste berichtje;)Enzo-tvdzijden schreef: ↑12 nov 2021, 18:57Zijlinks moet het niet te star worden. Moet makkelijk terugveren en een beetje zijn weg zoeken.OccaJohn1965 schreef: ↑12 nov 2021, 16:51Misschien op de foto, maar in werkelijkheid is het netjes rond.
Ik meet ca. 6,15mm (dat is dan ooit 6,00mm geweest neem ik aan of toch niet?)
Je zou dan inderdaad verwachten dat het gat ovaal wordt, maar dat is niet het geval.20211112_163355.jpg20211112_132708.jpg
Echter als ik de 2 nieuwe busjes meet, dan meet het ene 5,8mm en het andere 5,9mm *$#@!^%
Zit niks anders op dan zelf 2 busjes draaien die netjes passen lijkt me, dus het aftermarket spul is niet wow...
Ik denk er ook aan om de zijdelingse speling te verminderen met nylon ringen. Dat is ook een erg ruime passing zie ik, lijkt me wel origineel.
Enzo
ik ook
Dat gaat hem niet worden .OccaJohn1965 schreef: ↑12 nov 2021, 19:41 20211112_193234 (1).jpg20211112_193231.jpg20211112_193222.jpg20211112_132717.jpgZelf even wat gehobby'd en een simpele oplossing gevonden voor het indirect hevel mechanisme uit eigen voorraadje;)
100% spelingsvrij!!
Nog even de boutjes vervangen door RVS types en borgmoeren aanbrengen.
De nylon busjes zijn uitwendig 6mm en inwendig iets minder dan 4mm.
Door er een M4 boutje in te draaien maak ik de busjes sterker, en zet het busje iets uit waardoor de passing perfect is.
Het doel heiligt de middelen;)
En waarom niet?kabouter schreef: ↑24 nov 2021, 20:03Dat gaat hem niet worden .OccaJohn1965 schreef: ↑12 nov 2021, 19:41 20211112_193234 (1).jpg20211112_193231.jpg20211112_193222.jpg20211112_132717.jpgZelf even wat gehobby'd en een simpele oplossing gevonden voor het indirect hevel mechanisme uit eigen voorraadje;)
100% spelingsvrij!!
Nog even de boutjes vervangen door RVS types en borgmoeren aanbrengen.
De nylon busjes zijn uitwendig 6mm en inwendig iets minder dan 4mm.
Door er een M4 boutje in te draaien maak ik de busjes sterker, en zet het busje iets uit waardoor de passing perfect is.
Het doel heiligt de middelen;)