Kreidler RS 6bak v/d Gaag
- Gps
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 996 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Respect, maar sarcastisch: konden ze geen grotere radiator vinden ?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
ik heb er een Radiator van een Hercules Ultra 80 liggen met thermostaat 55° C en een Bosch waterpomp.... dan heb je geen so een groote Radiator noodig...
Denk die van de geele is een KS80 radiator, wegen de verkleiding aan de kant
Denk die van de geele is een KS80 radiator, wegen de verkleiding aan de kant
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Zündapp radiateur is gemaakt op thermoshipon. Met een pomp kan het kleiner.
Enzo
- Andy
- Berichten: 10331
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Mijn kreidler met zundapp radiateur. Temp blijft rond de 55/60 graden, volgas 60/65.
Andy,
Andy,
- Bijlagen
-
- 03.jpg (151.09 KiB) 1499 keer bekeken
-
- 01.jpg (174.74 KiB) 1499 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
En laat je lekker gek maken door de watercool gemeenschap, het is je gegund lees ik, de gunning bestaat uit een zootje verwoestende broddel aanpas werk, daarom is de cilinder jou ook gegund.Mijn doel is om hem op te frissen maar zeker niet af te wijken van de Gaag stijl.
Of je moet er 10 km per jaar mee willen rijden? meer rijden ze namelijk niet op die waterorgels.
Uit oogpunt van een kreidler kun je dit als een hoge onzinnige investeringen plaatsen.
Het is hoofdzakelijk voor de bühne, kijk mij eens.
En als je dan watergekoeld wil rijden, koop dan een Zündapp.(erbij)
Nou moet je mij niet helemaal serieus nemen, ik behoor tot de Kreidler lozers met mijn trapper driebakje, marktwaarde max 75 euro in jullie kringen.
Mijn tip: maak hem zo als hij was in de van der Gaag stijl, een hoger fun gehalte ga je niet bereiken.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht (totaal 2):
- theormcs (14 mar 2023, 21:40) • Black Rmc (15 mar 2023, 09:24)
- Waardering: 18.18%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
daromEnzo-tvdzijden schreef: ↑13 mar 2023, 18:36Zündapp radiateur is gemaakt op thermoshipon. Met een pomp kan het kleiner.
Enzo
en je heft heel grotere slangen nodig
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Hallo Henk,Henk 3bakvoet schreef: ↑14 mar 2023, 09:08En laat je lekker gek maken door de watercool gemeenschap, het is je gegund lees ik, de gunning bestaat uit een zootje verwoestende broddel aanpas werk, daarom is de cilinder jou ook gegund.Mijn doel is om hem op te frissen maar zeker niet af te wijken van de Gaag stijl.
Of je moet er 10 km per jaar mee willen rijden? meer rijden ze namelijk niet op die waterorgels.
Uit oogpunt van een kreidler kun je dit als een hoge onzinnige investeringen plaatsen.
Het is hoofdzakelijk voor de bühne, kijk mij eens.
En als je dan watergekoeld wil rijden, koop dan een Zündapp.(erbij)
Nou moet je mij niet helemaal serieus nemen, ik behoor tot de Kreidler lozers met mijn trapper driebakje, marktwaarde max 75 euro in jullie kringen.
Mijn tip: maak hem zo als hij was in de van der Gaag stijl, een hoger fun gehalte ga je niet bereiken.
die is voor je alt lang geen kreidler meer...warom noog 5 min schrijven
Kost je ma levenstied
- Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht (totaal 2):
- Henk 3bakvoet (14 mar 2023, 10:24) • Gps (14 mar 2023, 18:15)
- Waardering: 18.18%
- Gps
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 996 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Tja ik kan me nog een topic herinneren van iemand hier, die zich wel gek liet maken, en die vervolgens een Kreidler had, die wel heel hard liep maar absoluut niet betrouwbaar was.Henk 3bakvoet schreef: ↑14 mar 2023, 09:08En laat je lekker gek maken door de watercool gemeenschap, het is je gegund lees ik, de gunning bestaat uit een zootje verwoestende broddel aanpas werk, daarom is de cilinder jou ook gegund.Mijn doel is om hem op te frissen maar zeker niet af te wijken van de Gaag stijl.
Of je moet er 10 km per jaar mee willen rijden? meer rijden ze namelijk niet op die waterorgels.
Uit oogpunt van een kreidler kun je dit als een hoge onzinnige investeringen plaatsen.
Het is hoofdzakelijk voor de bühne, kijk mij eens.
En als je dan watergekoeld wil rijden, koop dan een Zündapp.(erbij)
Nou moet je mij niet helemaal serieus nemen, ik behoor tot de Kreidler lozers met mijn trapper driebakje, marktwaarde max 75 euro in jullie kringen.
Mijn tip: maak hem zo als hij was in de van der Gaag stijl, een hoger fun gehalte ga je niet bereiken.
Nou moet iedereen met zijn Kreidler doen wat hij wil, maar 15 pk of nog meer willen en dan denken dat je daar moeiteloos vele kilometer mee kan rijden is, laten we het noemen, erg optimistisch.
Het is echter veel belangrijker wat jij van jouw Kreidler vind. Als jij er blij mee bent, wat maakt het dan uit wat andere er van vinden?
Ik had hier ook al mensen die mijn Kreidler zagen, en gelijk riepen dat hun er vroeger ook eentje hadden die 125 liep.
Lekker laten lullen, en ze een fijne dag wensen.
- theormcs
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Vandaag een pakketje ontvangen met de Hagon veren & schokbrekers
Er zijn in het verleden door div. mensen kreidlers met watergekoelde cilinders gebouwd, iedereen op zijn eigen manier.
Ik vind het wel belangrijk dat het netjes afgewerkt is, het oog wil ook wat.
We gaan zien wat de toekomst brengt, nu eerst weer even geduld tot het chroomwerk van Galviron half april gereed is.
Er zijn in het verleden door div. mensen kreidlers met watergekoelde cilinders gebouwd, iedereen op zijn eigen manier.
Ik vind het wel belangrijk dat het netjes afgewerkt is, het oog wil ook wat.
We gaan zien wat de toekomst brengt, nu eerst weer even geduld tot het chroomwerk van Galviron half april gereed is.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Ahhhh,
nu gaat het los met de...
nu gaat het los met de...
- Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht (totaal 2):
- Enzo-tvdzijden (15 mar 2023, 09:18) • KJ (15 mar 2023, 14:32)
- Waardering: 18.18%
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Hagon Voorvorkveren moet je conform beschrijving nog 2 cm inkorten.. En dat zou ik wel doen anders wordt de Kreidler voor instabiel bij hogere snelheden.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
je bent dan wel noog in de tied van 2000-2010
Het is echt geen probleem meer 15 of 16 pk te hebben en veel kilometers ermee te makken
Kijk ens aleen wat nu voor een techniek is met de krukassen 18mm Bigendpen, 12mm Flatcagelager, breede drijfstang met meer lenghte... slag 40,42,44,46,48,50mm
da was een Rito drijfstang kit noog het best je kan koopen
Smeedzuigers in 47mm en 48mm van Wössner of Wiseco kosten geen 100€.... en sijn ook wat anderes als de RS Mahle zuigers van 1970.....
Uitlaaten voor 70 en 80cc sijn in cruisen en ook voor race te koop.... andere ontstekingen...Kokusan betrouwbar voor wenig geld...
Regina en DID ketting....
2008 war noog een 60cc een bigbore... ma de Kreidlerwereld ist niet meer so als vroer...
Ik kan met mijn kleen 60cc zuigergestuurd ook niet meer so mee rijden. da bent je alt oldschool ...
Ik find een Eiertank origineel mooi en ook een met nieuwe techniek.... Kreidler is mijn hobby, niet de CC en niet de PKtjes...
Dus, met de spullen vandag is het toch echt geen probleem meer... veel km met een 80cc te rijden... kijk ens onze Nozems
Ma iederen so wie die het eigen Hobby wilt doen en betaalen, find ik
- theormcs
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
De achter schokbrekers zijn inderdaad 1 cm langer.
Al een tijd terug had ik bij John bos een Ulo achterlicht glas, binnenwerk & de originele schroeven besteld.
Helaas was het Ulo achterlicht voetje niet meer leverbaar.
Ik had de stille hoop dat de voet van een nagemaakte overeen zou komen, helaas komen de schroef gaten niet overeen met de originele Ulo.
Vandaag bij Lieuwe Akkerman geweest en mocht hier in het magazijn kijken of er in de bakken nog een mooie te vinden was.
Hier gelukkig een mooie originele Ulo voet gevonden met het ingelijmde m6 moertje om de kenteken plaat te bevestigen.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Hallo theo,
hier moet wel een speciaale schroef met ma 3mm hoogde kop erin ....en dunne veerschijfje ET 00.43.63
Anders werkt het niet onder de kenteken...te hoog dan
ET 37.21.09 => https://www.kreidleroriginal.com/de/kat ... &results=2
ET 00.43.63 => https://www.kreidleroriginal.com/de/sea ... it_search=
hier moet wel een speciaale schroef met ma 3mm hoogde kop erin ....en dunne veerschijfje ET 00.43.63
Anders werkt het niet onder de kenteken...te hoog dan
ET 37.21.09 => https://www.kreidleroriginal.com/de/kat ... &results=2
ET 00.43.63 => https://www.kreidleroriginal.com/de/sea ... it_search=
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=45312Eifelyeti schreef: ↑17 apr 2023, 21:34 Hallo theo,
hier moet wel een speciaale schroef met ma 3mm hoogde kop erin ....en dunne veerschijfje ET 00.43.63
Anders werkt het niet onder de kenteken...te hoog dan
ET 37.21.09 => https://www.kreidleroriginal.com/de/kat ... &results=2
ET 00.43.63 => https://www.kreidleroriginal.com/de/sea ... it_search=
IMG_7108.jpg
- Bijlagen
-
- 199DAC48-7935-4EDB-B070-9D06DAACBE52.jpeg (64.38 KiB) 985 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- theormcs (17 apr 2023, 22:30)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
- theormcs
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Vanmorgen in het zonnige Grijpskerk geweest bij KJ voor een kop koffie en Kreidler advies.
En bijna vergeten maar ook nog een paar onderdelen mee naar huis genomen voor het project.
Helaas zweet de voorvork op de koper ring waarmee de onderpoot vast zit, hier andere koper ringen voor gehaald om dit te verhelpen.
Al was ik van plan om geen accu in te bouwen en alles uit te voeren in 6V toch de keuze gemaakt om er wel een accu in te bouwen en naar 12V te gaan.
Bij mijn vorige watergekoelde Kreidler draaide de waterpomp altijd 100%, Bij Emot heb ik een regeling besteld voor het aansturen van de waterpomp.
Hiermee word de capaciteit van de waterpomp aangepast aan de temperatuur die gemeten word in het koelsysteem.
En bij Arno Meijer een mooie beugel besteld om de accu te kunnen monteren in de Denfeld & de accu komt bij de mannen van Caveman vandaan.
En nu nog even geduld tot Galviron eind week 17 het chroom werk gereed heeft..
Recent bij een liefhebber geweest die een radiateur had laten maken bij Hartgers Radiateuren Zutphen voor op zijn Kreidler met het blok van een v Veen racer.
Als het blok klaar is en er weer onder hangt wil ik een mal maken en de radiateur inmeten zodat ze hem opmaat kunnen maken zoals de radiateur op de foto.
Met als groot voordeel dat de aansluitingen en de steunen op de juiste plaats zitten om het netjes aan te kunnen sluiten/monteren.
En bijna vergeten maar ook nog een paar onderdelen mee naar huis genomen voor het project.
Helaas zweet de voorvork op de koper ring waarmee de onderpoot vast zit, hier andere koper ringen voor gehaald om dit te verhelpen.
Al was ik van plan om geen accu in te bouwen en alles uit te voeren in 6V toch de keuze gemaakt om er wel een accu in te bouwen en naar 12V te gaan.
Bij mijn vorige watergekoelde Kreidler draaide de waterpomp altijd 100%, Bij Emot heb ik een regeling besteld voor het aansturen van de waterpomp.
Hiermee word de capaciteit van de waterpomp aangepast aan de temperatuur die gemeten word in het koelsysteem.
En bij Arno Meijer een mooie beugel besteld om de accu te kunnen monteren in de Denfeld & de accu komt bij de mannen van Caveman vandaan.
En nu nog even geduld tot Galviron eind week 17 het chroom werk gereed heeft..
Recent bij een liefhebber geweest die een radiateur had laten maken bij Hartgers Radiateuren Zutphen voor op zijn Kreidler met het blok van een v Veen racer.
Als het blok klaar is en er weer onder hangt wil ik een mal maken en de radiateur inmeten zodat ze hem opmaat kunnen maken zoals de radiateur op de foto.
Met als groot voordeel dat de aansluitingen en de steunen op de juiste plaats zitten om het netjes aan te kunnen sluiten/monteren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
paar water(coole)plaatjes
Je oude topic https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=22612
Je oude topic https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=22612
- Bijlagen
-
- IMG_8057.jpeg (128.67 KiB) 794 keer bekeken
-
- IMG_8062.jpeg (25.04 KiB) 794 keer bekeken
-
- IMG_8061.jpeg (28.49 KiB) 794 keer bekeken
-
- IMG_8060.jpeg (38.69 KiB) 794 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht (totaal 2):
- theormcs (20 apr 2023, 10:52) • dijk (20 apr 2023, 12:49)
- Waardering: 18.18%
- theormcs
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Kreidler RS 6bak v/d Gaag
Een tijd terug bij John bos geprobeerd originele gaskabels te bestellen zoals er standaard gemonteerd werd.
Helaas niet meer leverbaar, tot dat er op marktplaats een advertentie van Anne stond met originele kabels. De binnenzijde van het frame behandeld met blanke tectyl De aanzuig rubbers zijn ook gemonteerd Begonnen met een mal voor de radiateur.
Tijdelijk heb ik de oude tank gemonteerd om te kunnen meten wat er mogelijk is. Foto van de boven zijde De maten van de radiateur mal zijn:
24 cm hoog
21 cm breed
4.5 cm dik
via Facebook heb ik contact gehad met Mark die ook met deze cilinder rijd op zijn RS.
Hij maakt gebruik van het thermo-syphon principe en bij hem word hij in de max. 100 graden.
De afmetingen van zijn radiateur zijn:
22 cm hoog
20 cm breed
4.5 cm dik
Ik wil eigenlijk wel op safe spelen met de koeling van de cilinder daarom heb ik er voor gekozen om hem groter uit te voeren.
De radiateur zal iets aan de grote kant zijn i.c.m. de pomp voor de 50cc maar met de temperatuur regeling op de pomp hoop ik dit op te kunnen vangen.
Als iemand hier anders over denkt of tips heb sta ik hier uiteraard voor open.
Helaas niet meer leverbaar, tot dat er op marktplaats een advertentie van Anne stond met originele kabels. De binnenzijde van het frame behandeld met blanke tectyl De aanzuig rubbers zijn ook gemonteerd Begonnen met een mal voor de radiateur.
Tijdelijk heb ik de oude tank gemonteerd om te kunnen meten wat er mogelijk is. Foto van de boven zijde De maten van de radiateur mal zijn:
24 cm hoog
21 cm breed
4.5 cm dik
via Facebook heb ik contact gehad met Mark die ook met deze cilinder rijd op zijn RS.
Hij maakt gebruik van het thermo-syphon principe en bij hem word hij in de max. 100 graden.
De afmetingen van zijn radiateur zijn:
22 cm hoog
20 cm breed
4.5 cm dik
Ik wil eigenlijk wel op safe spelen met de koeling van de cilinder daarom heb ik er voor gekozen om hem groter uit te voeren.
De radiateur zal iets aan de grote kant zijn i.c.m. de pomp voor de 50cc maar met de temperatuur regeling op de pomp hoop ik dit op te kunnen vangen.
Als iemand hier anders over denkt of tips heb sta ik hier uiteraard voor open.