Pagina 2 van 4

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 16:37
door adriline
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 16:31
adriline schreef: 12 nov 2021, 11:03 Ziet er goed uit. Zelf verzinkt?
Nee, laten doen 2 tientjes
In het Zuiden van het land had ik het nagevraagd en ging het alleen per kilo met een prijs van 85,00 euro.
Waar heb jij het laten doen?
A3,

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 16:51
door OccaJohn1965
Enzo-tvdzijden schreef: 12 nov 2021, 15:58 Dit gat ziet er niet echt rond uit op de foto
Misschien op de foto, maar in werkelijkheid is het netjes rond.
Ik meet ca. 6,15mm (dat is dan ooit 6,00mm geweest neem ik aan of toch niet?)
Je zou dan inderdaad verwachten dat het gat ovaal wordt, maar dat is niet het geval.
20211112_163355.jpg
20211112_163355.jpg (92.46 KiB) 1310 keer bekeken
20211112_132708.jpg
20211112_132708.jpg (128.17 KiB) 1310 keer bekeken
Echter als ik de 2 nieuwe busjes meet, dan meet het ene 5,8mm en het andere 5,9mm *$#@!^%
Zit niks anders op dan zelf 2 busjes draaien die netjes passen lijkt me, dus het aftermarket spul is niet wow...

Ik denk er ook aan om de zijdelingse speling te verminderen met nylon ringen. Dat is ook een erg ruime passing zie ik, lijkt me wel origineel.

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 16:52
door OccaJohn1965
adriline schreef: 12 nov 2021, 16:37
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 16:31
adriline schreef: 12 nov 2021, 11:03 Ziet er goed uit. Zelf verzinkt?
Nee, laten doen 2 tientjes
In het Zuiden van het land had ik het nagevraagd en ging het alleen per kilo met een prijs van 85,00 euro.
Waar heb jij het laten doen?
A3,
Heeft de Klomp motoren gedaan voor me, als pakket bij blokrevisie wielen spaken enz. Dus misschien ben ik gematst;)

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:11
door Leopold Hogenhuis
Hartelijk welkom en welkom gefeliciteerd .
Leuk topic , veel plezier .
Doe zo verder , lekker bezig .
Groeten , Leopold .

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:15
door OccaJohn1965
Leopold Hogenhuis schreef: 12 nov 2021, 18:11 Hartelijk welkom en welkom gefeliciteerd .
Leuk topic , veel plezier .
Doe zo verder , lekker bezig .
Groeten , Leopold .
Dankjewel leopold! Gr John

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:31
door OccaJohn1965
Enzo-tvdzijden schreef: 12 nov 2021, 13:29 Dan zijn de gaten uitgesleten.

Borgen doe je hier mee en een ijzerdraadje https://www.kreidlerparts.com/parts/15. ... kelelement

Nylon bus moet je ruimen of afdraaien. Andere as wil ook helpen. Moet strak om de as zitten.


Enzo
Thanks!

Als ik het dus goed begrijp dien ik de nylon bus wat af te draaien (buitendiameter) want de bus is 15,6mm en het gat ca. 15,1mm.
Echter de bus zit iets te ruim op de as, dus mijn conclusie is, de bus afdraaien tot zeg 15,2mm en dan in het schakel mechanisme persen (0,1mm), dan zal de bus ook strakker over de as gaan. Heb ik het goed?

Wat moet draaiend zijn? De nylon bus over de as, of het schakelmechanisme over de bus?

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:48
door b.bonk
lees de mazda kleur voor de tank.
daar hebben ze mij ook vaak om gevraagd, maar als ik dan zeg wat dat alleen al
aan verf kost, verzinnen ze toch wat anders :roll:

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:50
door OccaJohn1965
b.bonk schreef: 12 nov 2021, 18:48 lees de mazda kleur voor de tank.
daar hebben ze mij ook vaak om gevraagd, maar als ik dan zeg wat dat alleen al
aan verf kost, verzinnen ze toch wat anders :roll:
Schijnt een dure lak te zijn inderdaad, bestaat uit 3 lagen als ik het goed heb.
Maar de combi lijkt mij erg mooi met metallic zwart van BMW, en bruin leder buddy.
Ben benieuwd hoe het uit pakt...

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:57
door Enzo-tvdzijden
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 16:51
Enzo-tvdzijden schreef: 12 nov 2021, 15:58 Dit gat ziet er niet echt rond uit op de foto
Misschien op de foto, maar in werkelijkheid is het netjes rond.
Ik meet ca. 6,15mm (dat is dan ooit 6,00mm geweest neem ik aan of toch niet?)
Je zou dan inderdaad verwachten dat het gat ovaal wordt, maar dat is niet het geval.20211112_163355.jpg20211112_132708.jpg

Echter als ik de 2 nieuwe busjes meet, dan meet het ene 5,8mm en het andere 5,9mm *$#@!^%
Zit niks anders op dan zelf 2 busjes draaien die netjes passen lijkt me, dus het aftermarket spul is niet wow...

Ik denk er ook aan om de zijdelingse speling te verminderen met nylon ringen. Dat is ook een erg ruime passing zie ik, lijkt me wel origineel.
Zijlinks moet het niet te star worden. Moet makkelijk terugveren en een beetje zijn weg zoeken.

Enzo

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 18:59
door Enzo-tvdzijden
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 18:31
Enzo-tvdzijden schreef: 12 nov 2021, 13:29 Dan zijn de gaten uitgesleten.

Borgen doe je hier mee en een ijzerdraadje https://www.kreidlerparts.com/parts/15. ... kelelement

Nylon bus moet je ruimen of afdraaien. Andere as wil ook helpen. Moet strak om de as zitten.


Enzo
Thanks!

Als ik het dus goed begrijp dien ik de nylon bus wat af te draaien (buitendiameter) want de bus is 15,6mm en het gat ca. 15,1mm.
Echter de bus zit iets te ruim op de as, dus mijn conclusie is, de bus afdraaien tot zeg 15,2mm en dan in het schakel mechanisme persen (0,1mm), dan zal de bus ook strakker over de as gaan. Heb ik het goed?

Wat moet draaiend zijn? De nylon bus over de as, of het schakelmechanisme over de bus?
Over de as. Vast in de buitenschakeling

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 19:41
door OccaJohn1965
20211112_193234 (1).jpg
20211112_193234 (1).jpg (148.27 KiB) 1272 keer bekeken
20211112_193231.jpg
20211112_193231.jpg (142.92 KiB) 1272 keer bekeken
20211112_193222.jpg
20211112_193222.jpg (170.95 KiB) 1272 keer bekeken
20211112_132717.jpg
20211112_132717.jpg (204.77 KiB) 1272 keer bekeken
Zelf even wat gehobby'd en een simpele oplossing gevonden voor het indirect hevel mechanisme uit eigen voorraadje;)

100% spelingsvrij!!

Nog even de boutjes vervangen door RVS types en borgmoeren aanbrengen.
De nylon busjes zijn uitwendig 6mm en inwendig iets minder dan 4mm.
Door er een M4 boutje in te draaien maak ik de busjes sterker, en zet het busje iets uit waardoor de passing perfect is.

Het doel heiligt de middelen;)

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 12 nov 2021, 19:47
door OccaJohn1965
Enzo-tvdzijden schreef: 12 nov 2021, 18:57
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 16:51
Enzo-tvdzijden schreef: 12 nov 2021, 15:58 Dit gat ziet er niet echt rond uit op de foto
Misschien op de foto, maar in werkelijkheid is het netjes rond.
Ik meet ca. 6,15mm (dat is dan ooit 6,00mm geweest neem ik aan of toch niet?)
Je zou dan inderdaad verwachten dat het gat ovaal wordt, maar dat is niet het geval.20211112_163355.jpg20211112_132708.jpg

Echter als ik de 2 nieuwe busjes meet, dan meet het ene 5,8mm en het andere 5,9mm *$#@!^%
Zit niks anders op dan zelf 2 busjes draaien die netjes passen lijkt me, dus het aftermarket spul is niet wow...

Ik denk er ook aan om de zijdelingse speling te verminderen met nylon ringen. Dat is ook een erg ruime passing zie ik, lijkt me wel origineel.
Zijlinks moet het niet te star worden. Moet makkelijk terugveren en een beetje zijn weg zoeken.

Enzo
Zie mijn laatste berichtje;)

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 13 nov 2021, 13:46
door Richard B
mooi te zien hoe deze opknapper weer wordt hersteld ziet er goed uit!

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 13 nov 2021, 14:42
door jamojamo
Hallo John,
Het is leuk te lezen dat het licht aan het eind van de tunnel zichtbaar is. De ontdekking dat je aankoop niet rijklaar is maar een berg werk nodig heeft, daar moet je even doorheen. Met eerlijke mensen die je adviseren en 2 rechter handjes gaat het goed komen.
Ik ben nu vooral nieuwsgierig naar de kleurencombi. Ik vind de combinatie ivoorwit en viszilverzwart die hij origineel had ook erg mooi. Maar laat je nooit weerhouden lekker je eigen ding te doen.

Ga dit volgen, veel,succes.
Eric

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 13 nov 2021, 21:24
door vlatro
Origineel was hij volgensmij antraciet/ivoorwit
Niet viszilverzwart

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 22 nov 2021, 18:50
door Ronvanderstelt
mooi project john ga em volgen.
wel ff een vraagje over de setup.
waarom een 17 mm carb op een 60cc

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 23 nov 2021, 21:22
door kabouter
John je zal hem wel als motor laten keuren anders rij je niet veilig in Helmond
teveel politie

gr kabouter

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 16:03
door OccaJohn1965
kabouter schreef: 23 nov 2021, 21:22 John je zal hem wel als motor laten keuren anders rij je niet veilig in Helmond
teveel politie

gr kabouter
Ja klopt, als motor;)

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 16:15
door OccaJohn1965
Vandaag mijn chroomwerk opgehaald en het poedercoat spul, weer een stapje verder.

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 17:41
door Enzo-tvdzijden
Mooie spullen weer. Verder met restaureren. Poedercoat werk heb ik wel eens strakker gezien.

Enzo

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 19:09
door b.bonk
. Poedercoat werk heb ik wel eens strakker gezien.

Enzo
[/quote]

ik ook
zadel is niet zo spannend, maar zou de spuiter lief aankijken en vragen of hij die andere
delen ook even zwart wil maken.
net even de puntjes op de i.

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 19:20
door Enzo-tvdzijden
b.bonk schreef: 24 nov 2021, 19:09 . Poedercoat werk heb ik wel eens strakker gezien.

Enzo
ik ook
zadel is niet zo spannend, maar zou de spuiter lief aankijken en vragen of hij die andere
delen ook even zwart wil maken.
net even de puntjes op de i.

Dacht terug van de straler :D

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 19:59
door kabouter
Zeker bij meulendijks laten stralen en poedercoaten .
Het bedrijf straald normaal onderstellen van vrachtauto's .

gr kabouter

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 24 nov 2021, 20:03
door kabouter
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 19:41 20211112_193234 (1).jpg20211112_193231.jpg20211112_193222.jpg20211112_132717.jpgZelf even wat gehobby'd en een simpele oplossing gevonden voor het indirect hevel mechanisme uit eigen voorraadje;)

100% spelingsvrij!!

Nog even de boutjes vervangen door RVS types en borgmoeren aanbrengen.
De nylon busjes zijn uitwendig 6mm en inwendig iets minder dan 4mm.
Door er een M4 boutje in te draaien maak ik de busjes sterker, en zet het busje iets uit waardoor de passing perfect is.

Het doel heiligt de middelen;)
Dat gaat hem niet worden .

Re: 1ste project restauratie TM 1969

Geplaatst: 25 nov 2021, 14:29
door OccaJohn1965
kabouter schreef: 24 nov 2021, 20:03
OccaJohn1965 schreef: 12 nov 2021, 19:41 20211112_193234 (1).jpg20211112_193231.jpg20211112_193222.jpg20211112_132717.jpgZelf even wat gehobby'd en een simpele oplossing gevonden voor het indirect hevel mechanisme uit eigen voorraadje;)

100% spelingsvrij!!

Nog even de boutjes vervangen door RVS types en borgmoeren aanbrengen.
De nylon busjes zijn uitwendig 6mm en inwendig iets minder dan 4mm.
Door er een M4 boutje in te draaien maak ik de busjes sterker, en zet het busje iets uit waardoor de passing perfect is.

Het doel heiligt de middelen;)
Dat gaat hem niet worden .
En waarom niet?