Afgelopen dagen veel dingen gedaan. Morgen (17-6) ben ik jarig en het zou leuk zijn wanneer de Kreidler RS dan klaar is.
Nadat alle werkzaamheden aan de kabelboom klaar was kon het motorblok worden gemonteerd. Motorblok is compleet gereviseerd door Hans Bolten.
Ook is de originele cilinder voorzien van een nieuwe Nicasil door Hans. Plug and play. Originele motorblokbouten met de correcte lengte gebruikt om het blok te monteren.
De Bosch bobine gemonteerd. Dit is het nieuwere model compleet met de nieuwe beugel. De onsteking zelf is wel het eerste model. Ik ga er vanuit dat deze door de vorige eigenaar een keer vervangen is
Bedrading weer aangesloten met de Wago klemmen.
- Kreidler RS ontsteking 1.JPG (132.13 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS ontsteking 2.JPG (118.87 KiB) 925 keer bekeken
De originele Bing carburateur 18 mm (zoals gemonteerd op een Zwitserse RS) was inmiddels ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen en boutjes.
Na montage van het luchtfilter voor het eerst in mijn leven het klembandje gemonteerd op het luchtfilter. Ging uiteindelijk heel eenvoudig.
- Kreidler RS carburateur.JPG (151.49 KiB) 925 keer bekeken
De wielen gemonteerd, de ketting erom en de kettingkast gemonteerd
- Kreidler RS KM teller origineel.JPG (158.14 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS remnaaf voor.JPG (151.26 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS remnaaf achter.JPG (157.71 KiB) 925 keer bekeken
De originele uitlaat heb ik nog. Deze is uit 1 stuk. Chroomwerk is echter erg slecht. Daarnaast zit er een kleine deuk in zichtzijde. Moet nog even kijken wat ik hier mee ga doen.
Nu eerst gekozen voor de uitlaatdemper 32mm 6.3Pk replica van Klaasjan (Kreidlerservice Nederland).
"Deze demper is aan de hand van een originele 6,3 Pk Kreidler demper nagebouwd.
Het bevestigingspunt & tussenschot zit bij deze replica op de juiste positie.
Daarnaast is de doorlaat van de gaten in het tussenschot, is, zoals bij het origineel, op 11mm geboord."
Goede ervaringen over gelezen. Chroomwerk zou nog beter kunnen. Maar zeer tevreden over het geleverde exemplaar.
- Kreidler RS uitlaat 1.JPG (173.27 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS uitlaat 2.JPG (183.35 KiB) 925 keer bekeken
De gaskabel moest op maat gemaakt worden. Geprobeerd met een budget exemplaar en deze gemonteerd. Nog niet helemaal op de juiste manier gemonteerd maar hij functioneert prima. Nu nog de uiteindelijke gaskabel aanpassen en deze correct monteren.
Motorschermen gemonteerd en hij is klaar om te starten. Nadat de brandstof in de tank is gedaan gelijk geprobeerd.
- Kreidler RS Signalgelb 85.jpg (189.04 KiB) 925 keer bekeken
Aanduwen in de eerste versnelling en na 1,5 meter loopt hij weer.
Echt mega blij. Alles werkt zelfs de claxon.
Nu eerst tweemaal warm laten worden met een (laag) variabel toerental. Daarna voorzichtig een klein stukje op gereden. Echt gaaf.
Klaar voor morgen om te showen.
- Kreidler RS in kantoor.JPG (143.81 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS cockpit.jpg (129.76 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS knipperlicht.jpg (131.96 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS koplamp.JPG (127.03 KiB) 925 keer bekeken
- Kreidler RS zijkant.JPG (105.51 KiB) 925 keer bekeken